Obdobna otazka bola polozena uz x-krat na roznych forach ale odpovede su rozne, typu 'cim viac tym lepsie, pod 25cm by som nesiel'
alebo 'davat viac nez 10cm su vyhodene peniaze'.
V mojej situacii ide o bungalov, nepodpivniceny s planovanym zateplenim zakladov 10cm XPS,
bez podlahoveho kurenia, len vo vybranych castiach spiatocka z radiatora na dohriatie podlahy.
Nejde mi primarne o riesenie strat tepla v podlahe ale o zabezpecenie tepelnej pohody pri chodzi po podlahe
(aj mimo horeuvedenych casti s dohriatou podlahou).
Otazka je : ktora skladba podlahy je podla vas najvhodnejsia?
vzhladom k vyskam mam len moznosti hrubky podlahy 25cm alebo 15cm
A : podlaha 25 cm
- 1 cm naslapna vrstva
- 6 cm beton
- 18cm EPS S100
B : podlaha 25 cm
- 1 cm naslapna vrstva
- 6 cm beton
- 10cm EPS S100
- 8cm podsyp ....lenze AKY?
C : podlaha 15 cm
- 1 cm naslapna vrstva
- 4 cm beton
- 10cm EPS S100
Ak s tym mate skusenosti vo vlastnej stavbe alebo sa v problematike vyznate, prosim o vas nazor.
dakujem
@markus238
Do podlahy asi skor EPS150, beton 4cm je asi malo, nie?
V starom dome som pri rekonstrukcii pouzil 10cm EPS a pocitovo je to ... tazko povedat. :-)
Pre niekoho v pohode a pre niekoho stale studene.
Neviem co ta vedie k tomu aby si daval nejaky podsyp, ked mozes zvysit tepelnu pohodu o 8cm EPS? Cenovo to ani nemoze byt nejaka brutalna suma.
bungalow ma velku ochladzovaciu plochu v podlahe a v strope, cize ked nebude podlahovka, tak treba podlahu velmi dobre izolovat, ked chces mat dobry pocit "od noh". Takze aspon 150mm, 200 nic nepokazis. Aj ked das 100mm XPS do zakladu- predpokladam, ze len z vonkajsej strany- tak z vnutornej strany budes mat dost velky tepelny most, ktory bude zasahovat min 1 m do stredu izieb po celom obvode domu a tam to budes citit dost... :-|
Ja budem mat v bungalove podlahovku a 200mm sedeho EPSka napr....
Holý nezmysel valiť do podlahy polystyrén.Teplo nikdy nepôjde smerom dolu.Stačí prerušiť tepelný most medzi podkladnou vrstvou betonu a poterom.Teplota pod domom je takmer celý rok stála cca 10°C,vykurovať budete na 22°C. Úplne stačí 50mm polystyrénu.Veľké hrúbky polystyrénu sa dávajú len na pasívne domy.
m3 polystyrénu stojí cca toľko čo m3 betonu.Keď budete robiť potery dajte v styku s obvodovým múrom 30 mm polystyrén.
@antonmesaros Mesaros ty si ukazka dnesnych profesionalov. Cim vacsi profesional, tym vacsi mantak. Teplo vraj nikdy nepojde smerom dolu. To je do neba volajuce klamstvo. Dnes sa uz clovek nemoze spolahnut na ziadneho profesionala. Uplne zaklady fyziky. Ale to je tak, take je nase skolstvo. Ten najvacsi odpad zo skoly skoncil na strojarine a stavebnej fakulte. My co sme sa chceli na gympli dostat na pravo, ekonomiu, matfyz, my sme sa museli v skole potit, nahanat dobre znamky na maturite, chodit na doucovania, aby sme presli na prijimackach a na stavbarine skoncili najvacsi flakaci zo skoly, s trojkami na maturite a este aj bez prijimaciek. Zo zakladnej na strednu to bolo tak isto. Najvacsi odpad zo zakladky siel na murarcinu. A tak to potom aj s tymi stavbami vyzera. (Cest vynimkam, urcite sa najde zopar, co berie svoje remeslo vazne a studuje a vzdelava sa, ale uplna vacsina je ....)
Do podlahy menej ako 20cm nedavaj, aj ked nebudes mat podlahove kurenie. (ozaj, preco nie ? to fakt radiatory tak zlacneli za posledny rok ???)
Ked do rur v podlahe budes tlacit 40-45C vodu a pod domom je 7C, tak teplotny rozdiel je vyse 30C, takze teplo ti pojde v prvom rade dole a nie hore. Mesaros si nepamata fyziku a pletie si to s prudenim vzduchu. Ale teplo v pevnych materialoch ide vsetkymi smermi a najvac smerom k chladnejsiemu miestu. Inak nevyhrievana podlaha bude vzdy na pocit studena. Nech budes robit cokolvek. To podlahove kurenie ma svoj vyznam. Kazdy 1C v teplote podlahy sa prejavi na pozitivnom vnimani tepla. Takze este zvaz tu podlahovku.
