@user Moj nazor je ten, ze nedavat kleber na tu vodorovnu plochu izolacie zakladov. Naco? Bude to len tep.most smerom k DT a platni. Ja som to urobil tak, ze medzi fasadnym EPS a zakladovym XPS som nechal medzierku cca 5-8mm a do nej som potom natlacil taku snuru ( http://www.mirelon.com/cz/tesnici-snu... ) a potom som tu medzeru este vytmelil PUR tmelom, ktory je stale pruzny a odolny voci UV.
@83krater Dávať Perimeter do takej hĺbky je zbytočnosť. Hlavne nech je v podlahe samornej poriadna hrúbka izolácie. Plus sokel - ok a základy len trochu pod zem.
@blacksr Dobry den, dekuji za odpoved. Tak izolaci pasu vynecham nakonec finalni verze je ytong 250 + 250 Neo a k tomu zatepleny sokol 250 perimeter- 40cm pod zem a 20 nad - na to navaze fasadny neo.
@all
Základy sa chystám izolovať do hĺbky cca. 50 cm pod terén, ktorá voľba je lepšia z hľadiska prenikania vlhkosti do tepelnej izolácie:
- použitie perimetru bez ďaľšej ochrany proti zemnej vlhkosti
- použitie fasádneho EPS ošetreného napr. DenBit STYRO LT, slúžiaceho na hydroizolačné nátery
Perimeter je určený do vlhkých prostredí, ale akosi sa mi nechce veriť, že časom v zemi jeho tepelnoizolačné vlastnosti nedegradujú.
vďaka
dobry den. chcel by som sa spytat ci je lepsie prekladat spoje tak ze pouzit dve dosky hrubky napr 6cm alebo pouzit hned len finalnu pozadovanu hrubku jednu dosku 12cm na izolaciu zakladov resp. perimetra. prepokladam ze sa spoje hran tiez nejako k sebe lepia. konkretne planujeme 80cm do zeme a 40cm nad zemou takze platne na vysku. na zaklady sa len lepia netreba ich kotvit?
@luckyou netreba kotviť, stačí 1 hrúbka, je zbytočné dávať drahý perimeter do 80 cm hĺbky
lacnejšie vyjde Roofform alebo EPS 200 S, alebo pokúpte zvyšky EPS, XPS po okolitých stavbách + ak to bude vode neodolný EPS, dajte k tomu nopovú fóliu, nopkami opačne
@luckyou Prikláňam sa k rade od blacksr, určite radšej jedna vrstva väčšej hrúbky. My sme robili 2×10 cm; a výsledkom bola akurát tak väčšia prácnosť a spotreba materiálu. V živote by som to tak už nerobil. A to sme používali dosky EPS 200S 2,5×1 m; kebyže dávame menšie a v dvoch vrstvách, tak by sme sa z toho asi scvokli.
@blacksr „nopkami opačne“ - znamená, že tie výstupky smerom von, od polystyrénu? A ako alternatíva nopovej fólie na ochranu EPS 200S pod zemou by sa nedala použiť nejaká hrubšia geotextília? Ďakujem.
@samob geotext. nie, radšej nejaká fólia, lebo geotextíliou voda peteká
(nopkami do zeminy som myslela, áno - takto to máme, lebo sme použili fasádny ako zvyšok z inej stavby, stálo to 8 €)
@blacksr Nopovku mám už aj kúpenú, chystal som sam ju aj osadiť; len mi to časovo nejako nevyšlo a začal som medzitým špekulovať :) Začala vo mne klíčiť obava, že keď sa za nopovku dostane vlhkosť, tak ju tam bude držať; pri geotextílii to nehrozí; ako voda príde, tak aj odíde a pri dostatočnej gramáži poskytne aj akú-takú „fyzickú“ ochranu pred nezvanými návštevníkmi. O tú mi hlavne šlo. Alebo je to úplne zlá úvaha?
@soerikso pod plechom nemá byť parozábrana, ale paropriepustná fólia
ak tam nie je a ani nezateká, nezafúka sneh, tak môžete izolovať - medzi krokvy a pod ne + parozábranu
ľahšie je však položiť izoláciu priamo na strop
@mlnlkvc aky mate na to dovod???? mam lambdu 300 so zateplenim 20EPS ale poviem Vam ten material je cista katastrofa ....pouzil by som uz klasicky ytong...
@doors454 jediny dovod je odporucanie znameho. este stale zvazujem, stavat budem az na jar. preco je ten material katastrofa? mozete prosim detailnejsie popisat. rad by som sa vyhol nejakym problemom. dik
@mlnlkvc pravdepodobne preto lebo je makky, kym ti ho dovezu na stavbu bude polovica poobijana...proste ak ytong tak klasiku, izolacnu funkciu splni 20cm eps omnoho viac ako zazracne oznacenie ''lambda''
@mlnlkvc presne tak ako sa pise vyssie ...ja osobne som musel 4 palety vratit 2 boli dolamane domrvene a dve palety boli sice nedotknute ale brutalne krivé ...to ze je to blato material je snad jasne kedze to ma viac vzduchu to je ta lambda :-D ... ja som to bral len pre cenu ktora bola pre mna super ale bolo to poznamosti ...ale keby niet tej ceny tak do toho nejdem....a Vy chcete ist do 38 cky to mate este viac vzduchu za viac penazi :-D ... ja mam dost velky dvojpodlazny dom a mam 30 tku mur takze neviem na co a preco idete davat 38 ...dajte max 30 na to 20EPS a ste na tom cenovo podobne ako date za 38 lambdu ... berte to tak ze kazdy clovek sa vzdy chvali svojim perim a malokto vam povie aj o svojom peri ze je naprd ja Vam vravim ze jednak hrubka 38 aj material je naprd ...zvolte klasiku ytong a max. 30cm ;-)
@blacksr Dobry den!Mna zaujal Vas prspevok o stropnom systeme z veloxu.Vedeli by ste popisat podrobne ze ako ste to mysleli??Kde a ako prichytit veloxove dosky?? Ked mozem tak odpoved na adresu:
buvar2@azet.sk dakujem
Ako ste davaly izolaciu do spajze??kedze tam by mala byt zima.. je dobre ju tam nedat a dat tam miesto toho poter alebo ako sa to riesi??v izbach davame 5+4viac sa nam nezmestilo
Zakladovu platnu aj DT nad zakladmi mam este vo vyske 50cm. Zaklady pod DT nie su uplne v rovine a neviem si predstavit ako by som tam lepil XPS.
Viete poradit do akej hlbky by sa mi oplatilo zateplit zaklady a ci ma vyznam to davat aj na tie nerovne zaklady pod DT, ktore su v hlbke od 40cm do 1m.
Budem zateplovat XPS, kedze ich mam dostatok za dobru cenu od znameho....