Nové auto do 17 000 EUR: Opel Crossland alebo Kia Stonic?

Zobraz úvodný príspevok
Čaute kočky. Takže napokon som sa po dlhom uvažovaní rozhodol, že kúpim fungel auto a žiadne jazdenky ani ročné, ani po prvom majiteľovi so servisnou historiou, už nechcem riskovať. No a mám vyhliadnuté dva modely: Opel crossland a Kia Stonic. Motoricky, resp. vykonovo sú na tom rovnako. Cenovo zhruba tiež. Akurát že Crossland má väčši kruťak aj výkon (81kw/210Nm) a Stonic ma o čosi menší (74kW/170Nm). Takže lepšie ťahať do kopca bude crossland. Crossland je seriozne SUVčko, kdežto stonic je len atrapa. Také poloSUVčko. Crossland má v najnižšej výbave prakticky všetko, čo od automobilu čakám a to vrátane tempomatu, všetky okná elektrické, dažďový senzor aj svetelný senzor. Stonic napr. má zadné okná na kľuku, čo je v roku 2024 hanba. Nemá ani dažďový senzor, len svetelný. Takú hlúposti ako senzor unavy vodiča a pod. tam fakt nepotrebujem ani nechcem. Takže zatiaľ vyhráva crossland. Avšak... akosi sa neviem zmieriť s tým, že mi nevyhovuje žiadna farebná kombinácia. Biela je nuda, potom sú dva odtiene sivej a červená. Červená nie, nikdy by som si nesadol do červeneho auta (ani do ružoveho). No a tie sivé nič moc. Nevýrazné. Naproti tomu stonic ma krásne tri odtiene - žltý, smoke blue a sporty blue. Tieto sa mi páčia. Kufor má tiež väčší crossland. Takže čo radíte? Zmieriť sa s bielym/sivým autom? Prípadne ešte nejaký úplne iný model poradiť v tejto cenovej hladine (16-17k)? Myslím, že som prezrel asi všetky dostupné možnosti a nič lepšie v tejto cene nenájdem. Azda len Ladu vestu, ale tá sa momentálne kúpiť nedá. A okrem toho by ma všetci považovali za proruskeho separatistu :D
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od arcticcode:

@toky1 Napriklad crossland ma dažďovy senzor, tla…
@arcticcode "tlak v pneu senzory" - nema to TPMS snimace. Unik tlaku snimaju snimace ABS prepoctom z obvodu kolesa.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:

@toky1 tak bol to jeden z faktorov (navyse bola s…
@sousedekovci89 Ja som inak raz zaparkoval pri Tesco na obrom parkovisku a keď som sa vrátil k autu tak som zistil že mám odratý komplet bok zo strany vodiča. Žena ma našla mindžovať po hanbe tak od pľúc a a so smiechom na mňa že "Čo sa tu tak zavzdušňuješ - veď naše auto je o rad ďalej?!". Jaj ako mi odľahlo vtedy ciboha
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:

@toky1 tak bol to jeden z faktorov (navyse bola s…
@sousedekovci89 rovnako aj u mna. Predtym cierny Opel Zafira A (2003) a cierne tiez uz nie. Aj ked som s tou Zafirou bol maximalne spokojny...
Odpovedať
Tmavé farby všeobecne mi nesedia - fest vidieť prach a blato keď vyschce do svetla. Naj je strieborná. teraz mám bielu a nieje to bohviečo na špinu ale stále lepšie ako niečo tmavé.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od megdesign:

@arcticcode "tlak v pneu senzory" - nema to TPMS …
@megdesign mne sa meria rýchlosť otáčanie všetkých kolies v závislosti od natočenia volantu a od toho sa odvodí , nesprávny tlak v niektorej pneu ,už sa mi stalo že sa jedna prehriala a stúpol tlak a vyhodnotilo ako nesprávny a raz chyba len vo vyhodnotení ale tlak všetkých správny, ABS, ASP ak prejdeš zákrutu rýchlejšie správnu pribrzduje, ASR pribrzduje nezaťaženú hnanú,
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od igor256:

@mucha999 to je čo za chujvinu, že kia neprejde S…
@igor256 moj nazor na Kie nestoji na 1 neprejdenej cez STK. Jednak som robila u korejcov a viem ako sa robilo na kvalite ked hrozilo zastavenie linky, takze o kvalite Kii viem svoje, jednak som sa viezla na fungl novom ceede combi do ktoreho zas kia umne napchala 1,2 motor a to auto je lenive jak vos. To ze ja mam svoj nazor na Kie ale neznamena ze si ju ini nemozu kupit. Len vravim svoje skusenosti.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od petersd:

@toky1 Na STK už kľaklo viac aút. Už by mal niekt…
@petersd To si vazne myslis ze ti chlapi to na STK vytacaju lebo oni chcu???? Ze si dobrovolne v hale turuju auta a zasmradia ju aby to mohli potom zvysok dna dychat? Porozmyslaj este raz... a ak sa nedari, tak sa ich kludne spytaj. Oni ti povedia co pani uradnici na ministerstve vymysleli za metodicke pokyny k vykonu kontrol aut.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od megdesign:

@sousedekovci89 rovnako aj u mna. Predtym cierny …
@megdesign ja mam ciernu i20 (teraz uz ako 2. Auto v rodine) a som ciernu bral lebo som strasne chcel cierne auto, dokonca som kvoli tomu cakal 2 mesiace na vyrobu lebo nebolo skladom v zelanej vybave. Pritom bolo v nejakej inej farbe uz ale nepamatam v akej. Ale fakt bordel na tom neskutocne vidno hned a nenormalne rychlo sa rozpaluje na slnku. Predtym som mal ceed prvej generacie v takej tmavosivej metalize a ta boa super, dlho trvalo kym bolo na nej vidno bordel.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@megdesign mne sa meria rýchlosť otáčanie všetkýc…
@duzu áno a tú rýchlosť otáčania kolies meria ABS snímač, ako píšem. Nie sú na ventiloch TPMS snímače. Výhoda keď máš dve sady pneu, lebo jeden ventil s TPMS stojí 50€...
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od mucha999:

@petersd To si vazne myslis ze ti chlapi to na ST…
@mucha999 Neviem, či oni chcú alebo nie, ja som mal jednu osobnú skúsenosť, keď na STK túrovali Passata, zrazu takú v hale j***lo, že každý onemel a už ho len tlačili von. Pol roka nato som v inom meste išiel svojou dodávkou na prvú STK a hneď som technika upozornil na to, že keď motor drbne vtedy, keď bude v otáčkach, tak okamžite volám svojmu právnikovi. Nie som si istý, či otáčkomer dosiahol 3000-ovú hodnotu čo i len na sekundu. Auto v pohode prešlo.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od prirodokochac:

@mucha999 Neviem, či oni chcú alebo nie, ja som m…
@prirodokochac Turuju stare sopy co maju problem dosiahnut predpisane hodnoty. Ked sa rozohreje motor, priblizi sa lahsie k pozadovanym hodnotam. Ale sopa je sopa a niekedy prdne
Odpovedať
My sme vyberali auto tak, aby sa do neho vošli podsedák a 2 autosedačky. Žiadna farba a ani objem motoru nás ani netrápili😊. V roku 2015 preto vyhrala Toyota Verso 1,8 atmosféra. Minulý rok som dal prerobiť na LPG. Okrem výmeny batérie (na jar tohto roka) a výmeny oleja s filtrov úplne bez problémov. Dúfam, že auto prežije aj rok 2035😁😁😁
Odpovedať
Článok sa načítava...

Odpoveď na príspevok od mucha999:

@prirodokochac Turuju stare sopy co maju problem …
@mucha999 Presne tak, ak niekomu vybehne pri zvysenych otackach na STK ojnica, tak je to stara plecka, co na ceste nema co robit. To by sa majitel cudoval, keby mu ta ojnica vyletela pri predbiehani 2 tyzdne po STK a sposobil dopravnu nehodu... Kazdy motor sa musi aj sem-tam vytocit (ako benzin, tak aj dizel), samozrejme az ked je zahriaty. Sam som videl, ako na STK turuju technici motor najskor na hale, ale robilo to kudoly dymu ako parna lokomotiva, tak s tym vybehli von a turovali to vonku niekolko minut. Tie oblaky dymu naokolo boli hrozne. A v takomto stave jazdia niektore dizle, nizke otacky, zasraty filter pevnych castic, hlavne, ze setrim... Kazda stara dizlova dymovnica nema na ceste co hladat.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od durino:

@mucha999 Presne tak, ak niekomu vybehne pri zvys…
@durino Preto som písal, že dízel už nechcem. Nie kvôli tomu, že kľakol práve na STK - ale kvôli tom, že kľakol. Tiež si myslím, žeby auto aj s 300tisíc km malo vydržať vytočené na obmedzovači pár sekúnd - ak to nezvládne tak nemá čo v prevádzke hľadať. Smutné je ak sa to stane ako mne štvorročnému autu pri najazdených 105tisíc km s pravidelným servisom vyžadovaným výrobcom. Také auto stojí za houby. Preto nie PSA a ani dízel. Môj názor - nikomu ho nevnucujem. Vyplýva zo skúsenosti.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od toky1:

@durino Preto som písal, že dízel už nechcem. Nie…
@toky1 Tak to je naozaj smutne, kvalita vyroby ide do haja...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od toky1:

@durino Preto som písal, že dízel už nechcem. Nie…
@toky1 Ale to nie je problém dízlu, že sa agregát rozsýpal po 100 tis. km. Máš pocit, že keby to bol benzín, tak sa nerozsýpe? Male si proste (ne)šťastie, že práve Tebe sa ušiel motor s nejakými materialovými vadami. Keby to bol benzín, aj vzhľadom na vyššie prevádzkové otáčky oproti dízlu, sa Ti určite rozsýpe skôr... Jednoducho smola.
Odpovedať
Diesle všeobecne viac vytrimu jak benziny, to je samozrejme. Ale závisí aj na značke... dajaka dacia po 100k je hodna tak do šrotu, kdežto honda pri 200k je len čisto zabehnuta a vtedy ešte len začina zabava :D
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od petersd:

@toky1 Ale to nie je problém dízlu, že sa agregát…
@petersd No nie v mojom prípade si myslím. V mojom prípade totiž dôvodom kľaknutia bolo to, že mi v týchto vysokých otáčkach strhlo kusy dechtu či sadzí nalepených na stenách nasávacieho potrubia do valcov. Pruser bol, že nie všetko stačilo do valcov cez ventily preletieť - časť z nich si ventily zaklepali do sediel a tie netesnili. Bolo treba vyčistiť sanie, dať dole hlavu, prebrúsiť či prečistiť sedlá ventilov, prebrúsiť hlavu valcov. Dôvodom vzniku tej krusty dechtu v nasávaní je recirkulačný ventil ktorý do určitých otáčok prepúšťa časť výfukových plynov do nasávania. Zelený výmysel - je už myslím v každom dízli. Odvtedy mi stále tlačilo olej cez uloženia vstrekovačov a tiekol mi po bloku motora odkiaľ odkvapkával na zem. Nevedeli to utesniť nech robili čo robili. Nakoniec mi to okrem tesnení aj niečim vytmelili a auto som strelil do AAA. Neviem či je aj v benzínových motoroch - každopádne tie majú vyššie teploty horenia aj vyššie teploty spalín a na toto sú podľa mňa menej náchylné. Mechanici vraveli, že dôvodom bolo že som jazdil na nízkych otáčkach. No nejakdi na nízkych otáčkach keď jazdím v kuse po meste a keď raz padne na semafore červená tak musím zastaviť a nebude vytáčať motor do otáčok na neutrále aby som nezasral nasávanie, že ano. Mimochodom auto nemalo otáčkomer. Xsara Picasso 1,6HDi 66kW.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od toky1:

@petersd No nie v mojom prípade si myslím. V mojo…
@toky1 egr ventily sa u nas pouzivaju v naftach od cca 90-tych rokov. Amerika dake 70-te roky, to nie je nejaky novy zeleny vymysel... Ten motor rata s rezimom vysokych otacok, ak mu ho nemozes dopriat, musis robit obcas dekarbonizaciu... Teda ak nechces riesit potom nasledky...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od mucha999:

@prirodokochac Turuju stare sopy co maju problem …
@mucha999 tak to su technici az strach. Po spravnosti by to auto mali nechat zahriat majitelom az potom robit test. Mna sa na STK vzdy prve co pytali- motor mate zohriaty?
Odpovedať
Tak tak, občas treba s autom jazdiť a la Italian job :) s manuálom to ide aj čisto po meste pri predpisovych rýchlostiach, s automatom/cvt trochu horšie :D
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od arcticcode:

Diesle všeobecne viac vytrimu jak benziny, to je …
@arcticcode -citat--,,....... Ale závisí aj na značke... dajaka dacia po 100k je hodna tak do šrotu, kdežto honda pri 200k je len čisto zabehnuta a vtedy ešte len začina zabava :D ........netrep bludy a somariny čo Ti stara mať povedali....
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od minoo:

@toky1 egr ventily sa u nas pouzivaju v naftach o…
@minoo nikde nepíšem že to je nový zelený výmysel. Len že to je zelený výmysel. A dízlový motor v nízkych otáčkach s tým má problém. Preto nechcem dízel. PSA nechcem preto lebo ak sa preto auto pokazí tak jeho autorizované servisy ho nedokážu opraviť. To je celé.
Odpovedať
@toky1 sorry, som si po svojom vylozil: "Zelený výmysel - je už myslím v každom dízli."... Inak permanentne jazdenie v nizkych otackach a kratko, je problem uz pre kazdy motor (benzin/nafta) ak neupravis plan udrzby. Je pravda, ze az take blato z benzinoveho sania nevykydas, ale pockaju si ta ine veci... A, ze nechces dizel ani psa by som ja nikdy neriesil, to su cisto subjektivne veci... skus macku.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od arcticcode:

Diesle všeobecne viac vytrimu jak benziny, to je …
@arcticcode ale problem je ze ty na hondu nemas. Takze pokud mas auto za 1/2 tak bohuzel je to postavene na kompromisu.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od arcticcode:

Diesle všeobecne viac vytrimu jak benziny, to je …
@arcticcode jaj to ty kukas podla cennika. Nie podla skladovych zasob. Tak to si vyberaj farebnu kombinaciu toho crosslanda.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od minoo:

@toky1 sorry, som si po svojom vylozil: "Zelený v…
@minoo Na benzínovej corolle s atmosférickým motorom mám 175000km. Mimo servisplán sa pokazil ten elektronický člen valvematic - riadi otváranie nasávacích a výfukových ventilov. Vymenili ho a všetko šlape. Žiadne také ako s citrónom po oprave 8x v servise vždy minimálne týždeň a nie na nie opraviť poruchu. Toyota má svoje muchy typu žiarovka H11 ktorú keď vypáliš normálne v supermarkete alebo na pumpe nekúpiš - musíš ísť do autopredajne a obvykle aj tam je to na objednávku. Dokonca aj v autorizovanom servise Toyota ju nemali skladom a čo bol extrém - nechceli mi veriť že takú ozaj potrebujem do corolly. Autorizák v Ružomberku konkrétne. Ale aspoň odporučili kde presne v Ružomberku ju viem aktuálne kúpiť. To bol pruser vtedy - zistil som že mám vyhorenú žiarovku o deviatej večer a ráno o štvrtej som mal vyraziť z KE do Ružomberka a nikde v KE som nevedel zohnať tú debilnú H11.
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od toky1:

@minoo Na benzínovej corolle s atmosférickým moto…
@toky1 len tak mimochidom náhradné žiarovky boli kedysi povinnou výbavou vozidla aj s poistkami. 6 rokov dozadu mi ich k dodávke pri odovzdávaní auta priložili automaticky. K téme: pozeral som na stránkach opel v sekcii skladové vozidlá, ten crossland je aj v modrej farbe s výbavou, s normálnejším motorom, ale cenovka začína číslicou 2.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od prirodokochac:

@toky1 len tak mimochidom náhradné žiarovky boli …
@prirodokochac hej, boli žiarovky v povinnej výbave. Ale odkedy sú v kurze led, matrix, xenony a podobne príšerne drahé lampy tak ich legislatívci z povinnej výbavy vyradili. Lebo kto by kupoval nejaké led matrixy za 3000eur a nosil ich ako náhradu so sebou, že ano. Ja som dal odkaz na stonic v myslím slušnej výbave aj cene ale autor témy sa voľajako nechytil. Resp. nekomentoval. 😉
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?