ja se behem poslednich 3 let stehovala 4x a letos me to ceka znova. Nejlepsi je, neshromazdovat veci,ktery stejne nepouzivas. Duelzite je dobre zabaleni, podle toho,co kam patri....
nikky,neeee...ja jen rikam,ze bez stresu to udela firma, ja se stehovala sama, zatim neni potreba si nekoho najimat. Jinak pokud chces pribliznou cenu, mrni na net, najdi si stehovani, mivaji tam i ceniky ;-)
kristi, tak ale firme by som to nedala... Oni ti aj všetko pobalia? =-) to neviem, či by som chcela, aby sa mi niekto rýpal vo veciach....
Ide o to, že máme dvojičky (15-mes.) a čaká nás sťahovka, tak si to chcem nejak uľahčiť, poraďte nejaké finty, aby sme sa celkom nezbláznili :-D
katri, želám Ti pevné nervy, my sme sa v roku 2006 sťahovali 4 - krát. Bolo to na nervy.
Recept asi neposkytnem žiadny, iba sa vyzbrojiť veľkou trpezlivosťou. Len na tvoju otázku - neviem či to ide bez stresov. Ide len o to ako si to človek pripustí.
Souhlasím s Kristi - nekupit zbytečné věci, případně je rychle vyhodit do koše, než si to rozmyslíš :-) Taky je dobrý začít shromažďovat krabice - spoustu krabic a koupit pytle na měkké věci - oblečení a tak ( ale chce to ty pevné).
super krabice maj v Bauhausu - i na sklenicky
radim nedavat do krabic moc veci, aby nebyly moc tezky
my jsme za stehovani po Praze - plne zarizenej 3+1 - platili 15tis
doporucuju Interspedition Zeman, uz jsme se stehovali nekolikrat a vzdycky s nima
Ja som taka rada, ze sme sa stahovali pred Vianocami poslednykrat v zivote...Sme dvaja, ale veci sme mali ako desiati:( Stahovali sme sa len nedaleko, tak sme si na dva dni prenajali mensie stahovacie auto a sami si to povozili. S detmi by som si ale nechala povozit veci stahovakmi, tu to je tak, ze ti aj vsetko ponosia do auta a pobalia. Dva tazke gauce a police manzel nosil s jednym chlapikom, ktoreho sme nasli v pekarni:) V lete 2006 sme sa stahovali z new Yorku do illinois a cesta nam trvala 18 hodin...Sli sme zase sami so stahovacim autom. Nastastie bola moznost prenajat si auto na jednu cestu. Fuj, ale nikdy viac.
ahoj, ja doporucuju Tavočer, jsou skvělí a udělají i to, co ostatní firmy odmítají. navíc za super cenu. my platili myslim 2 tisice, a to jsme se stehovali 20 km za prahu.
zhromažďovať veľké krabice od banánov, porcelán, sklo baliť do obrúskov a novinového papiera, na každú karbicu napísať číslo a obsah, príp. kde- čo patrí, napr. č. 48, kuchyňa, porcelán :-D , vrecia na šaty, potom objednať sťahovaciu firmu a poďho na to, ja som balila zhruba týždeň, popri práci, preťahovali nás v priebehu jedného dňa, počas ktorého som ešte stále dobaľovala :-D , cca 70-80 krabíc a vriec, ešte je dobre mať poruke vždy vrece na vyhodené veci :-D , bez stresu neviem, ale bez únavy to nejde :-D
hm,ak je hlavnym kriteriom stahovania bezstresovy priebeh, odporucam postup popisovany Catf. Ak sa budes stahovat v ramci mesta aj cena co popisuje,je velmi realna.Vygoogli par stahovacich firiem, zavolaj im, povedz co ocakavas a spytaj sa co by pre tvoju rodinku za tebou stanovenych podmienok vedeli urobit. a samozrejme za kolko.
