Vŕtanie studne. Ako sa nenechať dobehnúť?

Chystáme sa v záhrade dať navŕtať studňu. Počas vŕtania pravdepodobne nebudem môcť byť prítomný pri studniarovi, doma bude len manželka. Kde mám istotu, že studniar si nenaúčtuje cenu za viacej metrov, než bolo skutočne potrebné navŕtať? Napr.sused má vrt do hĺbky 9m, kde už je voda. Čo ak ma bude studniar presviedčať, že narazil na vodu až napr. v hĺbke 13 metrov a naúčtuje mi o 4metre x 50Eur viac? Dá sa to nejako dokázať? Alebo radšej mám urobiť všetko preto, aby som bol počas vŕtania prítomný? Je to možno hlúpa a paranoidná otázka, ale so stavbármi a inými majstrami nemám dobré skúsenosti...
Odpovedať
Profilova fotka
To, že vrt narazí na vodu v hĺbke napr. 9 m ešte neznamená, že nie je nutné vŕtať hlbšie. Aby prítok vody do studne bol dostatočný pre vašu spotrebu a čerpanie má vplyv zloženie podložia (štrk, zemina, íl,...) a od toho sa odvíja aj výška vodného stĺpca, teda rozdiel medzi hĺbkou vrtu a hladinou. Pri vŕtaní mojej studne sme narazili na vodu v hĺbke 5 m v štrkovom podloží a vŕtali sme do hĺbky 10 m, kedy sme narazili na ílové podložie.
Odpovedať
Profilova fotka
spusť špagát s nejakým závažím do studne a keď narazí na dno tak ho vytiahni a zmeraj :-) a je to.
Odpovedať
Páni, ktori vrtali studnu nam, ako sucast procesu odovzdavania sami od seba pred nami premerali hlbku studne. Myslim, ze by tak mal urobit kazdy seriozny studniar. Suhlasim s nazorom nado mnou, ze treba vrtat aj hlbsie, nie hned pri prvom narazeni na vodu. My sme sli o 6 m nizsie. Aj kvoli tomu, ze pocas sucha moze voda "spadnut" nizsie.
Odpovedať
ked boli vrtat studnu nam, stretli sme sa rano na pozemku, ukazali miesto vrtu a sli prec. o 13,00 nam telefonovali, ze je studna hotova aj s hydr.-geol. prieskumom. po prichode na pozemok nam studniar premeral hlbku studne metrom, videli sme na vlastne oci pokial sa meter spustil. dal nam nejake info, napr., ze mame dva pramene atd. potom vypocital cenu, zaplatili sme, do troch dni sme mali doma aj prieskum v pisomnej forme ,,,
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 5 mesiacoch
Profilova fotka
Prosím viete mi poradiť v okolí Hronského Beňadika niekoho kto vŕta studne za normálnu cenu???
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 9 mesiacoch
Poradte nam vrtanie studne aj pripojenie na komplet v okoli ZA a DK kolko to asi vyjde vsetko dokopy ak je voda cca 10-12m hlboko
Odpovedať
Príspevok bol zmazaný adminom, lebo nespĺňal Pravidlá prispievania do fóra.
Prosím má niekto skúsenosti s pánom Kamilom Polákom resp. jehou firmou? Zaoberá sa vŕtaním studní. Na nete som nenašiel žiadne referencie.
Odpovedať
Ked ti vyvrtaju studnu Nastoj na tom aby ti ju aj precistili. Lebo my chodime robit zavlahy a zhruba z 10 je 7 studny zapieskovanych. Su s tym velke problemy pri zavlahe, upchavaju sa filtre a podobne. Studniary by mali mat svoje cerpadlo s ktoym budu cerpat vodu dovtedy dokym neprestane tahat piesok.
