dom je kvalitne zatepleni moj ocino robi v stavebnictve a nedovolil by na kupit sprostost,3 skla budeme mat,zateplene su aj podlahy je tam hruby kvalitny beton aj podkrovie je zateplene,strecha dobra..ved toto sme chceli kurit elektrinou :-| a elektrikar skoro zosalel:ved by ste sa nedoplatili... :-D :-D este dobre ze nam to povedal..vodu no asi bojlerom,ci nie..? =-) mame uz dojednany od znameho novy kotol Vaillant,vraj to je normalny kotol ,co teraz davaju do domov,este ho musime pozriet.on tusim aj ohrieva vodu,tak asi tym...takze by bolo v pohode keby neboli dole radiatori...?daco by sa aj usetrilo?Dakujem za rady..
@patulu Betón podlahu nezateplí!!! Koľko je tam EPS? Aké je murivo obvodových stien? Máte zateplenie - koľko? Koľko vlny je v podkroví? Lebo ak je to iba "ako sa to robí", tak sa pripravte v plyne na platby 900 € + TUV cca 100 €.
Ak by ste kúrili elektrinou, tak by to stálo asi 2,5x viac. Plus k tomu elektrina za svietenie a spotrebiče.
@blacksr teraz citam na plane,ze vsade je nejaka vykurovacia folia ECOFILM ,tepelná izolacia s naslapnou vrstvou a tepelna izolacia tvrdeny polystyren,hydroizolacia,PE folia...pomohlo??
@patulu Ecofilm je vo vašom prípade ekonomická samovražda.
Čo sa týka izolácie, dôležitá je hrúbka. Ako tak poznám projektantov, dávajú do podlahy 5 cm, maximálne 10 cm. Na kúrenie elektrinou žalostne málo.
@patulu dajte stenovku, mame ju uz 7 rokov a je to asi najlepsie. Viem porovnat lebo v obyv. a kuch. mame len podlahovku. Pripadne ak sa vam to uz neda tak sa daju kupit aj stropne panely. Myslim samozrejme klasika teplovodne a plyn. kotol.
Dobrý deň,
spolahli sme sa na kúrenárov a nechali si poradiť kombináciu podlahovky v obytnej časti a radiator v chodbe(otvorená do kuchyne kde je podlahovka), radiator máme ešte v obytných pivniciach a na manzarde. )Akosi pozabudli, že do radiatorov ide iná teplota vody ako do podlahovky. Čo teraz? )Máme kondenzačný kotol imergas a vonkajšie čidlo... ďakujem
@oblacik84 podla mna ziadny kurenar by nezabudol, ze do podlahovky ide ina teplota vody. urcite to mate pripravene. su to rozdelovacie ventily s regulaciou pre kazdy okruh, cize hladaj na stene vratka a za nimi bude cela regulacia :-)
V kuchyni máme ventily pre každú izbu do ktorej ide podlahovka, to je všetko.
Kotol je teraz na 32C, radiator v chodbe naplno(je vlažný) a v obytnej časti mám 20C. Bol chlapík z trnavy montovať termostat a po namontovaní zistil, že je nám na nič kedže máme podlahovku, vtedy sa začal ten kúrenár škrábať po hlave...uppsss Ten trnavák montoval aj vonkajšie čidlo.
@cracker prepáč, že som nemohla reagovať včera(mám 5mes. chlapca,takže...). Ak sa ti dá skús poradiť ako by si postupoval. Majú to vyriešiť na vlastné náklady?? alebo niečo podobné.
@oblacik84 tak to urcite, nech to prerobia ked su to mantaci. Nechce sa mi verit, ze by toto dokazal urobit kurenar odbornik. Urcite to treba prerobit! Ten radiator vam nebude kurit viac, pretoze do podlahoveho kurenia nemozes pustat teplejsiu vodu ako 30-35 stupnov. Vonkajsie cidlo s tym nema nic spolocne, sluzi len ako pomocka pri regulovani kotla.
@oblacik84 a nemali ste to tak plánované že tam pôjde voda s nižšou teplotou a prípadne dokurovať radiator elektrinou lebo pochybujem že by sa to kvôli jednému radiatoru fin. oplatilo.
nie som odbornik na podlahovka/radiator ale laickym rozmyslanim by sa dalo poriesit este jedno riesenie aj ked to je take riesenie "kocko-pes".
Priskrtit prietoky na podlahovke, nechat plne otvoreny okruh na radiatore a zvysit teplotu na kotly. Zvysenim teploty na kotly a priskrtenim podlahovky by sa mohla podlahovka dostat na rovnaku uroven vykonu ake predtym ale radiator by mohol dostavat o nieco teplejsiu vodu a tym by mohol byt ucinnejsi. Samozrejme ak by sa vymenil za vacsi tak je to este lepsie.
