Podlahové kúrenie alebo radiátory?

Zobraz úvodný príspevok
Zaujímalo by ma aké plánujete alebo máte kúrenie : podlahové, radiátory alebo oboje ?
Odpovedať
1
21
22
@adam_janka Je zbytočné dávať teplovodnú krbovú vložku k plynovému kúreniu. Dva investične drahé a zároveň prevádzkovo lacné systémy. To znamená nerentabilitu takejto voľby. Ale k otázke - áno, zásobník musí byť. Práve preto, že krb má v sebe výmenník - tak aby mal kam to teplo z krbu odovzdať. Niektorí ľudia majú výmenník napojený priamo na radiátory (nie na podlahovku!!!), ale môžu byť problémy s reguláciou teploty. Proti vybuchnutiu v krbe, ak by vypadla elektrina a teplo by sa nemohlo nikam odovzdať, existujú riešenia. Niekedy to majú kachle / vložka už integrované v sebe.
Odpovedať
Profilova fotka
aby bol kondenzačný kotol optimálne využitý pri radiatoroch, musia mať väčšiu plochu, to zvýši cenu, takže asi je lepšia podl. aj hore, Akumulačná nádrž nemusí byť, pre bezpečnosť systému sa dá využiť teplovodný výmenník{bojler}, ale potom už netreba ani riadiacu jednotku. Výmenník vo vložke má iný účel. Ale kúriť pevným palivom bez akumulačnej nádrže je nehospodárne.
Odpovedať
ahojte, v jednom dome máme len podlahové kúrenie na elek., plyn nie + vonkajsia izolácia. V druhom dome máme rediátory, plyn, bez izolácie. V oboch domoch sa kúri na 22-23 C°. No pravda je, že v dome s podlahovkou je ovela teplejšie ako v dome, kde sú radiátory. mesačné náklady neviem presne posúdit, ale podla odhadov využitia obydvoch domov to vychádza skoro rovnako. keby že si mám vybrat znova volím podlahovku, je to úplne iný pocit tepla ako z radiátorov, len treba uvážit či elek., alebo plyn
Odpovedať
@zuzla00 Už len doplním... to sa zvažuje podľa energet. náročnosti domu.
Odpovedať
Profilova fotka
@danielapk penelope esmaye ahojte bývam už v druhom dome s podlahovkou.prvý bol podkrov. a podlahovka bola aj hore a dolu.super vec a malá spotreba plynu na 400m2.teraz RD 100m2 podlahovka a krb,ak sme doma kúrime len v kbe a výkúrime celú plochu,ale ak nie sme doma v tedy kúrime podlah.cen.rozdieľ medzi radiatormi a podlah. je cca1500é.v izbách máme laminátky, chodba a kuch.dlažba.v každej dobrej predajni ti poradia aj podložku a laminátku.dnes sú také techn.že to nie je problém si dať čokoľvek. penelope1 My budeme kúriť plynom,čiže budeme mať radiatory. Podlahové kúrenie môže byť fajn,ale ak sa niečo pokazí,tak potom sekať celú podlahu a tiež sa obávam,či by to tak dobre vykúrilo. ak si dáš radiat.trubky zrejme dáš do podlahy a pri poruche tiež budeš sekať.lepšie bude ak si dáš trubky po stene a môžeš na ne vešať nohavičky. esmaye ahoj. pripajam sa k teme. Ja iba, ze som pocula take nieco, ze podlahove kurenie nie je najvhodnejsie na nohy. Ze ked ich mate v teple a potom vyjdete von tak mozte lahko prechladnut. ak budeš mať nohy v teple,zrejme na povrchu podlahy bude teplota 37C a viac.čiže voda bude cez 50C ak sa spiatočka tepelne vyrovná vstupu,začne sa deštrukcia poteru aj podlahovky.
Odpovedať
Ked kotol kuri, tak mame vstup do podlahovky asi 36C, cize teplota podlahy nema viac ako 25C. Neviem preco by sme z toho mali prechladnut. Podlaha nie je na dotyk vobec tepla, je prijemna. A hlavne nie je studena ako v domoch s radiatormi. Da sa tu prejst aj komfortne bez papuc, napriek tomu nosime papuce. Teplejsiu podlahu budeme mat az ked pridu silne celodenne mrazy, tak -10C. Vtedy bude kotol kurit na vyssiu teplotu.
