Anhydrid verzus cementový poter

Zobraz úvodný príspevok
Profilova fotka
Ahojte. Ktory z nich je lepsi pri podlahovom kureni? Dakujem.
Odpovedať
@pitt2701 co znamena OMNOHO ? pretoze pokial viem, anhydrid ma 2200kg/m3 a beton ma o 1-2 stovky viac, ale to nie je OMNOHO. jedine kde sa OMNOHO mozno stratit hmotnost je v hrubke.. napr 3 vs 6... ale 5 vs 6 to je ako DPH. takze pravda, DPH OMNOHO zvysuje cenu, takze aj betonovy poter je omnoho tazsi, mas recht :D
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 2 mesiacoch
zdravim,,,,,Liaty cementovy poter Fliessestrich E225 Profi ste riesili?????
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 2 mesiacoch
Ahojte, ako je to so schnutim anhydridu vs. cementu? Ktory vyzaduje dlhsiu dobu schnutia? Alebo inak, s ktorym poterom je mozno skor pokracovat v dalsich, dokoncovacich pracach? Vdaka
Odpovedať
@juryi co myslite pod dokoncovacimi pracami? Ak myslite behat po nom, tak je to +/- rovnako, po betone na druhy den, po anhydride po 2 dnoch. Akekolvek ine procesy zavisia od vlhkosti poteru, ak tam budete mat moznost pustit podlahovku, tak to vyrazne urychli proces vysusovania
Odpovedať
@stowasser Prave o tu vlhkost mi ide. Ci pri rovnakom pocasi skor vyschne cement, alebo anhydrid? Poterar ma napriklad upozornil, ze v podlahovke v anhydride sa nesmie kurit, moze sa zacat az ked ma vlhkost pod 2% inak vypraska a skruti sa. Rovnako, ze ked sa dava do podkrovia, musi byt uz hotova parozabrana - tozn zateplenie + folia. Toto ma napriklad prekvapilo, doteraz som mal info, ze staci zabranit prievanu, utesnit medzery medzi pomurnicou a stresnou foliou, kadial teraz prefukuje.
Odpovedať
Prievan nesmie byť ani pri betonovom.A musí schnúť 28 dni a až potom môžeš začať kúriť.
Odpovedať
@jozomrkva111 tomu prievanu rozumiem, ale naco parozabrana?? Tych 28 dni je relativnych. Inak ti vyschne poter za 28 dni v lete, ked je sucho a inak na jesen, ked stale prsi. Takze nie je lepsie sa predsa len vlhkostou riadit?
Odpovedať
Tú fóliu asi myslel aby nešla vlhkosť do vaty.Inak neviem
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 3 mesiacoch
ako laik poviem že čitať tieto debaty = to iste ako si pýtať rady od 50 ročných chlapov ako pretiahnuť svoje prvé dievča.... Každí melie svoje a hlavne bez faktov a meraní. Z toho všetkého mi plynie len jedno. Hlavne nech to spravia poriadne. Ak dám cement, je lacnejší, pevnejší, vodeodolnejší, treba však diletaciu a možno slabší nábeh Ak dám anhydrid tak je drahší, menej pevný, lepší nábeh, pozor na vodu a vlhkosť, hodím tam klasiku a kašlem na to
Odpovedať
@pivec prosím vás mohli by ste mi napísať do ip firmu čo vám robila anhydrid. Ďakujem ak si nájdete cas
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 6 mesiacoch
dobry den, viete mi poradit ktory poter je lepsi na liatu podlahu?
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 11 mesiacoch
Rad by som sa spýtal, ak ste davali anhydrid, dávali ste aj do kúpelne ? Ako ste riesili kúpelnu ?
Odpovedať
Článok sa načítava...
Diskusia pokračuje po 4 mesiacoch
Profilova fotka
@j_t EuroSystemBau nevedia robit anhydridove potery https://goo.gl/maps/3QUTiYWw2yvAD4HLA
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 1 roku
Čaute vy čo ste vylievali anhydrid? Nachádzam rôzne názory, tak dajte ako ste to robili vy. Po vyliatí poteru ak je po dvoch dňoch pochôdzny máme celú plochu pozametať prípadne prebehnúť škrabákom ako tu vo videu, aby sa odstránil šlem, ktorá má vraj menej ako milimeter? https://www.facebook.com/watch/?v=273... Bude mať celovinyl na podložku vo väčšine domu, teda určite je zbytočné brúsiť to, ale čítam, že odporúčajú šlem odstrániť v celej ploche. Vyplavená vrstva je vraj mäkká a preto ju treba odstrániť hlavne pod tenšie podlahoviny. Vraj sú aj nejaké anhydrity bez tejto vyplavanej mäkkej vrstvy, ale skôr v zahraničí. Tam kde sa bude lepiť dlažba v chodbe a kuchyni to až po vyschnutí pred pokládkou dáme určite prebrúsiť radšej diamantom až na zrno.
Odpovedať
@martinko85 ja som mal anhydrid zo sila a ziadny slem sa mi tam nespravil.
Odpovedať
Profilova fotka
@martinko85 vraj, vraj......... existuju technicke listy od vyrobcu anhydritu a tam mas secko napisane...
Odpovedať
@martinko85 my sme dávali zbrúsiť len tam, kam išla dlažba.
Odpovedať
Profilova fotka
Otázka asi trošku mimo. Pri anhydrite je lepšie mať porobetonové steny vystierkované , aby do nich až tak nešla vlhkosť , alebo ich vystierkovať až potom?
Odpovedať
@vladohe to ale nedava vobec zmysel 😄 vlhkost si to nasaje cez omietku ked bude chciet (ak ti stihne vyschnut) je to jedno ... ale to nestihne, sak po par dnoch zacnete vetrat, potom viac aby ste to co najskor vysusili ...
Odpovedať
Profilova fotka
@shadowmilan len som sa tak okrajovo spýtal. Odvlhčovače budem mať a možno aj ohriavač požičiam. Ešte mám tak mesiac a pol času😁
Odpovedať
tak potom zbytocne riesit ...
Odpovedať
zdravím, anhydrit Alfa 2000 má pevnosť 20-25Mpa, nieje potrebné ho brúsiť, pri lepení dlažby stačí napenetrovať, odporúčam prebrúsiť pri lepení masív.parkety epoxid. lepidlom, do kúpelne nemá problém akurát sa nedá spádovať
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 2 rokoch
Každý len chváli to svoje, má niekto negatívne osobné skúsenosti s dlhodobým použitím, čo sa týka anhydridu, alebo betónu? Mal niekto problém s vlhkosťou pri anhydride, alebo praskaním betónu, prípadne ďalšie problémy kvôli tomu?
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od apuvii:

Každý len chváli to svoje, má niekto negatívne os…
@apuvii Ešte existuje liaty betón, teda betón, čo sa leje ako anhydrit...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od apuvii:

Každý len chváli to svoje, má niekto negatívne os…
@apuvii cementový je "klasika" , urobí to každý fachman, ak nemá 4ku v žile a dokže to vyrovnať, vyslovene nevýhody samo o sebe nemá žiadné. Anhydrit je komplikovanejší,dražší a najlepšie keď to robí profesional. Máme anhydrit od známej firmy, neurobili nám ho dobre... zle ho vyrovnali v 2 izbách,sám sa nerozleje do roviny,to je blud... následne brúsili. Ale inde je zas na 1mm presne. Chodíme často k rodine,čo majú novostavby s cementovým. Máme rovnakú skladbu izolacie,ale ich je chladnejšia v lete. Nevýhoda anhydritu s vlhkostou je mýtus , vlhkosť čo ho poškodí nemá v dome čo robiť... Anhydrit : + teplejší + rýchlosť nábehu kúrenia + rýchlosť a presnosť realizacie + nie su potrebné dilatácie (aj keď ich dávajú) + tenšia vrstva - vyššia cena - zložitejšia príprava folie (aby nevytiekol do izolacie). - potreba zbrúsiť alebo okartáčovať - potrebná penetrácia,ak sa naň niečo lepí Keby idem na budget,tak určite by som dal cementový, nič by som nepokazil.
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?