Odpoveď na príspevok od megdesign:
@purplesticks nie. Na ohrev TÚV to nemá vplyv. Pr… @megdesign @mgx 1. Ste si 100% istý, že ak v servisnom menu nastavím manuálne výkon kotla povedzme na z 9kW na 4kW, tak sa to vsťahuje len na vykurovanie a nie aj na ohrev vody ? Čítam servisný manuál a z neho mám skôr dojem, že je to výkon na celý kotol, nie len na vykurovanie. 2. Prečo väčšina užívateĺov na modrejstreche obmedzuje výkon kotla na min. ? Nie je lepšie nechať plný výkon a docieliť tak rovnomernejšie opotrebenie vykurovaích telies, než neustále využívať len jedno topné teleso pri min. výkone ? Je cyklovanie kotla nežiadúce ? 3. Čo je lepšie a prečo ? Nechať kotol na 9kW a bude mať rýchly ohrev vody do podlahy, alebo ho obmedziť v mojom prípade na hodnotu tepelnej straty domu, t.j. 4 kW a bude zohrievať vodu dlhšie s nižšou výstupnou teplotou ? Vopred ďakujem za Vašu trpezlivosť a cenné skúsenosti z praxe.Odpoveď na príspevok od purplesticks:
@megdesign @mgx 1. Ste si 100% istý, že ak v ser… @purplesticks výkon má byť len tak veľký aby sa pokryli aktuálne straty,pri takej teplote vonku ako teraz čo najnižší, ak by bol stále na max ohreje sa voda na vysokú teplotu a vykuruje i vtedy ked už kotol vypne a stále bude stúpať teplota v miestnsti, výkon sa dá regulovať vykurovacou krivkou ak sú vonkajšie snímače teploty, alebo manuálne, aj keby to kotol neumožnil,ak sa poškodia snímače, stačí dať na vstup jednofázové napájanie, alebo na kotli zapnúť len prvý stupeň ak to vôbec umožňuje el. kotlu je jedno na akú teplotu vykuruje stále má 100% účinnosť, žiadna strata, nemá komín ako ostatné spotrebičeOdpoveď na príspevok od duzu:
@purplesticks výkon má byť len tak veľký aby sa p… @duzu tento kotol nemá v sebe nejakú logiku, na základe ktorej si vyhodnotí, že často spína a sám na základe toho zníži výkon na min. t.j. 1kW ? Mám len izbový termostat, nemám vonkajší snímač teploty. Náhodou nepoznáš odpoveď na moju otázku vyššie ? "Ste si 100% istý, že ak v servisnom menu nastavím manuálne výkon kotla povedzme na z 9kW na 4kW, tak sa to vsťahuje len na vykurovanie a nie aj na ohrev vody ? Čítam servisný manuál a z neho mám skôr dojem, že je to výkon na celý kotol, nie len na vykurovanie."Odpoveď na príspevok od purplesticks:
@megdesign @mgx 1. Ste si 100% istý, že ak v ser… @purplesticks 1. Áno, som si istý. 2. Aj keď ide len na 2kW (jedna špirála) relatkami si prepína špirály medzi sebou, aby sa opotrebovávali cca rovnako všetky. 3. Čo najbližšie k tepelným stratám objektu.Odpoveď na príspevok od megdesign:
@purplesticks 1. Áno, som si istý. 2. Aj keď id… špirála sa najčastejšie poškodí pri zmene napájania, mne idú všetke 3 už viac ako 30r a to ide väčšinou len jedna, tú prepínam po dlhšej dobe s treťou, tá ide minimum ozaj len pri veľkej zime a to sme už dávno nemali, prvá ide vždy ked je kotol zapnutý,robil som ho sám čo najjednoduchšie ovládanie, tam nehrozí kameň je tam stále len jedna voda, preto i bojler mám ho zvlášť ohrievam len na 40-45 st a voda cirkuluje v menšom , akurát ak chcem naplniť vaňu ohreje sa na na vyššiu teplotuOdpoveď na príspevok od mgx:
@purplesticks zapni ohrev teplej vody a v menu d… @mgx čo je to voľnobeh?ako na aute ked zaradíš neutrál? niekedy je to lacnejšie ako pri brzdení motorom,ja mám kotol zapnutý celoročne,vždy ked poklesne teplota zakúri niekedy aj v lete, ak je dlho chladno a nikdy sa nemusí naakumulovať teplo, to napájanie elektroniky je veľmi malá spotreba lebo je veľmi jednoduchá, sú napájané len cievky výkonových relátok,a nikdy sa nestratí kotol je v nevykurovanom prostredí, je tam chladno i v leteOdpoveď na príspevok od stegman:
Ja mám zrejme nejaký divný problém. Po poruche pl… @stegman máš ho dobre zapojený - všetky fázy ? Na základe "plamienka" ti ide len na 2kW.Odpoveď na príspevok od stegman:
Ja mám zrejme nejaký divný problém. Po poruche pl… @stegman pri teplotách nad nulou mi stačí výkon2-3kW pre 75m2 a teplota v radiátoroch je 40-45st ale kotol je riadený jedným izovým termostatom a žiadne iné "kurvítka", ten najchladnejší máš najdalej od kotla? na chvíľu ostatné zatvor a nechaj otvorený len ten najchladnejší chyba bude asi v rozdeľovači pripchaté prúdenie, máš systém s čerpadlom a ext nádobou sú správne tlaky? to treba stále sledovať aby bol správny tlak v systémeOdpoveď na príspevok od purplesticks:
@stegman máš ho dobre zapojený - všetky fázy ? Na… @purplesticks Problém je vyriešený! Len sa odtiaľ nedá príspevok zmazať.Odpoveď na príspevok od duzu:
@stegman pri teplotách nad nulou mi stačí výkon2-… @duzu Ďakujem za námet. Vyriešené ešte v deň napísania príspevku, resp. ráno následujúci deň. Zapojenie je OK, a podľa relátok som došiel s pomocou priateľa na telefón, že problém je buď: 1. upchatý filter, alebo 2. upchaté rozvody bez rozdielu Aj 1. aj 2. bolo správne, pred pripojením nového kotla som mal poriadne prepláchnuť systém (po 10 rokoch od jeho inštalácie). Zapráskaný bol aj filter, a zrejme aj rozvody. Po vyčistení kotol zohreje radiátory za 30 minút v celom dome (nastavenie na 45°C) všade je teplo, kotol mastí na plný výkon, následne sa zreguluje na potrebný výkon pre udržiavanie teploty. Radiátory si následne regulujú teplotu podľa nastavení.Odpoveď na príspevok od johnyi123:
Zdravim vespolek. Potreboval by som poradit skor … @johnyi123 čo chceš na tom nastavovať aby si usporil? Ak raz potrebuje kotol dodať daný výkon aby vykuril na požadovanú teplotu interiéru, neurobíš s tým nič. Vymeň zdroj tepla za lacnejší.Odpoveď na príspevok od mareks50:
Zdravim mám taky problémo na kotli Protherm ray 1… @mareks50 topí sa sneh, alebo človek keď nevie plávať... Kotol kúri... Filter či je špinavý vieš pozrieť asi aj sám (robota na 10 minút aj s hľadaním kľúča...) a čerpadlo keby chytalo vzduch, tak by si mal za chvíľu zavzdušnený celý systém a nekúrilo by ti to vôbec....Odpoveď na príspevok od megdesign:
@mareks50 topí sa sneh, alebo človek keď nevie pl… @megdesign Ďakujem za odpoveď no niesom pri kotli len som chcel vedieť či už sa niekto s takouto chybou nestretol.Odpoveď na príspevok od mareks50:
Zdravim mám taky problémo na kotli Protherm ray 1… @duzu Na aute je voľnobeh lacnejší, než brzdenie motorom? Možno že iba na tých 30-ročných, ktoré ešte nemali elektronicke riadenie chodu motora a spotreby. Síce ak berieš do úvahy celkové opotrebovanie motora (pri brzdení), tak možno máš aj pravdu. @mareks50 Téma je o elektrokotli a ja tu zrazu čítam niečo o plamienku v kotle. Už som Ti chcel poradiť, že odstav hlavný prívod elektriky a volaj hasičov 🤣Odpoveď na príspevok od petersd:
@duzu Na aute je voľnobeh lacnejší, než brzdenie … @petersd Display elektrokotla Protherm Ray:Odpoveď na príspevok od petersd:
@duzu Na aute je voľnobeh lacnejší, než brzdenie … @petersd zrejme nebývaš v horských oblastiach, tam zistíš kedy je jazda na volnobeh výhodnejšia -plachtenie,typicky je to napr.na ceste cez Čertovicu,tam sa dá ísť v rôznych úsekoch dlhých i viac ako km najvýhodnejšie na voľnobeh,auto ide okolo 90-ky, brzdenie motorom je výhodnejšie len vtedy ak sú pri zaradenom stupni vyššie otáčky u turba nad 1500 ,musí byt strmí kopec to je ihned okolo vrcholu, i tak musíš pri väčších zákrutách brzdiť i brzdou, tam sa dá ihned zistiť podľa starých špztiek kto býva len na rovine ,ide tadiaľ veľmi pomaly, teraz je to veľmi frekventovaný kopec, najvýhodnejšia trasa Prešov-Bratislava, pokiaľ sa nedokončí diaľnica popod Strečno RK-ZA je nonstop upchatý úsek, ale to je už poriadne mimo od kúreniaOdpoveď na príspevok od duzu:
@petersd zrejme nebývaš v horských oblastiach, ta… @duzu Ja bývam v hornatom regióne. Na mojej benzín/LPG Octávke mi to z kopca pri brzdení motorom vypína prívod paliva do motora už dakde okolo 1000 - 1200 ot./min. Ale aj tak, ja nikdy nebrzdím motorom. Brzdové doštičky stoja 20€/sada a GO motora 2000 €.... 😉Odpoveď na príspevok od petersd:
@duzu Ja bývam v hornatom regióne. Na mojej benz… @petersd len ja už vtedy auto nemám, posuniem ho dalej, dá sa ešte výhodne predať, potrebujem stále spoľahlivé ak brzdíš stále brzdou odchádzajú aj daľšie súčiastky až ti začne tiecť kvapalina , veľmi prehrievaOdpoveď na príspevok od duzu:
@petersd len ja už vtedy auto nemám, posuniem ho … @duzu Treba vedieť brzdiť a nie od Čertovice až po Malužinú mať v kuse nohu jemne opretú na brzde 😉Odpoveď na príspevok od petersd:
@duzu Treba vedieť brzdiť a nie od Čertovice až p… @petersd ak je kolona, teraz takmer stále od rána do neskorého večera a nebrzdíš motorom ,tak musíš brzdiť stále, lebo sa nedá predbiehať a teraz ked je tam sneh a ľad takmer všetko pomaly, ešte že dokončili mostOdpoveď na príspevok od duzu:
@petersd ak je kolona, teraz takmer stále od rána… @duzu To som reagoval aj na toto Tvoje tvrdenie: "...ak brzdíš stále brzdou odchádzajú aj daľšie súčiastky až ti začne tiecť kvapalina , veľmi prehrieva..." Síce neviem, aké súčiastky si mal na mysli, ale napr. poruchy typu nefunkčnosti hl. brzdového valca, alebo pretekajúci brzdový valeček v kolese, nedobré tesnenie, niečo zadreté/prehriate, a pod... som naposledy mal pred 30-timi rokmi i to na starých autách. Od tej doby, okrem zdratých brzdových obložení, nemením na brzdovom systéme nič. A odkedy nemerajú na STK teplotu varu brzdovej kvapaliny, nemením ani túto. ( aj vtedy som ju vymenil iba pred bránou STK, injekčnou striekačkou a len v nádržke - ale to je už o inom 😉 ) Keby hydraulický systém bŕzd by mal byť taký chúlostivý na opotrebenie ako píšeš, tak napr. ovladanie spojkovej lamely by sme opravovali každé 2 roky. Funguje rovnako ako brzdy, a aj v podobne, ak nie väčšej, frekvencii.Odpoveď na príspevok od petersd:
@duzu To som reagoval aj na toto Tvoje tvrdenie: … @petersd nie tak dávno mi prehriatím odišlo ložisko spriečili sa doštičky, vypadol pliešok ktorý ich držal po výmene pneu