Ani som sa nad tým nikdy nezamyslel, ale stala sa kamarátovi vec, ktorá sa mohla stať aj mne.
Vyhorel mu totiž notebook a keď si myslel, že keď platí najdrahšiu poistku, tak ho nemusí trápiť škoda...
Omyl. Prišlo mu z poisťovne, že nemôže byť krytý poistkou, lebo to nie je živelná pohroma(alebo niečo také...).
A mňa napadlo, že aj ja môžem vyhorieť a poisťovňa mi napíše, že mi nepreplatia škodu, lebo v zmluve
je niečo písané veľmi malým písmom. A zo dňa na deň sa so mňa môže stať bezdomovec.
Ako nájsť dobrého poisťováka, ktorý mi rovno povie, kde je pes zakopaný? Alebo všetky zmluvy dať lustrovať právnikovi?
Podeľte sa o skúsenosti. Díky.
takmer každá poistovna žije z toho , že ludia platia jej viac ako ony ludom..a ked ti náhodov zaplatia viac , tak ti zdvihnu poistné ...to maju také finty , že prvu udalost ti nezaplatia , ty sa musís pripoistit a tak stalé dookola ..možno zákonné PZP sa z toho vymyká lebo je povinné , agent má tiež provízie z toho kolko ludí naláka ..poistky obyčajne uzatváraju "pešiaci" na pobočkach . , no a na ustredí su právnici ktorí su platení z toho aby ti nezaplatili ...Mám rozne poistky , viacmenej také ktoré musíš mat , ale to sa asj tak vždy vykrucaju ..dokonca ma raz poistili na niečo na čo sa poistka nevtahuje podla ich zmluvy , a ked prišlo k plneniu tak sa vykrutili...
tu ti tažko niekto poradí ..vraví sa že poistovnu poznáš podla toho ked ti má platit..
@standa1981 kamarát nemal dobrú poistku - to je asi všetko, čo k tomu môžem dodať.
Nie je dôležitá cena poistky, ale jej nadstavenie a výber poisťovne.
Čo bolo dôvodom vyhorenia notebooku? Ak píšete, že poisťovňa sa odvolala, že to nebola živelná pohroma, tak podľa toho usudzujem, že nemal isto najdrahšiu poistku ako píšete, pretože živelné pohromy sú základom každej poistky majetku, k tomu sa potom pridávajú ďalšie pripoistenia, ako sú napr. elektrický skrat a toto by sedelo na ten notebook, no ak nemal elektrický skrat zahrnutý v poistke, tak je problém.
Ja osobne som si riešila poistnú udalosť, keď mi prestal ísť kotol, prišiel servis, príčina poruchy bolo zhorené čerpadlo. Nové ma stálo 160,- Eur - pravdepodobná príčina toho zhorenia bola uvedená elektrický skrat, úplne presne mi to ale nevedeli potvrdiť. Všetko som to poslala poisťovni, aj s dokladom o kúpe nového čerpadla a poisťovňa mi všetko preplatila. Momentálne riešim sprchové dvere a taktiež nie je problém s riešením, stačí mi dodať doklad o kúpe nových a bude to preplatené - rozhodujúce však je mať v poistení napr. aj pripoistenie rozbitia skla. Sú to detaily, ktoré však rozhodujú o poistných plneniach.