@jan45
A aky strk by ste odporucili na schody?
Pytam sa preto, lebo mam obavy, keby zavolam do stavebnin, tak by mi priniesli ten najjednoduchsi, aj keby im poviem, ze potrebujem nieco do schodiska.. Ono asi na tom az tak zalezat nebude, ale predsa len, pre pokoj na dusi :-)
@jan45
Mal som na mysli vnutorne, samonosne (podesta je zasekana, B20 je v projekte).
Cital som aj o tych cementoch, ze su rozdielne tuhnuce a potom moze vznikat menej trhliniek, ale neviem ci aj v praxi na tom az tak zalezi az do takych detailov.
@dusantt projektant bol triezvy, je to dostatočné. Betonárky musia robiť zo svojich zámesí vzorky,keby ste sa dostali k ich výsledkom, videli by ste, že betón je kvalitnejší ako deklarujú. Im stačí tých 15 %, čo sa nadýchne zmes pri miešaní, to každý zaplatí,ale je to len vzduch.
@jan45
No tie shcody maju cca 1.8m3, oplati sa brat z betonarky a ludmi len rychlo navozit do debnenia, alebo rovno miesat na stavbe miesackou? Alebo je to individualne ? Ak teda nepozeram na cenu z betonarky, kedze ten cas co rozlozim miesacku, pokupim vsetky suroviny, vratane miesacky (ktora by sa pravda mohla zist na male betonaze), takze cenovo to bude asi bezpredmetne, a z betonarky asi aj pohodlnejsie, len ako potom dostat tuhnuci beton do stavby (uz su nainstalovane dvere) v kratkom case. Na druhu stranu ale ani miesackou nemozem prerusit betonaz v polovici schodiska, alebo da sa ?
No ty musis vediet v akej si situacii a ake mas moznosti :-|
Ked mas pristup domiesavacom tak ho objednaj a ked nemas a musel by si to vozit na tackach, tak si tie tacky rovno pln z miesacky a za den to mas spravene.
No podla mna vyhoda domacej miesacky je taka, ze si ju pristavim ku schodisku. Cize beton vylejem do niecoho, odkial kyblom mozem nosit hore na stupne.. Ale musim doniest cement, strk do priestoru a potom to tam nahodit a pomiesat. Ale zas vrece cementu a kyble strku sa nosi do stavby lahsie, ako tlacit beton cez terasove dvere, alebo vchodove (horsi uhol), kedze mozem prahy poskodit. Ale zas by bol okamzite zamiesany z betonarky, stacilo by len preniest.
Este ani neviem, ci to urobim uplne sam, alebo zavolam pomocnika, ktory by aspon nahadzovaldo miesacky.
ked pomocnika, tak nech si to odmaka a ty si rob beton :-)
Tiez si asi najmem dakeho cigana za 2E/h nech zdviha tazke betonove murovacie tvarnice a ja budem nahadzovat s kolegom maltu a vyrovnavat :-)
este som ani nezacal betonovat a uz som si kupil vibrator na beton!
Nechapem, ako bez toho mozete existovat!
https://stroje.bazos.sk/?hledat=VIBRA...
bez toho by som nebetonoval, lebo som videl susedov plot po odsalovani a skoro som mu ho otyckoval :-o
nebude to prilis silne na schodisko ? niekde som cital, ze staci poprepychovat/pobuchat hmotu, kym sa neukaze mlieko. aj ked s nim to bude vyzerat viac profi, a to na schodoch clovek asi oceni, nech je plocha rovna.. aj ta zvysla.. len potom mi niekto hovoril, ze by kamene uvibroval az na dno - ale to mohla byt len fantazia robotnika zas...
nie mal pravdu, musis najst ten spravny cas aby to bolo zvibrovane a nie previbrovane ;-)
Ale rozdiel je obrovsky, hlavne ked robit pohladovy beton a bez toho sa to spravit neda, tak si sprav vlastny nazor.
no pozeral som video, aj ked to bol iny klacek ten vibrator ( https://youtu.be/DNOdoOnl94s?t=81 ) a velmi vela bubliniek unikalo... takze urcite sa to zide aj na shodisku. len trafit ten spravny cas, ako pises. ten je aky? :D 20-30 minut po vyliati betonu napriklad? alebo od oka podla konzistencie ?
@jan45
Vdaka.
Preco sa dlho spracuva, je to nejaka specificka receptura , alebo treba dlhsie miesat ? pocital som to tak, ze maju pochu necelych 6m2, hrubka je 14cm plus stupienka, cize s rezervou 6*0.28 = 1.7m3 (aj ked podesta je takmer 2m2 a je len 14cm hruba, ale zas pod nou je prievlak, takze tam nalejem viac).
takze neviem aku miesacku by som musel mat, taku 100L ? to potom ano, potom by to celkom v pohode sedelo. pocital som to s lacnou miesackou, teraz mali 700W motor, ale 94dB a 135L za 185eur (cize efektivne tak 85litrova, neviem presne), to aj tie 380V boli tak hlucne? alebo len tieto male motorceky maju taky hluk ?
mozno je lepsie si pozicat za 50eur vacsiu, resp akukolvek. skoda ze nemam privesny vozik, ani gulu na aute, museli by mi ju aj doviest.