@martuska75 ja ale netvrdim, ze do podlahovky by islo tolko ako do beznych radiatorov. To je bezne do 55°C. Ja ale pocitam s tym, ze pri terajsej teplote VV 32°C dokaze radiator vykurit priestor na 20°C. Teda ak by sa mierne navysila teplota VV na trebars 35-37°C tak predpokladam, ze ten isty radiator vykuri ten isty priestor na 22-23°C co je vo vacsine pripadov postacujuce. Avsak podlahovka uz bude moc prekurena preto by ju bolo treba priskrtit na prietokoch aby mala stale rovnaky vykon..... je toto podla teba blbost?
Ak ano tak schvalne ako riesenie navrhujes?
@ferre1 tak prepáč, beriem späť ak si myslel len mierne zvýšiť teplotu - to áno, ale určite nie na klasický teplotný spád pre radiator 70 stupov. Tak max to môže zdvihnúť na 45 stupňov. A k tomu samo ako aj píšeš zväčšiť vykurovaciu plochu a dúfať že to vydá aj ked sa riadne ochladí. :-)
ďakujem všetkým za rady, musíme sa s nimi stretnúť a poriešiť to. Sú to kamaráti(zatiaľ) čo majú firmu tak sme sa spoľahli, bola to chyba :-(
@blacksr radiatori máme cez celú stenu, nejaké špeciálne k podlahovke. Nezávisle tu bol jeden pán a povedal, že cez zimu to kotol neutiahne keby sme škrtili podlahovku a peckovali do radiatorov.
@oblacik84 Alebo zmenšiť stratu tej miestnosti. Potom to radiátor utiahne. Tretím (u Vás vlastne to malo byť ako prvé riešenie, založené na výpočte tepelnej straty miestností) riešením je kotol na 2 teploty vykurovacej vody a k tomu potrebné zapojenie a regulácia.
@blacksr skúsim im ukázať túto diskusiu, snáď budú tušiť čo majú robiť.
@cracker obdivujem ak niekto robí svojpomocne, my nevieme ani obrazy povesiť :-) Premýšlali sme že zavoláme inú firmu, ale rozpočet sme už trocha prečerpali. Keď tak dám vám vedieť ako to celé dopadlo. :-|
Ludia neblaznite...podstata celeho systemu je v tom ze hladate lacne riesenie a ono to nakoniec cele preplatite dlhodobo. Treba najst sikovneho projektanta na kurenie, ktory Vam to navrhne podla energetickej urovne domu. Nasledne normalny kurenar sa bude musiet drzat projektu. Ale uvedomte si dom treba riadne zateplit (bavime sa o hrubke izolacie min. 20 cm, v praxi sa pouzivaju aj 30-40 cm), izolacne trojskla, natocenie domu kvoli tepelnym ziskom, nasledne Vase tepelne straty mozu sa dostat na uroven kedy aj kurenie elektrinou bude lacnejsie ako kurenie drevom ci plynom v malo zateplenom dome. Vyhoda je aj to ze dom sa v lete neprehrieva. Ak dosiahnete nizko-energeticky ci pasivny standard kurit mozte vzduchotechnikou s rekuperaciou...ale toto vsetko tu uz na fore je spominane. Drzte sa zasady najlacnejsie je take kurenie ktore ma najmensiu spotrebu, t.j. eliminovat straty, inak sklznete do diskusie ci bolo skor vajce alebo sliepka.
Dodatocne mozte vzdy zateplit, a pokial uz nemozte (z fin.dovodov) riesit zmeny tak rozhodne podlahove, tam staci mensi tepelny zdroj ako pri kureni radiatormi + radiatory su neprakticke a na vykurenie domu ked pridete z prace si pockate hodinu ci dve.
Na zapade je trend zateplit z vnutra (samozrejme poriadne min. 20-30 cm) kedy viete vykurit do 10 minut. A stale plati nedajte na rady panov kurenarov bez odb. vzdelania, lebo detto je aj s oknami...kolko ludi co si menilo okna za plastove ci ine ma spravne osadene, t.j. aj s okennými páskami? asi tak 1-2%. Pri stavbe domu musite vzdy vediet co robi majster aby ste vedeli ci to robi dobre, lebo ked zisti ze o tom nemate sajnu, bude Vas poucovat, spravi zo seba mudreho a Vy prerobite. Niektori to aj vedia spravit poriadne ale naco by si robili robotu...
Ahojte, je tu nejaký odborník na kúrenie ? Zbežne som čítala túto diskusiu a mala bysom jednu otázočku, nenašla som tu nič ohladom mojho problému, ak byste boli niekto ochotný, tak sa mi ozvite do IP prosííím :-) Ďakujem
..chceli by sme sa spytat po precitani niektorych prispevkov:
ak chceme mat kondenzacny kotol a podlahove kurenie dole+radiatory hore... k tomu teplovodnu krbovu vlozku... chceli by sme vyuzit kurenie krbom do TUV a tak isto aj do kurenia
co k tomu vsetko potrebujeme?
- citali sme o nutnosti nejakeho bojlera - zasoba vody a riadiacu jednotku?
Je nutnost ten bojler ked teplovodna vlozka ma v sebe 70l vymennik?