Rozoberalo sa trosku podlahove kurenie v inej teme, ale samostatnu temu som nenasla a zaujimalo by ma, ake mate s nim skusenosti. Niektori ludia na to dost nadavaju, ze maju horuce nohy, viri to prach a pod., ini si to zase pochvaluju.
@zuschaho Všetky tri sú fajn. Ide najmä o cenu. Čo sa týka nahrievania, myslím, že nepredstavuje zásadný problém, keďže v našich domoch udržujeme stabilnú teplotu a o tú sa stará termostat. Čím zateplenejší dom, tým ťažšie dosiahnuť teplotné skoky. Málokedy sa stane, že niekto potrebuje dostať teplotu z +12°C na 23°C. Tu by sa rozdiel v dosiahnutí požadovanej teploty naozaj prejavil.
Je pravda, že ak by sme mali dokonalú reguláciu - aj v perfektne zateplenom dome, EPD - ušetrí sa pár eur ročne. Nebude však rozdiel v stovkách eur. Preto ak niekoho tlačia peniaze, neurobí zle, ak zvolí riešenie podlahovky spred tridsiatich rokov.
@zuschaho jej, ved vselico sa vselijak robilo, ale v dnesnej dobe, pri dnesnych cenach si treba fakt vsetko premysliet a preratat. Jasne ze bude kurit, ale zbadas to potom aj pri tych mesacnych platbach za plyn, ale potom uz bude neskoro. Tiez sme mali vselijake cenove ponuky na podlahove kurenie. nakoniec nam ho spravil skuseny vodar za asistencie mojho mm a svagra. Mame v podlahe 22-25cm EPS, na to sme uz dali len obyc. foliu, na to rozlozili podlahovku, nacvakali takymi spinkami na to urcenymi a bolo za 10hodin hotovo. Stalo nas to cca 1000eur. Na to sme naliali anhydrit, lebo je vraj vhodnejsi na podlahovku a chceli sme mat rovny povrch, kedze takmer do celeho domu pojde dlazba. Podla nas toto bolo najrozumnejsie riesenie. Ziadne systemovky, ziadne kari rohoze. Poterari boli velmi dobri, dobre referencie a velmi dobra cena /oproti ostatnym/.
@zuschaho Pochybujem o úspore vďaka použitiu reflexnej fólie pod betón / anhydrit. Reflexia, ktorá môže spôsobiť úsporu, funguje, ak je pred ňou vzduchová medzera.
Vedeli by ste mi niekto povedať, akú izoláciu (IPU?) + fóliu ste dávali na základovú dosku pod podlahové kúrenie? Niekde som čítala, že IPA časom rozleptá jednoduchú fóliu aj systémovú dosku. Síce nepísali za akú dobu.
@tamix ipa, folia, obycajna tenka /napr aj ta v ktorej bol EPS zabaleny, aby ipa neprisla do styku s eps/ na foliu eps, na to zasa obycajnu priesvitnu foliu a na to podlahovku.
Pokial ja viem ipa nerozlepta foliu, ale eps :-)
@tamix Moja skladba: penetrák, ipa, fólia, eps v dvoch vrstvách 70+80mm, fólia, podlahové vykurovanie, poter. Fóliu som kupoval v stavebninách, bola lacnejšia ako v záhradkárskych potrebách.
viete mi prosim niekto poradit, reviziu kotla mame o dva dni, uz kurime par dni, ale za svet neviem spustit kuchynu a polku obyvacky. Nastavuje sa to nejako na koncoch tych hadic, co vedu vodu, co su ukoncene skrutkami? Vsetky su povolene, nikde to nie je zastavene a teplo na tychto dvoch okruhoch teda nie je. Pomoze ovzdusnenie kotla kurenarom?
@nanika Odvzdušniť a pohrať sa s tými ventilmi. Možno na iných bude treba ubrať a na týchto pridať. Je to robota na niekoľko dní. Treba to proste odsledovať, pohrajkať sa s tým.
@blacksr ovzdusnenie pomohlo az na to, ze tie hadice nie su dobre oznacene, takze si to dobre odhadla, neviem, ci dokonca nie tyzdnov, lebo momentalne nie je natolko chladno, aby to teplo kurenim bolo citelne.
@misko81 lenze my mame momentalne vdaka velkym oknam cez den bezne 26 stupnov minimalne, takze kuri vyslovene len v noci a to nic moc, takze to teplo musim normalne hladat, na dlazbe ho citit na dreve velmi nie :(
@nanika pozri sa na ventiloch, mala by si tam mat taku rysku akoby s cislami..( snad mate take ventily...). ci tam nemas nahodou 0 . zavretu celu vetvu...... My to tiez nemame moc oznacene, ale mame to na papieri a chystam sa na kazdy ventil dat visačku s nazvom miestnosti... v obyvacke su napr až tri okruhy ....
