Ludkovia pod 20cm by som do spodnej podlahy nedaval, nechapem tych co vam radia tieto silonkove izolacie pred stavbou... :-S A to ze mate podlahove kurenie, to je AJ kamuflovanie hlupych rad.. Ta podlahovka riesi neschopnost projektanta.. Bez nej by ste neprezili na dolnom poschodi a hlavne pri velkych terasovych oknach.. Vseobecne zaklady su naozaj katastrofa cislo 1 na slovensku a niekto to studoval, dostal diplom a zapoti ze 10cm do podlahy.. A ta izolacia je taka lacna a ta podlahovka by mohla byt na inych teplotach, inak dimenzovana.. myslim mensich.. :-(
@mio23 Robis si z nas prdel, ze ? Nie kazdy stava pasivny dom. Ja mam 15cm obycajny biely eps a kurenie prakticky nemusim pustat. Kotol mi bezi 3-4hodiny denne, zvysok casu stoji. Spotrebovavam pri tejto zime tak 3-4m3 denne. Normalne rozmyslam, ze naco mi tam ten kotol je. Do bezneho NED domu je 15cm uplne v pohode. Aj 12cm staci.
@blesq vysku daj 15 a jednoznacne sedy neoform polystyren... R=4,7 a zvonku poriadne zateplit s pod terenu cokel... a nie 5cm .. lebo ti zatuchne zvnutra pod poterom podlaha v rohoch z tych mostov..
fotka z www.mojdom.sk
A toto by som si mrkol, nazval by som to: STUDOVAL SOM ZA PENIAZE DANOVNIK, SOM ING. MAM DIPLOM a TITUL a DOKAZEM POSTAVIT TAKYTO DOM, MAMKA JE NA MNA PYSNA: http://www.veloxvychod.sk/v1/e-co-je-...
EPS 100 je v pohode len porozmýšľaj do čoho ideš dávať podlahové kúrenie myslím tým trubky, či ich dáš na fóliu alebo do systemových dosiek. Ja osobne si dávam STYRODUR a podlahovku na fúoliu . skladba podlahy je max 15 cm, neviem prečo sa púštaš do takej hrúbky. ideal - STYRODUR 7cm, poter 5-6 cm a si v pohode neboj sa ked prirátaš izoláciu zo spodu a dlažbu z vrchu dostaneš sa na 15 cm klasicky priemer na slovensku
@pivec tu nejde ci stavias pasivny dom, stavias usporny dnes ci? Ake mas skla na dome? jedno sklo?.. ak mas inu teoriu ja ti to neberiem ;-) mna mesacne kurenie vyde pod 15eur a cenovo dom vyde lacnejsie ako NED.. Nerozumiem tymto rieseniam :-S a klamanim seba sameho :-x
@pivec Jedine co si tu robim tak provokujem, aby sa kladli vysie naroky na projektantov atd, aby sa uz stavbarikovia neskrabkali po hlavicke ;-) ze to tak sa nerobi atd ;) nesledujete zapad? ci co vam je ;-)
@pivec@mio23@bkcargo
:D no a ja rozmyslam, ze ci nebude malo tych mojich 25cm EPS ci nedam este aspon odspodu sedy (10cm sedy - 5cm EPS100S a poslednych 10cm EPS150S). Inak celkovo mam podlahu 32cm. Zaklady mam zateplene 14cm perimetrom...
O hrubkach izolacie 5-10cm.... to mi skor pasuje na druhe poschodie ale od zeme treba mat poriadne zateplene nech nekurime krtkom ale do inerieru.
@mio23 Som velmi zvedavy kolko naozaj minies ked to postavis. Budem to sledovat. Ja som minul za december asi 100m3 plynu a asi 120kWh elektriny. To je asi 70eur celkovy naklad na domacnost v zimnom mesiaci. V lete je to ovela menej. Som zvedavy na tvoje realne naklady. Ale obavam sa, ze rozdiel medzi nami uz bude len par eur mesacne. To fakt nestoji za rec.
