Ahojte, tiež sa pridám do diskusie. My máme cca 140 m2, rozhodli sme sa, že budeme mať plynový kondenzačný kotol, (máme dvojkomín - teda druhý komín na tuhé palivo, ak by sme niekedy do budúcna mali záujem kúriť drevom :-) a kúrenie podlahové s tým, že v 2 kúpelniach bude ešte aj rebrík, taktiež v kuchyni chcem mini rebrík na sušenie utierok a aj mini rebrík do vstupnej chodby, na sušenie mokrých rukavíc a čiapok, keď prídu deti z vonku. No a ešte budeme mať urobenú prípravu aj na radiátory, keby náhodou nám podlahovka nestačila (teda hlavne mne :-) ). Už keď sa bude sekať, nech sa seká teraz ako potom, a zas tie trupky nestoja toľko veľa.
@evita6 Škoda. Mohla sa pecou ohrievať aj TUV. Tá akumulačná nádoba sa dáva ako zásobáreň tepla na ďalší deň/dni. Takisto slúži na reguláciu. Ako sa Vám darí regulovať výkon pece? Je plnoautomatická? Je nejak napojená na izbový termostat?Nestáva sa, že keď sa začne kúriť v peci, je v dome "nával" tepla (okrem sálania priamo z nej) z radiátorov? Ako máte ošetrený prípadný výpadok elektriny? Trošku to popíšte... mám toľko otázok... x-) Vďaka!
@blacksr Na otázky rada odpoviem ak teda budem vedieť :-N (ak nebudem vedieť spýtam sa manžela). TUV pecou ohrievame máme bojler. Pec je plnoautomatická - pre mňa je to ale španielska dedina hrozne veľa čidiel ale pec má primárny a sekundárny obeh - v tom primárnom si sama reguluje nastavenú teplotu 80-90 stupňov čerpadlo púšťa vodu do systému. Pec je celkom šikovná :-D sama sa reguluje buď oheň rozdúcha alebo prihasí, Na radiátoroch sú termostatické hlavice na reguláciu takže návaly tepla sa nestávajú. Zatiaľ však ale nebývame kúrime len pár dní. Sálanie z peci nie je veľký problém aj keď sa v nej kúri normálne sa môže chytiť holou rukou vôbec nepopáli.
Ten výpadok elektriny neviem to sa musím spýtať.
Pre nás bol plyn v nedohľadne problémy s prípojkou a elektrina je pre nás drahá :-( takže liatinová pec je najlepšie možné riešenie.
jednému nerozumie, same zlozite systemy, samé regulácie, akumulačné nádrže, samé primárne a sekundárne obehy..a nas na škole kedysi ucili ze v jednoduchosti je krasa..ale to bolo dávno..ked sa teraz nieco potentockuje..tak to stoji za to..alebo ze by som celemu nerozumel?...:)))) :-(
@palo1965 tiež som toho nazoru. Pri kureni uvažujem o klasickom liatinovom kotli na drevo a radiatoroch.žiadne splynovače,čidla, elektronicke regulatory. čim menej toho dam tým menej budem v buducnu opravovať.Aj ked teda nad ohrevom vody v lete zvažujem aj solare , ale ako sa poznam tak tie ceny ma z toho vyliečia. :-D
Zdravim, my planujeme podlahove vykurovanie aby bola prevadzka pre tepelne cerpadlo co najekonomickejsia. Doplnkove vyhrievanie ale len na ohrev priestoru bude kozubova vlozka:)
apropo....tepelne cerpadlo..ake su ceny 300 - 400 tacov? a kedy sa mi to vrati? a viete o tom ze je to vlastne kompresor s piestom a ze urcite nevydrzi 10 rokov? a viete kolko stoji oprava?..skuste si to zistit
ja si tiež myslim že to nieje až tak výhodne to čerpadlo. Poznam človeka čo chcel čerpadlo a poviem vam že peniaze mu nechýbaju ale aj tak to nedal lebo sa mu to nezdalo a navratnosť je dllllllha a neista
palo1965, havaj po poklese cien tepelnych cerpadiel je ich navratnost niekde okolo 8rokov, zalezi aky system si investor vyberie. Ja som sa rozhodol pre system vzduch-voda s prepojenim na rekuperaciu. Vydrzi to 10rokov nevydrzi to 10 rokov, kto ti na to da odpoved? Planujem tomu robit servisne prehliadky, takze pocitam ze znizim mozne problemy. Jedno si vsak uvedomujem uz teraz, dnes ti uz nikto nic negarantuje :-)
Nám ponúkajú TČ vzduch-voda JUNKERS.Povedali nám, že sa z 1 kWH elektriky vyrobí 3 kWH, môžete mi niekto, kto už TČ používa napísať, či je to pravda, a keď je v zime viac ako -5 stupňov, kúri sa len elektrikou 1:1?