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 1 roku
Ak potrebujete studňu, môžem len odporučiť partiu z okolí NR, BENE-VRT. číslo v správe
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 2 rokoch
My sme si dali vŕtať u Profidrill s.r.o. z Plaveckého Štvrtka sme si objednali vŕtanú studňu na kľúč na jeseň 2017, za ktorú si vypýtali 4.500,- Eur netto (na ruku). Studňa mala byť hlavný zdroj pre dom a záhradu. Na jar 2018 sme začali mať so studňou veľké problémy, čerpadlo ťahalo veľké množstvo piesku a veľkých častíc. Voda nebola použiteľná do domu ani na závlahy. Zavolali sme preto súdneho znalca hydrogeológie, ktorý zistil, že studňa je absolútne nekvalitne urobená a jediným riešením je jej uzatvorenie a vyvŕtanie novej. Konkrétne sa znaleckým posudkom zistilo: - Studňa má len 38m, aj keď si Klamo vypýtal cenu za 42m - Studňa má absolútne špatne urobené filtračné vrstvy a za jeden rok sa zaniesla o neskutočných 13 m piesku. Takže studňa už nemá 38 m ale cca 25 m a ďalej sa zanáša. Záznam z kamerovej skúšky je tu: https://uloz.to/!mHdr3WH51TeY/vrt-210... - Chýba filtračná sieťka na rúre, ktorá by mala u vrtov do pieskového podložia byť - Spodná zátka vrtu nebola urobená originálnym dielom, ale len zasypaním makadamom, takže nič nefiltruje - Drážky na prietok vody nie sú originálne kusy, ale vyrezané flexkou, takže nemajú predpísaný priemer 0,5 mm, ale cca 3 mm - Chýba betónová zátka hornej časti vrtu, ktorá sa pri vrtoch v tejto cene bežne robí - Vôbec nebola urobená čerpacia skúška na výkon studne Ďalej Klamo urobil tieto amatérske chyby pri práci: - Čerpadlo zapojil do elektrickej skrinky „pred hodiny“, takže sme mali voči dodávateľovi elektriny čierny odber - 3 veľké ťažké filtre v dome na stenu zavesil na 1 ks 4 cm hmoždinku, takže sa nám po týždni vytrhli fiktre zo steny - Tlakomer pri expanzke umiestnil tak, že bol otočený ku stene, takže sme sa k nemu nedalo dostať - Medzi rúru vrtu a šachtu nedal tesnenie, takže keď bola búrka, prerazila nám dažďová voda do šachty - Chráničku káblu k čerpadlu ukončil pod zemou, takže keď je dážď, cez chráničku tečie do šachty. Tu sú videá, ako vrt nefunguje: https://uloz.to/!g7Qq4hVfvMfH/foto-vi... Amatérska práca tejto partie nám spôsobila veľké komplikácie a škody, ktoré sa dnes pohybujú okolo 10 tisíc eur (cena studne, náklady posudku, advokát, zničená filtrácia, zničené záhradné závlahy atď.). Klamo reklamáciu ignoruje a zbabelo si nepreberá poštu od advokáta. Preto na túto spoločnosť podávame podnet na banský, živnostenský a finančný úrad.
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 5 mesiacoch
@mirocak to je tak s majstrami, zväčša ide o ľudí čo si svoj mozog prepijú...a myslia si, že môžu takto škodiť dookola...
Odpovedať
Článok sa načítava...
@mirocak To ako píšeš so studňou je ozaj na infarkt ]-( Ako ste pokročili v ďaľšej reklamácií, zmenilo sa niečo vzhľadom na uplynulý čas??? Prajem skoré doriešenie problému, čo asi nebude tak skoro... :-(
Odpovedať
@technik007 ked sa bije na sudy, medializuje sa to, resp. sa to siri internetom tak sa vsetko urychli...
Odpovedať
@mirocak Dobrý deň, presne rovnaký problém so studňou mám aj ja a tiež nám ju robil pán Klamo. Skúsili sme už snáď všetko. Čerpanie niekoľko mesiacov, dvíhanie čerpadla, takisto sme čerpadlo dali do užšej rúry, aby tak nevírilo vodu, ale stále máme šedý piesok (íl) vo vode a závlaha sa nedá používať. Studnňa sa takisto zaniesla o cca. 5 m z pôvodného vrtu 16 m. Tento týždeň sme nechali studňu vyčistiť kompresorom (pospiech.sk). Podarilo sa nám obnoviť pôvodnú hĺbku vrtu. Po čistení preskúmali studňu kamerou a zistili, že v perforácii máme veľké diery (cca. 1 cm), čo je do ílového podložia neprípustné. Bolo to vidieť aj na kamere, akonáhle zvýšili výkon čerpadla, cez diery dotekal piesok. Poradili nám už len jedinú možnosť. Do stávajúcej 160 mm rúry vopchať ďalšiu rúru 125 mm so správnou perforáciou 0,5 mm a zazátkovaným dnom a medzipriestor obsypať. Ide vlastne o tytvorenie novej studne so správnou perforáciou. Vám sa podarilo nejako vyriešiť tento problém? Od pána Klama absolútna amatérčina, vôbec nerozumia svojmu fachu, jedine čo ich zaujíma vyvŕtať a zobrať peniaze. Odchádzajú s tým, že čerpajte si, kým sa to nevyčistí.