Odpovedať
No ze nohy v teple a nasledne prechladnutie - to ti je riadna volovina :-D :-D :-D :-D :-D V akom teple? My nosime normalne papuce po podlahovke, voda cez 50st sa nepusta do trubuek a jej teplota nieje 37st. @matko101112 ty si nejak velmi protirecis vo svojom prispevku.
Odpovedať
Profilova fotka
@atlaska ahoj,ak si dobre čítala, tak to bola odpoved pre esmaye.mne je to jasné ako to fung. a tá druhá platila pre penelopa1.to sú tam prekop.ich príspevky ak by si si prečítala lelú debatu bola by si v obraze.takže poriadne si prečítaj lež napíšeš ,,volovinu,, :-D :-D :-D :-D
Odpovedať
@matko101112 toto ma uplne dorazilo: ak si dáš radiat.trubky zrejme dáš do podlahy a pri poruche tiež budeš sekať.lepšie bude ak si dáš trubky po stene a môžeš na ne vešať nohavičky. :-D :-D :-D
Odpovedať
@matko101112 No prepac, citala som celu diskusiu,ale reagujes na veci z roku 2008 . !!!!!! tak to si fakt nepamatam, co kto vtedy napisal-citaty sa davaju minimalne do uvodzoviek a uz sa neuvadza, ze je to citat.
Odpovedať
1. Podlaha nemôže byť horúca, preto sa ňou dom dostatočne nevykúri Je to tvrdenie neúplné a veľmi nepresné. Dostatočne veľká plocha podlahy s nízkou teplotou dokáže dodať do interiéru rovnaké množstvo tepla ako radiátory s podstatne vyššou teplotou, ale zato menšou plochou. To, či je konkrétna plocha podlahy s teplotou povrchu okolo 25 až 30 °C dostatočná na to, aby vykúrila konkrétnu miestnosť v konkrétnom dome, je otázka. Skúsenosti z moderných, dobre tepelne izolovaných domov sú však také, že nízkoteplotné podlahové vykurovanie bohato pokryje tepelné straty, a teda potrebu tepla v dome. Navyše sa pri sálavom vykurovaní dosiahne pocit príjemnej teploty, teda tepelná pohoda, pri teplote vzduchu o 2 až 3 °C nižšej ako pri vykurovaní radiátormi. Dôvodom je sálanie tepla, teda podobný pocit, ako keď vás hreje slnko (hoci aj v chladný deň), či otvorený oheň. Dôsledkom je nižšia potreba tepla a ďalšie úspory spôsobené tým, že pri menšom rozdiele teplôt medzi interiérom a exteriérom sa znižuje prestup tepla a tepelné straty sú teda menšie. „Problém je aj v tom, že nie všetky projekty vykurovania uvádzajú správne údaje,“ „Napríklad pri katalógových domoch môže byť celý projekt, a teda aj projekt kúrenia, niekoľko rokov starý. Nie je pritom problém uviesť väčšiu hrúbku tepelnej izolácie či modernejšie materiály na obvodové murivo, a použiť kvalitnejšie okná tak, aby dom dosiahol moderné parametre v tepelných stratách. Projekt vykurovania sa však obyčajne nemení – aj pri kvalitne zateplenom dome ostane kotol s výkonom 24 až 28 kW, hoci tepelná strata, a z toho vyplývajúca potreba tepla je len 12 kW. Preto je potrebné overiť si, či je projekt vykurovania aktuálny, a prípadne si nechať urobiť nový prepočet a návrh vykurovacieho systému. Takého, ktorý zvládne dom vykúriť, ale nebude zbytočne predimenzovaný. 2. Teplá podlaha víri prach, preto nie je vhodná pre alergikov Je to presne naopak. Pri podlahovom vykurovaní sa teplo šíri z podlahy, avšak iným spôsobom než pri kúrení radiátormi. Zatiaľ čo pri radiátoroch sa gro tepla prenesie konvekciou, teda prúdením vzduchu, pri podlahovom vykurovaní sa na odovzdávaní tepla do miestnosti najvýznamnejšou mierou podieľa sálanie. Od podlahy sálajúcej teplo sa najskôr ohrejú všetky pevné predmety v miestnosti a od nich sa postupne prehrieva vzduch. Na prenos tepla teda nie je potrebný prúdiaci vzduch, naopak, prúdenie vzduchu je pri podlahovom vykurovaní omnoho menšie než pri použití radiátorov, preto sa pri ňom aj menej víri prach. Viacej prachu zvíri človek ktorý prejde miestnosťou, ako samotné kúrenie. 