@nobave Každý radiátor má rúrku, ktorá privádza teplú vodu, potom táto teplá voda svoje teplo cez radiátor odovzdá okolitému vzduchu a ochladená sa poberá späť inou rúrkou do kotla alebo akum. nádoby ohriať sa. No a ako ide ku kotlu, je možné rúrku viesť v podlahe, čím vzniká tzv. falošná podlahovka.
@blacksr len dopľňam, teplá voda z radiatora odchádza do kotla a pri radiatorovom vykurovaní by mala mať aspoň 60st., inak poškodzuje kotol koróziou z kondenzácie spalín. Pri ochladzovaní falošnou podlahovkou teda vedome ohrozujeme kotol. Nehrozí to akum. nádobe.
@nobave@blacksr@jan45
Dobrý den. Všichni mají pravdu. Já k tomu doplním, že teplota 60 °C je do podlahy přímo vražedná a ohrožuje podlahu koupelny. Také to snížení teploty zpátečky není pro kotel dobré, i když si moderné kotle s tímto problémem poradí zabudovaným bypassem. To riziko ale reálně hrozí u kotlů na pevná paliva starší výroby.
s pozdravem Laďa
@blacksr@jan45@ladajaskva skuste mi nejako viac rozviest tuto debatu, pretoze presne o takomto style vykurovania s manzelom rozmyslame. Na spatny chod chceme spravit podlahovku nielen v kupelni, ale aj v kuchyni a obyvacke. Kurit budeme tuhym palivom...
@merilin Dobrý den. Nevím ,co bych k tomu více mohl říci než to, že já to nedoporučuji a vidím to jako rizikové řešení. To bych Vám spíše navrhl řešení : vytápějte pevným palivem akumulační nádrž ( na tu můžete napojit i jiné zdroje tepla - tepelné čerpadlo, solární kolektory, plynový kotel, natápět můžete i elektrikou ) a budete mít všechny možnosti, jak si zajistíte teplo. Z akumulační nádrže rozvedete teplo do celého domu pomocí podlahového teplovodního systému. Podlahovku si urobíte sami, když jsem to zvládl já před 20 roky a tisíce jiných později,tak nevidím problém. Podle odkazu si tu podlahovku nastudujte a budete mít o čem přemýšlet po dlouhé zimní večery.
Odkaz : http://www.hst-zichlinek.cz/informace...
S pozdravem Laďa
no po prečitany tejto temy som sa rozhodla ze si aj my dame podlahove no ale najprv musim o tom presvecit muzicka ties nieje nadsety tym ze ked sa to pokazi bude sa musiet rypat do podlahy, ale dufam ze prehovorim takze by som chcela podlahove do celeho domu, radiatory, krb asi bez prieduchov, a plynovy kotol aj na tuhe palivo, no a samozrejme rebrik do kupelni a bojler na teplu vodu, dufam ze som to spravne pochopila...ked nie tak ma opravte :-)
@motylik22 myslim ,že podlahove by sa v zemi v žiadnom pripade nemôže pokazit,ak to vykona odborna firma,al.partia dobrych kurenarov.Pretoze trubka sa napoji do rozdelovaca a namota sa vkuse okruh bez spojov a a tiez dopoji do rozdelovaca! a trubka pokial sa pri motani nezlomi neodbornim sposobom ,tak tam vydži 100rokov! pri kvalitnej trubke!
@motylik22 podlahovka bude v pohode ale dajte pozor ,aby ste dostali kvalitný materiál. A ak budete porovnávať cenové ponuky ,porovnávajte porovnateľné .
