Dobrý deň, chcem sa spýtať na kvalitné značky podlahového kúrenia. Nechcem na tom šetriť, potreboval by som poradiť v značkách: trubiek, chráničiek, dilatačných páskach, tej fólie ktorá ide medzi polystyrénom a trubkami, rozdelovačoch. Aj ktorá je dobrá značka toho setu, čo automaticky otvára a zatvára ventily podla nastavených teplôt v izbách a aj samotných termostatov v izbách.Káble z budúcich termostatov a aj elektrinu mám už dopredu natiahnutú pri budúcom rozdelovači. Má s tým niekto skúsenosti? Nerád by som kúpil niečo, čo bude blbnúť po 3 rokoch.Zatiaľ mám položený 12cm hrubý styrodur a trubky budú na ňom uchytené.
Ďakujem
@supiiik zo začiatku 38°C a potom sa to ustáli na spáde 28/26 - čiže malinký výkon, neprehreje sa
navyše som nastavila termostat tak, aby nebolo možné dom ani prehriať, ani mať teplo neskoro, aj solárny zisk cez okná sa zohľadní, takže funguje to tak, ako treba
kúrime na 22,5-23°C
k tej prerábke držím palce, TČ s výmenníkom som našla pred pár rokmi, stálo okolo 1500 €, výroba bola tuším Ázia, mám ho niekde v PC uložený, už si nepamätám názov - vy aké konkrétne plánujete?
@blacksr Cize bojler mate nastaveny na 38°C a ked cerpadlo precerpa objem bojlera, tak spirala stiha ohrievat vodu na 28°C pri spade 2°C? Predpokladam, ze nizsie ako 38°C sa bojler nastavit neda?
Planujem kupit tento bojler http://www.sunline-agida.cz/cs/bojler..., asi to bude ten, co spominate, lebo cena sedi a je to Cinska vyroba. Nasiel som vyrobcu toho cerpadla, ale jeden kus mi asi neposlu http://www.theodoorhp.com/En/Product_....
Cena 1500Eur od Ceskeho predajcu + 500Eur prerobenie (vymena vyparnika za doskovy). Nadrz nerezova, kompresor Panasonic, tak snad to nieco vydrzi.
@supiiik Nie, my máme v bojleri 60°C, do podlahovky máme nastavený termostatický ventil - nejde do podlahovky viac než 38°C. Teplota vody v bojleri klesá - výmenník je dole, špirála má 2 kW a podlahovka dáva spočiatku väčší výkon, a preto ide do podlahovky neskôr vlažná voda. Ani nemôžeme ládovať viac, lebo poter by sa moc nahrial a pre dom by to bolo veľa. Výpočet je robený pre teplotu vody - vstupná 31°C. Čiže ak dáme najprv 38°C = vyšší výkon, rýchlejšie sa to prejaví. Potom už len malinkých výkonom ide.
Vy si dajte výmenník do stredu bojlera alebo hore, nie dole.
bojler bol veľmi podobný, teraz sú už lepšie, modernejšie
@blacksr@doors454
Ano, ekvitermiku nemam. Teda mam ju, ale postupne som ju obmedzoval, az som ju minulu zimu uplne vypol. Do zatepleneho domu je to nezmysel, lebo vobec nedokaze zabranit prehrievaniu domu. Najlepsi sposob kurenia v dobre zateplenom dome je pre mna taky, ze nad ranom sa kotol zapne podla casovaca a hodinu tlaci do domu teplo. Potom cely den bezi nocny rezim s nocnou teplotou (o 1-2C nizsou). A zase niekedy poobede sa da denny rezim a podla toho aka je teplota v dome, bud zapne, alebo nie. Ak je zamracene a nie sme doma, tak zapne, ale ak sme doma, tak uz vnutorne zisky udrzia teplotu v dome. No a ak nahodou sveti slnko, tak je teplo az moc, ale s tym sa uz neda nic robit, jedine otvorit okna :-))))
@blacksr Aha, uz rozumiem. Ja planujem pouzit ten bojler len na kurenie, nema vnutri vymennik, len kondenzator tepelneho cerpadla. Spociatku som tiez planoval rovnake riesenie s vymennikom a bojler pouzit na TUV, ale bal som sa toho, aky vykon vylezie z toho vymennika, ci by to stacilo. Dalsia vec je, ze to TC by muselo koly TUV ist stale na 55°C a to by mu na ucinnosti nepridalo.
Cize na kurenie tento bojler zvlast a na TUV druhy bojler s TC ariston nuos. Vyvod chladneho vzduchu pojde cez spajzu, manzelka sa uz tesi na druhu velkokapacitnu chladnicku a ja sa tesim, ze ma to na prevadzke nebude nic stat, kedze spajza bude chladena "odpadovym chladom" z tepelneho cerpadla TUV.
@pivec len ak mam kurenie biomasov do akumulacky a z nej riadim teplotu vody do podlahovky zatial len manualne trojcestnym ventilom , co dat na riadenie tochto trojcestneho ventilu aby vedel riadit teplotu vody podla teploty v priestore???
