Odpoveď na príspevok od tzar:
@minoo čo je to za nezmysel? Pokiaľ viem, máme t… @tzar zeby to bolo tak, ze cim viac sa preda spalovakov a menej elektromobilov, tym rychlejsie sa bude trh EV rozsirovat, co v ramci konkurencneho boja prinesie viac inovacii? No ktovie...Odpoveď na príspevok od tzar:
@minoo čo je to za nezmysel? Pokiaľ viem, máme t… @tzar pocuvaj, ty si hodne mimo, najprv tu ty zacinas uražať ako si "múdry" a iná argumentačná liga a ohanaš sa aritmetikou a matematikou zakl skoly... aj tvoje fosilne paliva su dotovane konkretne 7% HDP co su biliony zo svetoveho hdp ... inak by tvoj benzin stal dnes mozno tak 3,20€ za liter... minoo ma pravdu, kazdy novy produkt je zo zaciatku predrazeny, lebo sa financuje aj vyskum a vyvoj... na elektroauta kazdy kašlal kvoli ropnej lobby ... pocas krizy r. 2008 dostala v usa GM a Chrysler dotaciu o objeme 18 miliard ... da sa to dohladat v ramci programu TARP (Troubled Asset Relief Problem) ... vies kolko dostal Musk a jeho Tesla? nič... skoro skrachoval iba zadlzil celu rodinu a nabral pozicky aj jeho brat predal akcie Applu a investoval do zachrany Tesly... dokazal to sam si predstav tolko k tvojim dotaciam ... neviem v akych cenach sa pohybujes "lacnejsi spalovak o 20 000€ oproti" elektru vsak si kukni napr. škoda kodiaq a eniaq porovnatelne auta vo svojej katgorii o kolko je ten elektro drahši? o 20k ? svata dobroto ... problem elektro aut je len ten, že ich je malo mala ponuka t.j. este vysoka cena... ale z teeraz sa ceny novych pomaly vyrovnavaju elektru a u jadzeniek su rozdiely minimalne... jediny argumentača pravda v prospech spalovakov je ten dojazd... t.j. ČAS ! ano musis ratat s nabijanim a nenabijes tak rychlo ako ked tankuješ... to je najvacsi tromf.. kazdy sa za niecim ponahla aj tu ludom vadi ze sa niekto trmaca pod dialnici 110 ... katastrofa ! dnes som videl billboard jednej pohrebnej sluzby pri ceste ... najvyssia povol. rychlost 50 ! k nam sa nemusite ponahlat... ale ludia sa nahlia jakeby si mysleli ze dva zivoty preziju... 80% ludi jazdi do 20km denne ci jak... to by pre 80% ludi v pohode elektromobil postačoval... problem ze ludia su zmagoreni a boja sa novych veci ako vzdy v historii... niekto mozno chce elektromobil aj preto, aby nepodporoval škriatka v kremli, ktory vedie vyhladzovaciu vojnu za nase prachy za ropu a plyn... cim skor sa unia odpali od fosilneho sajajtu tym lepsie...Odpoveď na príspevok od dexter89:
@tzar pocuvaj, ty si hodne mimo, najprv tu ty zac… @dexter89 Slovensko uplatňuje na liter benzínu spotrebnú daň 0,514 eura a pri nafte 0,368 eura. Na baterky nula cela nulaOdpoveď na príspevok od dexter89:
@tzar pocuvaj, ty si hodne mimo, najprv tu ty zac… @dexter89 :DD ty si iný srandista. Tak ja koho urážam? Ty tu píšeš prvý o mojom nevzdelaní, snáď sa môžem ohradiť a to slušne. O akej inej arg. lige som písal? Aké moje fosílne palivá, pre boha daj si dole klapky z očí a nauč sa čítať s porozumením. Ty si taký neskutočný demagóg a vkladač slov čo som nepovedal, že diskutovať s tebou nemá žiadny význam. Už ani reagovať na tieto tvoje posledné nezmysli, kde splietaš dotácie na palivá s Musko a iné bludy nebudem, škoda času. Ako povedal jeden miestny mudrc: "mudri ludia su plni pochybnosti a blbci plní sebaistoty"Odpoveď na príspevok od yuri66:
@dexter89 Slovensko uplatňuje na liter benzínu sp… @yuri66 palivo pre baterku je elektrina a tá je čo? vari bez dane? ... to je akoby som napísal, že štát neuplatňuje daň na palivovu nádrž ... čo je tiež časť auta... takže pletieš zas hrušky s jablkami @tzar ty si začal urážať prvý... oháňaš sa aritmetikou a matematikou a keď ti tam presné čísla tak nevieš ani zareagovať... hovoril si o dotáciach , tak som ti napísal presne aritmetické číslo, akú dotáciu zhrabli automobilky... 18,4 miliardy... suma je v dolároch... potom si napísal, že rozdiel medzi spalovakom a elektro je aj "20 000€" tak ti píšem že zas úplný blud číslo...Odpoveď na príspevok od dexter89:
@cucesino 8 rokov som jazdil teren (v ramci prace… @dexter89 Ak len ťažký (lesný) terén, tak nič lepšieho než šipáky som nemal. A to som oskúšal aj kadejaké "vraníky", T3, a pod...Odpoveď na príspevok od petersd:
@dexter89 Ak len ťažký (lesný) terén, tak nič lep… @petersd hej tak jasne kamoš mal na Pajere to bol nezmar ... Len keď aj po dlhších trasách asfalte potrebuje chodiť a terén len sem tam tak sipaky tam znici ... Teraz ma napadlo že na také jak hľadá do terénu za mňa celkom schopne mitsu pajero.... Alebo niva ... S tou som aj naparal do stromu keď som šmykom po rozblatenej ceste dole svahom nevedel zastaviť ... A iba sa ohol ten predný rám a na aute som dosiel dole z lesa ... Keby som tak naparal s novou navarou tak koniec celý predok a chladic v prdeli 😀Odpoveď na príspevok od dexter89:
@petersd hej tak jasne kamoš mal na Pajere to bol… @dexter89 Niva nemá šasy 😒... Ja stále hľadám do lesa niečo technicky jednoduché (aj bez ŠPZ), no mechanicky silné a spoľahlivé. Momentálne mám krátke Pajerko. Slúži, akurát je to však na môj vkus pretechnizované, nechcem ku každej blbej poruche volať mechanika. Preto hľadám ďalej i keď začínam si byť vedomý, že v dnešnej dobe už asi auto do terénu, s elektrikou na urovni starej Nivy, alebo traktora 😁, už asi nezoženiem.Odpoveď na príspevok od petersd:
@dexter89 Niva nemá šasy 😒... Ja stále hľadám do… @petersd dneska už máš všade plno elektroniky a pretechnizovane ... Kamos je mechanik a minule hovoril že nejake zanovne auto prišlo s poruchou motora či čo a nikto nevedel prísť na chyby ... Vyhadzovalo poruchu a nakoniec prišli na to , že keď si zapol hmlové svetlo tak chybu vyplo a motor išiel .... Nikto nechápal ako niekto zle prepojil dačo pri výrobe 😀 len zaujímavé že sa to prejavilo po čase proste nikto nechápal ... Ja teraz už nerobím v teréne ale v kancelárii a mám Fabiu 1,2htp firemné na vybavovačky po meste ... To je fakt jednoduché auto staré žiadna elektronika , má vyše 15 rokov a stále naštartuje jak hodinky ... Nič to nemá dokonca ani central ani elektronické okná Blbé je že keď idem do Bratislavy tak sa trmacam pol dňa lebo to ide ledva 120 ... Ale zas jak som písal ja sa nerád v aute ponáhľam ... Ja som prírodný typ , rád sa trmacam a sledujem krajiny okolo ako sa čo zmenilo a nepotrebujem sa valiť 160 a mať oči na stopkach a keď tak ideš 2 hodiny v kuse , máš uvlnavene oči musíš o to viac oddychovať v konečnom dôsledku časovo na stredne dlhej trase neusetris nič ... Pred 10 rokmi sme išli partia do Chorvátska ... Môj oco hnal 150 -160 , kolega na dacii Logan sa trmacal po diaľnici 100 kmhod ! A prídeš na miesto určenia vysileny a neuhadnes ... Ten s daciou už vybaleny a vysmiaty ... Proste nás obehol niekde na mýtnych bránach bo sa dobre zaradil , abo menej oddychoval a išiel si pomaly plynulo ... Toto vidím denno denne keď idem cez republiku ... Ja sa trmacam tou Fabiou 120 a aiudiny obehuju v kuse dookola ... Najprv ma obehne pri Levoči ... Potom pri Poprade znova a nakoniec ten istý za Trenčínom 😀Odpoveď na príspevok od dexter89:
@petersd dneska už máš všade plno elektroniky a p… @dexter89 Je to tak, ako píšeš... Keď sa debatujem s rôznymi chlapcami na Off-road zrazoch (naposledy v Slavkove), že aké auto doporučujú, akú značku, prevedenie a pod. bla-bla,... tak všetci sa zhodujú, že: cit. "niečo staršie, najlepšie pred r. 1998".... Naposledy v jednom PO servise, keď som preberal svoju Octávku po kompletnejšom tech. ošetrení, som sa opýtal, že či by som nemal teraz predať a kúpiť niečo novšie (?)... Šéf sa pousmial a vraví, že "ak chcem mať problémy, tak aby som tak urobil".... Že aj v servise ich denne prekvapuje (ne)kvalita a zbytočná komplikovanosť nových aút. Tie ako-tak vydržia do prvej TP a niekedy možno i druhú, no ale potom sa už ich treba rýchlo zbaviť, lebo ....Odpoveď na príspevok od dexter89:
@petersd dneska už máš všade plno elektroniky a p… @dexter89 To preto ťa ten týpek s audinou tak furt obiehal lebo stál každých 80km na pumpe na cigáro. Nechcel čmudiť v aute ale závislosť je závislosť.Odpoveď na príspevok od petersd:
@dexter89 Je to tak, ako píšeš... Keď sa debat… @petersd niečo s pred 1998 je už takmer veterán, pokope drží len to čo jazdí málo, ja auto po 150 tisíc posuniem dalej, to už spoľahlivé nikdy nebude, na nové mám záruku 8 rokov alebo 150 000 kmOdpoveď na príspevok od duzu:
@petersd niečo s pred 1998 je už takmer veterán, … @duzu V tomto asi veľa ľudí s tebou súhlasiť nebude, alebo minimálne nie každý si môže dovoliť každých osem rokov alebo 150 000 km kupovať zbrusu nové auto.Odpoveď na príspevok od duzu:
@petersd niečo s pred 1998 je už takmer veterán, … @duzu 150 000 km a spolahlivost je obycajna chymera.Odpoveď na príspevok od dedosim:
@duzu V tomto asi veľa ľudí s tebou súhlasiť nebu… @dedosim v našej ulici sú nie žiadni boháči ale je tu viac aut ako domov,a staršie tu nevidieť, dnes kúpiš nové už od 15 000 Eur , to je tak 10-11 platov priemernej mzdy, niekedy to boli celoživotné úspory, je ale pravda že vyrábame najviac aut na hlavu a priemerný vek všetkých registrovaných je pomerne vysoký, na chvoste v EUOdpoveď na príspevok od sousedekovci89:
@duzu 150 000 km a spolahlivost je obycajna chyme… @sousedekovci89 však preto to už posúvam dalejOdpoveď na príspevok od duzu:
@sousedekovci89 však preto to už posúvam dalej @duzu nie nepochopil si prispevok. Tvrdit ze 150 000 km je nejakym klucom odkefy sa auto zacina kazit je bullshit. Dnesne auta v pohode davaju 250-350 000 km bez nejakych zasadnych investcii z dovodu poruch v ramci motora ci podvozku (nepocitam spotrebny material).Odpoveď na príspevok od duzu:
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/709339-sef-… @duzu lebo sefko si myslel ze moze byt ziskovy na ev mustangoch a f150, co je principialne zatial nemozne... Uz len to, ze sa vybral na "roadtrip" na elektrickom aute hovori, ze nepozna aktualnych mainstream ev zakaznikov. Alebo je len mentalne v dalekej buducnosti... Uz zabudol co bol hlavny dovod uspechu Fordu T...Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:
@duzu nie nepochopil si prispevok. Tvrdit ze 150 … @sousedekovci89 Otázka je čo sú presne dnešné autá. Lebo ako ty vieš že sa ti dnes kúpené nové auto nepokazí do 150tisíc km? Moja corolla r.v.2015 sa napríklad pokazila na 145000 po 8ich rokoch a oprava stála 1800eur. Pokazil sa valvematic - to je taká súčiastka ktorá riadi otváranie a zatváranie nasávacích a výfukových ventilov. To nieje spotrebák. Predtým picasso r.v. 2008 1,6HDi na 100tisíc a po 4och rokoch kľaklo auto priamo na STK. Oprava 2000eur. Takže s tým nekazením sa "dnešných áut" by som bol opatrný - a ako vidíš autá dnes niesu len podvozky a motory ale je v nich kopa elektroniky ktorá keď robí problémy tak kľudne také, že je auto nepojazdné.Odpoveď na príspevok od duzu:
@petersd niečo s pred 1998 je už takmer veterán, … @duzu Garážoví majstri (myslím teraz offroadistov) preto chcú staré autá, lebo tie mali ešte málo elektroniky a aj technicky boli vyrobené tak, že všetko je opraviteľné, vymeniteľné remeselnými spôsobmi a postupmi. Inak súhlasím s Tebou, aj ja niekedy žasnem, kde na to ľudia berú. Nové auto, na nové auto, a pritom sú to napr. mladé rodinky. Prídeš k ním, všade najnovší nábytok, 5000€-rové vchodové dvere, v kuchyni samé značkové myčky, pičky, spotrebiče,... v obývačke TV na celú stenu.... pred domom novučké auto. (a ja jazdím na 10-ročnej Octávke) 🫢 😁 .... Netvrdím, že je to pravidlo, ale bohužiaľ ľudia u nás majú veľa toho iba na dlh....Odpoveď na príspevok od petersd:
@duzu Garážoví majstri (myslím teraz offroadistov… @petersd no s kupovanim vzdy noveho auta to mas tak, ze najtazsie je zacat, potom ta vymena je uz podstatne lahsiaOdpoveď na príspevok od petersd:
@duzu Garážoví majstri (myslím teraz offroadistov… @petersd viec co, nie je to take plosne pravidlo, ja sa ratam medzi pologarazistov, lebo sice u mna uz bolo dost aut, ale este som peniaze za opravu nebral a mne uplne vyhovuje elektronicka stranka modernych aut. Napojim diagnostiku a ked neviem hned, zalogujem par jazd a problem sa vykristalizuje... Pripadne si otestujem komponent samostatne, ci pracuje... Ked si spomeniem pokus omyl u starej skodovky, je to velke ulahcenie...Odpoveď na príspevok od dexter89:
@yuri66 palivo pre baterku je elektrina a tá je č… @dexter89 skus sa zamysliet co je spotebna dan a nemiesaj tu ine daneOdpoveď na príspevok od duzu:
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/709339-sef-… @duzu Výstižný článok. Presne to čo som písal je aj tam: "skôr malé a cenovo dostupné elektrické autá v kombinácii s novými technológiami a predovšetkým novým chemickým zložením batérií"Odpoveď na príspevok od petersd:
@duzu Garážoví majstri (myslím teraz offroadistov… @petersd veď práve ... dlh je dobrá vec keď slúži ako páka na biznis... ale kvôli spotrebnym veciam autam sa zadlžovať? ako to radšej budem jazdiť na tej fabii za 1000€ ... @tzar @duzu však v tom maš pravdu, podla mna ked sa chce realne niečo zmeniť, tak by sa elektromobilita mala uberať cestou malych kompaktnych vozov a najlepšie zdieľanych ... ale každy ide po komforte a chce obrovske auto a nemyslim si že ten mercedes )EQ SUV čo začína v zakl. vybave na 80 000€ ! je zrovna cesta k udržatelnej elektromobilite... ale dostaneš k tomu 3 roky nabijania zadarmo :D članok je z USA Ford tam je kus ina situacia ale aj tam ludia prechadzaju na elektro... len problem v usa je, že maš všade ďaleko... tam su mesta roztahane a bezne ides do obchodu na ranajky 30km a do roboty 100km ... maju ine ponimanie vzdialenosti obrovska krajina tam uz aj to elektro musi mat poriadny dojazd... + na rozdiel od Europy tam stoji benzin omnoho menej aj energie vseobecne...Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:
@duzu nie nepochopil si prispevok. Tvrdit ze 150 … @sousedekovci89 preto sa všetký fleety toho zbavujeme do 150k km. ;)Odpoveď na príspevok od toky1:
@sousedekovci89 Otázka je čo sú presne dnešné aut… @toky1 mne sa len jedno auto pokazilo do 150.000 km a aj to v zaruke pri 70.000 takze ma oprava stala nula celych prd ak odratam spotrebny material.Odpoveď na príspevok od palo18:
@sousedekovci89 preto sa všetký fleety toho zbavu… @palo18 @toky1 mal som ceed 1.6 CRDi 2008 vydrzal 340.000 km kym isiel z ruky a to vobec nebol setreny (povodne ho mal otec ako firemku vo firme s ocelovymi kontrukciami takze bezne vozil centraly velke zvaracky vypalky a p.) Bez akejkolvek poruchy. Posledne info toho co ho kupil (otcov znamy) je ze auto atakuje 500.000 a okrem vymenenych zhavicov a spojky jazdi furt. Otec ma teraz sluzobne Sportage 2015 1.7 CRDi a uz atakuje (ak neprekrocil) 400.000 km. Jedina porucha rozsypany synchron 4 stupna pri cca 200.000 km a 2 mensie nehody (mikrospanok na dialnici s pozdravenim sa s rigolom a zver) a fici furt bez problemov. Moja i20 2017 1.2 MPi sa posunula na druhe auto v rodine s 230.000 km nabehanymi s tym, ze pri 70.000 vymena polmotora v zaruke (vysypany katalyzator). Nebyt toho ze je to male auto pre rodinu (sedacka, kocik), jazdilo by sa na nom intenzivne dalej, slape jak hodinky.