Horúca

Poraďte auto do 20 000 EUR, najlepšie kombi a nejazdené

Zobraz úvodný príspevok
Čauko, viem, že toto je fórum o bývaní, ale tak automobil hádam aspoň okrajovo súvisí s bývaním :) Celý život žijem v tom, že striedam kadejaké šupné staré auta a každý rok kúpim nejaký črep za dvojku a potom banujem, že sa rozpadáva. V podstate som mal za 30 rokov života viac áut jak frajeriek :D Každopádne, už ma to nebaví a som ochotný ísť radšej do nejakého leasingu a zobrať nové auto, kým nám EU ešte úplne nezakáže spaľovacie motory. Problém je ten, že neviem čo vybrať. Tie ceny dnes sú neskutočné, o tom potom, ale čo to za hovienka sa dnes vyrábajú? Okay, pôvodne som vôbec nechcel žiaden turbobenzín a 1.0 hovienka som ani nepovažoval za motory. Som však ochotný ísť do 1.0 turba, lenže ani tam moc nenachádzam to, čo hľadám. Takže otázka - čo hľadám? Auto vhodné pre rodinu. Mám ženu, dve deti a psa. Ideál, ak by to bolo kombičko, alebo aspoň kus väčší kufor. Proste chcem tým povedať, že také vysávače ako picanto a i10 a pod. pre mňa nie sú vhodné. Palivo benzin, alebo benzin plyn. Kruťak by som chcel aspoň 200. Potrebujem auto, na ktoré keď šliapnem, tak to proste ide a nie že sa mu musím prosiť na trojke do kopca devedesiat. Úplná topka by bola, keby to malo pamäťové sedačky, to som mal v jednom mojom mondeu. Bolo to super, že keď som si svojim kľučom otvoril ja, tak sa mi naštelovali zrkadla aj sedačka a keď si otvorila žena, tak sa naštelovali jej. Proste sadneš a jazdiš a nie 10 minut štelovať zrkadla a sedačku a všetko... Ostatné požiadavky ani moc nemám, ešte akurát chcem manuálnu prevodovku, ideálne 6 stupňovú. Reči o tom, že automaticka je super si nechajte pre tých, ktorých to zaujíma, ja som si skúsil a viem, prečo chcem manuál. Proste tak to je, tak sa s tým prosím nezdržujme. Ďakujem za pochopenie. No a bolo by super, keby bola kus vyššia verzia, teda aby som v roku 2023/24 bol schopný aspoň zadné okná otvárať elektricky (tempomat, dažďovy a svetelný senzor sú príjemné benefity pre mňa). Ekologia mi je ukradnuta, no a čo. Idealne, ak by to nemalo ani štart stop. Ale to už asi dnes nie je možné... Rozpočet mám samozrejme čo najnižší. Chcel by som vliezť do 20k Zatiaľ čo som pozeral, tak: Seaty, hyundaie, fordy, kie vylučujem. Kde by mi to vychádzalo cenovo, tak tam sú že 56kW a kruťak 117Nm pri 4200 otačkach (akože wtf... to aj na motorke mám lepší kruťak) Renaulty, pežoty, citroeny vylučujem, lebo sú to francúze a s tým nechcem mať nič spoločné. Tiež viem prečo, nepotrebujem presviedčať. Fiat, mitsubishi, honda, VW - nemajú nič v mojej cenovej hladine Škodovky - tu by som sa možno vedel stotožniť s fabiou 1.0 a 81kW verzia má aj 6 stupeň mechaniku, aj je to benzin, aj má 200 kruťak. Len neviem, aký to má kufor. Suzuki - Vitara by možno mohla splňať moje požiadavky Lada Xray - na počudovanie ruska Lada vyzerá super, výkon 91, kruťak cez 200. Len sa teraz kvoli embargu asi nebude dať reálne zohnať. Dacia duster motor TCe 130 má kruťak krásnych 240Nm. Len marhy nepíšu pri jakych otáčkach (bo keď to bude pri 6000, tak nech si nechajú...) Vedeli by ste prípadne odporúčiť ešte nejaký podobný automobil? Upozorňujem, že nemám záujem o jazdenky, už fakt nie. Ani o pokračovanie leasingu a podobné prkotiny. Max som ochotný ísť do predvádzacieho vozidla, ak bude mať do tých 15-20k najazdené. Ďakujem
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od petersd:

@technik007 V posledných rokoch bojuje s emisnými…
@petersd "To, že LPG nemôže do podzemných garáži nie je vinou Dácie, ale nezmyselného SK-zákona. Zákaz je pre všetký značky. (napr. v zahraničí to neplatí). "" No Peter, neviem kde si bol v zahraničí, ale napr. v susednom česku tam s LPG nevojdeš do"podzemia", detto v At, De.. Viem, lebo som tam pracoval... Presne-aj podzemné garáže pod OD...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od technik007:

@petersd "To, že LPG nemôže do podzemných garáži …
@technik007 pletieš tu hrušky s jablkami a zbytočne sa zamotávaš.....čo meni na jazdných a užitkových vlastnostiach auta to ,že nemožen vojsť do podzemnej garáže s LPG? Tak ho necham vonku ako doteraz a hotovo..//pripomeniem cenu LPG -0.71Eur- benzin cca 1,58 Eur/l /..predpokladám ,že vieš ,že EU už "pindá" aj na výrobu dieslových motorov.....čiže čo? o pár rokov napíšeš -nekupujte diesle ,lebo sa s nimi nikde nedostanete!?
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od mato981:

@technik007 takto,zbytočne sa strapňuješ starými …
@mato981 kazdy bude chvalit to co ma on a hanit ostatne. to je proste tak, a nie len pri autach. auto nemusi byt drahe a najnovsi model, aby dobre sluzilo. ked sa niekto potrebuje predvadzat, tak to je zase o inom.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od mato981:

@technik007 pletieš tu hrušky s jablkami a zbytoč…
@mato981 Tak ešte raz...@mato981 Slabé miesto: Duster váži podstatne viac, čo zvyšuje opotrebovanie podvozku. Týka sa to hlavne hnacích hriadeľov, riadenia, pružín a tlmičov. Niekedy je chybná funkcia nožnej a parkovacej brzdy. Všetky ročníky Dustera bojujú s emisným testom. Problémom je strata oleja, poruchy výfuku sú častejšie po siedmich rokoch. Autobild.De.. Ďalej s Tvojou Daciou TY NESMIEŠ vôjsť do podzemných garáží, ale pekne si ho nechať vonku..Na čom jazdím ja Ti napíšem, že to Dacia nie je a ani nebude v akýchkoľvek variantách a podobné produkcie Renault...Týmto končím akúkoľvek debatu na tému Dacia Duster...🤐
Odpovedať
Tak ono je samozrejme ze Dacia s jejich cenou bude vzdy kompromis a nebude se resit predimenzovani komponentu jako nekde u Mercedesu G. Ale to z toho nedela spatne auto ta cena odpovida dane kvalite, proto je to take jedno nejprodavanejsich "suv" v evrope. Za me nevidim duvod za tu cenu to zatracovat. A musim pocitat ze to neni Mercedes. Kdyby stal Duster 40-50k tak je to jine...
Odpovedať
cros , Suv má pár výhod ,sú to vyššie autá ,lepší výhľad, pohodlnejšie nastupovanie,vystupovanie,vyšší posed, vyššia priechodnosť akurát za cenu vyššej spotreby, a menšej stability pri vyššej rýchlosti, a porovnávať 10r s tými novými je o ičom už len z pohľadu bezpečnosti, zabezpečovacie systémi už v základnej verzii, to 10r nemali ani v najvyššej
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od raziel628:

Tak ono je samozrejme ze Dacia s jejich cenou bud…
@raziel628 posledný duster ,Renault majú nové benzínové turbomotory zo spolupráce s Mercedesom
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@raziel628 posledný duster ,Renault majú nové ben…
@duzu nie, to mercedes pouziva motor od renaultu ;) a nie su to posledne lebo je to uz skoro 10r.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od palo18:

@duzu nie, to mercedes pouziva motor od renaultu …
@palo18 nemáš dobré info,len od r. 2019 je nový benzínový turbomotor TCE od 1,33 l práve vtedy som kupoval a musel som počkať , dovtedy tam bol 1,2 a mal chybu, prepúšťal benzín do oleja a tak hladina oleja stúpala a nie klesala , pri kratších vzdialenostiach,motor vyvíjala firma Daimler v spolupráci Renaultu a Mercedesu a Duster je Renault akurát sa inde vyrába a iné typy
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@palo18 nemáš dobré info,len od r. 2019 je nový b…
@duzu dobre :) ako vždy máš pravdu
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od palo18:

@duzu dobre :) ako vždy máš pravdu
@palo18 vždy nie ale v tomto áno ,môžeš si to dohľadať, vtedy som menil auto a bol to práve Renault Captur a dlhšie som hľadal info , podobné sú i daľšie značky akurát ostatné tam majú 3 valce a to som mal dovtedy s nie najlepšími skúsenosťami ešte v záruke sa menil katalyzátor, hlava valcov po 4 r uznali ako výrobnú konštrukčnú chybu, dnes sú vraj spoľahlivejšie 3 valce, pôvodne som chcel meniť zo Suzuky SX4 ten bol atmosferický 4 valec za Scros alebo Vitaru ,ele mal len 3 valec a zbytočne veľké auto
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@palo18 vždy nie ale v tomto áno ,môžeš si to doh…
@duzu s toho obdobia je tu porovnanie a v závere sa píše že totožný motor má i mercedes https://autozurnal.com/test-peugeot-2..., dnes sú už znova daľšie zmeny pridávajé el motory
Odpovedať
Článok sa načítava...

Odpoveď na príspevok od duzu:

@duzu s toho obdobia je tu porovnanie a v závere …
@duzu ale mne je úplne jedno čo si menil a kedy. mercedes využíva maloobjemové motory renault už viac ako 10 rokov. ja sa nebavím o žiadnom konkrétnom ale o všetkých malaobjemových motoroch v mercedesoch. Mercedes si ich "nikdy" nevyvíjal a nevyrábal samostatne, vždy to bolo od renaultu. Takže tvrdenie Renaul má nové motory zo spolupráce s mercedesom je nepravda. Lebo je to naopak. kapišto?
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od technik007:

@sousedekovci89 https://auto.pravda.sk/poradna/cl…
@technik007 naozaj sa tu chces prestiavat kto kolko akych recenzii na to auto najde?
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@raziel628 posledný duster ,Renault majú nové ben…
@duzu To uź mi je len výhra. Spolupráca s Mercedesom. Si zaspal v roku 1970, kedy ešte Mercedes bolo auto, či ako?
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od palo18:

@duzu ale mne je úplne jedno čo si menil a kedy. …
@palo18 konkretne tento je nie od Renaultu neviem nájsť článok ale mala to byť daimler ,o mercedesy som sa nikdy nezaujímal , nikdy sa mi nepáčili veľké kravy a čo je dnes mercedes? kočar ťahaný plnokrvníkmi angl. kráľa?
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:

@technik007 naozaj sa tu chces prestiavat kto kol…
@sousedekovci89
Odpovedať
Mercedes-Benz jednotkou medzi prémiovými automobilmi Medzi výrobcami prémiových automobilov patrí luxusnej značke Mercedes-Benz prvé miesto v segmente osobných vozidiel.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od palo18:

@duzu ale mne je úplne jedno čo si menil a kedy. …
@palo18 https://www.garaz.cz/clanek/mercedes-... podľa tohto článku dodával Renault maloobjemové diesel. motory pre Mercedes ale nie benzínové
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@raziel628 posledný duster ,Renault majú nové ben…
@duzu jo motor u dusteru by bylo jedno z poslednich co by me trapilo. Me to auto prijde super za ty penize a nedivim se ze ho lidi kupujou.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od raziel628:

@duzu jo motor u dusteru by bylo jedno z posledni…
@raziel628 Áno, ale žijeme v dobe, kde sa človek musí ešte aj o motory zaujímať, ak nechce kúpiť shit. Prekvapilo ma info od @duzu , že "motor prepúšťal benzín do oleja". Je to to vážny problém, ktorý by sa u skúsených známych značiek absolútne nemal vyskytnúť. A on sa vyskytol ! Jedným dychom musím povedať, že také niečo (teda nejaká zásadná chyba motora) sa z času na čas objaví u akejkoľvek značky. Nepomomôže nič, len pred kúpou dlhodobo študovať, zaujímať sa, čítať recenzie, názory...
Odpovedať
@petersd tak to asi o pripise, zacal mercedes uz sa chytil aj vw group. "Spotreba 1l oleja na 1000km jazdy je v norme a nespada do zarucneho riesenia" si tiez nepocul.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od petersd:

@raziel628 Áno, ale žijeme v dobe, kde sa človek …
@petersd bolo to práve v čase ked som ho chcel kúpiť ozvali sa viacerí majitelia na rôznzch forach , že im stúpa hladina oleja ,už laickým zistením podľa čuchu išlo o benzín a nie o vodu, voda môže prerážať cez prepálené tesnenie pod hlavou valcou a robí sa biela emulzia, tá závada sa prejavovala len pri studených motoroch , častá jazda v meste na krátke vzdialenosti, pri bežných testoch na dlhších trasách so zohriatym motorom sa to neprejavovalo ,preto dal Renault požiadavku na nový motor ,ktorý danú závadu odstráni a vznikla nová kooperácia medzi viacerými značkami a vyvinuli úplne nový motor, ktorý je lepší ako všetke pred tým ,a používajú ho stále viaceré značky spotreba 1 liter oleja na 1000km bola tak na starej škodovke, ked sa u nás takmer nič iné nepredávalo, to som mal stále rezervu , teraz bežne vydrží náplň do daľšej výmeny a olej nedolievam vôbec
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od palo18:

@petersd tak to asi o pripise, zacal mercedes uz …
@palo18 Dobré ránko, priateľu. Vidím, že si nadšený z toho, že si objavil teplú vodu. O tejto "ochrane" výrobcov pred prípadnýni reklamaciami zákazníkov/motoristov napr. ja viem už od čias, kedy su Ty bol ešte v materskej škôlke. Minimálne od začiatku demokracie na Slovensku, výrobcovia automobilov v svojich technických dokumentáciách uvádzajú možnú spotrebu motorového oleja v motore od 0,5 - 1 l na 100km, a že vraj je to všetko OK a nie je to možné použiť ako dôvod reklamácie motora. Nechávam na uvážení každého rozumného človeka, či také vyhlásenie je férovým prístupom výrobcu, najmä ak 99% nových spaľovacích motorov nežerie olej takmer vôbec...
Odpovedať
... a zrazu u 1% motorov je "úplne normálne", že budú žrať 1 l oleja / 100 km....
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od petersd:

... a zrazu u 1% motorov je "úplne normálne", že …
@petersd ten pripis je na 1000km nie na 100km ;) Senilita je zla veru
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od petersd:

... a zrazu u 1% motorov je "úplne normálne", že …
@petersd olej som zatial nemusel dolievat ani na Kia a ani teraz na peugeot. Ale zasa, sluzobne škody čo máme, tam je to štandard. Litrovka oleja v zadnych dverach za vodičom. A to krížom cez firmy. :)
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od palo18:

@duzu ale mne je úplne jedno čo si menil a kedy. …
@palo18 Najskôr si over info, keď sa chces už hádať... The M282 is also the first Mercedes inline-four engine to feature cylinder deactivation (on the second and third cylinders), as well as an engine particulate filter. It is produced by MDC Power GmbH at the Kölleda plant in Thuringia, Germany.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od frantisekca:

@palo18 Najskôr si over info, keď sa chces už há…
@frantisekca ale ja sa nechcem hadat a s vasou partiou uz vobec nie. To ze sa nevie reagovat na konkretnu vec nie je moj problem. Duzu nieco napisal ja som na to reagoval, ze to je nepravda. that's all Ale kludne napis v com som sa mylim. Rad si uznam chybu.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od palo18:

@petersd ten pripis je na 1000km nie na 100km ;) …
@palo18 ... áno, je to preklep s automtickým dopĺňaním textu. Samozrejme, myslel som spotrebu oleja na 1000 km.
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?