Elektrokotol protherm raja 9k r.v 2021 nastavenie

Zobraz úvodný príspevok
Zdravím. Mam problém s elektrokotlom. Zapína ohrev až keď mam otvorene 3 okruhy...pri 1 alebo 2 zapne len 1kw spiralu a ohreje vodu na 30st...prietok ukazuje 0. Ak otvorím 3 okruh funguje ako ma...za kotlom mam ešte cerpadlo co tlači do rozdelovaca a mam aj termostaticky ventil na určenú teplotu ( koli kureniu pevným palivom)... poraďte co môže byt za chybu....mam zonovu regulaciu ktorá spina aj kotol...ďakujem.
Odpovedať
Profilova fotka
@purplesticks vykon sa nastavuje priamo na kotli, poslal som ti video
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od megdesign:

@purplesticks nie. Na ohrev TÚV to nemá vplyv. Pr…
@megdesign @mgx 1. Ste si 100% istý, že ak v servisnom menu nastavím manuálne výkon kotla povedzme na z 9kW na 4kW, tak sa to vsťahuje len na vykurovanie a nie aj na ohrev vody ? Čítam servisný manuál a z neho mám skôr dojem, že je to výkon na celý kotol, nie len na vykurovanie. 2. Prečo väčšina užívateĺov na modrejstreche obmedzuje výkon kotla na min. ? Nie je lepšie nechať plný výkon a docieliť tak rovnomernejšie opotrebenie vykurovaích telies, než neustále využívať len jedno topné teleso pri min. výkone ? Je cyklovanie kotla nežiadúce ? 3. Čo je lepšie a prečo ? Nechať kotol na 9kW a bude mať rýchly ohrev vody do podlahy, alebo ho obmedziť v mojom prípade na hodnotu tepelnej straty domu, t.j. 4 kW a bude zohrievať vodu dlhšie s nižšou výstupnou teplotou ? Vopred ďakujem za Vašu trpezlivosť a cenné skúsenosti z praxe.
Odpovedať
Profilova fotka
@purplesticks zapni ohrev teplej vody a v menu d.0155 si pozries aktualny vykon. 2) ak mam dom s nizkou tep.stratou a nizkoteplotne vykurovanie s malou deltaT, nema vyznam aby som pouzival kotol s maximalnym vykonom, pretoze ten rychlo vyhreje vyk.okruh ktory nestiha teplo odovzdat a kotol sa vypne pri prekroceni teploty spiatocky (tak je to skratka urobene). 3) preto je lepsie nastavit si kotol na max. tep.stratu alebo menej a nechat ho ist na "volnobeh" aj ked dlhsie. cyklovanie pri el.kotli nema vyznam velmi riesit.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od purplesticks:

@megdesign @mgx 1. Ste si 100% istý, že ak v ser…
@purplesticks výkon má byť len tak veľký aby sa pokryli aktuálne straty,pri takej teplote vonku ako teraz čo najnižší, ak by bol stále na max ohreje sa voda na vysokú teplotu a vykuruje i vtedy ked už kotol vypne a stále bude stúpať teplota v miestnsti, výkon sa dá regulovať vykurovacou krivkou ak sú vonkajšie snímače teploty, alebo manuálne, aj keby to kotol neumožnil,ak sa poškodia snímače, stačí dať na vstup jednofázové napájanie, alebo na kotli zapnúť len prvý stupeň ak to vôbec umožňuje el. kotlu je jedno na akú teplotu vykuruje stále má 100% účinnosť, žiadna strata, nemá komín ako ostatné spotrebiče
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@purplesticks výkon má byť len tak veľký aby sa p…
@duzu tento kotol nemá v sebe nejakú logiku, na základe ktorej si vyhodnotí, že často spína a sám na základe toho zníži výkon na min. t.j. 1kW ? Mám len izbový termostat, nemám vonkajší snímač teploty. Náhodou nepoznáš odpoveď na moju otázku vyššie ? "Ste si 100% istý, že ak v servisnom menu nastavím manuálne výkon kotla povedzme na z 9kW na 4kW, tak sa to vsťahuje len na vykurovanie a nie aj na ohrev vody ? Čítam servisný manuál a z neho mám skôr dojem, že je to výkon na celý kotol, nie len na vykurovanie."
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od purplesticks:

@megdesign @mgx 1. Ste si 100% istý, že ak v ser…
@purplesticks 1. Áno, som si istý. 2. Aj keď ide len na 2kW (jedna špirála) relatkami si prepína špirály medzi sebou, aby sa opotrebovávali cca rovnako všetky. 3. Čo najbližšie k tepelným stratám objektu.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od megdesign:

@purplesticks 1. Áno, som si istý. 2. Aj keď id…
špirála sa najčastejšie poškodí pri zmene napájania, mne idú všetke 3 už viac ako 30r a to ide väčšinou len jedna, tú prepínam po dlhšej dobe s treťou, tá ide minimum ozaj len pri veľkej zime a to sme už dávno nemali, prvá ide vždy ked je kotol zapnutý,robil som ho sám čo najjednoduchšie ovládanie, tam nehrozí kameň je tam stále len jedna voda, preto i bojler mám ho zvlášť ohrievam len na 40-45 st a voda cirkuluje v menšom , akurát ak chcem naplniť vaňu ohreje sa na na vyššiu teplotu
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od mgx:

@purplesticks zapni ohrev teplej vody a v menu d…
@mgx čo je to voľnobeh?ako na aute ked zaradíš neutrál? niekedy je to lacnejšie ako pri brzdení motorom,ja mám kotol zapnutý celoročne,vždy ked poklesne teplota zakúri niekedy aj v lete, ak je dlho chladno a nikdy sa nemusí naakumulovať teplo, to napájanie elektroniky je veľmi malá spotreba lebo je veľmi jednoduchá, sú napájané len cievky výkonových relátok,a nikdy sa nestratí kotol je v nevykurovanom prostredí, je tam chladno i v lete
Odpovedať
Ja mám zrejme nejaký divný problém. Po poruche plynového kotla som ho vzhľadom k výhliadkam na dodávky plynu po 12 rokoch vymenil za elektrický. Keďže máme malý dom (plocha 52m2) vybral som Protherm RAE6. Žiadna ekvitermika, žiadne izbové termostaty, zatiaľ pripojený na 5 pôvodných okruhov cez rozdeľovač (1 okruh = 1 radiátor. Ovládanie teploty na kotli nastavené na 60°C, inteligentné termostatické hlavice na radiátoroch Evolveo otvorené naplno, radiátory odvzdušnené... potiaľ všetko OK, a tu nastáva problém: jeden radiátor - teda jeden okruh je studený, a na kotli sa teplota po 5 hodinách nedokáže zvýšiť viac ako na 45°C. Všetky nastavenia som nechal pôvodné od výroby, teda aj výkon an 6kW ale teplota nerastie. Nad teplotou, ktorá bliká na 45°C sa mi zdá, že ten plamienok je nejaký slabý.... Vie niekto poradiť?
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od stegman:

Ja mám zrejme nejaký divný problém. Po poruche pl…
@stegman máš ho dobre zapojený - všetky fázy ? Na základe "plamienka" ti ide len na 2kW.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od stegman:

Ja mám zrejme nejaký divný problém. Po poruche pl…
@stegman pri teplotách nad nulou mi stačí výkon2-3kW pre 75m2 a teplota v radiátoroch je 40-45st ale kotol je riadený jedným izovým termostatom a žiadne iné "kurvítka", ten najchladnejší máš najdalej od kotla? na chvíľu ostatné zatvor a nechaj otvorený len ten najchladnejší chyba bude asi v rozdeľovači pripchaté prúdenie, máš systém s čerpadlom a ext nádobou sú správne tlaky? to treba stále sledovať aby bol správny tlak v systéme
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od purplesticks:

@stegman máš ho dobre zapojený - všetky fázy ? Na…
@purplesticks Problém je vyriešený! Len sa odtiaľ nedá príspevok zmazať.
Odpovedať
Článok sa načítava...