@dusantt na doske sa betón vysype a rozhrnie, urovná doskou, vibrátorom. Na schodoch sa musí nahádzať za každý stupeň, urovnať ručne, odchýlky sa neskôr pracne odstraňujú.
@hora111 kým nebol dostupný žb, robili sa schody z jednotlivých stupňov z kameňa, tam sa ukladali jeden na druhý, neboli spojené výztužou a využívala sa len kozola, ktorú vytvárali. Pri takýchto malých rozmeroch je statika na RD skoro vždy premrštená. A betón sa na druhý deň po napačokovaní celkom dobre spojí s predošlým. treba len oškrabaním odstrániť mlieko, ktoré na povrchu vytvorilo glazúru. Teraz už sú dostupné čerpadlá a nočné osvetlenie, ale robili sa stavby zo žb aj v časoch, keď sa v noci práca prerušovala a vznikala pracovná škára. Tá len má byť vhodne umiestnená.
@slavoslav Parón že reagujem neskôr pozabudol som na túto tému. Tak ešte raz pekne po poriadku hlavne som od vás chcel diskutovať o jednej téme a nie keď neviete argumentovať prechádzať na ďalšie, to že som ja ako spomínate argumentoval len vybraními vecami som robil z dôvodu že som si myslel že sa rozprávam z človekom čo danú problematiku ovláda a že mu dôjde čo som chcel povedať aj bez rozsiahleho vysvetľovania, moja chyba. Ale som rád že som vás niečo naučil a že ste prešli od tvrdenia pri prievlakoch " So slabým betónom by sa ten nosník prehol a poškodil bezohľadu na to koľko prútov v ňom je. Musí to byť vyvážené, preto tá vysoká pevnosť betónu " k tvrdeniu "A samozrejme že tak ako potrebuješ mať silný betón tak je nevyhnutná aj dostatočná výstuž v takom druhu konštrukcie" takže som rád že som nemárnil čas zbytočne a pritom stačilo aby ste napísali na úvod jasne že zo 420 kg cementu C45/50 vyrobíš betón B 45/50.
PS : toto nieje argumentovanie kde ste si vybrali čo sa vám hodí " A preto kľudne ti môžem protirečiť, že čím dám viac cementu tým bude betón pevnejší (a budem mať pravdu), lebo ja viem čo s tou zmesou musím urobiť aby to bola pravda ".
@dusantt zaklad je cement C45/50 miesat s vodou V45/50, vtedy je to zaruceny beton B45/50. Dolezite je tiez pouzitie miesacky M45/50. Dava to logiku nie? Ma to nastudovane :)
@dusantt Ok jasne že cement c45/50 nieje to je označenie betónu, už som s tých všetkých hlúpostí zmagoril aj ja môžeš kúpiť betón c45/50 alebo cement 42,5 a tušim je aj 52,5 napríllad tu http://www.maxbeton.sk/-cennik. @slavoslav stačilo napísať že si mýlim označenie cementu a betónu a nemusela to byť taká eskapáda, ale zase viete niečo viac o statyke čiže nevadí.
@martosko ake hluposti okrem tych tvojich mas na mysli? A toto si ako myslel "môžeš dať aj 600 kg/m3 betónu ak to bude cement C 16/20 nikdy s toho neurobíš C45/50"? Zmagoreny si teda riadne.
@gashtaan Tak keď si tak šikovný čo si hneď nepovedal že si mýlim označenia betónu a cementu, namiesto uštipačných poznámok pod čiarov.
Tým som chcel povedať to že ak použiješ cement nízkej pevnosti trebárs takýto polský eko bio cement cem 22,5 http://rocal.pl/gorazdze-cement-eko-22-5 môžeš ho nasypať aj 600 kg a neurobíš s neho betón c 45/50
@dusantt miešačka ti stačí malá do tých 125l. majú ich požičovne takisto ako aj vibrátory - za 20-30 € ti požičajú oboje na deň.
Betón sa vibruje hneď po uložení ale vibruje sa len chvíľu na jednom mieste (pár sekúnd podľa sily vibrátora) aby sa neprevibroval (usadzanie kameniva na dne a vyplavovanie cementu a vody na hladinu). Vpichovanie je jednou z možností ako betón zhutniť ak nie je vibrátor, ale s vibrátorom je to menej prácne a omnoho efektívnejšie a lepšie si poradí s hustejšou zmesou.
rovnú plochu dosiahneš gletovaním zvibrovanej zmesy nie tým že ju previbruješ, šikovnejší murári to vedia pekne zahladiť. Betón má byť v celom priereze homogénny - bola to fantazmagória ako si uviedol :-)