Poraďte auto do 20 000 EUR, najlepšie kombi a nejazdené

Zobraz úvodný príspevok
Čauko, viem, že toto je fórum o bývaní, ale tak automobil hádam aspoň okrajovo súvisí s bývaním :) Celý život žijem v tom, že striedam kadejaké šupné staré auta a každý rok kúpim nejaký črep za dvojku a potom banujem, že sa rozpadáva. V podstate som mal za 30 rokov života viac áut jak frajeriek :D Každopádne, už ma to nebaví a som ochotný ísť radšej do nejakého leasingu a zobrať nové auto, kým nám EU ešte úplne nezakáže spaľovacie motory. Problém je ten, že neviem čo vybrať. Tie ceny dnes sú neskutočné, o tom potom, ale čo to za hovienka sa dnes vyrábajú? Okay, pôvodne som vôbec nechcel žiaden turbobenzín a 1.0 hovienka som ani nepovažoval za motory. Som však ochotný ísť do 1.0 turba, lenže ani tam moc nenachádzam to, čo hľadám. Takže otázka - čo hľadám? Auto vhodné pre rodinu. Mám ženu, dve deti a psa. Ideál, ak by to bolo kombičko, alebo aspoň kus väčší kufor. Proste chcem tým povedať, že také vysávače ako picanto a i10 a pod. pre mňa nie sú vhodné. Palivo benzin, alebo benzin plyn. Kruťak by som chcel aspoň 200. Potrebujem auto, na ktoré keď šliapnem, tak to proste ide a nie že sa mu musím prosiť na trojke do kopca devedesiat. Úplná topka by bola, keby to malo pamäťové sedačky, to som mal v jednom mojom mondeu. Bolo to super, že keď som si svojim kľučom otvoril ja, tak sa mi naštelovali zrkadla aj sedačka a keď si otvorila žena, tak sa naštelovali jej. Proste sadneš a jazdiš a nie 10 minut štelovať zrkadla a sedačku a všetko... Ostatné požiadavky ani moc nemám, ešte akurát chcem manuálnu prevodovku, ideálne 6 stupňovú. Reči o tom, že automaticka je super si nechajte pre tých, ktorých to zaujíma, ja som si skúsil a viem, prečo chcem manuál. Proste tak to je, tak sa s tým prosím nezdržujme. Ďakujem za pochopenie. No a bolo by super, keby bola kus vyššia verzia, teda aby som v roku 2023/24 bol schopný aspoň zadné okná otvárať elektricky (tempomat, dažďovy a svetelný senzor sú príjemné benefity pre mňa). Ekologia mi je ukradnuta, no a čo. Idealne, ak by to nemalo ani štart stop. Ale to už asi dnes nie je možné... Rozpočet mám samozrejme čo najnižší. Chcel by som vliezť do 20k Zatiaľ čo som pozeral, tak: Seaty, hyundaie, fordy, kie vylučujem. Kde by mi to vychádzalo cenovo, tak tam sú že 56kW a kruťak 117Nm pri 4200 otačkach (akože wtf... to aj na motorke mám lepší kruťak) Renaulty, pežoty, citroeny vylučujem, lebo sú to francúze a s tým nechcem mať nič spoločné. Tiež viem prečo, nepotrebujem presviedčať. Fiat, mitsubishi, honda, VW - nemajú nič v mojej cenovej hladine Škodovky - tu by som sa možno vedel stotožniť s fabiou 1.0 a 81kW verzia má aj 6 stupeň mechaniku, aj je to benzin, aj má 200 kruťak. Len neviem, aký to má kufor. Suzuki - Vitara by možno mohla splňať moje požiadavky Lada Xray - na počudovanie ruska Lada vyzerá super, výkon 91, kruťak cez 200. Len sa teraz kvoli embargu asi nebude dať reálne zohnať. Dacia duster motor TCe 130 má kruťak krásnych 240Nm. Len marhy nepíšu pri jakych otáčkach (bo keď to bude pri 6000, tak nech si nechajú...) Vedeli by ste prípadne odporúčiť ešte nejaký podobný automobil? Upozorňujem, že nemám záujem o jazdenky, už fakt nie. Ani o pokračovanie leasingu a podobné prkotiny. Max som ochotný ísť do predvádzacieho vozidla, ak bude mať do tých 15-20k najazdené. Ďakujem
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@hockto ano ... ale po dvoch - troch rokoch som v…
@dexter89 No neviem, podľa mňa má elektromobil podvozok v určitom ohľade náročnejší na údržbu ako ho má spaľovák. Hmotnosť batérie spôsobuje to, že je auto obvykle ťažšie a rekuperačný systém ktorý je u elektroáut obvyklý tiež asi nieje bezúdržbový. Brzdy kvôli vyššej hmotnosti auta musia asi tiež hrať vyššiu ligu, pneu detto. Chlapi u nás v autorizáku VW vravia, že majú stále na dielni elektroautá, ktoré sa ondejú a ešte nemajú "v ruke" ako ich opraviť takže to strašne trvá. Je v nich podstatne viac káblov, riadiacich jednotiek a všelijakej elektroniky kde je problém vydohľadať závadu. Sám mám skúsenosť len s mikro emobilitou. Mám ekolobežku a ebike. A oproti klasickej kolobežke či bicyklu, pri ktorých som nepotreboval žiaden servis, tak ekolobežku som po 4och rokoch a viacnásobných opravách už definitívne založil do šopy ako odpis a na ebiku mi momentálne riešia výmenu displeja ktorý sa tak divne rozleptal či čo. Staré známe spaľováky sú asi servisne zdolatelnejšie v zmysle - keď sa niečo na ňom poondie tak sa to opraviť voľajako dá ale elektroauto? Ak budeš mať smolu na kus tak to môže byť hodne náročné. Kebyže si mal istotu so servisom tak elektroauto môže byť na ten tvoj jazdný profil super. Mimochodom automat mám a je to super.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@hockto ano ... ale po dvoch - troch rokoch som v…
@dexter89 popozeral by som Kie. či už soul alebo niro.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od toky1:

@dexter89 No neviem, podľa mňa má elektromobil po…
@toky1 celkovo nie uplne rozumiem, ako si dexter tie elektro auta predstavuje ze funguju, uz ked som videl vetu "u elektra sú vozy, čo servis nikdy za 10r. ani nevideli" tak som chytil tusenie, ze nejak ani netusi
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od hockto:

@toky1 celkovo nie uplne rozumiem, ako si dexter …
@hockto Je to o servise asi. Tie mechanické diely - s nimi si voľajako rady v servise vedia dať. Ale elektrické súčiastky, elektronika a kabeláže, riadiace jednotky to je robota pre geekov a elektrikárov špecialistov. Je to relatívna novinka. Mám pocit, že Tesla má v podstate jednu riadiacu jednotku na ktorú je všetko navešané. Ostatné automobilky postupne ako šiel čas len pridávali riadiace jednotky, ktoré všelijako prepájali a nútili spolupracovať pričom ako šiel vývoj tak sú stálo novšie a v niečom inšie platformy - a to je gro problému. Blbo to poviem - ako pripojiť 25 ročné video so scart koncovkou na LED panel s HDMI vstupom - je treba špecifický medzikus, prevodník a ajtak strácaš kvalitu. A teraz si predstav poprepájaných takto na divoko 12 riadiacich jednotiek - každá z trochu iného vývojového stupňa. Potom ani herkopater nevie, čo vlastne spôsobuje nejaký problém. A to ani nevravím ako komplikované je nájsť nejaký studený spoj alebo pretrhnutý káblik.
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od avantime:

@hockto pardón nečítal som všetko. Určite by som …
@avantime a ktorého,aké vyrábajú EV od roku 2018 do ceny 18t?
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od hockto:

@dexter89 pozri, nemozes pouzit slovo komfort voz…
@hockto ale prosim ta... nissan Leaf je plnohodnotne rodinne auto a komfortne porovnatelne cenovo do 15k 2018 po facelifte aj s rovnakou kategoriou spalovakov co sa tyka komfortu/vybavy ... dobre benzinak s rovnakymi parametrami a rocnik 2018-19 by som kupil cca o 5000€ lacnejsie... pisal som, aj ty, že 5k sa mi vrati už pri 2-3 rokoch prevadzky pri nabijani doma nie z FVE pri FVE by sa mi samozrejme vrátilo za rok... takže nepíš tu prosím o XY rokoch... v rodine mame ešte dve auta... tá moja popelnica , momentalne mam dlhodobo pozicane bratove VW Golf 1,4TSI celkovo nove on chodi na sluzobky a ma ešte jedno menšie kia do mesta... plus na sluzobky mam v robote fabiu na KE-BA takže aby som to zhrnul, neidem sa zbaviť uplne spalovakov, v rodine nejake ostanu a v pripade potreby do Chorvatska a pod. samozrejme si poziciam spalovak... jednoducho len na moj ucel chcem dat sancu elektru...
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od hockto:

@toky1 celkovo nie uplne rozumiem, ako si dexter …
@hockto @toky1 hej však aj to može byť problem , že tu je malo fajnšmekrov čo sa do toho vyznaju ... popravde, tie staršie elektromobily mi pridu ako jednoduchšie ... tie nove ako sa do toho všetci perú VW ID.3,4,5 ... to su "novinky" kde sa veľa veci drbe... hyundai inoiq tušim vypinalo zlyhavali motory... mali aj nejake zvolavačky... zato som uvažoval niečo dosť rozširene ako zoe -najpredavanejšie auto v europe, ab nissan leaf ... jednak su dosť overene časom a kedze su najrozsirenejsie, nemal by byť problem ani s nahradnymi dielmi .... tesla je tiez OK ale tam je už ina cena... to maš rovnako ako so spalovakom, stary harcovníci vždy radia kupvať auto až po prvom facelifte, abo prvej generacii... ja mam VW Tiguan 1,4tsi prva generacia a problemy od novoty... ten golf bratov je tiez tsi ale vychytali problemy a nesu problemy... takto to je podla mna aj s elektro... zato by som určite ani do noveho elektra nešiel.... jednak je to predražene a pojdu masivne dole, jednak ešte nevychytane muchy... ps. ja mam tiež elektrokolobežku už dva roky žiadny problem ani udržba kupil som z činskeho eshopu priamo za nejakych 450€ a prejde to aj 40-50km ... v robote som nakupil do firmy elektrokosačky, doma mam aj benzinove a servis a problemy s benzinakmi su vzdy... elektro zapneš a ide... rovnako si to predstavujem aj s autom, sadnem a idem,.. mozno sa mylim ale ked nevyskusam nezistim...
Odpovedať
Profilova fotka
na EV nadavajú ľudia čo v tom poriadne ani nesedeli, len niečo niekde počuli. já už cez 5rokov a viac ako 100tkm jazdím EV, teda rôzne, od smártu až po id4, smart to je tak mesto okolie , UP s bat. 38 čkou to už je iné ,,kafčo,,len je malé, ale letné spotreby bez problémov 8-9kW aj s id3kou sa dá celkom úsporne jazdiťa cenovo,jazdenky a predvádzačky celkom dobré ceny ,momentálne C4ka v záruke, do 6tkm do 24tis. takže myslím ,že to nie je také zlé,pravda je že to nie je auto zrovna na diaľnicu, ale chodím aj do D a ak by v A boli lepšie ceny a nemuselo sa nabíjať cez rôzne primitívne APPky bolo by to všetko ako je to v D, tak by to bolo super👌
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od matko101112:

na EV nadavajú ľudia čo v tom poriadne ani nesede…
@matko101112 vdaka za pohlad insidera.... Na Slovernsku ale aj v Česku sa často ľudia vyjadrujú a mudruju hlavne k veciam o ktorych nemaju ani ponatie... podla mna ak by som chcel konspirovat, je to aj tym, že je tu dosť zakoreneny fosilny biznis miliardari a ich zaujmy napr. cesky eph... vlastnia aj media... a o rusakoch a ich zavislosti od fosilu a dezinformacnej "moci" v nasej krajinke asi netreba ani hovorit... už minule vyšla správa, že EU tušim od buduceho roka, vyjde nariadenie, že všetky nabijacky v ramci Eu budes musiet vediet zaplatit aj kartou VŠADE bez app... ono postupne sa budu veci vylepsovat a tento segment bude rast a inovovat
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@matko101112 vdaka za pohlad insidera.... Na Slov…
@dexter89 Tak nechcem byť pesimista ale napr. mala byť všade v EU už jednodňová dialničná známka. A nie je. Ale tak v princípe napr. ja sa elektromobilite nebránim - samozrejme nie plošne z pochopiteľnýc dôvodov. Nie každému to vyhovuje. Už nebývam na sídlisku ale v dome takže to nabíjanie sa dá poriešiť rozumnejšie. Ešte počkať kým sa v servisoch zacvičia a idem do toho tiež.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od matko101112:

@avantime a ktorého,aké vyrábajú EV od roku 2018 …
@matko101112 EV by som teraz ešte neriešil. Stále sa zdokonaľujú, ale neplatil by som vývoj tejto novinky. Uvidíme kde sa vývoj uberie o 10 rokov. Zatiaľ je asi pre mňa najlepšie kúpiť si spoľahlivé auto, čo vydrží kľudne aj 20 r staré. Ja teraz hľadám Lexus LS 430, ale je ich málo v rámci EU. To je poctivá práca japonskych majstrov 8 valec a po inštalácii LPG má 14l spotreba nezruinuje. Elektrina má veľa mínusov od času, miesta rýchlosti nabíjania cez vysokú hmotnosť, neskúsenosť servisov až po veľkú stratu hodnoty pri nových autách. Ak tak nové zmysel mi dáva plug-in hybrid, čo dá reálne aspoň 65km v lete pre ľudí, čo denne jazdia takú trasu a pohodlné si nabijú auto doma. V zime a po rokoch sa však dojazd skráti takže... Žiaľ už sa automobilky odkláňajú aj od Eco áut na CNG Opel, škoda, VW, Seat, Audi, Mercedes, Fiat...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od milanista:

@mgx ale Ty by si tu mal propagovat znacku MG 😎
@milanista MG myslíš najpredávanejšiu značku v Španielsku za posledný mesiac ?
Odpovedať
Článok sa načítava...

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@matko101112 vdaka za pohlad insidera.... Na Slov…
@dexter89 Nikdy nevieš kto ti píše. Možno tu je niekto od fachu. K predaju elektroáut. Jeden závod mal vyrábať trojmenne pre VW káble na HV autá ( v bradži sa nepoužíva EV ale HV ako Highvoltage) a reálne sú také objednávky, že sa robí ledva na jednu zmenu. Autopožičovne Hertz a Sixt sa zbavujú niekoľko tisícok elektrických áut, nikto ich nechce požičiavať a ani ako používané kúpiť.
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od avantime:

@matko101112 EV by som teraz ešte neriešil. Stále…
@avantime ak chceš japonca,tak dobre zváž to LPG,aby si nemusel meniť motor a čo sa týka nabíjania,ano na sk je to o čase,ale toto tiež odkukáme od D,tam auto dáš na nabíjačku a nestihneš prejsť do kaviarne,vecko, a dopiť kafe a už ti telefon oznamuje,že nabíjanie ukončené,treba si uvedomiť ,že ak to nabiješ a prejdeš 300km,tak si aj hladný a nieviem čo ešte. neviem v čom ti dáva zmysel plug-in hybrid, toto je úplná hlúposť spotreba okolo25kw,na sto,motor ťahá celé auto + baterku a aj elektmotor a pri cene za elektriku 1,6eur za 10kw sa dostaneš na cenu 4eur na 100km,nebodaj to nabiješ na verejnej nabíjačke,tak to ten benzín bude asi lacnejší,vybiješ bat. a ked si dáš ,,mode,, nabiť bat. tak ti narastie spotreba cez +30% a ešte toľko súčiastok naviac,tak to už môže byť problém na servis. dexter od 1.6.tohto roku všetky nové nabíjačky musia mať terminál na kartu,alebo keš,toto je v D od minulého roka a ceny o dosť ,,spadli,, a delí sa to do 150kW cena cca od 25-39cent,do 300kw to nepoužívam a bus kamion nad 300kW a ked to bolo na APPku,cena pod 35cent ,to snád ani nebolo tak ako je to momentálne v A, cena za kw cez 50cent to tak minimálne, len v D každé EV ide spolovice na uhlie 😂. a čo sa týka tej degradácie ,tak u UPa som mala po 20tkm ani nie 1,5%,tak pri 8r. záruke a pri zostatku 75%,tú zaruku ani nevyužiješ a EV v servise ak je bežný problém,okrem pohonu a baterky,to robí bežný mechanik.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od zdenkonr:

@milanista MG myslíš najpredávanejšiu značku v Šp…
@zdenkonr neviem, bola?
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od avantime:

@matko101112 EV by som teraz ešte neriešil. Stále…
@avantime @zdenkonr neviem či novinka ... Predaje e áut stúpajú všade vo svete a od roku 2017 upadajú spalovaky ... To sú svetové štatistiky z rôznych krajín a tvrdé data ... Už sa roky polemizovalo čo nahradí benzín ešte stále niekto sníva o vodiku ... Voda netečie hore kopcom jak tu píšu so spotrebou e auta sa vieš dostať na 10kwh/100km aj u najúspornejšieho benzínu si niekde na 5l /100km v jednom litri paliva je akumulovanych 10kwh energie takže čisto ekonomicky a energeticky má elektrické auto 5x nižšou potrebu energie na pohon a o to v aute predsa ide ... Každý chce aby sa gro energie premenilo na pohon z miesta A do miesta B nie na odpadové teplo ... U vodíka je to najhoršie tam na 100km potrebuješ aj cez 130kwh energie ... Vodík je treba energeticky náročné vyrobiť , skladovať pod veľkým tlakom a to berie energiu ... Na to existujú fyzikálne prepočty a dáta Práve preto si myslím že budúcnosť bude elektrická ... Doteraz to brzdila len vysoká cena bateriek ale ukazuje sa že batérie nedegraduju tak rýchlo ako sa pôvodne myslelo Hybridy sú blud jednaknkopa technológií ktoré sa môžu doondieť a zo sebou vláčis batériu čo zvyšuje spotrebu aj benzínu
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@hockto ale prosim ta... nissan Leaf je plnohodno…
@dexter89 toto je samozrejme cisto subjektivne, ale za mna male osobne auto s objemom batozinoveho pristoru 435l nie je pohodlne a komfortne auto pre napr 4 clennu rodinu a uz vobec nie, ked pozeram ze je tam realny dojazd pri Leafe s tou 40kw bateriou napr v zime cca 200km, pri kombinovanej jazde mesto/okresky/dialnica, tzn. ze na dialnici nedas ani tych 200km... Inak ked pises ze u e auta sa vies dostat aj na 10kWh/100km tak to beries odkial? Lebo pozeram si teraz dva velke testy spotreby eaut (rok 2022 a 2024) a tam sa to ani u jedneho auta ani len neblizi k tym 10, najmenej je to 14,1 a vsetko ostatne je len viac, napr Leaf 15,7kWh/100km
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@avantime @zdenkonr neviem či novinka ... Predaje…
@dexter89 japonci asi teda nesúhlasia ohladom hybridou ;) Za mňa je to jedniná rozumná náhrada nafty v osobnej doprave.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@avantime @zdenkonr neviem či novinka ... Predaje…
@dexter89 no oni procentualne stoupaji(spise stoupali) ale i tak jejich celkove mnozstvi je zanedbatelne. Navic spoustu toho bylo navic tazeno dotacema napr. Nemecko. Za me e-auto je super jako druhy vuz na jezdeni po meste / na nakup atd... ale u me by to znamenalo mit dve auta misto jednoho coz ekologicky ani finacne nedava smysl. Za me je to alternativa ke spalovakum ale vubec se mi nelibi jak je tlacena skrze dotace atd...
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od hockto:

@dexter89 toto je samozrejme cisto subjektivne, a…
@hockto ja tu davam fyzikalne data... samozrejme možeme sa naťahovať o nejake čisla aj u benzinu som dal spotrebu 5l/100km takže som išiel u oboch aut na najnizsie mozne hodnoty, čo samozrejme jazdou po dialnici 150 asi nedosiahneš so žiadnym ... je jedno ako sa budeš hrať s desatinnou čiarkou proste fyzikalne je elektricky pohon niekde uplne inde ako spalovaci motor to je proste fakt... s dojazdami mas samozrejme pravdu u tych lacnejšich je problem max 200km v zime... zoe je na tom pdstatne lepšie ale zas je male... takže kompromisy... ved som pisal ze mam k dispozici aj dve spalovacie auta v rodine... kebyze idem na dlhu trasu asi s elektro nepojdem... este to tak neni ... ale ja si myslim ze za takych 10r. budu dojazdy bezne cez 500km a ceny tych vozov budu pod spalovakmi... to uz kazdy kto pojde kupovat nove auto zvazi co kupi... najma ak si to realne vyskuša... neviem realne kolki tu mali skusenosť šoferovat e auto a mudruju ... okrem @matko101112 a kopa ludi co raz presadne do elektra sa k spalovaku nevrati... dovolim si tvrdit že takmer 100% ... @palo18 Japoncov by som za priklad nedaval... oni v tomto zaspali dobu a dobehne ich to ... technologicky su super ale co sa tyka energetiky a tychto trendov neni to prvykrat , čo zaspali dobu.... mimochodom cely svet odchadza od fosilnych paliv len japonsku po Fukušime stúpla závislosť na fosilnych palivach až na 90% z nejakych 80... takže o čom sa chceme baviť? proste ja si myslim že japonci su v tomto vedla... @raziel628 nikto nič nepretlača ... to je nejaky mytus euroskeptikov a tych je v česku habadej, už som písal, že velky vplyv v ČR má práve holding eph ktory vlastni aj media a pretlača tieto fosilne narativy do spoločnosti... AD1. narast elektromobility rastie prirodzene... v Číne ani USA nemaju žiadnu politiku EU a predaje e aut tam rastu ... v Eu aj po skonceni dotacii , mozno by Vas prekvapilo že zo svetoveho HDP sa na ťažbu fosilnych paliv DOTUJE až 7% svetoveho HDP ... ale to hovoriť sa fosilom nehodi do krámu ...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@hockto ja tu davam fyzikalne data... samozrejme …
@dexter89 prosimta ake fyzikalne data sem davas? ved sem len tak hadzes rozne cisla a svoje dojmy :) pises ze ludia nadavaju na eauta a ani v nich nesedeli, ty mas kolko s nimi odjazdene aby si vedel ze ti vyhovuje ich prevadzka a ze na tom teda usetris X tisic rocne?
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@hockto ja tu davam fyzikalne data... samozrejme …
@dexter89 a nebude to tým, že japonské automobilky sú vysmiate od ucha k uchu lebo ich netrápia žiadne emisné pokutky ako všetky europske automobilky? Lebo sú hlboko pod limitmi v celopodnikovej emisnej produkcie? Povedať napr. na Toyotu, že zaspala dobu, pritom má najviac skúsenosti zo všetkých. Je dosť silné tvrdenie. A ver tomu, že keby im niekto nariadil, od zajtra vyplúvať len elektro autá tak nebudú mať žiaden problem, lebo nič nezaspali. Ja som myslel, že o autách, ale tak asi nie. Ale ako som ti už napísal. Ja by som sa popozeral po kie soul 64kWh bateročka a do 15 sa dá zohnať. dojazd na úrovni 400km, veľkostne úplne v pohode auto.
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od hockto:

@dexter89 prosimta ake fyzikalne data sem davas? …
@hockto neviem ci si si vsimol ale ja na spalovacie auta nenadavam, len zbieram dojmy ludi a fakty... zatial tu nikto ziadne fakty nedodal, len subjektivne dojmy ako je to všetko "zle" aj ked s tym nema realnu skusenost... neviem čo ti napisať však spotrebu na 100km v kwh ti presne zmera každy kto ma zasuvku, e auto a elektromer a za par sekund googlenia zistiš, koľko energie v kwh je v jednom litri paliva a spotrebu v litroch na 100km tiež vieš... neviem ake ine a jednoduchšie fyzikalne data by si chcel... neni to jadrova fyzika ale primitivna vec, ktora je jasná ... daná už princípmi fyziky premenami energie z elektrickej na kineticku atd... @palo18 tak hej toyoty su OK videl jedni tvrdia ze japonci vyrabaju tie pick-upy toyoty čo nimi jazdi cela Afrika a tí na nich budu jazdiť asi dlhšie ako elektro autami... skor som myslel ze japonci akosi stale snivaju o vodiku aj ked fyzika nepustí...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@hockto neviem ci si si vsimol ale ja na spalovac…
@dexter89 nenadavas na spalovacie auta? ved si celu tuto debatu zacal tym ze mas staru 1,4TSI rarohu, ktora jazdi za 8l/100km (co doteraz nechapem ako je mozne pri tvojom style jazdy ktory si opisoval) a ze ta stala na servise uz X tisic takze sa jej chces zbavit a teda zhanas eauto, aby si usetril, lebo stare benzinaky/naftaky len stoja prachy. A teda kolko mas najazdene na elektre?
Odpovedať
Ja som pred pár rokmi kúpil novú atmoférickú 1.6, doteraz bez problémov, manželke idem kúpiť zánovný vydarený japonský Suzuki 1.6. Progresívcom doprajem TSI a elektroautá, nech si to užijú. Výrobcovia majú elektroáut plné sklady, sám som zvedavý, dokedy im táto deštrukčná politika vydrží.
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od hockto:

@dexter89 nenadavas na spalovacie auta? ved si ce…
@hockto veď to sedí 😀 nadávam na svoje auto s ktorým mám reálnu skúsenosť nákladov atď... Nie na všetky spalovaky kompletne ! A podľa výpočtov spotreby a nákladov mi to proste vychádza že ušetrím len na palive cca 2k ročne pri nabíjaní normálne zo zásuvky plus ak bude FVE tak aj viac ... Pri spalovaku neušetrim na pohonných hmotach nič, lebo elektrinu si vieš vyrobiť z fotovoltiky ale ropný vrt na pozemku asi nenájdeš ... To je celá veda ... Že v tom vidím väčšiu nezávislosť na môj účel ... Jazdné vlastnosti a menší servis sú ďalšie bonusy
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@hockto ja tu davam fyzikalne data... samozrejme …
@dexter89 Toto si prečítaj aká je spokojnosť Nórov na elektromobily.... Najprv dotácie a kúpa elektroauta ich po čase dala do reálu....https://www.autoforum.cz/predstaveni/norsko-jiz-lituje-ze-s-takovou-vehemenci-tlacilo-na-rozmach-elektromobilu-vratilo-se-mu-to-jako-bumerang/ neboj sa aj my sa toho dožijeme....🫣
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@hockto veď to sedí 😀 nadávam na svoje auto s kto…
@dexter89 tak skusim este treti, posledny krat - kolko si najazdil eautom?
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od roman_x:

Ja som pred pár rokmi kúpil novú atmoférickú 1.6,…
@roman_x jj presne dalsi mudrc co ma kopu skusenosti s elektro ale uz vie ze je to hnus... bez progresivizmu by sme dnes este zili v jasyni a jazdili na konoch ... vsak naco kupovat auta ked kon nepotrebuje natankovať a zožere len travu 😀 asi tak dajak rozmyslali ludia pred sto rokmi ked prisli prve spalovace motory... @hockto a ty kolko? mas skusenost zlu tak ju napis... ak si nenajazdil nic tak nemudruj
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@roman_x jj presne dalsi mudrc co ma kopu skuseno…
@dexter89 ja som bol na testovacej jazde ioniqu a vozil som sa na i3jke jeden vikend, z coho viem povedat, ze sa na tom jazdi celkom dobre, ale s ohladom na moje jazdy a styl jazdenia eauto nie je pre mna vhodne ako hlavne auto v rodine. Ty?
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?