Poraďte auto do 20 000 EUR, najlepšie kombi a nejazdené

Zobraz úvodný príspevok
Čauko, viem, že toto je fórum o bývaní, ale tak automobil hádam aspoň okrajovo súvisí s bývaním :) Celý život žijem v tom, že striedam kadejaké šupné staré auta a každý rok kúpim nejaký črep za dvojku a potom banujem, že sa rozpadáva. V podstate som mal za 30 rokov života viac áut jak frajeriek :D Každopádne, už ma to nebaví a som ochotný ísť radšej do nejakého leasingu a zobrať nové auto, kým nám EU ešte úplne nezakáže spaľovacie motory. Problém je ten, že neviem čo vybrať. Tie ceny dnes sú neskutočné, o tom potom, ale čo to za hovienka sa dnes vyrábajú? Okay, pôvodne som vôbec nechcel žiaden turbobenzín a 1.0 hovienka som ani nepovažoval za motory. Som však ochotný ísť do 1.0 turba, lenže ani tam moc nenachádzam to, čo hľadám. Takže otázka - čo hľadám? Auto vhodné pre rodinu. Mám ženu, dve deti a psa. Ideál, ak by to bolo kombičko, alebo aspoň kus väčší kufor. Proste chcem tým povedať, že také vysávače ako picanto a i10 a pod. pre mňa nie sú vhodné. Palivo benzin, alebo benzin plyn. Kruťak by som chcel aspoň 200. Potrebujem auto, na ktoré keď šliapnem, tak to proste ide a nie že sa mu musím prosiť na trojke do kopca devedesiat. Úplná topka by bola, keby to malo pamäťové sedačky, to som mal v jednom mojom mondeu. Bolo to super, že keď som si svojim kľučom otvoril ja, tak sa mi naštelovali zrkadla aj sedačka a keď si otvorila žena, tak sa naštelovali jej. Proste sadneš a jazdiš a nie 10 minut štelovať zrkadla a sedačku a všetko... Ostatné požiadavky ani moc nemám, ešte akurát chcem manuálnu prevodovku, ideálne 6 stupňovú. Reči o tom, že automaticka je super si nechajte pre tých, ktorých to zaujíma, ja som si skúsil a viem, prečo chcem manuál. Proste tak to je, tak sa s tým prosím nezdržujme. Ďakujem za pochopenie. No a bolo by super, keby bola kus vyššia verzia, teda aby som v roku 2023/24 bol schopný aspoň zadné okná otvárať elektricky (tempomat, dažďovy a svetelný senzor sú príjemné benefity pre mňa). Ekologia mi je ukradnuta, no a čo. Idealne, ak by to nemalo ani štart stop. Ale to už asi dnes nie je možné... Rozpočet mám samozrejme čo najnižší. Chcel by som vliezť do 20k Zatiaľ čo som pozeral, tak: Seaty, hyundaie, fordy, kie vylučujem. Kde by mi to vychádzalo cenovo, tak tam sú že 56kW a kruťak 117Nm pri 4200 otačkach (akože wtf... to aj na motorke mám lepší kruťak) Renaulty, pežoty, citroeny vylučujem, lebo sú to francúze a s tým nechcem mať nič spoločné. Tiež viem prečo, nepotrebujem presviedčať. Fiat, mitsubishi, honda, VW - nemajú nič v mojej cenovej hladine Škodovky - tu by som sa možno vedel stotožniť s fabiou 1.0 a 81kW verzia má aj 6 stupeň mechaniku, aj je to benzin, aj má 200 kruťak. Len neviem, aký to má kufor. Suzuki - Vitara by možno mohla splňať moje požiadavky Lada Xray - na počudovanie ruska Lada vyzerá super, výkon 91, kruťak cez 200. Len sa teraz kvoli embargu asi nebude dať reálne zohnať. Dacia duster motor TCe 130 má kruťak krásnych 240Nm. Len marhy nepíšu pri jakych otáčkach (bo keď to bude pri 6000, tak nech si nechajú...) Vedeli by ste prípadne odporúčiť ešte nejaký podobný automobil? Upozorňujem, že nemám záujem o jazdenky, už fakt nie. Ani o pokračovanie leasingu a podobné prkotiny. Max som ochotný ísť do predvádzacieho vozidla, ak bude mať do tých 15-20k najazdené. Ďakujem
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@technik007 takéto články z bulvarnych platkov a…
@dexter89 Ziskami z rastúceho predaja ropy dotujú kúpu elektromobilov, úľavy na daniach atď. Ale to je asi pre nadšencov v poriadku.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od palo18:

@technik007 a čo v článku je napísané v neprospec…
@palo18 Ako píšeš, ale majú problémy s udržaťeľnosťoua nákladmi na metro, mestskú hromadnú dopravu - nik nechce s nimi chodiť a nemajú peniaze na ich údržbu, nehovoriac o zápchach. To je to B o ktorom sa úmyselne nepíše.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od frantisekca:

@rkorba Závada na jednom systéme odstaví aj druh…
@frantisekca Robím vo firme vyrábajúcej káblové zväzky do áut skoro 28 rokov. V prípade E-áut nehovoríme o 240V doma v suchom prostredí ale o 600V vo vlhkom prostredí. Takéto káble (a v aute ich je niekoľko nie iba jeden dvojžilový) sú extrémne náročné na výrobu, vodotesnosť, stačí jedna žilka z opletenia ktorá je opačne ohnutá a systém vypíše chybu pri meraní odporu a môžeš hľadať chybu. Servisy nemajú vybavenie. Takže tiež nie je to až tak ružové ako sa zdá.
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od zdenkonr:

@dexter89 Ziskami z rastúceho predaja ropy dotujú…
@zdenkonr všetky články ktoré sem kopiroval @technik007 hovoria že tomu tak nie je... Výhody skončili aj dotácie a čuduj sa svete aj tak predaje eaut v Nórsku lámu rekordy... Je pochopiteľné že keď sa cenovo baterkove auta vyrovnajú spalovakom , či budú dokonca lacnejšie a to sa čoskoro stane, tak pominú aj dôvody na dotácie či nejakú podporu ... To sa deje aj u nás dakedy sa dalo nabíjať všade zadarmo dnes už na tom všetci ryžuju... Aj ťažba ropy sa dotuje , konkrétne až 8% svetového hdp ide na subvencie a dotácie na ťažbu fosílnych palív ... Inak by v takej krajine ako Slovensko bez žiadneho fosilu nestal benzín 1,70 ale ešte viac ...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od zdenkonr:

@palo18 Ako píšeš, ale majú problémy s udržaťeľno…
@zdenkonr ano, ale toto B nevravi nic o kvalite elektrouat alebo o tom ze by spalovacie bolo kvalitnejsie. Rozumiemem sa? To ze sa zvysila cena za nabijanie je uplne irelevantne. Ja som si kupil naftak ked nafta stala pod 1euro. Teraz mam nadavat ze je to na hovno auto lebo nafta stoji 1,6?
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od palo18:

@technik007 ja som ta tu mal za inteligentneho cl…
@palo18 """ ja som ta tu mal za inteligentneho cloveka ale ked si NAZOR, tak to par don.""" To znamená že som bol u Teba inteligent že mám svoj názor??? Takže Ty nemáš svoj názor a už nie si inteligent v konečnom dôsledku sa s Tebou už nemám o čom baviť.. Keď si to tak myslel tak ok...🤫
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od palo18:

@zdenkonr ano, ale toto B nevravi nic o kvalite e…
@palo18 Aby som Ťa skludnil tu je čerstvá správa z De predaja elektromobilov!!!!!!!!SPRÁVY, ZAUJÍMAVOSTI1 Nemecko má problém s elektromobilmi. Takto to nemalo byť 14.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/FTiare). Záujem kupujúcich o elektromobily v Nemecku prudko klesá. Je to dôsledok toho, že nemecké úrady zrušili dotácie na elektromobily. Dôsledkom je výrazne vyšší predaj... 14.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/FTiare). Záujem kupujúcich o elektromobily v Nemecku prudko klesá. Je to dôsledok toho, že nemecké úrady zrušili dotácie na elektromobily. Dôsledkom je výrazne vyšší predaj spaľovacích automobilov vrátane prudkého nárastu registrácií nových dieselových automobilov. Záujem kupujúcich o elektromobily v Nemecku prudko klesá. Foto: shutterstock.com/FTiare Nemecký trh s novými automobilmi sa ešte nespamätal zo šoku, ktorý spôsobilo rozhodnutie vlády – oznámené okolo Vianoc – ukončiť program dotácií na nákup elektromobilov. Predaj elektromobilov klesá už druhý mesiac po sebe a priemerné emisie CO2 novo registrovaných vozidiel rastú. Nemecko sa obracia chrbtom k elektrickým vozidlám. Stačilo stiahnuť štátnu podporu Najnovšie údaje Spolkového úradu pre automobilovú dopravu (KBA) ukazujú, že vo februári bolo v Nemecku zaregistrovaných viac nových automobilov ako vlani. 217 388 áut síce nie je impozantný výsledok, ale je to o viac ako 11 000 registrácií viac ako vo februári 2023. Problémom je, že za nárastom stoja klasické spaľovacie autá. Predaj elektromobilov jednoznačne klesá a zákazníci – namiesto toho, aby si išli po nové auto na elektrickú sieť – si chodia do showroomov po nový diesel. Elektrika sa udomácňuje vo výstavných priestoroch. Bez dotácií ich nikto nekupuje? Údaje KBA nenechávajú nikoho v ilúzii. Vo februári bolo v Nemecku zaregistrovaných „len“ 27 500 batériových elektromobilov. V medziročnom porovnaní to predstavuje pokles o viac ako 15 %. záver? Recesia na trhu s elektromobilmi spôsobená zastavením štátnych dotácií môže byť ďalekosiahlejšia, ako sa predpokladalo. V januári, keď KBA bil na poplach, sa hovorilo o poklese predaja až o 54,9 %, ale to sa ešte vzťahovalo na registračný „vrchol“ v decembri, t. j. na posledné chvíle vládnych dotácií. V medziročnom porovnaní samotný január ešte zaznamenal 10,5-percentný nárast registrácií elektromobilov. Teraz, o mesiac neskôr, už hovoríme o 15-percentnom poklese v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2023. Pre porovnanie, vo februári bolo v Nemecku zaregistrovaných viac ako 119 000 klasických spaľovacích automobilov. Drvivá väčšina z nich, 77,1 tisíc, bola poháňaná benzínovým motorom (medziročný nárast o 2,3 percenta), ale viac ako 42,1 tisíc malo pod kapotou naftový motor (nárast o 9,7 percenta). Pokles predaja elektromobilov znamená okrem iného aj nárast emisií CO2 z výfukov novo registrovaných vozidiel. Foto: shutterstock.com/Toa55 Jeden elektrický na 10 dieselov. Takto to nemalo byť To znamená, že podiel elektromobilov na celkovom počte nových registrácií áut v Nemecku dnes predstavuje skromných 12,6 %, zatiaľ čo podiel benzínových áut je 35,5 % a podiel dieselov 19,4 %. Elektromobily tiež výrazne zaostávajú za klasickými hybridmi (25,2 percentný podiel na trhu). Výrazne ich predstihujú plug-in hybridy, ktoré boli nedávno pod cenzúrou (6,7-percentný podiel na trhu). Situácia teda zďaleka nie je taká, ako sa očakávalo, a to aj z dôvodu klimatických cieľov Nemecka, pričom samotný KBA v súčasnosti označuje elektromobily za „problémové deti“. Pokles predaja elektromobilov znamená okrem iného aj nárast emisií CO2 z výfukov novo registrovaných vozidiel. KBA poukazuje na to, že priemer za február bol už 122,8 g/km, čo je o 2,5 % viac ako pred rokom. Takže už nielen Nóri ale aj Nemci majú """EMINENTNY""" záujem o elektroautá!!!!!!!!!!!!! To nás čaká aj u nás neboj sa a nebude to dlho trvať..... Sme napojený na De priemysel ako pupočná šnúra.....
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od mato981:

@technik007 a už si bol v Norsku či len kopiruje…
@mato981 inak ja ako človek čo robí 9 rokov s geodetmi tak keď počujeme o plochozemcoch to je dobrá sranda pri pive... jeden profesor na STU na geodezii neveril, že existuju vobec taki ludia čo veria že zem je plocha ... bol z toho šokovaný ... my bežne keď sme zameriavali toalkou na 100 a viac metrov už musiš ratať so zakryvenim zeme, lebo keď dajaky bod potrebuješ zmerať na cm presnosť tak keď to tam nezadáš máš chybu v centimetroch
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od palo18:

@technik007 ja som ta tu mal za inteligentneho cl…
čo všetko sa tu nedozviem pre jednu ojetinu do 20 tis. tu nemôže mať podľa niekoho žiaden iný názor potom je už nie IN....
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@mato981 inak ja ako človek čo robí 9 rokov s geo…
@dexter89 stačí sa raz previesť lodou po mori a zbadá ihned zakrivenie, ako na iných okolo rastú alebo miznú komíny a iný úvar ako kruh?stačilo hodiť klobúk a predsa sa točí
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

čo všetko sa tu nedozviem pre jednu ojetinu do 20…
@duzu teba som nikdy nemal ked ti to pomoze :D
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od palo18:

@zdenkonr ano, ale toto B nevravi nic o kvalite e…
@palo18 Neviem ohľadne čoho si reagoval, ja som netvrtdil že e autá sú menej kvalitné ako ostatné.
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
na čo preberáte čo píšu o Noroch alebo Nemcoch, ked chceš vedieť pravdu,tak tam vybehni nečítaj kačice,každý si napíše čo len chce aby zaujal napr.https://www.mojelektromobil.sk/predaj-aut-v-nemecku-2023/ sme na sk, malé sk priemerné EV čko prebehne na jedno, dve nabíjania na ceste a to za 0,29eur/kw na verejnej nabíjačke a doma za 0,16e. všera som prechádzala z A cez BA po obchvate viac ako hodinu,no zlaté EVčko, prišla som do kolony mala som 21% a na výjazde na diaľnicu som tam mala 23%, no ktoré mu spaľováku pribudne v nádrži palivo?😆 nehovorím o tom smrade okolo a o tých vetrákoch čo sa im stále zapínali. ved si EV požičajte aspoň na týždeň a uvidíte, koľko ušetríš na palivách. najlepšie je ,že to niekto komentuje čo Evčku videl tak maximálne zadné svetlá ked ho to predbehlo😇
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od matko101112:

na čo preberáte čo píšu o Noroch alebo Nemcoch, k…
@matko101112 a ako je to so servisom ? Možno by si mohla z prvej ruky niečo k tomu , ja to chcem hlavne kvôli tomu, že aj na servise sa dá veľa ušetriť , keďže to nemá žiadne spaľovacie súčasti a oleje atď... Tak možno keď ste s tým už najazdili cez 100 000 km alebo či ste sa stretli s nejakou poruchou vážnou a pod... S ktorými si mechanici nevedeli dať rady alebo také niečo ?
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@matko101112 a ako je to so servisom ? Možno by s…
@dexter89 ale je ti jasne, ze aj elektroauta (nove) musia chodit na garancky atd. a nestoji to 5 eur? Ja viem ze ty chces jazdenku, ale tak vo vseobecnosti sa mi zda ze ty to beries ze eauta su pomaly bezudrzbove co sa tyka servisovania
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od hockto:

@dexter89 ale je ti jasne, ze aj elektroauta (nov…
@hockto hej sak jasne vsak len vela ludi co to ma s ktorymi som sa bavil alebo videl na youtube aj majitelov starsich Leafov nejakych majitelov tak servis je prakticky skoro ziaden... kolegov kamos ma e-golfa som sa dozvedel a okrem vody do ostrekovacov tam nic skoro nerobi... ja netvrdim ze to je perpetum mobile na 100% bezudrzbove ale uz logiky veci a jak pisal aj frantisekca tak Murphyho zakony platia ... ked je niečo zložitejšie tak aj statisticky vacsia sanca ze sa to pokazi viac krat... a spalovaci motor so systemom hriadelov a tych kopu pohyblivych casti a trecich ploch je rozhodne omnoho zlozitejsi ako primitivny elektromotor o tom ziadna... zas som videl aj majitela noveho hyundaiu Ioniqu ktory mu skapal, lebo riadiaca jednotka vypinala jeden z motorov ci co ... urcite su aj od vyroby vadne kusy ktore sa objavia, no tie vacsinou stiahnu z obehu alebo vymenia v ramci zaruky... ale to mas vo vsetkom aj u spalovakov aj u roznych inych spotrebicov... vyrobne vady proste
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od matko101112:

na čo preberáte čo píšu o Noroch alebo Nemcoch, k…
@matko101112 ale ako na tom bude ked preješ po diaľnici 100-ky km už nepíšeš,tam sa nenabíja pri jazde, na gogle mapy som našiel zvlášť výhodnú trasu pre el autá,ale nie je najrýchlejšia ani najkratšia
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od duzu:

@matko101112 ale ako na tom bude ked preješ po di…
@duzu Vsetko ma svoje pre aj proti, aj taketo moderne auta. Ako hovori moj otec, nie je vsetko zlato, co sa blysti.
Odpovedať
Profilova fotka
Nechcem sa vám moc montovať do EV diskusie, len istý čas som mal tiež nutkanie vyskúšať to elektro auto, tak na prelome roku mala KIA testovacie dni v rôznych mestách a ja som sa zaregistroval na test EV6GT. Na 22 kilometroch som cucol 13% baterky. Ano zrýchlenie bolo excelentné, ale hocijako rátam, deklarovaný dojazd 430 kilometrov by to pod mojou nohou asi nedalo. Za mňa ešte neprišiel čas na takú zmenu, aby som sa rozhodol vymeniť benzin za elektro
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od duzu:

@matko101112 ale ako na tom bude ked preješ po di…
@duzu snáď si nemyslíš že keď pôjdeš elektromobilom 100km po rovine na diaľnici tak budeš mať väčšiu spotrebu ako keď prejdeš 100km v kopcoch ?
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od eagleowl:

@duzu snáď si nemyslíš že keď pôjdeš elektromobil…
@eagleowl , rozdiel je len ten že na diaľnici , sa nebude batéria nabíjať zdarma ako na aute ktoré ide z kopca, na kopec zas potrebuješ oveľa viac ako na rovine , prečerpávacia elektráreň spotrebuje o 1/4 viac na prečerpanie vody hore ako vyrobí a to má stále rovnaké max. otáčky, nie ako auto ktoré ide v rôznej premávke a v rôznej členitosti veľkosť zákrut kde nemôžeš ísť na max účinnosť @matko101112 musela si ísť viac z kopca, aby sa akum nabil zdarma, pri bežnom aute so spaľ. ak idem z miesta A ktoré je vyššie položené ako miesto B . opačne bude spotreba vyššia pri rovnakej premávke, dnešné spaľováky musia mať naštartovaní motor aby brzdili , točili volantom, so starším sa dalo jazdiť z kopčeka bez motora, ideálne ak len plachtilo a nemuselo brzdiť
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od duzu:

@eagleowl , rozdiel je len ten že na diaľnici , s…
@duzu faktom je že ak si elektromobilom zvolí vodič diaľnicu po rovine namiesto kopcovitého terénu tak bude mať spotrebu menšiu.....a v tom kontexte postráda akú koľvek logiku a zmysel Tvoja poznámka pre @matko101112 : "ale ako na tom bude ked preješ po diaľnici 100-ky km už nepíšeš,tam sa nenabíja pri jazde, na gogle mapy som našiel zvlášť výhodnú trasu pre el autá,ale nie je najrýchlejšia ani najkratšia"
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od eagleowl:

@duzu faktom je že ak si elektromobilom zvolí vod…
@eagleowl to by sme museli mať diaľnicu len na rovinea to je nie nikde u nás, ale máme ju i v Tatrách a tam je isto iná spotreba v opačnom smere ak je diaľnica voľná,pre väčšinu úplne zbytočná debata, nech si jazdí každý ako chce a v čom prevezie zadok , to neprikážeš nikomu
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od duzu:

@eagleowl to by sme museli mať diaľnicu len na r…
@duzu si majster nelogických poznámok a s témou neúvisiacich dovetkov....
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od eagleowl:

@duzu si majster nelogických poznámok a s témou n…
@eagleowl s tebou je zbytočná v každej téme, už nejedna sa musela pre tvoje písmenká zmazať, na každého útočíš ako orol na svoju korisť, máš tam vhodný obrázok
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od prirodokochac:

Nechcem sa vám moc montovať do EV diskusie, len i…
@prirodokochac jasne, chapem ale zas keď aj benzinaku budes nakladat podlahu, tak zrejme tiez nedosiahnes deklarovanu spotrebu vyrobcom ale urcite viac... rovnako tak ked niekto pojde po dialnici 180 tak asi sotva bude mat nizku spotrebu... rovnako je to u elektra ... akurat je pravda, že tie dojazdy su mensie o dost, ked clovek tomu naklada ako u kazdeho auta, len u elektra je to citelne, lebo 10l benzinu na 100km doplnic za 5 sekund ale 20kwh asi za 5 sekund nenabijes... tam este nesme @eagleowl @duzu V podstate sa sporite asi o to, že v spalovaku sa ti nikdy nemože stať, že budeš mať negatívnu spotrebu , prinajlepsom, ked ides z kopca na spalovaku mas spotrebu0,0 pri zaradenej rychlosti ... pri elektre vies mat spotrebu zapornu, teda dobijas energiu... ked ides do kopca logicky mas vacsiu potrebu energie ci uz spalovakom ,alebo elektro ...
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od duzu:

@eagleowl s tebou je zbytočná v každej téme, už n…
@duzu Tvoj výrok: "ale ako na tom bude ked preješ po diaľnici 100-ky km už nepíšeš,tam sa nenabíja pri jazde, na gogle mapy som našiel zvlášť výhodnú trasu pre el autá,ale nie je najrýchlejšia ani najkratšia" si samozrejme nijako nevysvetlil....popísal si ďalšie čudné konštatovania -príklad: "to by sme museli mať diaľnicu len na rovinea to je nie nikde u nás" ...D1 z BA do PN je na rovine a predstavuje to á 20% diaľnic u nás 🙂
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@prirodokochac jasne, chapem ale zas keď aj benzi…
@dexter89 to že elektromobil dobíja z kopca vie pravdepodobne každý majiteľ elektromobilu....(rovnako ako to že spaľovák zase zadarmo v zime kúri).....ale čo tým celým chcel básnik @duzu povedať sa určite nedozvieme...ani s tlmočníkom😅 Špeciálna záhada "zvlášť výhodnej trasy pre el autá ktorá nie je najrýchlejšia ani najkratšia" ostane nerozlúštená 😅
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od eagleowl:

@duzu Tvoj výrok: "ale ako na tom bude ked preješ…
@eagleowl Možno je spod Tatier a "u nás" podľa neho môže znamenať lokálne u nás - na Ľiptove 😉
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od toky1:

@eagleowl Možno je spod Tatier a "u nás" podľa ne…
@toky1 ak na teda má D1 na Ľiptove🤭kopce tak tam samozrejme aj niečo ten EV rekuperuje....ale on píše vraj že nenabíja🙃 ("ako na tom bude ked preješ po diaľnici 100-ky km už nepíšeš,tam sa nenabíja pri jazde")...tak včul jak sa z toho vysomáriť? Možno tam teraz tak fúka že aj pri jazde z kopca by si cúval :-D
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?