3. Na podlahové vykurovanie nepatria drevené parkety Nepresné tvrdenie. Logickou požiadavkou na nášľapnú vrstvu na podlahovom vykurovaní je, že by nemala byť tepelným izolantom. Čím menší je tepelný odpor vrchných vrstiev podlahy, tým lepšie. Z tohto hľadiska je najvhodnejšia keramická dlažba, ktorá dobre vedie teplo, zlou voľbou sú hrubé koberce – tie by vás pred teplom z podlahy ochránili viac, než by vám bolo milé. Do interiérov s podlahovým vykurovaním možno uložiť aj laminátové parkety, nie však každé – odporúčajú sa podlahy s priamou lamináciou (tzv. melamínové). S drevenými podlahami bol spočiatku problém nielen preto, že drevo je pomerne dobrý izolant (i keď pri malej hrúbke nie je tento účinok podstatný), ale najmä pre prirodzenú reakciu dreva na zmeny teploty a s ňou spojené zmeny vlhkosti vzduchu – drevo má tendenciu pri nižšej relatívnej vlhkosti vzduchu sa zmršťovať, pri vyššej sa zasa roztiahne. Preto mohli drevené parkety s bežnou konštrukciou na podlahovom vykurovaní popraskať. Na vykurovanú podlahu možno položiť aj drevené parkety, avšak iba také, ktoré sú na to špeciálne určené. Vhodné sú tie, ktoré majú: A. stabilný podklad z materiálu, ktorý sa vplyvom teploty nedeformuje – vhodná je napríklad brezová preglejka alebo HDF B. celkovú hrúbku do 15mm C. chemické zloženie použitých lepidiel a lakov s nízkym podielom formaldehydov D. nášľapnú vrstvu z tvrdých drevín – vhodné sú exotické dreviny, orech, dub a podobne, E. vhodnú povrchovú úpravu – lak alebo olej vytvrdzovaný UV žiarením bez anorganických látok a s nízkym obsahom formaldehydov. F. dnes sú však v ponuke veľkoplošné parkety so špeciálnou konštrukciou a nášľapnou vrstvou z tvrdých a málo rozťažných drevín, určené práve na podlahové vykurovanie. Drevené parkety teda môžete mať aj na podlahovom vykurovaní, ak dodržíte niekoľko pravidiel: - základ je vybrať si parkety určené na podlahové vykurovanie – majú napríklad stabilnú základnú vrstvu, ktorá zvyšuje ich rozmerovú stálosť, a tiež nízky odpor prestupu tepla. - rovnako dôležité je aj profesionálne uloženie podlahy, pri ktorom sa dodržia podmienky stanovené výrobcom podlahy aj konkrétneho typu podlahového vykurovania - zásadný význam má dostatočne hrubá, správne vyhotovená a dostatočne suchá akumulačná a roznášacia vrstva, ktorá prekrýva vykurovacie rúrky (nesmie byť hrubá) 4. Podlahovka nestíha reagovať na zmeny počasia Nie je to úplná pravda. „Podlahové vykurovanie má istú dobu nábehu, s čím mali ľudia zlé skúsenosti,“ „Najmä pri starších systémoch totiž pomerne dlho trvalo, kým sa celý objem podlahy rozkúril. S radiátormi mali teplo v dome za 1h, s podlahovkou až za 10h... Tento problém je však pri nových systémoch podstatne menší – kým predtým boli vykurovacie rúrky zaliate vo vrstve betónu hrubej 6,5 až 9cm, dnes postačí na systémovú dosku naniesť 3cm anhydridového poteru. To znamená menšiu akumulačnú hmotu a z toho vyplývajúce pružnejšie reagovanie nových podlahových systémov. Stačí im totiž rozohriať len asi tretinový objem.