Ahojte priatelia.
Staviam si svojpomocne bungalov a na sdk stropy som si zavolal majstrov. tvrdili, ze maju certifikat od rigipsu.
Spravili strop s pevnym zavesom na stropne hranoly, ale nad sdk nedali ziadnu parozabranu. Potom prisli druhy robit potery a nastrasili ma, ze mi vata aj krov tak zvlhnu, ze mi to za par rokov cele spadne na hlavu. Velmi pekne vas prosim o radu, co mam robit. Napadlo ma, nalepit parozabranu na existujuci sdk a nan nasrobovat dalsi sdk, alebo zateplit aj krov pod skridlou. Naozaj uz som zufaly.
Vopred velmi pekne dakujem za odpovede a postrehy.
@petobeky
Určite je správne, že dávate 20 + 24 cm vlny. Na to, ako to kotviť, neviem odpovedať, lebo nie som až taký macher. Snáď sa treba spýtať v špecializovaných stavebninách. Ja som však videl na viacerých stavbách, ako majstri drôtmi uchytývali nielen tú spodnú vrstvu izolácie (ktorá sa už nedala chytiť o hrady) ale aj parozábrany. Vytvorili takú "sieť".
Tu som vygooglil správnu skladbu aj pri tak mohutnej izolácii, akú idete dávať.
Ale ako tam kotvili tú parozábranu a ako kotvili tie pomocné hranolčeky, tak to z nákresu odčítať neviem:
http://www.tepelneizolace.cz/index2.p...
Treba pogoogliť... x-)
Napr. tento obrázok na ktorom je vidieť, že tu odporúčajú dávať viacero "poschodí" (vrstiev) roštov, aby sa mohlo po vrstvách aj kotviť:
https://www.google.sk/search?q=ako+ko...
už z toho nerobte drámu. izolácia umiestnená na sdk a nad ňou vrstva zvduhu pod krytinou, kondenzačná zóna sa posúva takže parozábrana ani nemusí byť, ale treba to spočítať.Ale alt. s vložením parozábrany medzi dve vrstvy sdk je najlepšia.
Vo všeobecnisti platí, že koncepcia skladieb, u ktorých je parotesnosť a vzduchotesnosť závislá na fóliách "ľahkého typu" je veľmi mierne povedané riziková. Teoreticky síce všetko výpočtovo vychádza, ale prax je na míle vzdialená. Samozrejme značné množstvo realizátorov ani netuší aké je dôležité precízne (a bohužiaľ takmer nemožné) vyhotovenie takejto parotesnej vrstvy. K stanondx-ovmu problému... Neviem síce presné konštrukčné riešenie domu, ale v zásade je možné a podľa mojho názoru aj dlhodobo funkčné nasledovné riešenie. Za predpokladu, že zhora je všetko prístupné by som podľa možnosti urobil všetky rozvody (el. a pod...), domuroval priečky po hornú hranu trámov (akustika), urobil záklop z osb dosiek, vzduchotesne nalepil samolepiaci asfaltový pás (napr. Glastek 30 sticker) a položil ľubovolný druh tepelnej izolácie ( podľa požiadavky využitia podstrešných priestorov - (ne)pochôdzna) tak aby bol dosiahnutý min. normou požadovaný teplený odpor R=5. Takouto skladbou minimálne dosiahnem a, bez väčších problémov "dokonalú" vzduchotesnosť stropu. b, súvislú vrstvu tepelnej izolácie v jednotnej hrúbke. c, možnosť prístupu do podhľadu bez rizika poškodenia parozábrany (napr dodatočne namontovať bodové svietidlá atď.)...
@stanondx riešenie s parozábranou je aj tak polovičné, pretože testy sa robia v budovách, kde je fólia prelepená aj na steny, a sú utesnené krabice a prestupy. To zabezpečí parotesnosť. To, čo máte je je rovné, pevné a nalepenie fólie zabezpečí jej celistvosť. zhrubnutie stropu len zvýši tepelný odpor.
@janvirostko@kriloter ale dávať parozábranu na spodok trámov nieje blbosť? kedže my pod trámami budeme mať 20cm vaty, čo nezodpoveda pomeru, že pod parozábranou ma byť len jedna pätina hrubky vaty a zvyšok nad.
@sorca24 hm..no ak tam ide dalsia 20 cm vrstva vlny, tak to je, samozrejme, blbost. Si ochotna prerobit to? Dalo by sa to postupnymi krokmi, aby nemusel ist dole cely rost ale iba zavesne droty.
@sorca24 pod parozábranou v žiadnom prípade nesmie byť 20cm vaty. Inak bude zle umiestnený rosný bod... robím na to simulácie... Radšej ju tam nedať ako by mala zhniť nad hlavou...
@janvirostko Presne takto som to ja uvažoval. Že by som menil tie závesy kus za kus postupne. Len neviem aké závesy v tomto prípade použiť. Je mi jasné, že aktuálne použitý 1 drôt budem musieť nahradiť nejakým závesom, ktorý bude držať spodnú vrstvu vaty (napr. tak, že tá vata bude "pridrôtovaná"), potom na ten záves nalepím parozábranu a na to potom uchytím druhý záves, resp. ten pôvodný drôt ale skrátený. Ten spoj samozrejme skrutkovať cez skrutkotesnú pásku.... Len tú hornú časť závesu netuším akú
@vendi77 ... známa mala možno podobný problém. Zistilo sa ze majú v problémovej časti (v prístavbe) vysokú vlhkosť. Požičali si stroje na odvlhčenie a od toho času majú pokoj (je tomu cca 1,5roka).