Hodte nejake rady ci napady, ako parkovat auto cez zimu v miernom kopceku. Kedze cez zimu zaradim rychlost a nechcem nechat zabrzdene na rucnej brzde, tak podkladam kamene. Lenze uz mam teren troska zladovately a dnes sa mi auto dalo do pohybu, totiz kamene na lade to moc nebrzdili. Riesite to nejako? Neradte mi prosim od veci typu " tak parkuj na rovine" Nieco sa pytam, tak chcem konkretnu odpoved.
@dzonyby ak mas mierny kopcek, tak zarad jednotku, pripadne spiatocku a nemusis podkladat nic. Jasne, ked zaradis 5-6 stupen, tak ti auto "odhopka".
Preco nechces nechat zabrzdene na rucnej brzde? Ak preto, ze ti "primrza", tak ries preco primrza. Voda v bowdene atp...
@megdesign Staci aby si cez den jazdil po vode, vecer prides domov, zatiahnes rucnu, v noci -10°C a mas to rano vybavene. Nemusis mat ani vodu nikde, proste ti zamrnu platnicky v bubne. Takze bud teplozduska alebo dobre mierena supa kladivom cez klatik, ak si ju mozes dovolil.
@dzonyby Podkladaj polienka, z mekeho dreva sa nesmyknu ani po lade. Aspon ja mam s tym dobru skusenost. Ked je moc ladu, tam kde stavaju auta v casti prednych naprav nasolim, pre istotu. Jasne, pri -10°C skoda soli.
@dzonyby nechcem nechat zabrzdene na rucnej......No tak zatiahni ručnú.Či čo ti tu máme radiť :-D Ak ti mrzne alebo nie je funkčná tak vyhladaj odborný servis ten ti to opraví.Alebo si zober vedro so štrkom a posyp si prijazdovú cestu.Je to skoro by som povedal pudová záležitosť niečo ako keď dieťa plače.Nepotrebuješ na to ani moc vysoké IQ.Mier :-D
je pravda, ze rucna sa takto casom znici (ak to beries ako spotrebny material tak ju nechas po roku-dvoch opravit)
pri manuali ak nechas auto visiet na jednotke tak auto visi na zuboch prevodovky (pri diesli, resp. aute s dvojhmotnym zotrvacnikom) auto visi na pruzinkach zotrvacnika a postupne ich degraduje - opat sa to da brat ako spotrebny material co raz za 2-4 roky vymenis za 500eur so spojkou
pri automate auto vysi na takych zarazkach v prevodovke... tiez nic moc ale da sa prezit.
kazdopadne ak auto moc neriesis a ked je servis treba, tak ho zaplatis tak ho nechavaj na com chces.
ak sa snazis to auto trosku setrit, tak uvazujes spravne. ale zase ak sa jedna len o ten cas ked je lad tak sa vyser na 3 tyzdne v roku.. zas nieco to vydrzat musi.
v lete je najlepsie tam mat kamen, nechat auto nan prist a potom tam navolno rauchnut jednotku. s automatom podobne, na N-ku sa nechat zastavit kamenom a potom dat P-cko.
proste su ludia co veci pouzivaju a neriesia nic, potom taki co ich pouzivaju ale aj rozmyslaju nad tym co pouzivaju a nakoniec taki co to maju v pecku.
Pridám aj moju skúsenosť. Keď som býval v paneláku, parkovisko sme mali viac - menej na rovine. Jedného dňa som našiel susedove auto zapikované v našom - pôvodne stál cca 3 metre za mnou. Zistili sme, že jeho auto (mal diesel) samovoľne naštartovalo - štartér sa nejako vyskratoval a rozbehlo sa dopredu. Ručnú nemal zatiahnutú, lebo podľa jeho názoru sa tým opotrebúva, keď je zatiahnutá pri zaparkovanom aute. Takže autu nič nebránilo sa rozbehnúť. Auto mal potom kvôli chybe v elektronike v servise niekoľko týždňov, nevedeli prísť na presnú príčinu. Odvtedy už ručnú zaťahuje, aj keď už má iné auto. Nám museli vymeniť zadný nárazník.
Podľa mňa na to je tá ručná brzda, aby sa zatiahla. Veď aj názov má "parkovacia".
@chrobak7 neexistuje aby sa auto samo nejakym skratovanim startera nastartovalo. Este aj diesel...
Nemas kluc v polohe I, co je podmienka pre zapnutie vstrekov, cerpadla, zhavicov, atp. Mozno sa skratom vysunul maximalne pastorok a pootocilo starterom. Vtedy auto "odhopkalo".
Ale to by odhopkalo aj keby ma zatiahnutu rucnu, lebo ta blokuje len zadne kola a pocitam, ze auto malo predny nahon....
@megdesign Ja si pamatam ked som bol maly (tak 10 rocny), ze sme sa raz hrali na ulici a zaparkovana AVIA zacala zrazu skakat na starteri dopredu a normalne po 4-5 skokoch bafol aj motor. Pribehol majitel skocil do kabiny, rychlo vyradil a starter tocil dalej ako besny a motor tiez, tak nakoniec odpojili bateriu a motor chcipli na rychlosti. Keby nebol ten majitel vtedy vonku a nezacal to hned riesit, bohvie ako by to skoncilo, kedze AVIA sa pekne pomaly sunula na jednotke dopredu. Vtedy sme sa na tom ako chalani bavili ale ked si na to spatne spomeniem, nechcel by som byt vtedy v kozi majitela. Jasne, teraz vo svete imobilizerov by motor uz nechytil ale na starteri by sa to mohlo posunut.
@megdesign Neviem to technicky vysvetliť, ale stalo sa. Možno len štartér posunul auto.
Aj mu prehoreli nejaké káble, následne ho museli odtiahnuť, nešlo naštartovať.
Tolko mudrosti pokope, uz vidim ako do bubna tecie voda a mrzne a ako mrznu vsetkym brzdy a opotrebovavaju sa rucne.. opravte si tie vase vydojene kraksne a nebude problem. Ak sa brodim kaluzami a v noci zacne mrznut moze sa stat, ale kolko krat za rok je taka situacia?
@megdesign ja mám síce iba auto z 2015 nové kupované aj vzadu sú kotúče ale ručná je riešená ako "klasika", aspoň čo som videl výkresy a videá.
V roku 2018 sme kúpili novú mazdu 2 a vzadu má bubny.....
@dzonyby treba mat brzdy v poriadku a neexistuje aby primrzli...parkujem na brehu dve auta a za 4roky mi nikdy nic neprimrzlo...ani jeden jediny krat.... Take rady s podkladanim a podobne ja beriem ako z minuleho storocia,ked sme jazdili na trabantoch,stoveckach....
@kejsix no aj keby bol start na tlacidlo, musis vsunut kluc = poloha I.
@maros11 ak mas vzadu kotuce, parkovacia brzda je riesena tak, ze lanka potiahnu za pakne, ktore vysunu mechanicky piesty a pritlacia dosticky o kotuc. Je to ta packa, kde je prichytena ta struna, ktora ju vracia naspat pri povoleni rucnej brzdy.