Odpovedať
@frankie77 U nás boli tiež Pospiechovci na vyčistení. Studňa ako tak funguje, keď idem na malý odber a cez frekvenčný menič. Len ďalší problém je, že Klamo neurobil zaizolovanie medzi vodonosnou vrstvou a povrchovými vodami. Takže po každom vydatnejšom daždi sa nám objavia fekálne baktérie, keďže sa do vrtu bez problémov dostane kontaminovaná voda z povrchu. Studňa je tým pádom nepoužiteľná pre dom a pitie, a to aj keď máme veľký ecomix filter za 1500 euro. Klamo sa vôbec nemal nikdy púštať do studní. Jeho odbornosť končí na kopaní kanálov a jám pre žumpy. Týmto len škodí ľuďom, ktorí si o ňom nezistia pravdivé referencie. Čo píšete o tých dierach, to je presne aj u mňa. Mali sa tam dávať originál perforované kusy s miniatúrnymi dierami. Klamo normálne na hulváta vyrezáva drážky flexou do obyč rúry. A tú hlášku "Treba čerpať" som počul asi 20x od Klama. Pritom Pospiech povedal, že to je úplná blbosť. Musí sa urobiť čistenie Airliftom, lebo klasické čerpanie ešte viac zanáša.
Odpovedať
@frankie77 Update: Profidrill už má obstavené bankové účty. Už na neho nabehol exekútor a vymáha náhradu škody.
Odpovedať
@mirocak Ale smutné je, že veselo vŕtajú ďalej. Vo väčšine prípadov berú peniaze na ruku bez faktúry. A takisto pri prácach odstrihol plombu na elektromere s tým, že majú zazmluvneného elektrikára, ktorý to opraví. S hrôzou som zistil, že plomba stále chýba.
Odpovedať
@frankie77 Na tú elektriku fakt bacha. U mňa napojili čerpadlo pred hodiny, tj. čierny odber. Ak to má byť ten istý elektrikár, no neviem neviem či sa plomby dočkáte. Radšej by som si to na Vašom mieste riešil po vlastnej línii, lebo keď na to príde ZSDIS, tak to bude pokuta.
Odpovedať
Príspevok bol zmazaný adminom, lebo nespĺňal Pravidlá prispievania do fóra.
Profilova fotka
@majodo akoze to je neskutocne ako mozu taketo firmy vobec existovat je to z vasej strany urcite smola narazit na takychto odbornikov a arogantnych primitivov ,nastastie ja som mal stastie v tomto za 4 hod mi vyvrtali 16m studnu za 600 eur tusim a uz sluzi 3 roky bez problemov .V kazdom pripade drzim palce a prajem vytrvalost a pevne nervy pri narokovani si svojich pravoplatnych poziadaviek - nech sa dari
Odpovedať
Profilova fotka
@staco môžem ťa poprosiť o kontakt na tú partiu čo ti robila studňu? Dakujem
Odpovedať
Príspevok bol zmazaný adminom, lebo nespĺňal Pravidlá prispievania do fóra.
ved ak mas kupenych 9 rur tak vyvrta iba na 9 metrov manzelka nech spocita rury
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 3 mesiacoch
Dobrý deň,moje priezvisko je Polák a som jediným spoločníkom predmetnej spoločnosti v príspevku pána zákazníka pod "Majado",meno zákazníka nebudem uvádzať. Je mojou povinnosťou reagovať , nakoľko je jediným zákazníkom s ktorým mám "problém" ostatní moji zákazníci majú dostatok až nadbytok vody ,či pre záhrady,dom,závlahy,bazény atď. a bez obáv poskytnem "iné" recenzie. Na začiatku uvádzam,že moja spoločnosť má jediného spoločníka a to som Ja a nikdy som tomuto ani inému zákazníkovi nič vulgárne nepovedal ani nenapísal!!!! Pretože je tu na webe "modrá strecha" len jednostranný pohľad na moju spoločnosť dovolím si napísať tu, aby návštevníci webu a čitatelia tohto príspevku poznali aj "druhú stranu mince"....Keďže pán zákazník si stále "jede svoje" a neustále poškodzuje moje meno,bez možnosti nájdenia cesty,ktorá by aj mojej spoločnosti dala istotu ,že nebude pokračovať zákazník vo svojom konaní. V príspevku sú zavádzajúce informácie a "polopravdy" a neustále pán zákazník poškodzujete moje meno a robít to aj napr. na sociálnych sietiach stále a zároveň nemá záujem sa dohodnúť,namiesto toho používa internet ,sociálne siete ,oslovuje komerčné televízie,ktorým povedal len 1/3 faktov a až odo mňa sa dozvedeli celú "genézu" , tak tu si