Takze ked chce niekto pasiv, tak prosim, 25cm eps do podlahy. Ale ked niekto stavia NED, tak aj 12cm je fajn. Ak je priestor, tak 15cm. Ale podlaha nie je vsetko. Musi sa to riesit komplexne.
@pivec predpokladam, ze @mio23 bude so spotrebou na urovni niekde okolo 10kW/m2 (ako tak pozeram ako precizne stavia a co za material je pouzity) tak si dovolim povedat ze to bude zrejme best of best na SK
Vyjadrene v peniazoch cez prepocet na plyn by to vychadzalo cca. 6€ mesacne!!! ale v jeho pripade je hlupost mat plyn... to uz kludne vykurovat elektrikou, aspon netreba platit pausalne platby za plynomer ktore pri tak malych spotrebach su velmi velke percento :)
@mio23 Podla technickeho popisu je 150 na garaze a velke zatazenia..Pri hrubke 15 cm co je az az ..je roziel stupna izolacie 100s a 150S zanedbatelny...Keby to bola mensia budis.Co na to hovoris...To mi firma na podlahove kurenie chcela dat 4cm...skoro som odpadol a hned som aj skoncil. No zas premyslam aj na 150 nakolko celkovo je roziel 300 eur a to ma asi z biedy nevytrhne.. na poschodie dam 100 isto. tam davam 7 len preto lebo robim rekuperaciu no a musim viest potrubia. Celkovo to idem skladam nasledovne 3cm zaklad. 4 cm v ktorej potiahnem vodu a trubky a konencna vrstva 8 cm. Sumarum 15. Konecna podlahovka 5 cm
@marikoo Nezarobí. Rekuperácia nie je návratná. Ročne ušetríte cca 1500 kWh. Vynásobiť cenou za 1 kWh a týmto číslom vydeliť investíciu do RJ a rozvodov.
Ak kúrim elektrinou v tarife DD2 ----- 200 € ročne. Ak bola investícia do systému rekuperačného vetrania 2000 €, tak návratnosť je 10 rokov. To už bude RJ asi aj dožívať.
Ak kúrim plynom --------- 90 € ročne. Návratnosť 22 rokov.
Ak mi robila vetranie firma a stála 5000 €... ani nemusím počítať.
@pivec Rekuperacka nezerie vela.. prikon je 20W - 90W. to 90W bude vynimka, ak urobim party, ale to si moc nebudem dovolovat, lebo mi to prehreje dom :-D Ale napriklad mam uz solarnu elektrinu, to mi v pohode potiahne slnko aj mesiac. Moze aj prsat, ten prikon je mini... naprikald stredne otacky zeru 40W = 42 eur rocne na elektrinu.. pri cene 0.12 centov.. ja budem asi aj v nizsej tarife, ale racem 0.12..
@mio23 Pockam si na realnu prevadzku. To, ze budes mat fotovoltaiku, to mi nepis, pretoze ani tato technologia nie je navratna. Rovnako ako rekuperacia, alebo ohrev TUV cez solarne kolektory. Ja viem, ze to rad pises aky budes mat spickovy dom, ale pochop, ze ta navratnost je uz otazna. Ano robis si vsetko svojpomocne, takze mas akoze nizsie investicne naklady, porovnatelne s beznym domom, ktory stavia firma.
Od urcitej hrubky izolacie uz to pridavanie nema zmysel, pokial si clovek nepovie, ze robi pasiv. A myslim, ze ta hrubka je prave okolo 15cm. Pretoze dalsie pridavanie sa uz na tepelnych stratach prejavuje malo. Musis do domu vrazit rekuperaciu, aby si zase urobil vyssi pokles na tepelnych stratach. Potom to uz vychadza tak, ze do plynu sa neoplati investovat, takze vsetko je na elektrine. Ale co tym bezny clovek ziska, iba nahradi prevadzkovo lacnejsi zdroj drahsim. Namiesto 5centov za kwh z plynu budes platit 12centov za kwh z elektriny, alebo aj viac podla lokality. Takze ty to zase skusas riesit fotovoltaikou. Lenze aj to je vysoky investicny naklad a maly zisk pocas prevadzky. Naklady na kurenie znizis, ale naklady na TUV nie. Takze zase potrebujes solarne kolektory na TUV. A zase vysoky investicny naklad a maly prevadzkovy zisk. Obavam sa, ze vysledny rozdiel voci mne je par eur za mesiac. A to ani nestoji za rec. Par clankov o pasive som si precital, ale ked som sa nakoniec dopracoval k tomu, ze maju naklady na elektrinu 8-10kWh/den, tak som bol sokovany. Mesacne naklady maju podobne ako ja. Tak naco to potom.
