Poraďte auto do 20 000 EUR, najlepšie kombi a nejazdené

Zobraz úvodný príspevok
Čauko, viem, že toto je fórum o bývaní, ale tak automobil hádam aspoň okrajovo súvisí s bývaním :) Celý život žijem v tom, že striedam kadejaké šupné staré auta a každý rok kúpim nejaký črep za dvojku a potom banujem, že sa rozpadáva. V podstate som mal za 30 rokov života viac áut jak frajeriek :D Každopádne, už ma to nebaví a som ochotný ísť radšej do nejakého leasingu a zobrať nové auto, kým nám EU ešte úplne nezakáže spaľovacie motory. Problém je ten, že neviem čo vybrať. Tie ceny dnes sú neskutočné, o tom potom, ale čo to za hovienka sa dnes vyrábajú? Okay, pôvodne som vôbec nechcel žiaden turbobenzín a 1.0 hovienka som ani nepovažoval za motory. Som však ochotný ísť do 1.0 turba, lenže ani tam moc nenachádzam to, čo hľadám. Takže otázka - čo hľadám? Auto vhodné pre rodinu. Mám ženu, dve deti a psa. Ideál, ak by to bolo kombičko, alebo aspoň kus väčší kufor. Proste chcem tým povedať, že také vysávače ako picanto a i10 a pod. pre mňa nie sú vhodné. Palivo benzin, alebo benzin plyn. Kruťak by som chcel aspoň 200. Potrebujem auto, na ktoré keď šliapnem, tak to proste ide a nie že sa mu musím prosiť na trojke do kopca devedesiat. Úplná topka by bola, keby to malo pamäťové sedačky, to som mal v jednom mojom mondeu. Bolo to super, že keď som si svojim kľučom otvoril ja, tak sa mi naštelovali zrkadla aj sedačka a keď si otvorila žena, tak sa naštelovali jej. Proste sadneš a jazdiš a nie 10 minut štelovať zrkadla a sedačku a všetko... Ostatné požiadavky ani moc nemám, ešte akurát chcem manuálnu prevodovku, ideálne 6 stupňovú. Reči o tom, že automaticka je super si nechajte pre tých, ktorých to zaujíma, ja som si skúsil a viem, prečo chcem manuál. Proste tak to je, tak sa s tým prosím nezdržujme. Ďakujem za pochopenie. No a bolo by super, keby bola kus vyššia verzia, teda aby som v roku 2023/24 bol schopný aspoň zadné okná otvárať elektricky (tempomat, dažďovy a svetelný senzor sú príjemné benefity pre mňa). Ekologia mi je ukradnuta, no a čo. Idealne, ak by to nemalo ani štart stop. Ale to už asi dnes nie je možné... Rozpočet mám samozrejme čo najnižší. Chcel by som vliezť do 20k Zatiaľ čo som pozeral, tak: Seaty, hyundaie, fordy, kie vylučujem. Kde by mi to vychádzalo cenovo, tak tam sú že 56kW a kruťak 117Nm pri 4200 otačkach (akože wtf... to aj na motorke mám lepší kruťak) Renaulty, pežoty, citroeny vylučujem, lebo sú to francúze a s tým nechcem mať nič spoločné. Tiež viem prečo, nepotrebujem presviedčať. Fiat, mitsubishi, honda, VW - nemajú nič v mojej cenovej hladine Škodovky - tu by som sa možno vedel stotožniť s fabiou 1.0 a 81kW verzia má aj 6 stupeň mechaniku, aj je to benzin, aj má 200 kruťak. Len neviem, aký to má kufor. Suzuki - Vitara by možno mohla splňať moje požiadavky Lada Xray - na počudovanie ruska Lada vyzerá super, výkon 91, kruťak cez 200. Len sa teraz kvoli embargu asi nebude dať reálne zohnať. Dacia duster motor TCe 130 má kruťak krásnych 240Nm. Len marhy nepíšu pri jakych otáčkach (bo keď to bude pri 6000, tak nech si nechajú...) Vedeli by ste prípadne odporúčiť ešte nejaký podobný automobil? Upozorňujem, že nemám záujem o jazdenky, už fakt nie. Ani o pokračovanie leasingu a podobné prkotiny. Max som ochotný ísť do predvádzacieho vozidla, ak bude mať do tých 15-20k najazdené. Ďakujem
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od petersd:

@minoo ... po skúsenosti nemusíme ďaleko chodiť. …
@petersd ako dopadli kolobezky?
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:

@petersd ako dopadli kolobezky?
@sousedekovci89 ludia sa k nim spravali ako sa spravaju k verejnemu majetku - znicene, kde odpadla z ruky, tam ostala hodena, pripadne smarena v potoku...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od minoo:

@sousedekovci89 ludia sa k nim spravali ako sa sp…
@minoo ale to je problem ludi, koncept ako taky funguje a 90% uzivatelov sa sprava k nim normalne. Aj auta z pozicovne (hlavne dodavky) casto vyzeraju ako vyzeraju.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:

@minoo ale to je problem ludi, koncept ako taky f…
@sousedekovci89 ale ludi z rovnice vyskrtnut nemozes... Chapem na co Peter narazal a suhlasim, ze v autach v takom stave v akom su kolobezky, by nikto normalne jazdit nechcel (mozno nudzovo) a tiez si myslim, ze zdielany koncept v zmysle "jeden vystupi, druhy nastupi" fungovat pri autach nebude... Btw. nedavno som si nasiel odparkovanu kolobezku pred svojou otvorenou branou...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od minoo:

@sousedekovci89 ale ludi z rovnice vyskrtnut nemo…
@minoo co ti ooviem byvame na dedine hned vedla zahradnictva a pravidelne nam zaparkuju v brane auta, barskedy musim hladat majitela v zahradnictve. Na brane samozrejme cedulka so znackou "zakaz zastavenia" s napisom "neparkujte vjazd", "vozidlo moze byt odtiahnute" rovno za branou stoji aj auto a nic. Dokonca ked ich upozornis zvysenym hlasom ze ta cedula na brane nie je dekoracia neraz nasleduje šomranie.
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od tzar:

@matko101112 eC4 (ID3) za tú sumu je dosť veľké? …
@tzar to bola info pre záujemcov EV, ale ked pozerám na kugu s automatom ecvt spojení s 2,5litrom, to bude dobré tak na jazdu medzi dedinami 80tkou,potom to pôjde možno aj za 7litrov. čo sa týka toho klepania,tak aj pri tej kuge na to môžeš zabudnúť.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od matko101112:

@tzar to bola info pre záujemcov EV, ale ked poze…
@matko101112 blbosť. To pohonné ústrojenstvo má spoločné s predchádzajúcou generáciou RAV4. S tou som jazdil v meste za 5-6litrov. Medzimesto 80kou cca s takou istou spotrebou. Podvozok má tá Kuga určite ešte lepší - fordovejší. Za 29 litrov ako rodinné auto určite fajn voľba.
Odpovedať
Aj ja sa pridam.hladam auto suv 4x4 do 20 tis.poradte nieco spolahlive.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:

@minoo co ti ooviem byvame na dedine hned vedla z…
@sousedekovci89 ak je ten pozemok vo Vasom vlastnictve, začnite vyberať parkovné
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od mellie111:

@sousedekovci89 ak je ten pozemok vo Vasom vlastn…
@mellie111 je to pred branou, na ulici, tazke nie. Kazdopadne nechapem tu teliatkovsku logiku zaparkovat pred vjazdom do cudzieho dvora a o to viac ked vidim, ze sa v dome evidentne byva.
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od matko101112:

@tzar to bola info pre záujemcov EV, ale ked poze…
@matko101112 hej ale dal si dost velke rozpatie od 15-40tis€ .jasne ze v tomrozpati drvivavacsina eut zacina na20k vyssie.. ja hladam eauto do 15000€ viac za auto nesom ochotny dat... nesom milionar, nemam firmu kde odspisem DPH atd... auto chcem ako nutnost a nech to neni drahe vozenie, preto elektro + milujem ten pohon a elektromotor :) cez leto chodim ekolobezkou denne aj 40km nic proti volkswagenu , sam momentalne jazdim uz mesiace na VW golf 1,4tsi 2018 s tym autom neboli doteraz nesu ziadne problemy je to automat velmi pohodlny ... ale ten ID3 mi pride pekny ale za mna v tej kategorii dost predrazeny... pride mi aj napr. novsi vw e-up dost drahy vzhladom na cena/vykon ... to uz by som isiel do overenych elektro znaciek nissan leaf 2018 abo 19 tie sa daju zohnat do 15k ale zas ma tam odradza slabsia baterka a nema tepelny manazment bateria + vymierajuci konektror chademo ... keby ze mam prachy na zvyš tak ako za cenu ID3 ci novsich ID4 by som isiel určite do Tesly... Tesla model 3 sa da 2019 zohnat v nemecku aj do 25000 ato uz je uplne o inom aj vozenim, vykonom, komfortom, dizajnom ako nejaky ID3 podla mna a cenovo porovnatelne... renault zoe ... tam su schopne baterie ... neviem co kazdy riesi velkost auta... za mna je cim vacsie auto SUV totalne blud aj ked mam aj SUV aj som jazdil , ale zeby v tom bolo nejak viac miesta a pohodlnejsie nemozem povedat.. okrem toho teraz mam pozic. kia piccanto a to je piďi auticko jak smart a nepocitujem malo miesta... ale ja mam s manzelkou dokopy 130 kilo dvaja takze sme za jedneho vacsieho brava... plus jedno dieta... my sa poskladame aj do golfoveho vozitka :D do buducna by som urcite zobral nejaku teslu len na zacitok ako vstup do elektromobiity by mi asi postacilo aj nieco skromnejšie
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od cucesino:

Aj ja sa pridam.hladam auto suv 4x4 do 20 tis.por…
@cucesino 8 rokov som jazdil teren (v ramci prace) vystriedal som rozne 4x4 od lada niva po Ford Ranger ... do 20k sused kupil teraz ford ranger za mna celkom dobre auto len velke... zalezi na aky ucel? ci na polovacky ci na vozenie aj nejakeho materialu od toho sa odvija velkost a obratnost... aj do jakeho terenu? my sme chodili casto masaker teren lesy odlahle casti republiky statne hranice... polsko, cesko, ukrajina, madarsko... tam ti treba aj obratne auto mensie aj ked vela sme presli so starsim Nissan Pick UP , potom sme mali aj nvosie Nissany navarry ale tie starsie pickupy mi prisli este obratnejsie ! zaklad do terenu tazkeho (lesov) je mat dobre gumy nejake T3 a navijak ... do tych 20k najdes vela schopnych
Odpovedať
Článok sa načítava...

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@matko101112 hej ale dal si dost velke rozpatie o…
@dexter89 TM3 môže byť všeličo, no isto nie komfortné auto. Mám auto aj s hydropneumatickým pružením, tak viem, čo je to komfortné auto. 😂. Tesla je presným opakom. Ale chápem, že z princípu tá Tesla nemôže byť komfortné naladená a jej portfólio zákazníkov má iné preferencie.
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od frantisekca:

@dexter89 TM3 môže byť všeličo, no isto nie komf…
@frantisekca neviem, neporovnaval som hydraulicke ci co perovanie... ale dve elektra vw3 a tesla m3 co su cca porovnatelne auta podla mna ale dizajnovo a komfortom je na tom tesla 3 podla mna kus lepsie... a ceny maju porovnatelne... i ked ta id3 vyzera novsia a za cenu telsy mas zas auto r.2021 ... neviem osobne by som asi bral aj ID3 aj teslu :D
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od frantisekca:

@dexter89 TM3 môže byť všeličo, no isto nie komf…
@frantisekca to sa dalo vyskúšať na ceste medzi Sihlou a Utekáčom bol tankodrom na ceste , skúšali tam všetke autá s lepším pružením jazdci s TA3 , vlani tam dali nový asfalt, tak je len v zime neudržiavaná
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@frantisekca to sa dalo vyskúšať na ceste medzi …
@duzu Najviac si rozdiel uvedomím, keď sadnem do toho Citroenu po dlhšej dobe, že sa vlastne zmenil svet 😀
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od frantisekca:

@duzu Najviac si rozdiel uvedomím, keď sadnem do…
@frantisekca chvala bohu že už nemáme veľké zimy , takmer všetke cesty i cez horské prechody sú pomerne kvalitné bez väčších výtlkov, ten Citroen tam tiež testovali,bola to 4-ka? v tej triede najkvalitnejšie pruženie
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od matko101112:

@tzar to bola info pre záujemcov EV, ale ked poze…
@matko101112 veď aj tá moja je pre záujemcov EV. Áno diaľnica za max 7l pri 130kmh, čo je na také auto výborná spotreba, električky radšej idú 110 aby prešli aspoň do vedľajšieho mesta, asi toľko k spotrebe na diaľnici. Píšeš ako keby električky fičali 150 :D. Priemerná spotreba 6,2l - 1/3 mesto, 1/3 medzimesto, 1/3 diaľnica, čo je na veľkosť auta výborné. Určite je to vo všetkých smeroch univerzálnejšie auto ako električky eC4 a pod., to že má 2,5L motor neznamená, že žere trávu pri ceste. Existujú rôzne cykli v ktorých motor môže pracovať, čo zásadne ovlpyvní spotrebu. Radšej sa budem za rovnaké peniaze voziť vo väčšom spaľovacom aute a užívať si bezstarostí jazdu, ako tlačiť sa v elektrickom a plánovať trasu po nabýjačkách. Určite skôr vyklepeš a opravíš Kugu ako električku, kde ti to nikto bez výmeny akumulátora aj po ľahkej búračke neopravý.
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od tzar:

@matko101112 veď aj tá moja je pre záujemcov EV. …
@tzar ved ti nikto nezakazuje jazdit v deselovej popelnici na veky vekov a nikdy inak ... ty zas by si mohol respektovat tych, co im nevadi jazdit v elektrickach a mensich vozoch... inak dobre toto hanenie elektromobility vyzera od cloveka co neovlada gramatiku... nepotrpim si nejak na to, ale tie tvrdky kolia oci
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@tzar ved ti nikto nezakazuje jazdit v deselovej …
@dexter89 Ono je dôležité aby električky nezavadzali v ľavom pase na dialnici
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od yuri66:

@dexter89 Ono je dôležité aby električky nezavadz…
@yuri66 To je o šoféroch - nie o autách. Mňa ide roztrhnúť keď sa nejaký sváko v naleštenom pežote 306 terigá v ľavom pruhu po obchvate mesta kde je 90ka 60kou pričom v pravom ide rovnako rýchlo kamión. Môžeš na neho blikať koľko chceš - neuhne do pravého pruhu pretože sa mu neráči pridať ani ubrať aby sa zaradil pred alebo za kamión v pravom pruhu. Kto jazdí cez Košice po obchvatoch tak ten vie presne o čom hovorím. Na zabitie.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@tzar ved ti nikto nezakazuje jazdit v deselovej …
@dexter89 ale to nie je nafťák ale benzín, a ty o pavopise radšej nič nehovor lebo tam máš v príspevku snáď 30 chýb :D si si nabehol na vidli, ak dochádzajú argumenty, začína sa gramatikou, však? Ak narážaš na moje vzdelanie/ nevzelanie podľa tvojich príspevkov by si asi hral druhé husle, ale o to nejde. Ja nezakazujem električky to som nikde nenapísal, hovorím, že teraz to je ekonomický nezmysel pre drvivú väčšinu ľudí.
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od tzar:

@dexter89 ale to nie je nafťák ale benzín, a ty o…
@tzar mam ti tu nanovo vyracat nezmysly veci co sa riešili par stran prispevkov dozadu... aspoň že si plný sebaistoty, jako pravil jeden mudrc "problemom dnešneho sveta je, že mudri ludia su plni pochybnosti a blbci plní sebaistoty" tvoj prispevok tomu zodpoveda ako z učebnice...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@tzar mam ti tu nanovo vyracat nezmysly veci co s…
@dexter89 vyvracať nič nemusíš, každý kto ovláda matematiku základnej školy si názor urobí sám. Ak tá sebaistota pramení z faktov, nevidím v tom problém :D Keď to o sebaistote platí pre mňa potom aj pre teba, nie?
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od tzar:

@dexter89 ale to nie je nafťák ale benzín, a ty o…
@tzar moze to byt ekonomicky nezmysel, ale ked budu ludia s tvojim pristupom vsetkych odhovarat, nikdy (za dlho) to inak nebude... Takze do toho, niekto tu ekonomiku potiahnut musi...
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od tzar:

@dexter89 vyvracať nič nemusíš, každý kto ovláda …
@tzar presne tak ... Matematika základnej školy hovorí jasne ... Každý si vie podľa počtu svojich prejazdenych km, štýlu jazdy , dennych trás a svojej spotreby na 100km vyrátať koľko by ho to stálo v elektrine ... Takže tvoje aj moje rady sú irelevantné ... Lebo pre niekoho dáva e auto zmysel už teraz , pre niekoho bude dávať zmysel možno do 3 rokov a pre niekoho možno nikdy... Ja len viem , že keď tie auta zlacnejú pre masy tak ľudia pojdu po cene , bez ohľadu čo si ty myslíš abo ja ... Faktom aj ostáva že také tvoje príspevky a znevažovanie e áut diskutujúcim tu nejak nepomôžu ... Pár ľudí tu napísalo nieco k veci dvaja čo aj majú elektromobil a pochvaľujú si to , a ostatní 80% ako ty čo to nemajú ale sú na 100% presvedčení aká je to blbosť pre všetkých bez budúcnosti ...
Odpovedať
Profilova fotka
skús sme malé a odskúšané porovnanie momentálne som točila BB, 1x diesel 2x EV 388km,344km je diaľnica,tempomat rovnako,diesel dotankované do plna 28l cca 45eur, EV v BB odobraté 15kw x 0,29, cca 4,35 eur,dobité doma FTV ak by sa dobíjalo aj zo siete tak by bolo treba 50kw,kedže celkom spotreba 65kW. 50 x 0,16 -8eur,celkom 12,35eur ,trocha rozdieľ.netlačím EVčka, ved mám aj diesel a víkendovku benzín a čo sa týka tej kugy, pozerám ,,max. Drehmoment 200 Nm 1,8ton,,len tak pre porovnanie čo sa už nevyrába Technische Daten VW e-up! Drehmoment 212 Nm 1,2ton. cvt údržba 45tkm výmena oila,alebo ročne: MEYLE Getriebefilter Satz CVT + 10L Getriebeöl für FORD Preis: EUR 247,84, životnosť remena 300tkm.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od matko101112:

skús sme malé a odskúšané porovnanie momentálne s…
@matko101112 Výmena oleja v cvt hybridnej Kugy? To auto má e-cvt, nie cvt prevodovku. To je konštrukčne niečo úplne iné. U nás v toyote v Rav4 v e-cvt olej menia po 90tisíc km a nie každý rok či 45 tisíc km a stojí to cca 50eur.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od minoo:

@tzar moze to byt ekonomicky nezmysel, ale ked bu…
@minoo čo je to za nezmysel? Pokiaľ viem, máme trhové hospodárstvo, všetko riadi dopyt a ponuka. Nejaká dobrosrdečnosť zákazníkov predsa nemôže ťahať ekonomiku!!! Podľa tvojej logiky, ak nemáš elektromobil, odvádzaj dobrovoľne nejakej automobilke peniaze z výplaty na vývoj elektroáut. Apropo, vývoj elektro áut predsa financujú hlavne spaľováky. Ako sa hovorí: "Dobré sa predáva samo." Prečo teda nejdú tie elektrá ako teplé rožky? Ja by som tiež chcel, aj sused, aj kolegovia z práce. Odpoveď je jednoduchá, elektrické auto za 20-25k€ je ZATIAĽ jedoúčelové vozidlo na rozdiel od spaľováku. Kto elektro chce, ten si ho kúpi bez ohľadu na ekonomické či iné aspekty. @dexter89 Ja nehovorím, že pre nikoho elektro nedáva zmysel, to som nikdy nenapísal a ani si to nemyslím. Elektro v dnešnej dobe dáva zmysel niekomu, kto jazdí hlane celý deň po meste a blízkom okolí a nabíja auto najlepšie aj z už nainštalovanej fotovoltaiky. To sa do konca záruky auta oplatí. Teda rozvoz pizze, kuriérske autá a pod. Nechcem nikomu radiť, len dávam do pozornosti, že UNIVERZÁLNEJŠIE a ekonomickejšie auto je stále spaľovák resp. hybrid, ale s aspoň 1kWh batériou. Celý čas píšem, že problém je hlavne cena/hodnota voči spaľovákom a ty napíšeš to isté? Predtým si ma hejtoval! Kde znevažujem eautá? Kde tvrdím že to nemá na 100% budúcnosť? Tu je tuším zvykom vkladať ľuďom slová do úst!!! Jazdil som firemnú ID.4 a tá mi už začala skoro dávať zmysel ako rodinné auto, no na dovolenku napr. do Chorvátska by som rodinu musel zobrať saľovákom, ten to dá bez starostí na jednu nádrž. Ale za 45k€ sa to obyčajnému človeku neoplatí, odhliadnuc od dojazdu, keď podobný spaľovák bude o 20k€ a hybrid o 15k€ lacnejší. @matko101112 nehnevaj sa, ale: 1. po tebe sa nedá čítať, žiadny tvoj príspevok som nedočítal dokonca, lebo to vyzerá ako rozsypaná abeceda do polievky 2. poskytuješ opakovane zavádzajúce informácie Nech si každý kúpi čo chce a nie do čoho ho donútia!!! Ak by boli elektroautá konkurencie schopné spaľovákom, nemuseli by sa dotovať štátmi. Kto toto nevidí a nechápe, tak ja už neviem. Ak chce EÚ čisté autá mala po dohode s automobilkami investovať spoločne do vývoja lacnejších eáut, teda nových typov batérií (veď ide o spoločné blaho) aby sa mohli predávať eautá za ceny spaľovákov.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@cucesino 8 rokov som jazdil teren (v ramci prace…
@dexter89 nie niebude to ziadny extrem.problemom je zla cesta k domu a takisto strmy kopec. Zvysok klasika cesty... Skor som pozeral nieco mensie nissan x trail a podobne velkosti.no stale sa neviem rozhodnut
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?