dovolím uviesť všetky fakty ,pretože som toho názoru, že aj zákazník aj realizačná spoločnosť majú rovnaké práva. Pokiaľ je to možné "poprosím o radu", akoby niekto riešil na mojom mieste predmetnú vec, aby bol aj zákazník spokojný a aby som mal aj Ja istotu, že nebude ďalej šíriť aj po mojom vyhovení jeho jednostranných požiadaviek negatívnu reklamu ,kde je to len možné....nakoľko doteraz z jeho konania "sú cesty nevyspytateľné"... K predmetnému „problému“ so studňou uvádzam : Do dnešného dňa písomnou formou neadresoval mojej spoločnosti reklamáciu ani listom, ani elektronickou poštou. Zatiaľ mi len písal sms kde ma rôznou formou napádal,urážal a útočil na mňa, píše na fb do komentárov mojej inzercie negatívne recenzie, píše príspevky na fórum „modrá strecha“ , kontaktoval komerčnú TV atď. No nikde neuviedol zásadnú skutočnosť a to: Že som mu vytýčil druhé miesto na vŕtanie studne, z obavy problémov so studňou kvôli blízkosti cestného "kanála" pri miestnej komunikácii na odvod dažďovej vody a kavernám vo vykopanej výplachovej jame ,čo sa aj potvrdilo a čo sa potvrdzovalo už pri samotnom vŕtaní, kde kulminovala voda vo výplachovej jame, ktorá bola ními prehĺbená cez tri metre hĺbky. Nakoľko cestný kanál je zrealizovaný desiatky rokov a voda z neho neustále prestupuje do pieskového podložia. Na pozemku má zákazník ešte jednu vŕtanú studňu v rovnakom podloží a táto problém nerobí so zanášaním-táto prvá studňa nemá žiadny filter okolo perforácií a ani bentonitovú upchávku, teda bezpochyby podľa môjho subjektívneho názoru zanášanie spôsobuje kanál na odvod dažďovej vody a kaverny v podloží,niekoľko metrov do hĺbky. Výplachovú si zákazník vykopal sám-nakoľko má minibáger a živí sa touto činnosťou , keď som prišiel na miesto vo výplachovej jame boli na dne jamy kaverny smerom ku kanálu, ktoré boli už nižšie ako úroveň dna kanála a tiež výplachová jama bola vykopaná už pod navážkou (na ktorú sa odvoláva, čo nemá z technického hľadiska logiku, pretože najprv od povrchu je na predmetnom pozemku asfalt, následne navážka, až pod ňou bola vykopaná prevažná časť výplachovej jamy, pán zákazník sa živí výkopovými prácami a nevykopal by si jamu len v navážke kde sa má naliať voda-zasa len môj subjektívny názor. Vytýčil som druhé miesto cca 10 m od pôvodne plánovanému vrtu-na protiľahlej strane pri hranici pozemku čo najďalej ako to bolo možné od pôvodného plánovaného miesta (že tam je potrebné vŕtať na mnou vytýčenom mieste) pán zákazník s tým zásadne nesúhlasil. Skôr by som vec upresnil tak, že skutočnosť bola taká, že v pondelok som priviezol stroj bola vykopaná jama na mieste pri kanále, upozornil som na problém , s tým že vytýčim iné miesto, zákazník sa ponáhľal a odišiel ste preč. Po jeho odchode som vytýčil druhé miesto, na asfalte som sprayom vyznačil novú vyplachovú jamu , kde si ju má vykopať, zavolal som mu , že nové miesto je vyznačené a ZÁKAZNÍK SÚHLASIL !!!!. Na druhý deň v útorok som prišiel , zákazník nebol doma a nová jama nebola vykopaná len pôvodná prehĺbená a oznámil mi do telefónu , že s novým vytýčeným miestom nesúhlasí. Túto skutočnosť sám potvrdil tu vo svojom „príspevku“ Časť jeho príspevku z 25. aug o 10:28 : "Ja som im vykopal jamu na výplach a v pondelok prišli ako povedali.Oznámili,že jama na výplach je plytká a,že je tam navážka na čo som ich,ale dopredu informoval,že im bude výplach unikať atď.Vyznačili nové miesto kde ten prameň pokračoval čo však nevyhovovalo mne.Jamu som prhĺbil až na dva metre....." Už z tohoto príspevku musí byť každému logicky a triezvo uvažujúcemu človeku zrejmé, že to čo tvrdí nemá logiku, prečo by som vyznačoval zákazníkovi druhé miesto čo najďalej od pôvodného, ak by stačilo len výplachovú jamu prehĺbiť s vedomým, že vykopaním druhej výplachovej jamy by som stratil