“ Optimálnou sa, ako obyčajne, javí stredná cesta – primeraný objem tepelnoakumulačných materiálov v dome znamená systém, ktorý na zmenu vonkajšej teploty nereaguje ani priveľmi ťažkopádne, ani sa v ňom teplota nemení extrémne rýchlo. „Pri systémoch s veľkým akumulačným jadrom – hrubou vrstvou poteru – vznikajú problémy ako pri prudkom ochladení, kedy podlahovka nestíha tak rýchlo prikúriť, tak aj pri prudkom oteplení,“ „Vonku zrazu nie je –10 °C, ako deň predtým, ale okolo nuly, a podlaha ešte stále sála naakumulované teplo. Podlahovka stále dobieha vonkajšiu teplotu. Do istej miery sa to dá riešiť ekvitermickou reguláciou kotla, ktorá zohľadňuje nielen nastavenú teplotu v interiéri, ale aj priebeh teplôt v exteriéri. Kotol potom lepšie rozhoduje o teplote vykurovacej vody. Vo veľkej miere však tento problém riešia aj moderné podlahové systémy s nižšou akumulačnou vrstvou. Tenšia akumulačná vrstva prirodzene znamená pružnejšie reagujúci systém.“ 5. Podlahové vykurovanie znamená betónovanie, preto sa nedá použiť tam, kde sa vyžadujú suché spôsoby výstavby Napríklad pri rekonštrukcii podkrovia alebo v drevenom dome. Nie je to pravda. Z hľadiska konštrukcie existujú totiž v zásade dva systémy podlahového vykurovania: pri staršom, takzvanom mokrom systéme, sa rúrky vykurovania upevnia na kari rohož a zalejú sa betónom. Rúrky sú teda obklopené betónom a sú súčasťou akumulačnej vrstvy. Pri novších typoch podlahového vykurovania, takzvaných suchých systémoch (teda systémoch so systémovými doskami) je akumulačná vrstva od rúrok oddelená. Vykurovacie rúrky sú zafixované v systémovej doske a akumulačná vrstva je až nad nimi. Akumulačnú (a zároveň roznášaciu) vrstvu pritom môže tvoriť nielen „mokrý poter“, ale aj „suchá podlaha“ – napríklad zo sadrovláknitých dosiek. Tieto „dokonale suché“ systémy sú vhodné aj do domov na báze dreva
Odpovedať
@achelan ďakujem
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
@atlaska ide o to,aby to pomohlo iným,ktorý majú podobné ot. 8-)
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 2 mesiacoch
@jan45 dobrý den,vidim že vy ste profi,tak by som sa len tak chcela opytat pre info,ak by ste boli ochotný,že kolko nas asi vyjdu radiatory do celeho domu,dom ma 240m2, 9 radiatorov,so všetkym aj napojenim na kotol.ten bude plynovy Vaillant,aj s robotou...pytam sa preto lebo rozpočet mame tesny,tak že na kolko sa mame pripravit...pekne dakujem za odpoved.. :-)
Odpovedať
@patulu no ťažká otázka z dôvodu jednoduchého - radiátory sa rátajú na výkon / m3 - to znamená, že koľko kubických metrov má radiátor v každej izbe vykúriť + rezerva. 9 radiátorov je široký pojem - Korad, Korado, Panelový, Liatinový, rebrinový...atď (dôležitý je typ, každý má inú plochu odovzdávaného tepla - teda iný výkon) - ak je to aktuálne skúste byť konkrétnejšia (typ radiatora a dĺžka, šírka výška...) :)
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 2 mesiacoch
@marianella si si to nepomýlila? pri podlahovom prašno???
Odpovedať
@achelan Dobrý den, zajímá mně ten způsob vytápění, kdy se jako akumulační vrstva používá sádrokarton. Existuje někde nějaký popis (přimo od prov. firmy). pokud ano - prosím o odkaz do IP. Děkuji.
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 3 mesiacoch
http://www.stavebnictvi3000.cz/clanky... hľadajte nadpis: "i-SDK(24)-XPS(200)-e"
Odpovedať
1
21
22
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?