Dobry den,
neviete nahodou, ci sa da reklamovat vec aj bez blocku? Neviem ho totiz nikde najst. Dlho sme prerabali a este nemame vela nabytku, tak veci su kade tade pobalene v skatuliach. Prezrela som uz vsetko a nic. Je to uvedene niekde v zakone, ako to je? Ide o matrac, kt. zacal plesniviet, este je rok v zarucnej lehote. Je to Dormeo, nemaju ich vsade. Tusim, ze som sa v predajni aj registrovala, posielaju mi semtam reklamy. Mali by vediet, mat zaznam, co som kupila. Myslite, ze to nejako pojde? Alebo co ine navrhujete? Potrebujem sa ho zbavit a bol velmi drahy na to, aby som ho len tak vyhodila a kupila novy? Nejake napady, finty, rady ako byt uspesna v reklamacii? Vdaka vopred.
@luana Ide ti o reklamáciu vady výrobku alebo o to, aby si sa "zbavila" matraca? :-|
My máme všetci 4 rodinní členovia matrace Dormeo (vyše roka bývame) a neplesnejú nám, spokojní sme, matrace si pochvaľujeme...
Matrac sám od seba veru asi nezačal plesnivieť, a ťažko budeš dokazovať, že je to vada výrobku. Nietože ešte aby ti vyšiel predajca v ústrety, že ti dá svoju evidenciu o predaji...
Zákon o ochrane spotrebiteľa hovorí "§ 6, .. (7) Spotrebiteľ má právo vrátiť výrobok, ktorý je nebezpečný, výrobcovi, predávajúcemu, dovozcovi alebo dodávateľovi. Ak spotrebiteľ uplatní toto právo, výrobca, predávajúci, dovozca alebo dodávateľ je povinný vziať späť takýto výrobok a najneskôr v lehote do troch pracovných dní od prevzatia výrobku vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu výrobku vrátane účelne vynaložených nákladov, ktoré je spotrebiteľ povinný preukázať. Výrobca alebo dovozca je povinný vziať späť výrobok, ktorý nie je bezpečný, aj vtedy, ak spotrebiteľ nemá doklad o kúpe výrobku."
tam sa teda spomína aj to, keď nemáš doklad o kúpe..napr. takto robí aj Ikea..ak sú nejaké jej výrobky vyhlásené za nebezpečné (napr. hračky). Ale aj Ikea inak žiada blok, inak reklamáciu nepreberie...
Skús sa obrátiť na predajcu so žiadosťou o radu, ako postupovať...Dormeo je veľká spoločnosť, isto sa posnažia...ale je nefér zhľadať spôsoby, ak vašou vinou alebo nedbanlivosťou došlo k poškodeniu zakúpeného predmetu... :-.
Nemyslim si, ze by to bola moja vina, preto ho chcem reklamovat. Pouzivala som ho tak, ako to bolo uvedene aj v navode - otacanie, vetranie a vsetko, preto si myslim, ze by to mal byt dovod na reklamaciu. Vzala by som od nich novy matrac taky isty, lebo je naozaj dobry, co sa pohodlia tyka. Zajtra tam asi zajdem a opytam sa, co sa da robit. Dufam, ze to vyjde.
snad ti to dobre dopadne.ale matrac sam od seba nezacne plesniet!!!poviem ti jeden pribeh-pred rokom som si urobila postel,ktora bola s uloznym priestorom,ale nemala odspodu vetranie a tak mi veci v ul.pr. zatuchli,lebo sa otvaral raz za dva-tri mesiace.chvalabohu jednalo sa iba o stare hracky a nepouzivaneveci,tak sme umyli...teraz som dala na spodok postele perforovany sololit,nic netuchne.tak keby sa ta pytaju na miesto pouzitia,musis potvrdit,ze je to vetrane!!!
Neviem veru, či sa to bude dať. Každý predajca je samozrejme háklivý na dodržiavanie postupov zvlášť pri reklamáciách. A zväčša si ako prvý pýtaju bločik. No možno by som to ale aj tak skúsila. Za skúšku predsa nič nedáš, no treba byť pripravená na ich neochotu a obvinenia, že si matrac nepožívala tk ako sa malo. Nato sú oni špecialisti ;-)