Chces spickovy dom, to je fajn. Priekopnici su doleziti, drzim ti palce. Ale zase kazdemu tu pisat, ze nepouzivat izolacie mensie ako 20cm je tak trochu nezmysel.
@mio23 A to si este zober, ze vacsina ludi tu plati hypoteku, kde sa kazdy usetreny investicny cent zase prejavi uplne inak v horizonte 20rokov. Pridam 2000eur na oknach, pridam 2000eur na izolacii, pridam 5000eur na technologiach, usetrim 500eur rocne na prevadzke a platim uroky 5-7% banke. Tych 5% z 9000eur je 450eur rocne. Toz aky to ma vysledny vyznam ? Takze zateplovat ano, ale s rozumom a prepocty si uz musi urobit kazdy sam, presne na svoje podmienky. Trochu skoda, ze projektanti toto nedokazu ...
@pivec: lenze kolko stal Tvoj vykurovaci system? rozvody, kotol, komin, pripojka, revizie + povinne poplatky kazdy mesiac ? a ak mas krb tak rataj komin, vlozku a pracu navyse. Za to bude mat @Mio23, rekuperaciu, topne folie a myslim ze aj cast izolacii zaplatenu.
5 cm hrubky sedeho EPS navyse, tam m2 je cca o 2.5 Eura drahsi. Takze pri domoch co sa stavaju dnes je to mozno 200m2 x 2.5 = 500 Eur. Ak da o 20 cm mineralnej vlny do strechy viac, tak podla druhu je cena od 4 do 6 m2 (uz so zlavami) - a kolko Ti toho treba? 120 - 150m2? 150 x 4 = 600 Eur. Potom trochu zvysit izoaluciu v podlahe namiesto 10, dat 20 cm to je o 6 eur na m2 viac - takze pri ploche cca 100 m2, opat 600 Eur. Najdrahsi je mozno sokel (cokel - ako kto to vola) + zaklady. Suma sumarum izolacie mozno o 3.000 Eur viac. Okna neuvazujem, lebo uz vacsina tu dava 3-sklo. Takze pri cene domu je tych 3.000 Eur zanedbatelna polozka.
Vela ludi robi chybu v tom, ze dava zbytocne hruby mur, pricom sedy EPS je lacnejsi na m2 ako najeky Ytong alebo Heluz. Takze ak by usetril na mure, tak to vrazi do hrubsieho EPS a ani to nezbada.
Urcite je nejaka hranica v izolaciach po ktoru je ekonomicky vyhodne ist, ma niekto nejaky graf alebo vypocet? Pripadne rozumnu metodiku ako sa k tomu dopracovat? Mam v plane nieco take dat dokopy, ale nechce sa mi vymyslat vymyslene.
@mr79 nejsou to tak jednoduché výpočty, jak píšete. Když dáte o 10 cm více izolace do podlah a o 20 cm izolace více "do střechy" musíte přidat jeden šár cihel navíc. To je pak cena zase někde jinde. Tak jednoduché to není...
@zdenkaj: 1 rad tehal je aka cena? dajme tomu, ze rozmer je 10x12 ? teda obvod 44 m. Na to treba kolko tehal. Berme ze na 1m Ti treba 4 tehly po 25 cm, teda spou 176 Tehal. Kolko stoji Heluz 30 cm ? bez zlavy necele 2 Eura... po zlave 1.2 Eura? Nech stoji aj 1.5 - tak to je cca 176x1.5, tak 264 Eur navyse... OK tak si treba k 3000 Euram priratat necele 3 stovky za jeden rad navyse (malta je uz v cene) .