ďalší deň, ktorého stratu mi nikto nezaplatí?. Ste toho názoru, že človek , ktorý sa živí niekoľko rokov výkopovými prácami nevie že jama v navážke neudrží vodu, ktorú do nej napustíte a vykopal by jamu len v navážke?....... V útorok som začal vŕtať studňu na mieste na ,ktorom žiadal aby som vŕtal, celý deň som vyťahoval z navážky betón a v útorok som vyvŕtal len niečo cez meter kvôli kusom betónu v navážke. (To zdôrazňujem , že nejdem zo seba robiť obäť-moja zásadná chyba bola,že po odmietnutí zákazníkom vŕtať na inom mieste ,som sa mal ospravedlňiť,pobaliť a odísť preč). To isté ohľadom argumentácie ohľadom ponorného čerpadla-"ponorku" ako ju nazýva.... tvrdí že si ho neobjednal čo nie je pravda!!!!!!!!!!!! Keď som sa pýtal zákazníka, či dodám Ja čerpadlo povedal doslova citujem“ Vy tomu rozumiete dajte čerpadlo, ktoré bude dobré a ktoré používate“. Z akého dôvodu by som kupoval čerpadlo za takmer 400 eur, dával ho do vrtu s vedomím, že si ho neobjednal a čakal či mi zaplatí ,alebo nie? Samozrejme ,že za čerpadlo nemám od zákazníka zaplatené, akoby náhodou mu chýbali peniaze presne v sume čerpadla. Môj subjektívny názor,otázka -rozmyslel si cez noc objednávku o ktorej ma náhodou zabudol informovať? Môj posledný návrh adresovaný zákazníkovi v telefonickom rozhovore kedy som mu volal bol, že som ochotný sumu za studňu vrátiť zo začiatku po "splátkach" zvyšok naraz a to z jediného dôvodu po častiach-nakoľko mi robí na internete negatívnu reklamu a chcem mať istotu , že jeho príspevky budú vymazané a nebudú sa opakovať, pretože nie sú pravdivé - vo všetkých jeho tvrdeniach- príspevkoch na internete je veľa nepravdivých informácií a nemám sa ako voči ním brániť,resp. doteraz som sa nebránil. Jediná cesta by bola moja obrana súdnou cestou a o to nemám záujem, pretože veci sa dajú riešiť aj v kľude na základe dohody. Na tento môj návrh vrátenie sumy zo začiatku po častiach, ktorý som predložil uviedol do telefónu citujem „Vyjadrím sa Vám k Vášmu návrhu neskôr , teraz nemám čas telefonovať som na ceste do Bratislavy“. Zákazníkovi som volal neskôr a pýtal som sa ho , prečo sa nevyjadril k môjmu návrhu na splácanie sumy za studňu, že ak by povedal „nie“ tak by sme hľadali iné riešenie, odpovedal mi citujem „ S návrhom na splácanie nesúhlasím (to bolo prvý krát kedy som sa dozvedel jeho stanovisko k vráteniu sumy za studňu z môjho návrhu). Zákazníkova odpoveď v telefóne bola: "už to nie je také jednoduché sa dohodnúť ,nakoľko vec postúpil komerčnej televízii....." To bol môj posledný kontakt v telefonickom rozhovore so zákazníkom. To, že navrhujem vrátenie peňazí vôbec neznamená, že chybu prenášam celú na seba, je to len moja dobrá vôľa vec urovnať v kľude, pretože celá vec je veľmi sporná . Samozrejme moja firma je realizačná a "náš zákazník,náš pán" no čo robiť ak je tu internet a umožňuje Vám "vysloviť a šíriť informácie verejne ,hromadne bez veľkej námahy s možnosťou poloprávd,ktorá firmu poškodzuje a keď následne ako firma reagujete smerom ku zákazníkovi "tak jeho názor na urovnanie problému je raz taký a inokedy iný?.... Otázne je či som nemal odmietnuť vŕtať na mnou vyznačenom druhom mieste resp. "sa zbaliť" ,odmietnuť vŕtanie a odísť preč. No vec zatiaľ mám záujem urovnať na základe dohody. Ja som do dnešného dňa na zákazníka nijako neútočil , čo nemôžem povedať „opačne“ smerom ku mne naposledy jeho komantáre na fb cca pred týždňom. No taktiež ,nie som povinný trpieť zákazníkové útoky a polopravdy s tým, ako som už uviedol : Zákazníkovi vyhoviem v jeho požiadavkách,no jeho príspevky a útoky budú pokračovať,pretože z jeho konania, kedy som mu navrhoval riešenia, som sám nepochopil či chce vec riešiť,ale tiež tak aby bol on spokojný,ale jeho "informačný vírus" ktorý nie je pravdivý neostal visieť na internete.
