zdravim,
v lete budeme stavat montovany nizkoenergeticky dom. pozeral som si navrhnutu skladbu obvodovych stien no a na tejto stranke
http://stavba.tzb-info.cz/tabulky-a-v...
mi vysiel rosny bod v mineralnej vlne. nie je to blbost?
stena bude
silikatova omietka
120mm polystyren
15mm OSB3
hranoly 120x80 resp mineralna vlna 120mm
15mm OSB3
40x40 hranoly resp. mineralna vlna 60mm
Sadrokarton 15mm
viete mi s tym poradit???
Nazdar,
z dovodu prehrievanie 2. poschodia RD cez letne mesiace chcem zateplit podlahu pod sikmou strechou. Strecha aj dom je uz roky krasne suchy.
Strop je zlozeny od izby smerom do strechy:
sadrokarton (daval sa z dovodu rovnejsieho stropu)
omietka
rakosie
dosky
hrady
medzi hradami zateplenie asi izomin 10-15cm
dosky
------
podkrovie
----------
strecha bola renovovana:
hranoly
dosky
ipa
kanadsky sindel (15 rocna krytina)
stresne laty
parozabrana odvetrana do stitu
plechova skridlova kritina (nov krytina)
Moc veci nemam ulozenych na povale, ale chcel by som to mat pochodzie.
Na obitu podlahu by som chcel dat 2x stresnu latu doseba zoskrutkovanu, tak vytvorim 10cm rost, do ktoreho dam 10cm sklenej vaty, zase na kriz prelozene laty a opat 10cm izolacie a zabednit 12cm OSB doskami s perodrazkou.
Otazka znie: Bude to stacit takto spravit bez parozabrany? tu totiz nemam vobec pod sadrokartonom.
Jedna firma by mi nedavala nic, ze vata je vzdusna,resp. priepustna a dalsia by polozila na spodok parozabranu pre istotu ked ju nemam pod SDK, izolaciu, paropriepustna folia a OSB.
Co zvolit, aby mi to neurobilo skodu, resp. bolo prinosom bez dalsich starosti? Neviem kde by sa presunul rosny bod a skomplikoval by nam zivot :-)
DAKUJEM
tam už je, a bude niekoľko parozábran, akutrát v nevhodnom poradí. Fólia pod vatou je tak malá položka že v
by som ju dal, Nevyšli by lacnejšie foršne ako laty? Križovanie je zbytočná komplikácia, na tepelné mosty zabudnite, je to uzavretá strecha, ktorá sa počíta do tepelnej izolácie.Tam už teraz v zime nemrzne, kondenzácia môže prebiehať len pod šindlom.
@jan45: dakujem za typ.
Chcem si to premysliet tak, aby potom nevznikali plesne kde nemaju byt v konstrukcii. Pripadne sa dodatocneho zateplenia uplne vzdam ak to ma uskodit.
Nemoze ta parozabrana na podlahe sposobovat to, ze zrazana vlkost pojde do hradov a zateplenia medzi nimi? Kde su chyby? Laty mi navrhli obe firmy zhodne.
Prosim ta teda o typ ako to urobit aby dobre bolo :)
Na podlahu parozabranu-vatu s latamy-OSB?
Dakujem este raz
@byko foršne 20cm na stojato, medzi to vatu 20cm, ak je tam teraz súvislá podlaha, bude fólia pod foršňami tiež súvislá a nemá čo kondenzovať. Ak nevedia čo sú to ondrejské kríže na stabilizáciu foršní, nech si to nájdu na internete
@stromo hrubka izolacie sa voli tak, aby sa rosny bod nachadzal v izolacii a nie v mure. tento stav dosiahneme vtedy ak Rizolacie > Rmuru.
nutna podmienka Rizolacie > Rmuru
vypocet R = hrubka / lambda
priklad:
mur ytong 30cm: Rmur = 0,3 / 0,085 = 3,5
izolacia eps: Rizol = 3,5 = h / 0,035 => h = 3,5 * 0,035 = 0,1225 m.
cize treba dat EPS v hrubke najmenej 12,25cm. v praxi by som dal rovno 15cm, pretoze teoria a prax je rozdliel, ktory prameni v nedokonalosti vyhorovenia zateplenia (pripadne tepelne mosty cez kotvy, spoje eps tabul, atd.)
ako vidno tu tkvie problem so slabou hrubkou zateplenia pre hrube mury co vedie ku kondenzacii vlhkosti v muroch (plesne) a nutnost zvolit dostatocne hrubky izolacie podla hrubky muru, ktory je s materialu, ktory relativne dobre izoluje (ytong). pri dosadeny ceny za material a pracu do tejto rovnice vam potom vyjde preco sa oplati co najtensi mur a najviac izolacie.
@igor20030 schvalne mi vypocitaj, kolko EPS potrebujem na moj pripad - steny z 15cm betonu, lambda ~1.36. Mne to vychadza, ze pri -13 stupnoch v exterieri, 21 v interieri budem mat na vnutornej strane EPS stale len -9.5 stupna, rosny bod bude asi predsa len v betone, nie?
@majkoj ano, som si vedomy, ze to je zlozitejsie, preto sa mi zda blbost ten vypocet co tu @igor20030 posielal. Ked vysledok z jeho vypoctu hodis do toho zazracneho softu (150mm betonu, 4mm EPS), kde ti vyjde rosny bod?
@stromo nejak ste sa stratili v záujme diskutujúcich. Okal je veľmi slabo izolované konštrukcia, hrúbka steny je cca 15cm, s vatou si komplikujete život, ale pod 20cm by som nešiel.
@gashtaan 4mm EPS je dost malo :D myslim, ze ak by bola hrubka EPS tak, aby celkove R aspon splnalo normu bude to ok.
uvidel som len najjednoduchsi sposob ako ziskat hrubku izolacie. ak chce niekto izolovat a nechce platit projektanta musi si nieco nastudovat. pre aspon jednoduche pochopenie vypoctu R je to podla mna ok.
@igor20030 to bol vysledok tvojeho vypoctu, kazdemu je jasne, ze to je dost malo :) pokial to malo byt na pochopenie pocitania R z lambdy a hrubky izolacie, tak ok... ale na rosny bod to je uplne mimo.
zaujmal by ma rosny bod rozdiel pri lambde + 10 cm eps a 15 cm eps :-) mame v projekte 10cm , ale rozmyslame dat 15 cm aj ked uz mame parapetne dosky na 10cm :-)
Chcem zatepľovať dom len rad by som sa poradil ako sa vypočíta rosný bod. V dome bude podlahové kúrenie a obvodový plast ma hrubku 400 mm a je to s kvádrov ktoré vyrábali pri kostolanoch. A dom sa nachádza na Liptove
Ahoj. Zde je prográmek na výpočet rosného bodu. Nicméně to platí pouze pro volné plochy. Čili dá se použít na výpočet rosného bodu na stěnách a oknech. http://www.amaterskaelektronika.cz/fi... Pro výpočet kondenzace slouží naprosto jiné a podstatně složitější programy, které musí kromě teplot a relativní vlhkosti vzduchu i difuzní odpory jednotlivých materiálů v konstrukci. Čili, v žádném případě nestačí pouze průběh teplot v konstrukci. :-D
@katuska_za Ozývam sa až dnes, si to už nie je aktuálne. Aj bez rátania však môžem povedať, že celková bilancia kondenzácie pary bude OK. Ku kondenzácii príde pri nízkych teplotách, niekde v murive alebo na rozhraní tehla-EPS. Ale všetko sa odparí v teplej časti roka.