@forty kupovai sme Rehau cely system, teraz maju dokonca tento rok aj nejaku zlavu, vsetko nam vypocital podla projektu zastupca firmy Rehau, my mame systemove dosky, vraj je to spicka a polybutylenove trubky
Nevidím žiaden význam systémovej dosky okrem rýchlosti pokladky. Dával som PERT Al PEX hadicu do cca 90 stupňov a na spony. Podlahový polystyrén 150S o hrúbke 26cm. Môžem povedat, že celá podlahovka aj s rozdeľovačom s čerpadlom ma stála menej ako polystyrén. Ten má ale konštantný prínos na rozdiel od stuplov systémovej dosky.
Kúrenári vraveli že jednoznačne iba systémovú riešia a mäkšie rúry, kvôli rychlosti
@martin46 u nás zas kúrenár povedal, že systémové nerobí lebo on to rýchlejšie nahodí na rastrovú alufóliu a nastrieľa spony ako keby sa mal trápiť s vkladaním do systémovky 🙂
som zvedavý aký bude nábeh môjho kúrenia. Niektorí spomínali, že práve kvôli štopľom betón až tak neprilieha na systémovú dosku a potrubie a nábeh kúrenia je dlhší. Na fólií sú potrubia obalené betónom dokonalejšie. Neplánujem ale kúrenie zapínať / vypínať. Budem sa snažiť držať konštantnú teplotu.
@martin46 inak toto je dobrá úvaha, vždy ma zaujímalo čo je pri podlahovom vykurovaní energeticky výhodnejšie či konštantne udržiavať určitú teplotu alebo mať režimy (my máme režimy nasledovne určitý časový úsek nadránom aby sme nevstával do studenej izby a potom pred príchodom z práce aby sme prišli do tepla až do večera cca hodinu predtým ako chodievame spať a zvyšné časti dňa je v útlme).
@sousedekovci89 moja skúsenosť je, že je to z pohľadu financií asi u modernejších domov celkom jedno ...
Máme postavený dom v A1 tke ...
Prvý rok keď sme sa nasťahovali, sme mali "režimy" podľa toho, ako sme chodili do práce ... Normálnych 23 stupňov sme mali od 15:00 do 24:00 a od 05:00 do 07:00 - mimo to bolo nastavených 19 stupnov ... Za prvý rok nám nastavili platy na 34,30 Eur ...
Ďalší rok sme už žili s "novorodencom" a tak sme to nastavil do manuálneho režimu, aby nonstop udržoval 23 stupňov 24 hodín denne ... Po ďalšom roku nám platby nastavili na 35,02 Eur ... Tak sme to nechali tak a po ďalšom roku nám platby klesli na 34,89 Eur ... Nutno povedať, že od toho času, ako máme malého sme zvýšili spotrebu teplej vody, takže mi to príde úplne jedno a nejak ani nerozmýšľam, že by som tam opäť prestavoval režimy :)
Aj tak sa mi, čo som tak odpozoroval, kotol púšťa na kúrenie tak 2-3 krát denne ... Jediné, v čom bol ten "režim" vykurovania v rôznych časoch a rôznych teplotách dobrý bol fakt, že sme sa ráno zobudili a bola teplá zem ... Keď to mám v manuáli, tak to málokedy vychytám tak, aby kotol kúril zrovna vtedy, keď do práce vstávame :)
@lubk0 dík za odpoveď, no my máme zatiaľ starší nezateplený dom, iba na povale provizórne zateplenie, plánujeme sa do toho pustiť v jari naháňali sme čas aby sme sa mohli aspoň presťahovať 🙂
@martin46 to je cementový. Veľa vzduchových bublín, horšie zatečenie okolo trubiek a teda znížený prenos tepla ale väčšine to aj tak roky funguje, trochu sa pridá na výkone. Preto si myslím že anhydrid je pre podlahovky lepšia varianta prípadne cemflow teda samonivelačný cementový ale ten tu robí minimum firiem.
@martinko85 kvalita cementového poteru záleží od realizačnej firmy. Ak si firma dá záležať, až tak veľa tých bublín tam neostane. a ver tomu, stačí jedna "malá" vodná nehoda a bude človek vďačný za to, že je poter cementový a nie anhydrit 🙂
@sousedekovci89 aka vodna nehoda ?ak ti prdne podlahovka je to rovnako naprd ...
a v kupelni ?ved davas hydroizolaciu ...
rozliaty pohar vody na zem tomu urcite nevadi ...
@shadowmilan a máš aj v kuchyni pod linkou hydroizoláciu? lebo ja nie. a ak mu tam prdne trubka k umývadlu? (napr. únava materiálu pancierovej trubky čo sa už stalo môjmu známemu 2 roky po reko kupeľne- našťastie v kúpeľni, nanešťastie bol na celý víkend preč takže voda sa roztekala po celom dome) My sme teraz menili strechu a žiaľ zradilo nás počasie. Neviem si predstaviť že okrem vydutých laminátových podláh by som mal riešiť ešte aj výmenu anhydritu 🙂
videl som davat hydroizolaciu uz aj do kuchyne takto a do technickej okolo kotla ...
no kazdopadne, to stou stechou je smola alebo nedostatocne planovanie (plachta atd., vacsina serioznych firiem je na toto pripravena) 🙂
v oboch pripadoch - poistka
a hlavne - anhydrit ak je mokry tak ho nezatazovat a ked sa vysusi, tak ma znova svoju pevnost ...takze to je tiez kus bezpredmetne lebo rozobrat podlahu a nechat susit musis nechat tak ci tak ...