Odpovedať
Dovolím si doplniť môj príspevok,nevnímajte to prosím ako formu mojej arogancie,ale nebudem komentovať negatívne reakcie na moju adresu, kto má záujem mi niečo povedať- tel.číslo mojej spoločnosti je dohľadatelné bez problémov na internete ,podotýkam však že meno tohoto zákazníka uvádzať nikomu nebudem.Ďakujem
Odpovedať
Preklep....nik zákazníka "majodo" . nie majado :-)
Odpovedať
Príspevok bol zmazaný adminom, lebo nespĺňal Pravidlá prispievania do fóra.
Takže budem znova reagovať na pani zo Skalice-pretože pán Majdo to je iný prípad ,Ja verím,že s ním nájdem dohodu o ktorú mám stále záujem ,ale ak sa tu ozvali týto „akože zákazníci“ „INÉHO KALIBRU“ tak teraz neviem či sa smiať alebo plakať, pod nikom „konikvrany“ o.i. osoby zo Skalice (tu ak ma niekto požiada poviem meno tohto zákazníka,najmä realizačným firmám aby boli opatrní), ide prosím pekne o „zákazníka“,ktorému som vyvŕtal studňu a nezaplatil podľa dohody!!!!!!!-okrem iného má nevyčerpatelný prameň v studni,ktorú som mu zrealizoval-Ja osobne som mu hľadal pramene. Mám len škodu na nazaplatenej studni,plastovej šachte,použitom čerpadle,použitom frekvenčnom meniči ,filtroch a expanznej nádobe a ďalší montážny materiál. S manželom pani čo tu píše sme boli dohodnutí-slovne ako „chlap s chlapom“, že platba bude na dva krát po odrvŕtaní studne a čerpacej skúške zaplatí za vrt a studničnú rúru a čerpadlo, ktoré mu čerpalo vodu ,prosím pekne má tak silný prameň ,ktorý som mu hľadal ,že mu ide čerpadlo s prietokom 100/min v kuse-nakoľko som prútikár,výdatnosť prameňov mi ukázalo pri hľadaní vyrguľou cca spolu 300 tis.litrov za 24 hodín na dvoch prameňoch (čo sa aj potvrdilo),ide prosím o pána ,ktorý sa chová tak, že po realizácii a čerpacej skúške odmietol zaplatiť, že až bude všetko dorobené-hovoril som mu ,že dohoda bola taká ,že jedna časť je za studňu s čerpacou skúškou,že pramene doltáčajú vodu do studne okrem iného už pri čerpacej skúške čerpadlo v kuse vytláčalo vodu (tak má silne pramene,nakoľko som mu hľadaľ najvýdatnejší prameň) ,keď sa studňa vyčistí úplne.resp.potečie úplne čistá voda,osadím šachtu,frekvenčný menič ,filtre, zapojím elektro.Za toto dokončenie bude druhá platba. No iné mi neostávalo ako sa podvoliť. Podotýkam, že som s ním komunikoval asi za týždeň následne a oznámil mi ako čerpal a čistil studňu,že už mu ide čistá voda a že čerpadlo v kuse môže ísť aj 24 hodín a voda stále tečie,že môžem prísť dorobiť zvyšok. O.i. podložie je veľmi tvrdý íľ, takže realizačné firmy vedia o čom hovorím vo vťahu k čistote vody s tým, že prameň je v kamennom podloží.... Tento pán má na novom dome resp.jeho s.r.o. tepelné čerpadlo vzduch-voda veľmi kvalitnej značky výkon 16kw, nakoľko robím aj tepelné čerpadlá,povedal som mu že s takou výdatnosťou studne mohol mať tepelné čerpadlo voda-voda,ktoré má vyššie COP ako vzduch-voda a tiež má čerpadlo voda-voda dvojnásobne vyššiu živostnosť. Oznámil mi ,že „no škoda čo už“,ale že ma doporučí známemu,ktorý ide stavať dom a tiež sa rozhoduje pre tepelné čerpadlo, teraz ďakujem Bohu,že ma nikomu nedoporučil ak by to bol rovnaký „zákazník“,ktorý rovnako drží slovo vo vzťahu k plateniu ,ako tento pán!!! "Pán" zákazník mi povedal, že ako osadím zvyšok na kľúč tak zaplatí za studňu v ten deň a za zvyšok príslušenstva za cca 3 