@jan45 sorry, ze reagujem na vas uz pomerne stary prispevok ale zarazila ma jedna vec co ste napisali o teplote spatocky z radiatora, ktora podla vas nema klesnut pod 60°C lebo hrozi poskodenie kotla koroziou/kondenzaciou.
To dufam nemyslite vazne!
Pri modernych nizkoteplotnych resp. uz bezne pouzivanych kondenzacnych kotloch je teplota spiatocky doslova nutnostou aby bola co najnizsia. Tam ziadne poskodenie kotla nehrozi ani ked by do neho isla spiatocka pod 20°C, skor naopak, ucinnost kondenzacneho kotla je tym vyssia cim je nizsia spiatocka.
Dokonca plati pravy opak a to ten, ze spiatocka by nemala byt viacej ako 57°C kedze vtedy konci kondenzacia a nevyuziva sa energia ziskana kondenzaciou = ucinnost KK sa blizi ku klasickemu kotlu.
To co pisete o teplote spiatocky nad 60°C (dokonca stacilo tusim nad 55°C) platilo davnejsie pre klasicke kotly kde kondenzacia sposobovala koroziu a poskodenie. Hlavne u klasickych plechovych vymennikoch to bolo kriticke, liatina zniesla viacej ale tiez jej to neprospievalo.
správne, písal som o radiatorovom kúrení, tam je potrebná vyššia teplota pre dosiahnutie výkonu. Aj KK sa dajú použiť na radiatory, ale plocha radiatorov by sa neúmerne zvýšila. KK používajú iné materiály a práve kondenzácia je tu vyvolaná, preto aj ich cena je vyššia. A používajú sa na plynné palivo, pri pevnom stále platia pôvodné pravidlá.
Novy dom - jednoznacne podlahove kurenie. Vyzaduje nizsiu teplotu media(setris €). Teplota stupa od podlahy-prehreje cely objem vzduchu v izbe, lebo teply vzduch stupa hore, chladny klesne dole a zase sa ohreje. Kedze tato vymena vzduchu je pomalsia ako pri radiatore, nevyri sa ti prach v izbe.
Je nezmysel kombinovat taketo kurenie s radiatormi, lebo tie vyzaduju vyssiu teplotu media a kto by sa babral s termoregulaciou, ked netreba. V kupelni samozrejme rebrinak na elektriku musi byt.
V novom dome by som urcite riesil aj zalozne kurenie - kachlovu pec.
Stary dom - pokial nechces brutalne prerabat podlahy, jedine radiatory
Ahojte,chcela by som sa opytat.kupili sme hrubu novostavbu rodinneho domu,kt.nemal zavedene podlahove kurenie.rozhodli sme sa teda pre kombinovane kurenie-krb a radiatori.Dom ma 240 m2 a krb sa bude nachadzat v obyvacke kt.je spojena s kuchynou.moj problem je ze sa nevieme rozhodnut ze:treba dat radiatori aj do obyvacky a kuchyne ked tam bude krb?nestacia radiatori do hornych 3 izieb?myslim si,ale neviem ci spravne,ze ked bude dole krb tak nahor by malo salat teplo,ci nie?dalej sme rozmyslali nad tymi ultratenkymi vykurovacimi foliami-DEVI-ale nas znamy elektrikar nas rychlo odhovoril..normalne podlahovka nepripada do uvahy pretoze by sa nam celapodlaha vsade zdvihla min.15 cm a potom by to nevychadzalo,pretoze mame celu obyvacku vyse 4 m presklenu..:((( poradte prosim. Dakujem
@patulu Hlavne taký dom nevykurujte elektrinou. Kúpili ste kočku v mjechu. Najprv treba znížiť stratu tepla na minimu. Stavím sa, že múry majú hrúbku aspoň 37 cm. Odporúčam poriadne zatepliť všetky konštrukcie: podlaha koľko vlezie, steny cca 20 cm EPS, strop na poschodí 40 cm vlny, zatepliť aj základy - keďže do podlhy asi moc EPS nedostanete. Okná: jednoznačne trojsklá. V zásade je možné takto dobre izolovaný dom vykúriť len krbom s prieduchmi.
Vodu do radiátorov chcete ohrievať čím?