Ideme ratat presne, ze bude potrebne x metrov kablov navyse, lebo sme pridali 1 rad tehal. Tak potom aj na vodu a pod...
Inak Ak by boli len 25 cm hrubky, tak tie su dlhe 37.5 cm, tak na tych 44 m ich bude potrebne len cca 120 kusov, v cene asi 1.4 (po zlave) = 168 Eur (lepidlo v cene).
Bral som to orientacne.... co stoja izolacie navyse.
@mr79 Ano, plynove kurenie ma stalo pomerne dost. Ale robil som to najjednoduchsie ako sa dalo. Maly plynovy kotol so vstavanym zasobnikom TUV, podlahovka hore aj dole, 2 rozdelovace a to je vsetko. Komin len plastovy. Iny nemam, ani krb, ani nic ine. Ved naco, naklady na plyn mam uz tak nizke, ze keby som tento kotol este menej pouzival, tak to ho uz ani nemalo zmysel montovat. Pripojku som mal pri pozemku, takze tam len standartny poplatok SPP. Cele kurenie a TUV ma stalo asi 6000eur vratane podlahovky. Poter neratam, ved ten musis dat aj do pasivu, lebo po polystyrene chodit nebudes. Okrem tych 6000eur som uz neplatil ziadnu inu technologiu do domu.
@pivec: Pripojku si mal pri pozemku - takze v pohode. Ja osobne plyn na ulici nemam, a vieme ake su teraz problemy s tahanim plynu - osobne by som musel tahat asi 80 m.
Ako mas riesene rozne teploty v izbach? Vsade mas rovnako, alebo si to vyreguloval priskrtenim konkretnej vetvy?
@Mio23: pisal ze bude mat Boiler za 200E, toplne folie - asi na 20 m2 - po 80 W, to je cca 600 Eur, A rekuperacna jednotka sa da za nejakych 1500 - 2000 podla toho co od toho chces + rozvody.
Takze spolu asi 3000 Eur. a Tych zvysnych 3000 Eur oproti tebe mohol dat do izolacii navyse (samozrejme dal viac, ale urcite to nie je 20% z ceny domu navyse).
Inak bezne su tu na modrej streche riesenia Ytong Lambda, podlahove na plyn, krb aspon 12 kW vlozka za 3-4 tis Eur + komin) takze riesenia nad 10 tis Eur vsupnych nakladov - aj viac. Takze co je lepsie?
@mr79 Rozne teploty v izbach neriesim, vsade je priblizne rovnako. Nieco sa da vyregulovat na rozdelovaci. Ked svieti slnko je v juznych izbach dost teplo, kotol nekuri, tym padom su severne chladnejsie. Ale neriesim to, som rad, ze nekuri, dvere mame otvorene a teplo sa postupne rozdeli v dome.
mio zjavne pisal vsetky naklady pri realizacii svojpomocne, to vyrazne skresluje realitu. Ja mam uvadzane ceny pri montazi firmou. Prakticky pri vsetkom vychadza celkova cena pol na pol praca a material. Ja som uz tiez nemusel plyn riesit mohol som zostat napriklad pri tych elektrickych foliach. Ale zase vodna podlahovka este moze mat svoj vyznam. Napriklad ak vyrazne zlacneju TC, tak mozno po zivotnosti kotla uz dalsi nebude na plyn.
JA mio neberiem co stavia. Len opakujem, ze neustale pridavanie izolacie, tam 5cm, tam 5cm, tam 10cm nemusi mat v beznom NED vzdy vyznam a prejavi sa to na prevadzkovych nakladoch len minimalne.
@misko81 diky, lebo nasiel som na nete zaujimavu cenu na EPS 100, niekde som sa tu docital, ze min EPS 150, ze 100 bude klesat, ale zas v tech. listoch je, ze EPS 100 je na bezne zatazenie