týždne. Plastovú šachtu som osadil na studničnú rúru , zapojil reguláciu a elektro,okrem iného mám aj foto z realizácie-kde som si samozrejme nedovolil fotiť jeho veľmi pekný dom o úžitkovej ploche cca 500m2, aby som sa nedotkol jeho osobnostných práv na súkromia. Príslušenstvo som osadil v šachte jeho bazénu na dvore-frekvenčný menič, filtre,expanznú nádobu. Podotýkam,že to bola riadna „drina“,nakoľko mal neodborne urobenú predprípravu rúr od bazénovej šachty k približnému miestu vŕtania na dvore čo mu robila iná firma. Nakoľko vonku bola trubka ťahaná krížom krážom a minibágrom sme ju dolovali zo zeme a hľadali v pôde asi 3 hodiny-báger som musel samozrejme zaplatiť Ja, tiež v bazénovej šachte vyúsťovali potrubia z betónu v jednom zväzku a bolo umenie sa napojiť DG spojkou. Zapojil som hydrauliku,filtre, elektro,nastavil frekvenčný menič a „pánovi zákazníkovi“ som ukázal že pri otvorení ventila sa zaplo cez frekvenčný menič čerpadlo a zaškolil som ho ako nastavovať a obsluhovať frekvenčný menič. Vyšiel som von z bazénovej šachty a spytál som sa ho ,či môžeme v tento deň zrealizovať prvú časť platby čo „navrhol... spôsob minule“. (Tu zdôrazňujem že ako píše pani o znečistených filtroch tak pekne zavádza ,filtre boli namontované asi hodinu predtým ako som ukázal jej manželovi funkčnosti dorobenia na kľúč-a bola dohoda o úhrade v ten deň).Tu už bol jej manžel rozhodnutý nezaplatiť-môj subjektívny názor. Samozrejme že „v duchu“ som predpokladal,že vymyslí zase nejakú špekuláciu podľa jeho výrazu tváre“ktorý nahodil“ taký ako keď prvý krát odmietol zaplatiť podľa dohody. Tak sa aj stalo, pozeral na mňa s kamenným výrazom v očiach a bol ticho cca 10 sekúnd a opýtal sa“ a čo filtračný obsyp?“, najprv som nerozumel čo tým „mieni jeho kreatívna myseľ“ a potom dodal, že či sme ho tam dali,opýtal som sa či žartuje,že videl ako sme doviezli plný vozík obsypu,ktorý išiel do studne bol pri tom fajčil na terase a popíjal kávu a pozeral na nás a asi týždeň na jeho pozemku som mal predmetný vozík ,pretože v deň odchodu dokončenia studne pršalo a zapadol som s dodávkou a vozík som nechal u neho. Samozrejme takáto špekulatívna argumentácia je veľmi sofistikovaná čo sa týka obsypu a ako sa mňa na neho opýtal,vedel som „už že znova sa nechce platiť-„na takýto druh ľudí ako on mám „vyvinutý zmyseľ“ Povedal, že až potečie čistá voda tak zaplatí,odpovedal som ,že je tak čistá ako má byť sám volal minule že už tečie čistá že mám prísť dorobiť šachtu a reguláciu, že hľadá len výhovorky ako nezaplatiť, prešla ma už trpelzlivosť a opýtal som sa ho či chce po mne aby mu pri prepnutí kohútika zo studne „tiekol aj pomarančový džús“. Následne mi povedal,ž e ok zaplatí za cca 3 týždne, odpovedal som mu ,že za sľúbenú platbu za studňu chcem platbu do týždňa nech mi zavolá keď bude za týždeň doma dám mu príjmový doklad a platbu mi dá v hotovosti , že osobne prídem pre peniaze a zvyšok za príslušenstvo po doručení faktúry v splatnosti za zvyšok,ktorú mu prinesiem tiež osobne-pre istotu s mojou pochybnosťou,že si faktúru nepreberie poštou. Samozrejme po týždni sa neozval,no nakoľko som zistil, že nehnuteľnosť kde som vrtal studňu vlastní s.r.o., a predmetná s.r.o.mala v minulosti dlh voči daňovému úradu cca 70 tis.eur. Štát tejto s.r.o. zrušil registráciu DPH a následne jej ju