OFF TOPIC
@pivec "Ten najvacsi odpad zo skoly skoncil na strojarine a stavebnej fakulte. My co sme sa chceli na gympli dostat na pravo, ekonomiu, matfyz, my sme sa museli v skole potit, nahanat dobre znamky na maturite, chodit na doucovania, aby sme presli na prijimackach a na stavbarine skoncili najvacsi flakaci zo skoly, s trojkami na maturite a este aj bez prijimaciek."
sorry ale stymto si ma kruto urazil a asi aj viacerych. len pre tvoj obraz - na strojarinu a stavbarinu - vysku - sa nikto nehlasi - lebo dobre vedia ze je tazka a dokonci ju taka 1/3 prijatych. Preto ta vasa nabiflena "inteligencia" ide na socialnu pracu a podobne kraviny, lebo vie ze by to nezvladla - a titul v dnesnej dobe predsa treba. a ty co sa na socialnu pracu nedostanu lebo nespravia prijmacky su z radosti prijaty na stavarinu a strojarinu aby sa aspon rocnik mohol otvorit.
skuste si jeden z tych odborov studovat - prajem vam prijemnu zabavu - a isto s vasou inteligenciou to bude pre vas hracka a stihnete popri tom aj inu vysoku skolu.
PS: mal som spoluziakov z gympla na vyske na stavarine - a videl su tu prudku inteligenciu :-D
PS2: maturu som mal na same 1 a aj tak som na stavarine poctivo robil prijmacky ktore som musel spravit aby som sa dostal na odbor na ktory som chcel. Nemal som za sebou 4 roky biflovania fyziky a matematiky, ale 4 roky odbornych predmetov na strednej premyslovke - stavebnej - kde matematika a fyzika bola okrajovym predmetom - a musel som sa to vsetko na prijmacky doucit kde inteligencia z gympla mala vyhodu - o ich technickom zmyslani ale pomlcim a ich nasledne ucinkovanie na technickej skole bolo prinajmensom smiesne.
nemylte si prosim ucilistia s odbornymi skolami.
@havaj Ja som to nepísal pre vyznávačov polmetrového polystyrénu ,ale pre zadávateľa témy .Ak má deti možno stačí otvoriť piatackú fyziku.V podlahe sa neeliminuje rozdiel teplot 40°C ako v stenách a stropoch medzi interiérom a exteriérom a nie po celý rok ,ale len 5 mesiacov v roku vo vykurovacom období ,medzi 10°C v podloží domu a 22°C v interiéri.Na toto používať 20cm polystyrénu !!!Prečo tých ľudí klamete čo vám urobili nemáte z toho žiadny zisk .Väčšina z nich chodí na takéto fóra aby čosi ušetrili hľadajú spôsob ako čosi ušetriť.Je mi jedno kto tej ujovine chce nech jej verí.20 cm podlahového polystyrénu v dome, ktorý má 100 m2 pri dnešných cenách je 1000€ ,nikdy sa to nevráti.Podlaha nieje strop.Navyše sa jedná o veľmi nestabilné zloženie podlahovej konštrukcie ktorá čsom sadá.http://mojdom.zoznam.sk/cl/10093/388698/Byvanie-za-tepelnou-barierou--1--cast-
@malydom Ako pisem, cest vynimkam, co sa snazia a naozaj chcu nieco dosiahnut. Ale je to problem naseho skolstva. Ja som tiez mal stavebnu ako zalohu. Miesto poslednej zachrany, keby som sa nedostal tam kam som chcel. Nastastie pre mna a mozno aj pre zvysok sveta sa tento krizovy scenar nerealizoval :-))))
Ale ak aj ty napises, ze 50mm izolacie do podlahy staci, pretoze teplo stupa hore, tak ta tiez zaradim medzi tu bandu, kam patri aj mesaros ...
@pivec ja? ja som momentalne za 30cm YTONG, 20cm podlaha, 30cm steny, 40-50cm strop :-D alebo YTONG nahradit rovno drevom. a mozno o 10 rokov aj to bude malo :-D
skor ma napada otazka či nieje nejaky pomer medzi vonkajsim zateplenim a zateplenim podlahy . lebo nema zmysel davat do podlahy 20 cm izolacie ked na obvodovom mure je 10 cm., alebo sa mylim ?? je nejaky ten ekonomicky pomer ?
@mrdos Ano, je to tak. Najvacsi tepelny odpor by mal byt v strope, potom v mure a nakoniec v podlahe. Ak mas podlahovku tak sa dava do podlahy viac. Ja mam 15cm v podlahe, cize R=3.75, 32cm v strope, R=8 (ale celkovo menej, lebo drevenne kliestiny nieco uberu), mur ytong lambda s R=3 a 15cm eps s R=3.75, celkovo s omietkami moze mat mur R=7. Do podlahy som mohol dat aj viac, ale kedze profesionali mi tvrdili, ze viac ako 10cm nedavaju, tak som skoncil na 15cm. Do basy ich zatvorit vsetkych rad radom ...
ak mozem pripojim sem este jednu otazku
je nejaka hrubka napr. polystirenu nad ktoru sa uz neoplati ist? da sa to nejak zratat? neverim ze to bude viac a viac izolovat do nekonecna. ako je aj zbytocne davat vela cementu do betonu - nad urcite mnozstvo to uz jeho pevnost nezvysi.
lebo kazdy sa pyta ci staci tolko alebo tolko - mna by skor zaujimalo - kde je ta max mozna hranica. @mio daval 40cm sedeho na steny. preco nedal 50?