Odpoveď na príspevok od duzu:

@stegman pri teplotách nad nulou mi stačí výkon2-…
@duzu Ďakujem za námet. Vyriešené ešte v deň napísania príspevku, resp. ráno následujúci deň. Zapojenie je OK, a podľa relátok som došiel s pomocou priateľa na telefón, že problém je buď: 1. upchatý filter, alebo 2. upchaté rozvody bez rozdielu Aj 1. aj 2. bolo správne, pred pripojením nového kotla som mal poriadne prepláchnuť systém (po 10 rokoch od jeho inštalácie). Zapráskaný bol aj filter, a zrejme aj rozvody. Po vyčistení kotol zohreje radiátory za 30 minút v celom dome (nastavenie na 45°C) všade je teplo, kotol mastí na plný výkon, následne sa zreguluje na potrebný výkon pre udržiavanie teploty. Radiátory si následne regulujú teplotu podľa nastavení.
Odpovedať
Zdravim vespolek. Potreboval by som poradit skor na nastavenie protherm ray 24ke. Uzitkova plocha je 180m2,zatepleny dom a nastaveny ho mam na 18kw,co sa mi zda aj celkom dost.vodu vykuri do novych radiatorov na 50 stupnov tak do 50 min. Pravda je ze si reguluje vykon a spiraly,ale spotreba je tak 140kwh za den prevadzky. Cerpadlo v kotly po zohriati pozadovanej teploty bezi este asi 10min (to neviem ci je malo alebo vela). Termostat mam len interierovy. Nejake rady,tipy od skusenych o tom nastaveni a uspore energie? Dakujem
Odpovedať
Zdravim mám taky problémo na kotli Protherm ray 18 kw že po mesiaci topenia mi kotol topi stále len na 34 °, plamienok skace raz na jednu čiarku potom 2 3 a tak striedavo.Čerpaldlo je počuť že ťahá ale ták čudné striedavo. No po priškrtený ventila zo spiatočky čerpadlo chytí normálni chod je to aj počuť a potom keď ho po nejakom čase cca 1 minute otvorím kotol normálne hreje do nastavenej teploti až kým plamienok vypne. Potom sa znova plamienok zapne a chyba sa opakuje znova.A znova po priškrtený čerpadlo naberie chod zopne špirály a ide . Chcem sa opýtať môže byť zaneseni filter alebo čerpadlo chytá vzduch? Ďakujem veľmi pekne za odpovede.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od johnyi123:

Zdravim vespolek. Potreboval by som poradit skor …
@johnyi123 čo chceš na tom nastavovať aby si usporil? Ak raz potrebuje kotol dodať daný výkon aby vykuril na požadovanú teplotu interiéru, neurobíš s tým nič. Vymeň zdroj tepla za lacnejší.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od mareks50:

Zdravim mám taky problémo na kotli Protherm ray 1…
@mareks50 topí sa sneh, alebo človek keď nevie plávať... Kotol kúri... Filter či je špinavý vieš pozrieť asi aj sám (robota na 10 minút aj s hľadaním kľúča...) a čerpadlo keby chytalo vzduch, tak by si mal za chvíľu zavzdušnený celý systém a nekúrilo by ti to vôbec....
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od megdesign:

@mareks50 topí sa sneh, alebo človek keď nevie pl…
@megdesign Ďakujem za odpoveď no niesom pri kotli len som chcel vedieť či už sa niekto s takouto chybou nestretol.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od mareks50:

Zdravim mám taky problémo na kotli Protherm ray 1…
@duzu Na aute je voľnobeh lacnejší, než brzdenie motorom? Možno že iba na tých 30-ročných, ktoré ešte nemali elektronicke riadenie chodu motora a spotreby. Síce ak berieš do úvahy celkové opotrebovanie motora (pri brzdení), tak možno máš aj pravdu. @mareks50 Téma je o elektrokotli a ja tu zrazu čítam niečo o plamienku v kotle. Už som Ti chcel poradiť, že odstav hlavný prívod elektriky a volaj hasičov 🤣
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od petersd:

@duzu Na aute je voľnobeh lacnejší, než brzdenie …
@petersd Display elektrokotla Protherm Ray:
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od petersd:

@duzu Na aute je voľnobeh lacnejší, než brzdenie …
@petersd zrejme nebývaš v horských oblastiach, tam zistíš kedy je jazda na volnobeh výhodnejšia -plachtenie,typicky je to napr.na ceste cez Čertovicu,tam sa dá ísť v rôznych úsekoch dlhých i viac ako km najvýhodnejšie na voľnobeh,auto ide okolo 90-ky, brzdenie motorom je výhodnejšie len vtedy ak sú pri zaradenom stupni vyššie otáčky u turba nad 1500 ,musí byt strmí kopec to je ihned okolo vrcholu, i tak musíš pri väčších zákrutách brzdiť i brzdou, tam sa dá ihned zistiť podľa starých špztiek kto býva len na rovine ,ide tadiaľ veľmi pomaly, teraz je to veľmi frekventovaný kopec, najvýhodnejšia trasa Prešov-Bratislava, pokiaľ sa nedokončí diaľnica popod Strečno RK-ZA je nonstop upchatý úsek, ale to je už poriadne mimo od kúrenia
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@petersd zrejme nebývaš v horských oblastiach, ta…
@duzu Ja bývam v hornatom regióne. Na mojej benzín/LPG Octávke mi to z kopca pri brzdení motorom vypína prívod paliva do motora už dakde okolo 1000 - 1200 ot./min. Ale aj tak, ja nikdy nebrzdím motorom. Brzdové doštičky stoja 20€/sada a GO motora 2000 €.... 😉
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od petersd:

@duzu Ja bývam v hornatom regióne. Na mojej benz…
@petersd len ja už vtedy auto nemám, posuniem ho dalej, dá sa ešte výhodne predať, potrebujem stále spoľahlivé ak brzdíš stále brzdou odchádzajú aj daľšie súčiastky až ti začne tiecť kvapalina , veľmi prehrieva
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@petersd len ja už vtedy auto nemám, posuniem ho …
@duzu Treba vedieť brzdiť a nie od Čertovice až po Malužinú mať v kuse nohu jemne opretú na brzde 😉
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od petersd:

@duzu Treba vedieť brzdiť a nie od Čertovice až p…
@petersd ak je kolona, teraz takmer stále od rána do neskorého večera a nebrzdíš motorom ,tak musíš brzdiť stále, lebo sa nedá predbiehať a teraz ked je tam sneh a ľad takmer všetko pomaly, ešte že dokončili most
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@petersd ak je kolona, teraz takmer stále od rána…
@duzu To som reagoval aj na toto Tvoje tvrdenie: "...ak brzdíš stále brzdou odchádzajú aj daľšie súčiastky až ti začne tiecť kvapalina , veľmi prehrieva..." Síce neviem, aké súčiastky si mal na mysli, ale napr. poruchy typu nefunkčnosti hl. brzdového valca, alebo pretekajúci brzdový valeček v kolese, nedobré tesnenie, niečo zadreté/prehriate, a pod... som naposledy mal pred 30-timi rokmi i to na starých autách. Od tej doby, okrem zdratých brzdových obložení, nemením na brzdovom systéme nič. A odkedy nemerajú na STK teplotu varu brzdovej kvapaliny, nemením ani túto. ( aj vtedy som ju vymenil iba pred bránou STK, injekčnou striekačkou a len v nádržke - ale to je už o inom 😉 ) Keby hydraulický systém bŕzd by mal byť taký chúlostivý na opotrebenie ako píšeš, tak napr. ovladanie spojkovej lamely by sme opravovali každé 2 roky. Funguje rovnako ako brzdy, a aj v podobne, ak nie väčšej, frekvencii.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od petersd:

@duzu To som reagoval aj na toto Tvoje tvrdenie: …
@petersd nie tak dávno mi prehriatím odišlo ložisko spriečili sa doštičky, vypadol pliešok ktorý ich držal po výmene pneu
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?