Zdravím vospolok, s pribúdajúcim vekom som sa rozhodol seknúť s ryľovanim a uľahčiť si jesenné práce s jednonápravovým malotraktorom. Poradíte svoju
overenú značku prípadne konkrétny model?
My máme asi 10-15 rokov malo traktor z mountfield Ms-07 ta silnejšia verzia ktorá bola vtedy k dispozícii. Prevod je cez klinové remene. Ma aj spiatočku, pomaly rýchly prevod. Dá sa nasadiť rotavator aj zapojiť vlecka, kosačka bubnova, fréza na sneh pluh a veľa iného. a dá sa povedať ze až na spotrebný materiál remene a olej funguje bez poruchy a pracoval nonstop, teraz už viac oddychuje.
@jobobe mám na tom nabehané 10-15mth :-D Zatiaľ iba skúška orby a rotavátora - som spokojný, tých 12 koníkov na pol "ovsa" na hĺbku pluhu (22cm). Tam kde mal Agzat problém, tam ho Zubr nevidí, asi si k tomu spravím aj sedačku na kolečku a budem sa voziť ;-)
Je to stroj na prácu nie na výstavu. Celé je to také "ruské", kladiva sa to nebojí :-D váha (350+kg), zvary - pevné ale hrubé, nikde žiadny bovden, všetko nezničiteľné drôtové tiahla (ja to považujem za výhodu), prevodovka masívna, kvalitný materiál, motor je s ňou spojený 2oj alebo 3oj klinovým remeňom. Radiť sa za jazdy dá, ale nejako som ešte nemusel :-D Malú trojku som mal už zaradenú, ale na prácu je to rýchlo. 4-5-6 je len na jazdu . Je to do väčšej záhrady, alebo malé pole (ukroši s tým obrábajú aj hektáre)
Čo sa mi na tom páči je, že snáď neexistuje stroj, ktorý by sa nedal pripojiť. Na tej stránke ich je hafo + ak si trocha zručný tak samodomo nadstavbám sa medze nekladú. Za tie peniaze asi nemá obdobu. Kľudne si porovnaj cenu holého - bosého Vari s týmto (je cca dvojnásobná a tu máš ešte pluh a rotavátor) Napriek váhe sa s tým výborne manévruje. Mám elektrický štart, ale ani manuálny nie je žiadna veda.
Len je chyba, že teraz pre tú "pandémiu soplíka" nedodávajú k nám. Aj tak sa mi to podarilo :-)
Na youtube máš plno videí Zubr, Kentaur, Zaria a ktovie ako ešte všelijako sa tie stroje volajú.
za mňa jedine azgat, avšak pôvodný dvojtakt, raz za čas celková generálka a je to nezničiteľný stroj. A to kto má pozná vie že nie som fanúšikom dvojtaktov. Ale za tých skoro 30 rokov čo ho máme v rodine nikdy nesklamal, kým ostatní sa trápili a s údivom ešte môjho nebohého deda sledovali, ako to s agzatom od prác na poli až po vozenie materiálu (s originál plechovou vlečkou ktorá sa k nemu dala kedysi kúpiť a vidieť ju je dosť rarita) ide jednoducho. Ako výkonný je s tými novými štvortaktmi netuším.
@katarinka136 už ten kanál nefunguje,podarilo sa mi to cez známeho, tak akosi okolo sveta. Teraz ukroši odpovedajú len - nedá sa, je pandémia. Snáď po 10 vlne hlúposti to zase pôjde normálne.
@sousedekovci89 dvojtakt - viactakt,... som fanda toho, nie som tamtoho ?... Nech si každý oskúša použivanie, údržbu, opravy a v neposlednom rade aj výkon, dvojtaktu a potom nech si skúsi štvortakt. Ak je na výber, ja stále radšej siahnem po dvojtakte!
O dvojtaktoch by vedeli porozprávať majitelia PF 62, predimenzovaný nezničiteľný motor, ale večný problém zo štartovaním, zapaľovaním, zaklínaním aby naštartoval v zime, vo vlhku, pri teplom motore a nie každý má čas pravidelne dva dni generálkovať motor, vymieňať guferá, štelovať zapaľovanie, potrebujete na to sťahováky, prípravky