@pivec na skole nas ucili kreslit a citat vykresy, ratat vystuz do zakladnych nosnikov a prekladov - nic extra. nieco ako tepelny odpor bolo spomenute okrajovo a celkovo tepelna izolacia - o tej moc pocut nebolo. bodaj by aj ked nas ucili viac menej starsi pani a panie .... co mali nastudovane postupy z rokov 80-tych.
vysku mam - geodet :-D toto je uz viac menej moje hobby
a hej ta otazka je mozno divna - viem ze je to skor o peniazoch kolko tam dat tej izolacie - co je este ekonomicke riesenie pri ktorom je aj navratnost.
ale v poslednom case sa mi otovrila aj taka otazka - ake je to maximum izolacie, kedy to ma este vyznam....
Staviam bungalov 140m2, obvodove murivo 30cm ytong Lamda+20cm Eps grafit 20cm,strop dreveny sadrokarton+ isover super profi 50cm, Okná 3sklo Rehau Geneo, podlaha 20cm niečoho asi EPS, samozrejme ak neratam okná s dobre zateplený strop. mám najvačšiu stratu cez podlahu čo je pri bungalove aj pochopitelne, pri vypočte R pri podlahe da sa zohladnit, teda je rozdiel či počitam odpor R pri zateplenej alebo nezateplenej zakladovej doske+2radoch betonovych tvarnic???
@marikoo R podlahy sa nemení - či sú základy zateplené, alebo nie. Čo sa mení, je teplota pod domom a pri výpočte sa zmení delta T. Teoreticky by sa dal vypočítať akýsi ekvivalentný R podlahy bez zateplených základov, čiže akému R podlahy sa podobá, zodpovedá R podlahy so zateplenými základmi.
bungalov je dom s najväčšou energetickou stratou,lebo sa ochladzuje po celej ploche....je to žrút, aj my ho máme.... ;-)
Obvod Velox 15 EPS....podlaha 10 , Strop 22 .....okná U-1 ....už bývame takže radím ti ,do podlahy daj určite 2O cm ;-) ;-) ;-) ....je to presne ako pisal
@cubicomp
@marikoo: strop isover super profi 50 cm? Bez zlavy to vychadza 43.2 Eur/m2, pri 140 m2 je to cca 6048 Eur, len za zateplenie stropu - pricom R bude teoreticky: 15.5
Skor by som dal Isover Unirol Plus 54 cm, R by bolo 15 a cena 26.58.m2, pri 140 m2 je to cca 3721, myslim si ze podstatny rozdiel - nejakych 38,5 %? V tepelnej strate bude rozdiel 3,3 %. Takze ak budes mat pri R = 15 tep. stratu cez strop 1/15 * 140 * (21- (-17)) = 140/15*38 = 355 W, tak pri 15.5 to bude 343 W. Rozdiel 12 W. Ak zoberies tych 12W na hodinu pocas celeho vykurovacieho obdobia
12*24*150 = 43,2 kW. * cena za 1kW pri elektrine nech je 0.13 => cena 5.62 Eura. To som bral ale rozdiel pri teplote -17. realne to bude polovica, teda 2.8 Eur.
Navratnost za Unirol super Profi 831 rokov. Aj keby na oba bola zlava 40%, tak je to cca 500 rokov.
Asi uznas ze je to nerentabilne...
Ak 50 cm je maximum tak pri Isove Unirol Plus je R = 13.85 pri cene 24,6Eur/m2 a tepelna strata stropom 384 teda o 41 W viac, ako pri 15,5. Aj tu bude navratnost za 50 cm Unirol super profi nieco nad 260 rokov.
Isover Super Profi je uz zbytocne predrazeny material.
@andrejkam: podla mna az taky podstatny rozdiel tam nie je. Poschovovy s podorysom 10x10 sa uzitkovou plochou vyrovna bungalovu cca 16x10 a to bungalov ma plnohodnotne izby - ziadne podkrovne sikminy.
Takze na bunfalove zateplis strop 160 m2, na poschodovom s podkrovim cca 120m2.
poschodovy ma viac stien (neberme teraz okna) - (16+16+10+10) x 3 = 156 m2, poschodovy 4*10*5 (5 m je priblizne so stitmi) = 200m2, okna zaberu skoro rovnaku cast.
Takze co si stratila na strope tych 40m2, to si ziskala na stenach. Steny ale nevies zaizolovat az tak ako strop, pri strope jednoduchsie spravis R = 13, ako pri stene. Takze tu si trochu vo vyhode. Co stracas, je akurat 60 % vacsia strata prestupomo podlahou, ale tam to nie je az tak hrozne. Takze ak dobre zaizolujes aj tu podlahu, tak rozdiel bude minimalny a je jedno ci mas bungalov alebo poschodovy.
Nesetrit na izolaciach, ale zase zbytocne nepreplacat -vid moj predchadzajuci prispevok.