Zdravim vas, podarilo sa mi uplne vybit akumulator v aute(zapnute svetla). Co mi vybilo akumulator na 6,8V autonabinacku mam avsak je tak inteligentna ze uz vyhadzuje error resp. Prehodi na nabijanie moto baterie. Inu nabijacku nemam ale mam inu (s mensou kapacitou) autobateriu. Je mozne ich prepojit startovacimi kablami aby sa trocha ozivila aspon na 7,5V a potom ju nabit uz nabijackou. Resp. ich spojit uz rovno pri nabijani?
Dakujem
@hubo737 a nevieš zohnať blbú nabíjačku bez regulácie?tá druhá s nižšou kapacitou nenaštartuje?prepoj paralelne batérie a vyrovná sa napätie naraz i nabíjačku
už viac ako 10r. sa musí svietiť a ešte si si nespravil denné svietenie s led?dajú sa kúpiť ktoré namontuješ i pod spojler,alebo do neho a zapojiť aby svietili len pri chode motora a vypli ked zapneš stretávacie,
@yuri66@duzu@chrobak7
Dakujem vam, uz nabija, otazka je ci uz akumulator nieje na 2. Svete.
Problem je ze toto auto mame “vikendove” po chotari a z nasich co chodime 6dni zo 7 to mame automaticke, aj si davam pozor ale stalo sa, co uz.
@hubo737 Ak to je klasická olovená autobatéria, tak jedno alebo viac vybití jej neublíži. Mne sa na starom aute (Daewoo Tico) bežne stávalo, že som zabudol zapnuté svetlá a batéria sa totálne vybila. Problém, bol, že v takom stave sa auto nedalo ani roztlačiť. Vyriešil som to malou záložnou batériou.
Ale späť k tvojej otázke - po nabití bola batéria v pohode.
@chrobak7 Ani olovené batérie už nie sú to, čo bývali donedávna. So starými mám podobnú skúsenosť, ako Ty, boli to nezmary. Myslím si ale, že teraz olovené AKU začali vyrábať nejakou "zelenou" technológiou, možno tam primiešavajú dáke EKO a batérie už vôbec nevydržia toľko, ako kedysi. Napr. v posledných rokoch sa mi dvakrát stalo (u rôznych značiek AKU), že som to neustriehol, batéria sa dočista vybila a ja som ju už potom nabíjačkou vôbec nerozbehal. Jedna batéria mala 2 roky a druhá 3.