...vďaka dokonalej spolupráci slovenských podnikateľov...konkrétne dodávateľa a špeditéra sme tretí kamión ytongu vykladali dnes ráno o 01.00...ešteže máme tolerantných susedov...
Ja sa Vam akoze cudujem, nikde nieje napisane ze musite vykladat hned ked pride kamion....
Mne prisli v piatok 2 kamiony po sebe v 30min. intervale a ten 2 cakal aj 4h, kebyze mal pripomienky nechal
by som ho do pondelka stat na parkovisku...samozrejme ze dolezita je komunikacia a slusna,no ked vidim ze je
niekto trubka ma smolu, kde niet rady niet pomoci...urcite by som o 1 v noci nevykladal,nechal by som ho do rana
cakat - bezna vec....
Tiez mi teraz volali zo stavebnin ci mi uz mozu poslat nosniky ktore su objednane na 12 augusta,ci by uz nemohli teraz - jasne ze nie,ked mam raz plan tak sa ho drzim....2-3 dni viem pochopit ale nie mesiac...co mna je po niekoho dovolenke,termin je dany a vtedy ho potrebujem a nie teraz aby mi zavadzal na pozemku.... ;-)
nech sa dari...
No ja sa tiež čudujem, ja som mal kamión z heluzu dohodnutý ráno na siedmu, a o siedmej aj prišiel, som sa aj čudoval že úplne presne. Až potom som sa dozvedel, že prišiel už večer o 11 a prespal niekde blízko stavby.
presne tak ako cmirko pise....
- dovod preco sa to vykladalo rano o 1:00 -> Kamionista nieje plateny za statie ale za KM, to mu robi vyplatu!
- kludne mohlo byt ze utekal opat na nakladku,popripade domov k zene detom a pod....ale najskor tie KM.
@creator keby si mal nieco spolocne s dopravou a vytazovanim aut a organizovanim prace pre nich, asi by si inak hovoril.... kamion ma mozno dalej dalsiu nakladku, alebo sa musi presunut, alebo konci a sofer chce ist konecne domov....
Ale je fakt, ze cas vykladky by mal byt proste dopredu dohodnuty + - nejaka hodina moze byt meskanie, alebo skor prejde, zavisi od ciest... ale lahko sa nadava, horsie byt v kozi takeho sofera , alebo cloveka, co ho vytažuje a platí...
Inak, za nedodržanie casu vykladania sa plati stojne - napr. vo firme , ked odmietnu vyloziť vtedy, kedy mali, maju pokutu, urctuje sa im stojne pripadne aj dalsie penale, ktore by mohol zase kamion dostat,, ak meska na dalsiu nakladku zase tam...no proste je to veda... nie je to take jednoduche, ze " nechal by som ho cakat" co ma po nom, ze?
Otazka teda je len ta, ze ako znela dohoda... ak ziadna nebola, tak potom nie je co riesit...
...jéééj netušila som, že to vyvolá takú búrlivú debatu, takže to trošku objasním...prvý kamión bol dohodnutý na 6.00 aj prišiel, druhý bol dohodnutý na 10.00 aj prišiel, tretí bol dohodnutý na 11.00 ale špeditér mu dohodil ďalší kšeft a bol schopný doraziť až o 15.00 a vtedy už páni, ktorý kamión mali vykladať museli byť v BA pri prebierke nejakého ďalšieho kšeftu a mohli prísť až o 22.00, nakoniec prišli čosi pred polnocou a do 01.00 bol kamión vyložený...Jasné špeditér si mohol zabezpečiť vlastnú vykládku...takisto šofér mohol čakať do pondelka, lebo vykladači už dnes mali ďalšie kšefty a mm dnes jednoducho v práci musel byť...takže sme mali adrenalínovú noc a ak toto bol najväčší problém ktorý sme pri stavbe mali a mať budeme tak som šťastný človek....
@katrin21 pred časom som robila aj ja nejaké nakládky a vykládky kamiónov...v závislosti od prístupu vodičov som sa im snažila vyjsť v ústrety...nebol problém prísť do práce aj večer bez toho, aby mi to zamestnávateľ zaplatil, jednoducho som človek a nesprávam sa tak ako nechcem aby sa iní správali ku mne...asi patrím do iného storočia... :)
@katrin21 suhlasim s tebou nemam nic s nimi spolocne, ale toto je fakt co som napisal...
ono to nieje vina sofera je to len figurka, chyba bude hore hlavne tam kde to riadia - zo stolicky viem aj ja riadit,
ale realita je uplne inde...to co si spisala vo vire euforii mi je jasne a zatial tu nik na nikoho nenadaval a ze co ma
ponom ono to v podstate tak je, nieje to moj problem ale problem spolocnosti v ktorej pracuje a sofera, toto
nech si riesi on a nie ja za spolocnost...kde to kto videl vykladat o 1 rano....
- realny priklad: chlapec mal v piatok vykladat v BA kamion Ytongu, je z vychodu asi VT, musel cakat do pondelka
lebo firma,clovek neviem kto nemal k dispozicii vysokozdvyzny vozik....chlapec mal 2 moznosti cakat do pondelka
alebo ist na vychod domov. Mohol prekliknat postavit sa na hlavu nic neporiesil,ostal a cakal...
Tu je to jasne ten co to riadil nemal ani sajnu co riadil....
Kamarat stavial dom, urobil tiez objednavku v stav.firme na stav. material tehly so zenskou co tiez riadi
a dopadlo to tak, ze murari na stavbe, 2 kamiony vylozene a murari stoja, pytas sa ze preco ? No lebo ta zenska
zabudla na to najdolezitejsie - lepidlo! a pritom bolo aj zaplatene, vies co to znamena pre invsetora? to ze musi utekat do najbl. stavebnin a doniest ho, medzi tym plati murarov na hodinu ze stoja a co ta zenska? Nic jej sa to netyka, tak preco by som ja mal brat ohlad na neschopnych ludi.....
@creator ziadne euforie ale neprezivam :-D to so napisala len na margo toho, ze viem, ako to je s touto pracou, aj ked v nej ja konkretne nepracujem, ale mam k nej blizko a viem dobre, ako to chodi a nie je to jednoduche....
Inak, to ci sa chlapec vrati na vychod , to nie je na nom. sofer o tom nerozhoduje... ak by sa vratil, KM kto zaplati? v takom pripade zostava, alebo sa to vybavuje vselijako, aby ho predsalen vylozili a ked nie, tak caka do pondelka, ale s tym, ze firme, ktora neumoznila vykladku v stanovenom case( lebo nemala vozik zabezpeceny, to nie je starost sofera, ani dopravcu !!) bude uctovane stojne - v nom je aj plat vodica za dany cas....
Kamion ked stoji a nejazdi, stoji vela penazi... poistky, leasing.... denne su to aj tisice korun.... viem o com hovorim.... ver mi... + k tomu stupajuce ceny PHM... takze.... vobec byt v tom biznise a udrzat sa je dost o hubu....
Ano, chyba tu asi nastala v organizacii , ja sa na to pozeram triezvo... Firmy bohuzial inak jednaju s beznym clovekom a inak s firmami.... lebo tie by s nimi inak jednali... bezny clovek nezmoze nic a v tomto pripade toho asi dopravca vyuzil.... Nezastavam sa ho, to nie... len pisem, ako sa veci maju mozno...