@catscan nie fakt som taky benzin nasiel na druhy den, doma dvojtakt ani nemam iba 4 takty cize ani nemiesam olej s benzinom, tiez som sa cudoval ze preco je cerveny
Moj brat je profesionalny
y opravar motorovych pil(robi to 40 rokov) od vyucenia u Lesov SR.Hovori ze najhorsie co je pre motorovu pilu naliat
t benzin z "kotonky" -on tak tie flase vola.Je to najjednoduchsi sposob ako zadriet motorovu pilu,ci zasrat karburator(po robote byva u neho sora a robi do noci)....Takze kup si original bandasku z trvrdeneho pvc ,nie tuto nafukovaciu kotonku..
@technik007 Tak... v 70-tych rokoch sa do nových áut dávalo tzv. "vrchné mazanie" Doporučovali to výrobcovia vozidiel prvých cca 500 -1000 km keď bol motor ešte v zábehu. Olej sa pridával priamo do benzínu pri tankovaní. Vôbec to nie je na škodu ani pri dnešných motoroch, keď sú diely motora opracované podstatne presnejšie, ako tomu bolo voľakedy. Niektorí majitelia dieslových motorov pridávajú olej aj dnes do nafty, lebo nafta niektorých výrobcov je suchšia, ako nafta iného výrobcu. Tá trocha oleja ničomu neuškodí, ale môže pomôcť. Hlavne u dieslových motorov ako som spomínal eliminuje možnosť opotrebovania, prípadne zadretia vstrekovacieho čerpadla a trysiek samotných. :-)
@jamk1 Veríš alebo nie, kamarát mal starého GOLFA a motor išiel ako kedy ;-) a tak už nakoniec nedával naftu, ale prepálený kuchynský olej / jeho žena robila v nejakej reštike/ a ten prefiltrovaný olej lial do motora, čuduj sa svete motor nedymil až tak ako som si myslel, že bude ako údiareň.. ;-) neviem do kedy tak fungoval, nakoľko som sa s ním už nestretol dlhšiu dobu a neviem ako to skončilo-začalo??.. :-) Ľudia sú vynalizavý :-D
@technik007 No ono to asi fungovať bude. Naši západní bratia to sú šetrením veľmi preslávení a na ich motoristických fórach často čítam, aký kuchynský olej je kde a za akú cenu v akcii a kupujú ho práve do áut, lebo ušetria nejaký ten Halier. Rozhodne do motorov typu Common rail by som ho nelial. Tak ako píšeš, starý Golf, stará dieslová Felícia, tie toho znesú hodne. :-)
@catscan no ,raz so zabudol heslo a dal som nový,na niektorom Pc,či tablete (používam ich viac) a pretože má hocikde zablokujú tak mám zo 4emaily a potom neviem niekedy z ktorého sa prihlásiť...
@santos950 Pri dnešných autách sa už o veľa starať ani nemusíš. Olej v motore sa mení po 50 tis. km, v prevodovke trvalá olejová náplň... okrem toho, dnešné autá Ti servis aj tak pripomenú, tak moc nie je čo riešiť. Jasné sú aj výnimky, ale nie je to tak ako voľakedy, že sa menil olej každých 7,5 tis. km v motore a v prevodovke každých 20 tis. km. :-)
@jamk1 Ked veris tomu,ze olej v agregate sa ma menit po 50 tisic a v prevodovke je dozivotny tak sa ani necudujem preco je tato spolocnost v takej riti :-D :-D :-D
@dodik13 Ty o čom hovoríš? Takmer celý život som pracoval ako automechanik. Pokiaľ Ty ešte jazdíš na Škode 100, tak samozrejme pre Teba moje údaje o výmenných intervaloch neplatia. :-)