Pokazený elektromer

Profilova fotka
Ahojte, vôbec neviem či toto je správne miesto na diskusiu, ale predsa len sa skúsim spytat... Náš nemilý elektrárenský duopol ZSE+zsdist sa ma snaží pripraviť o peniaze tým, že mi fakturuju aj elektrinu, ktorú som nepotreboval a dochádzajú mi nápady ako to riešiť bez použitia "kanonu na vrabce" s neistým výsledkom (súdny spor) 😀 Ide o to, že sa mi tesne pred ročným zúčtovaním záhadne po výpadku prúdu vyresetoval elektromer a následne ďalej meral asi od hodnoty 6666666. Nuž vec sa ma tak, že nám všade hovorili: šetrite, sledujte si spotrebu... tak som aj robil, vymenil som spotrebice, žiarovky... presne mám zapisanu hodnotu elektromera 2 dni pred poruchou, ako aj každú nedeľu za celé 2 roky dozadu... reálne som ušetril takmer 20% spotreby oproti minulému roku. Spravil som ale jedinú chybu - nefotil som si elektromer, iba zapisoval hodnoty. Bohužiaľ, zsdis, hoci má na to technické prostriedky, nerobí pravidelne diaľkové odpočty, takže z ich pohľadu neexistuje žiaden odpocet ako ten pred rokom... Moje záznamy ignorujú, lebo môžu, hoci som poruchu ohlásil prakticky okamžite a aj som im nahlásil pôvodný stav pred poruchou. Mám možno dve otázky na debatu: 1. Stalo sa niekomu niečo podobné? Či už nedávno, alebo dávnejšie? Prípadne ako ste to (ne)vyriešili? 2. Pripadá vám normálne, že distribútor nevie pri poruche jedného prístroja zistiť koľko elektriny dodal? Že nemá kontrolné mechanizmy na celú distribučnú vetvu, a že si beztrestne okráda zákazníkov a vysmieva sa im do tváre?
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od tomas_kodaj:

Ahojte, vôbec neviem či toto je správne miesto na…
@tomas_kodaj Ale oni vedia a majú aj ako dokázať tvoju spotrebu. Oni ju totiž aj tak majú meranú. Myslíš, že ako prídu na čierne odbery a podobné praktiky? Že, prečo nezasiahnu hneď? No, lebo je jednoduchšie, keď škoda je vyššia (>266€).
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od tomas_kodaj:

Ahojte, vôbec neviem či toto je správne miesto na…
@tomas_kodaj treba to proste len reklamovať na ZSDIS. Nič viac, problém je že faktúru budeš musieť uhradiť.
Odpovedať
Profilova fotka
@tomas_kodaj Pisomne podaj reklamaciu (doporucene s dorucenkou), kde uved povodny stav aj novy stav. O aku zmenu (stary stav)->(novy_stav) ide v pocte nameranych kwh? Dalsia vec, fotit si elektromer raz mesacne ta nestoji nic (do buducna). Rovno si nainstaluj aj appku ZSEdis a fot a rob si aj dialkovy odpocet sam. Nic to nestoji a v pripade ze blbne elmer, mas aspon daco v ruke. Sumu budes musiet uhradit, ale reklamaciu podaj. V pripade, ze ide o viac ako 500euro, tak len sud... ZSEdis ma elektromer aj na najblizsej trafostanici (nie vzdy), takze vystup z vetvy vedia odhadnut/prepocitat.
Odpovedať
Profilova fotka
Ďakujem za rady, problém je, že reklamáciu som podal a bola zamietnutá, rovnako tak ombudsman zsdis zamietol môj nesúhlas s výsledkom reklamácie 😢 vyhovárajú sa na to, že im to predpisy schválené urso umožňujú a nie sú povinní nič riešiť a ich postup je v súlade so všetkým 😕 Áno, vyfotiť má nič nestojí, už to robím, ale spätne ma to nezachráni 😕
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od tomas_kodaj:

Ahojte, vôbec neviem či toto je správne miesto na…
@tomas_kodaj máš asi menšiu ročnú spotrebu ako 4MWh,lebo ak by si mal vyššiu máš IMS ktorý meria a zaznamenáva spotrebu i po 15 min, takže dodávateľ i distribúcia vedia stále aký máš odber, ak taký EM nemáš mal by si zaplatiť priemer ako posledný rok distribútor nemá možnosť zistiť spotrebu na každom mieste, vie akurát spotrebu podľa údajov na VN-NN trafe a tam sú započítané i straty,ktoré sú stále iné
Odpovedať
ja by som foto z akéhokoľvek foťáku neuznal ak nemá plombu pre sťahovanie, lebo dnes v čase digit. fot. sa dá upraviť každá ako si praješ
Odpovedať
Profilova fotka
@tomas_kodaj - este raz, aky bol stav kwh pred tym, ako sa elmer zblaznil? reklamaciu nemozu zamietnut bez toho, aby bolo urobene preskusanie elmeru - aku sumu po tebe chcu doplatit ako "nedoplatok" ? ak je to viac ako 1000euro, mozes si najst pravnika a riesit to pravne = tzn. znalecke preskusanie elmeru, ak mas nejaku historiu spotreby atd. skonci to na sude a tam je to 50/50. A bude sa to tahat 2-3 roky.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od tomas_kodaj:

Ahojte, vôbec neviem či toto je správne miesto na…
@tomas_kodaj koľko bývaš na danej adrese? Mal si uz viac vyúčtovaní? Urcite sa s nimi nedohadas, nezreklamujes ale hnal by som ich na súd ak by to malo výjsť rovnaké peniaze ako po tebe chcú, ak mas približne rovnakú spotrebu xy rokov neni toho anciasa aby si z nicoho nic teraz zaucotvali neúmerne veľkú spotrebu pokial sa držíme spotrieb z minulých rokov a verim tomu, ze ked dolozis aj ten zosit kde si to pises + priemerné spotreby za minule roky ze to výhras 👌 ( samozrejme ak od teba nepýtajú oproti minulým rokom o 100e, v takom prípade to nemá cenu a len to tym odrbavacom zaplatiť).
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@tomas_kodaj máš asi menšiu ročnú spotrebu ako 4M…
No, stale nevieme výšku "škody". @duzu ak to platí, tak len pre zsdist
Odpovedať
Profilova fotka
Ide o spotrebu v domácnosti, v byte (DD1, do 1500 kWh rocne), takže sa bavíme o malej spotrebe a malých peniazoch, ako píšete do 100 eur, ani toľko nie, ide ale o princip. Proste štátom tolerovaná krádež v priamom prenose a neni tej sily ako sa brániť 😢 mňa to nehnevá kvôli tým peniazom, ale kvôli princípu, že zsdis môže legálne okrádať ľudí 😢 História spotreby je práve kameňom úrazu, lebo na adrese žijem 2 roky a po prvom roku som pomenil spotrebiče a úspornejšie, najmä chladnička spravila zásadný rozdiel... oni to práve z histórie napočítali, čiže akoby som spotrebice nevymenil. Elektromer údajne na preskúmanie poslali, ale čo vlastne na ním bolo skúmané a aký bol výsledok neviem povedať, tým sa neobťažovali má oboznámiť, iba sa "postazovali" že ho na vlastné náklady dali skúmať a mám byť za to vďačný...
Odpovedať
Profilova fotka
@tomas_kodaj je to divne, lebo podla mojich skusenosti vzdy ked distribucia poslala elmer na preskusanie a vysledok bol ze je v poriadku tak tuto sumu nechala spotrebitelovi nekompromisne preplatit. Pravdepodobne elmer v poriadku nebol, ale to je len spekulacia. K vysledkom by si mal mat v ramci reklamacie pravo sa dostat, netusim ci zadarmo alebo za poplatok. V zavere, ak je doplatok do 100e nema vyznam sa tym vobec zaoberat a treba si skor zobrat z toho priucku a odcitanie robit minimalne raz mesacne s fotkou a aplikaciou. Mozes napisat list ze ziadas o spristupenie vysledkov expertizy, ale ja by som to nechal tak. V boji s monopolom vzdy tahas za kratsi koniec :)
Odpovedať
U svokry sa stalo ze po výpadku elektrickej energie cca 2 hod. nabehli ine hodnoty, tak sme hlavny vypinać 2x reştartovali a nabehli normalne hodnoty...
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od tomas_kodaj:

Ahojte, vôbec neviem či toto je správne miesto na…
@tomas_kodaj prosim len pre zaujimavost aku mas poslednu spotrebu zapisanu spotrebu ked potom sa to resetovali na 66666666. Aku mas teraz spotrebu.
Odpovedať
Ešte jedna skusenosť s SPP, zasekol sa nam plynomer, plyn išiel, v novembri( poctivo zapisujeme spotrebu, vyučtovanie máme v septembri ) , plynomer vymenili a vypoćitali priemernu spotrebu z minuleho roku a nejake vzirce a koeficienty, a vyšlo im za 3mes.spotreba ako za polovicu sezony 😁 tak sme to reklamovali a po naťahovačkach to korigovali, lebo sme vtedy začali poriadne kuriť az koncom oktobra...
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od wyrky:

@tomas_kodaj prosim len pre zaujimavost aku mas p…
@wyrky 18.6. 13315 20.6. Výpadok prúdu 25.6.6666681 26.6 nahlásenie poruchy 29.6.6666691, výmena elektro, nový 847 10.9. 1051 (cca 2,6kwh denne) Perlička, appka zsdist mi blokuje možnosť nahlásiť spotrebu, že "zapis nebol povolený" 😀
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od tomas_kodaj:

@wyrky 18.6. 13315 20.6. Výpadok prúdu 25.6.66666…
@tomas_kodaj " presne mám zapisanu hodnotu elektromera 2 dni pred poruchou, ako aj každú nedeľu za celé 2 roky dozadu" Mal si napísať tu históriu za 2 roky, aby bola predstava o probléme.
Odpovedať
Nechapem, co riesis. Ak si pri 1500kWh usetril 20% o ktore sa chces hadat, tak je to 300kWh (50Eur mozno)? Reklamaciu zrejme uznali, kedze ten problem bol do oci bijuci aj bez nejakej expertizy. Oni teda maju jedinu moznost, ako ti vyfakturovat spotrebu, a to podla predchadzajuceho roka. Islo by ti o tento princip aj keby si posledny rok kupil elektroauto a cely rok ho nabijal zadarmo? Pochybujem... ZSDis nikoho legalne neokrada (v tomto pripade), ale nema inu moznost, ako sa dopracovat k realnej spotrebe, tak urobi to, co je fer a nauctuje ti vlanajsiu spotrebu. Pruser by bol, keby ti povedali, ze ELM je vporiadku a ty mas zaplatit 6666681-13315 kWh, to sa ale nestalo, tak sa tes, ze to este dobre dopadlo...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od tomas_kodaj:

@wyrky 18.6. 13315 20.6. Výpadok prúdu 25.6.66666…
@tomas_kodaj ale 6666691-13315 je spotreba cez 6650000kWh, čiže skoro 2 milióny €. Toľko asi nedali zaplatiť keďže tu nejde o peniaze, ale o princíp. Či? 😀
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od tomas_kodaj:

@wyrky 18.6. 13315 20.6. Výpadok prúdu 25.6.66666…
@tomas_kodaj Mám pocit, že tu niečo nesedí. Tk ako naznačil marsdm. 18.6. si mal údaj: 13315 25.6. po výpadku prúdu si mal zrazu : 6666681 To ti vyúčtovali spotrebu 6666681 - 13315 = 6.653.366 kWh???
Odpovedať
Profilova fotka
cize za vas ok zaplatit nieco, co ste nespotrebovali? kludne, za mna nie... viem ze som spotreboval cca 950 kwh, preco by som mal akceptovat platbu za 1200 kwh? V tom je ten princip. CI nieco mi unika? Mozem snad ja za to, ze zsdis ma nespolahlive pristroje a nevie kolko komu dodalo elektriny a napriek tomu ze vie o nespolahlivych pristrojoch, tak si nerobi pravidelne odpocty ale iba raz rocne? na otazku opacnej situacie - predstavte si, ale ano, riesil by som to... ako som uz x-krat sa vratil do obchodu doplatit, ked som zbadal, ze nieco nezauctovali, alebo rovnako ako na 30-tke idem 30 a v meste 50 ;) To je otazka osobnej integrity alebo svedomia... A zaroven verim, ze opacnu situaciu by zsdis neriesil priemerom, ale dali by si namahu zistit spotrebu :)
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od tomas_kodaj:

cize za vas ok zaplatit nieco, co ste nespotrebov…
@tomas_kodaj ZSDis robi pravidelne odpocty podla vysky spotreby. Pri odbere nad 4MWh rocne mate inteligentny ELM, ktory posiela data raz denne, kde je 96 odpoctov za aktualny den. Pri nizsej spotrebe je to raz rocne manualne odpoctarom. Netvrdim, ze je Ok, zaplatit za nieco, co ste nespotrebovali, ale ako by ste realne vedeli predstavit, ze danu situaciu vyriesia? Namontovat Vam dalsi redundantny ELM, aby ste mali istotu, ze v pripade poruchy jedneho mate dalsi odpocet? Alebo poslat Vam odpoctara kazdy mesiac? Zaplatili by ste to??? Na poslednu otazku si myslim, ze by si tu namahu nedali, lebo na to nemaju prostriedky! A keby aj mali, ako by Vam dokazali, ze ste mali vacsiu spotrebu, ako priemer za minuly rok? Robite z komara somara, hodte to za hlavu. Su pribehy ludi, ktorim nauctovali (zvacsa SPP) maximalnu spotrebu podla instalovanych spotrebicov za rok a to uz su ine palky. A mohli sa aj na hlavu postavit. Vas pripad dopadol este myslim si nadmieru dobre...
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od supiiik:

@tomas_kodaj ZSDis robi pravidelne odpocty podla …
@supiiik "Pri nizsej spotrebe je to raz rocne manualne odpoctarom" Noooo... v appke zsdist vidím niekoľko odpočtov z ich strany a manuálneho odpoctara som tu jakživ nevidel... podľa všetkého už aj toto vedia robiť diaľkovo 😉
Odpovedať
Profilova fotka
@tomas_kodaj tak si principialne najmi pravnika, vydrbes 1000euro (100%) aby si MOZNO (pravdepodobnost 50%) ziskal 100euro. Svoj cas venovany tejto blbosti samozrejme nepocitaj, ten je principialne zadarmo.

https://sk.wikipedia.org/wiki/Pyrrhov...


Odpovedať
No... tiez som bol taky, ked som mal 18.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?