Ahoj vsetci,
Zbieram infornacie (nie som ziadny odbornik ) a preto vas prosim o pomoc :-( .Neviem sa rozhodnut co by bolo najlepsie pre nas bungalow 2 od prodomu aby som dosiahol A energeticky certifikat.Z coho stavat obvodove mury a ako so zateplenim.dakujem za vase nazory
spravte to ako my. Stavali sme z obycajneho ytongu ziadna lambda formou sendvicu, 3-sklo, rekuperacka, dobre odizolovana podlaha a vrch a mame energeticky audit na "A". A vobec netreba k tomu ziadne miliony :-D
My sme sa tiez chceli trosku priblizit k pasivnemu domu, stavali sme z Heluz 44 STI, a do prvych troch radov a pod okna sme sypali perlit, vraj keby sme zasypali kazdu radu tak sa mozme zaradit uz do vysokej kategorie NED, ale to by vyslo straaaasne vela..,.
@ja6482 re: lepenie na PUR penu. vieš čo urobí pur pena po 10 rokoch, keď si zástanca a hovoríš o statike? počul si už o brúsenej tehle a lepení natenkovrstvé lepidlo?
@blacksr dobrý článok, niektoré veci trochu prehnané, ale dobré. Jasné, že PU penu je nezmysel. Samotný výrobca to odporúča iba naprízemné stavby. Tá tehla na moje prekvapenie nebola veľmi drahá, ale je mi jasné, že pasívnydom ňou nedosiahnem. Budem rád, ak budem mať nízkoenergetický, aj na to je zrejme tých 6,5 KW príliš. Budem to chcieť kompenzovať krbom z rozvodmi a akumulačnou stenou, ktorý mi pred pár dňami dokončili. Je to pekné, príjemné teplo a ničo ušetríme. A navyše, drevo je obnoviteľný zdroj, že? ;-)
@lluciapet ja som muroval z rovnakého materiálu a perlit som nedal. Neverím tomu. Môj názor je, možno sa mýlim (opraví ma blacksr :-) ) , že priečnemu prechodu tepla bráni konštrukciou samotná tehla a zvislý prechod ide rebrami, ktoré sú v nej, a tam perlit nepomôže. Takže ak by sa mala vyplniť všetka tehla perlitom, to už naozaj za tie prachy a čas urobíš hocakú sendvičovú konštrukciu s neporovnateľnými vlastnosťami
@martin1212 "Budem to chcieť kompenzovať krbom z rozvodmi a akumulačnou stenou, ktorý mi pred pár dňami dokončili. Je to pekné, príjemné teplo a ničo ušetríme. A navyše, drevo je obnoviteľný zdroj, že?" Tak.
S perlitom v podstate súhlas. Je to však stále lepšie ako vzduch. V tých spodných radoch ide hlavne o to, aby teplo neutekalo smerom nadol. Totiž tehla (na rozdiel od pórobetónu) smerom nadol neizoluje, lebo dochádza k prúdeniu v dutine plus vedenie stenami priehradiek (rebrami) v tehle. Tento únik tepla sa v ideálnom prípade eliminuje použitím penoskla, XPS pod murivo, kompromisom je použitie 1 rady ytongu a tretia možnosť, najmenej efektívna, je vysypanie perlitom.
po prečítani tejto temy som cez google šla na ,,porotherm profi 30 pevnosť v tlaku,,-to je pre tích,ktorí zvažujú či porotherm alebo akýkoľvek iný porobeton-ide tu o pevnosť v tlaku a zabudovanú vlhkosť pri stavebnom procese-čím je jej viac tým dlhšie potrebuje dom na schnutie,ytong lambdu by som doporučvala snád iba pri jednoposchodovom bungalove,sused má postavene z porfixu-stavia 2 roky-má hrubú stavbu a jeho stavbu som až na pár dní po 3 týždnovom suchu ešte inú ako premočenú ani nevidela,lepšie bude na tom ytong,máme 3 poschodový dom a porotherm profi 30-a to statik navrhol 25,moc sa nám to nezdalo,dali sme 30,najdôležitejšie pri svojpomoci je naozaj zvoliť matroš s ktorým sa vám bude robiť najlepšie,môžem doporučiť profi 30,veľmi presné a murovanie šlo ako po masle,po dôkladnom položeni 10radu to šlo až do hora super-nebolo nutné ani vkuse merať-super robota,volili sme lepidlo-pur pena sa nám nezdala,lep drži ako kameň a po 2 mesiacoch bol problém dačo -ak bolo treba vykopnúť
@brano78 ak je pre teba táto tema ešte aktualna, večer by ti mohol viac napísať mm, Minuly rok stavali pasivny dom, ročne náklady na vytápění mali jenom 10 000.- což je naprosto úžasne, stavali sendvičovym systémom+ beton+ vata.Výhoda pri tom je že sa nahrieva vata a ta drží teplo, čož v kalsických domov z ytongu a inych... nahrievaš najskor steny čož sa ukáže na vyššej spotrebe. My ho ideme stavať tento rok možno v lete, alebo jeseň ako vybavíme papiere, ale na 100% z toho materialu. Stačí nám nizkoenergetický.
@womenne Áno, betónové tvárnice a na to poriadna vrstva izolácie je asi najlacnejšie riešenie - to v spomínanej tabuľke nie je. Bola som pozrieť na stavbe u @mpeto + http://www.modrastrecha.sk/fotoblog/n... ... ako inšpirácia. x-)
Len treba dať pozor na tepelný most murivo - základy.
My mame postavený nízkoenergetický dom v Senci z tvárnic od firmy akord. Je to firma z Oravy stavaju nizkoenergeticke domy z vlastných tvárnic... po celom slovensku. Majú normálne ceny za stavbu na komplet... odporúčam najdete vsetko tu: http://www.akord-tvarnice.sk (a ozaj mame od nich aj plot...:))
@luciac ďakujem! fakt som z toho "happy":-)
steny: betonové tvárnice strateného bednenia ZB5 -20, hrubka 200 mm, vylievané betonom, zateplenie polystyren 350 mm.
podlahy beton, hydroizolace Dekglass, EPS 200mm, anhydrid, to všetko opisujem z projektu...
strecha je z viacerých vrstiev, neviem, čo tie skratky vobec znamenajú, možem ti napísať do IP....
@blacksr@luciac tak zacnem podlahou, to je kratsie:-)
základová doska, kari sieť 150/150/6, hydroizolacia DEKGLASS G200 S40, EPS 100 Z tl. 200mm, anhydrit.poter 50 mm.
tak snad som to opisala dobre...
strecha je ovela na dlhsie... ;-)
@katyl Vďaka. Áno, to je z užívateľského hľadiska hodnotný článok.
1. Oddelenie vetrania a kúrenia - veru tak. Smerovanie k jednoduchosti.
2. Oddelenie kuchyne - jedálne - obývačky. Ja súhlasím, ale myslím, že toto nie je až tak technická záležitosť, je to skôr o spôsobe života konkrétnej rodiny. Takže tento bod nemožno zovšeobecniť.
3. Hluk pri centrálnom systéme vetrania - závisí od objemov vzduchu, ktoré sa preháňajú domom. Ohľadom netesnosti dverí medzi miestnosťami sa mi to akosi nezdá... veď aj normálne mávame v domoch dvere často bez prahov alebo tesnení, proste sú vzduchovo a tým pádom aj zvukovo netesné. Uvidím, ako to bude u nás.
4. Zemný register - každý hovorí ináč, niekto vychvaľuje, iný hovorí, že by ho už nerobil.
5. "Hlad" po ešte väčšej tepelnej kapacite v podkroví ma udivuje.