znova pridelil. Bezpochyby pre dodatočnú úhradu dlhu...kto pozná tieto prípady...,vie prečo s.r.o. dobrovoľne uhradila dlh. V tom čase dlhu s.r.o. predmetnú nehnuteľnosť nevlastnila. Zrejme trocha všetci znalí tušíte prečo dlh bol zaplatení dobrovoľne..... Tu som už začal byť veľmi opatrný,faktúru som mu nevystavil vôbec za príslušenstvo, pretože som si bol istý, že Ja zaplatím DPH z faktúry, s.r.o. si uplatní a ako výdaj DPH a Ja budem ešte vo väčšej strate za studňu. Pretože zo skúseností s týmto pánom som mal istotu, že žiadnu faktúru mi neuhradí. Preto som sa rozhodol konať inak ,tak že som si prišiel pre čerpadlo, frekvenčný menič,filtre. Zakopanú šachtu a studničné rúry a funkčná veľmi kvalitná studňa ostala v jeho „vlastníctve“ na jeho pozemku resp. s.r.o. ostala. Zachránil som čo sa ešte dalo. „Pán zákazník“ ako sa dávali moje veci zariadenia do dodávky mal ešte tú drzosť povedať že tento „spôsob ho uráža....“Verím,že tento pán sa zachová ako chlap a príde za mnou stretneme sa zoči voči a povie čo z tohto čo som napísal nie je pravda. A nebude za neho všade písať jeho manželka. Takýto zákazníci a teraz zase moja skúsenosť nech je „mementom“ pre každú realizačnú firmu a vždy doporučujem písomnú formu „zmluvy o dielo“ kde budú písomne chránené práva ako zákazníka tak aj realizačnej firmy a nebudú sa spoliehať na čestné slovo medzi dvoma chlapmi. V minulom príspevku, som uviedol,že každý zákazník je s mojou prácou spokojny, no Ja tieto osoby nepovažujem za zákazníkov“-resp.slávnu s.r.o.,urážal by som tým slušných ľudí,ktorí zaplatia podľa dohody. No dnes je to už „národný šport“ u niektorých „vybraných zákazníkov“, keď má prísť k platbe začnú hľadať , akože chyby aby sa vyhli plateniu. Nezaplatíte tam ,tam a peniaze ostanú „doma“. Veriteľ podá žalobu, bude sa súdiť roky, s.r.o. do rozhodnutia súdu zanikne a veriteľ príde ešte o väčšie peniaze na súdnych trovách navyše. Takýchto prípadov je veľa najmä vo väčších mestách bohužial sa preniesla táto „tradícia“ určitých vybraných skupín ľudí... aj do malých miest ako je Skalica, je veľa prípadov, že niektoré takéto osoby si objednajú remeselnú prácu a potom účelovo hľadajú chyby, že dielo nie je vykonané riadne a nezaplatia a čakajú či sa budete súdiť ,alebo nie..... Vážená pani písateľka, vy ste pohoršená z toho, že Vám už neberiem mobil,resp.nebral som,prepáčte aj napriek k mojej veľkej strate financií som si povedal,že na Vás zabudnem a nebudem si kaziť deň a auru a budem pracovať so slušnými zákazníkmi a im venovať čas, Vás za takých nepovažujem.Neviem či je normálne podľa Vás aby ste požadovali aby Vám niekto stále vykonával prácu a dodával tovar bez platenia a ešte bude odberateľ urazený, že nebriete mobil-to už je "iná diagnóza" Svojim spôsobom mi aj ľúto Vášho manžela, pretože si myslím, že je múdry človek má múdru hlavu,ale „krkom ,ktorý hýbe jeho hlavou ste Vy“. Veľa šťastia Vám prajem a pokoj v duši.Ten Váš nik konikvraný naozaj sedí a je výstižný ;-) ;-)
Odpovedať
Aj tak toho studniara obdivujem ,zobrať všetky riziká na seba ,ešte aj vytýčenie studne....veď nájsť studňu podľa mňa nie je sranda,to je lotéria a ešte bez nejakého geologického prieskumu ,len tak prútikom... Ja osobne by som studňu keď sa mu nepáči zasypal..
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?