A tiez ci nemas velky rozdiel medzi prvodom a spiatockou, mala by byt o nieco chladnejsia , ale nie až tak vyrazne, lebo to by znamenalo, ze prietok je maly a nestaci pretlacit vodu, kym je dostatocne este tepla...aj ked uz nejake teplo odovzdala.... Je to na dlhe lakte, my s tym tiež bojujeme.. Mala som tu minule znameho, co projektuje kurenia, tak nam kadeco povysvetloval , napr, tieto prietoky..... to sa musi nastavit podla tepelnych strat domu, ake prietoky treba.. Nam napr treba len asi 2kubiky.....
Ale podla mna , ak mate cez den aj 26st, tak za noc teplota neklesne tak, aby ti zacalo vobec kurit.... to jedine ze by si mala dom z tehly na kant :) cize totalne tepelne straty... Ono ti ta teplota vnoci klesne mozno o 2-3 stupne, zalezi, ci mate zateplene, alebo nie..ci?
@katrin21 no, merac mam v najchladnejsej izbe, nastavene kurenie na hranicu 22 stupnov hlavne kvoli deckam. Od vcera sa trocha ochladilo, tak kurenie naskakuje okolo piatej-siestej, teraz som bola pozriet na chodbu, uz kurilo, ale aj prestalo, kotol je ticho. Najviac je to citit po noci, ze je zem este tepla, ale podla mna to kurenie je nejake divne. Moze to byt aj tym, ze mame vodu na 40 stupnov? Mala by byt vyssia? Ventily su ine, je to cisto len plastova ciapocka na zavite, povolene su vsetky, kotol ovzdusneny. Tak sa nadievam, ze pokial sa riadne ochladi, tak to bude citit, inak si sem mozem zasa pozvat tych ludi od kotla. My tie trubky aj mame oznacene, ale napriklad zavriem chodbu, aj tak je tepla, zavrela som radiator v kupelke a ten zeravy, takze ten, co to oznacoval asi pil :(
@nanika teplota vody by mala byyt nastavena podla vykurovacej krivky... Neviem, ci mate ekvitermicky režim....ale ak ano, da sa nastavit, ci chcete, aby bral kotol do uvahy teplotu na termostate, alebo vonku ako prioritnu.... ONo ta voda sa meni... niekedy kuri na menej, inokedy na viacej ( kedy dobieha teplotu) napr. my mame niekedy 36 a niekedy 45, ale najcastejsie okolo 39 -40... ale nie je to rovnake, on si to meni....
Ale to meni podla toho, ako ma definovanu tu krivku... je to ako graf - suradnice x a y a jedno je teplota vonku a druhe teplota vody.... ze napr. pri 20st vonku, voda 15st.... 15st vonku voda 35st... apod.... to teraz strielam, ale proste je to krivka stupajuca, z ktorej sa daju robit odchylky..... klasicky graf :)
POdla mna tych 26 mate nie len cez okna, ale aj spollu s kurenim, ak hovoris, ze termostat je na 22st.. tak vlastne tam kde je slnko sa aj kuri, aj okna slnko pustia....
no, ale neviem, ked nemate take ventily ako my, ze ako sa tam da zistit prietok... viem len na takych ako mame my... :(takze neporadim... ale kurenar by mal vediet zistit ho....
CO sa tyka venitilov - tak pozistuj teda sama, ktory je aky.. vzdy jeden zavri a uvidis, kde nekuri a pod.... presne ako si to aj skusala :) ina cesta nie je, aj ked to trva dlhsie....
poprosim o radu...budeme izolovat podlahu polystyrenom 2x5cm, ma vyznam aby sme na to davali izolacnu systemovu dosku pod trubky? Staci dat na polystyren 4mm kari rohoz a na nu trubky?
izolacie daj co najviac.... potom foliu a karirohož, ak chces usetrit na syst.doskach....ale izolacie kludne aj viac ako 10cm, ak vam vyjde.... my mame 15cm a kari siete
@katrin21 Vdaka...nejak to poriesime.
Ohladne hrubky poteru...je pravda, ze nad vrch trubky by malo ist min. 3,5 cm poteru? Sme ratali dat 2 cm, ale to je vraj prilis malo. Pocul som, ze je na to dokonca nejaka norma.
@janik_a_stanik
systemovku sme nedavali-prilis drahe, su take spinky, ktorymi sme uchytavali hady :-), kari siete sa davaju pri centovom potere,, alebo sa pridavaju nejake vlakna do poteu aby nepraskal. 2 cm je myslim prilis malo na poter...pri anhydritovom je minimum 4,5cm
@janik_a_stanik no, ja som sa docitala, ze poteru by malo ist 5,5 cm v pripade anhydridu a 7 cm v pripade betonu, ale vratane vysky trubky. My sme dali polystyren, na to foliu a hady sme prichytavali plastovymi uchytkami priamo do polystyrenu. Na to sme liali anhydrid. Nam sa ukazalo, ze ceny sa moc nelisia, ci date systemovku alebo len uchytky, pretoze za ten druhy pripad si viac vypytaju za robotu, ak si to nerobite sami 8-)
@zuschaho Čiže za pripichnutie háčika miesto zacvaknutia rúrky medzi štoplíky si vypýtajú o 4 € na metri štvorcovom viac? Že som ja nešla za pokladačku rúrok (samozrejme, tým prvým spôsobom). :-D :-D :-D