Sama som velke stahovanie prezila tesne pred Vianocami. Firma co nas stahovala najprv prisla obhliadnut byt a v stanoveny datum prisli traja statni mladi muzi a byt 2+kk kompletne zabalili a odniesli v priebehu 5 hodin. Stahovali sme sa krizom cez Europu, nic sa nerozbilo,neposkodilo ani nestratilo.
pokial uz teraz vies,ze sa budete stahovat viac menej svojpomocne, skus zohnat velke pevne skatule, dostatok baliaceho papiera( mozno poziadat rodinu o stare noviny?) a dostatok sirokej lepiacej pasky. Ak je to mozne,dvojcata uschovaj bud u babiciek/pribuzenstva alebo u kamaratky a najlepsie s niekym( kamaratka?) si sadni,vytried veci co nechces v novom byvani, pobalte sklo a porcelan atd.krabice si oznac, lebo je dost frustrujuce hladat medzi stohom krabic prave jednu,kde su napr. hrceky na caj:-)
nech ti stahovanie dobre dopadne:-)
Mnoho stěhovacích firem (v ČR) nabízí zapůjčení krabic zdarma! Což je šikovné, protože ve všech supermarketech v okolí byly velké banánové krabice rozebrané... My za zařízenej byt 2+1 (do vedlejší ulice) platili cca 11 tis. Ale s firmou jsme spokojení nebyli... Hlavně to chce hezky v klidu začít balit věci a popisovat bedny, nebo se z toho zblázníš. Dobrý je si na ně i napsat, kam chceš aby je složili (POVLEČENÍ - LOŽNICE, HRNCE - KUCHYNĚ, HRAČKY - DĚTSKÝ POKOJ atd.). Ale bez stresu to asi nejde.... ;-)
Prý si opravdu někteří lidé nechají přestěhovat celý byt od firmy, ráno dají klíče a večer jdou do nového... ale to neumím moc dobře představit, brrrrr....
katrin, jestli chceš stěhovat levně, tak se poptej po známých, kdo má vozík za auto nebo radši k dispozici dodávku, dobrý jsou i starý Avie ;-)Určitě se někdo najde. Všichni v našem okolí tak vždycky přestěhovali za flašku slivovice a ještě k tomu vždy mají zdarma svaly kamarádů :-D
No a k tomu aby to nebyla stresová záležitost - tak kromě dobrýho zabalení, označení krabic a vyházení zbytečností snad jen to, že si musíš pořád připomínat, že tě na konci dne (týdne...) čeká super bydleníčko. No a možná ještě je dobrý to nehrotit. Když budeš trpět představou, že druhej den to musí být dokonalý jak po roce života, tak moc klidná nebudeš - prostě si to užívej, třeba i rozlož do víc dnů, však je to jen jednou za čas, tak je třeba si to vychutnat (i když mě je 24 a stěhovala jsem se 11x :-p :-D )
Ahoj holky, my se stěhovali několikrát, vždy komplikovaně se půjčilo auto, nosilo a nosilo.... Když jsem se v létě stěhovali z garsonky do bvlastního, bylo jasné, že pick-up stačit nebude. Takže jsme do různých krabic (z malé samošky) vše zabalili a popsali(fakt důležité, člověk pak furt něco hledá), něco do igelitek, zavolala se stěhovcí firma, z 3.NP původního baráku do nového o 10km dál jí to trvalo 2 hodinky a něco . A že ta Avie byla docela zaplněná (lednice, pračka, počítače, hromady knih, oblečení, kola,nádobí, kytky, prostě to co člověk za 8 let nashromáždí). Přijeli, během necelé hodiny vše odnosili do auta, a v novém bytě zas za necelou hodinku vynosili. Byli to pořádní namakanci, kdybych to měla tahat s přítelem, tak to nosíme týden. :-D Dokonce nabízeli i půjčení krabic zdarma, a i balení věcí (za kolik to nevím), atd. Dali jsme jim za to 2.500,-, byli jsme max.spokojení, nic nerozbili, nekecali, makali. Když jsem si spočítali na klik by nás vyšlo půjčovné velkého auta, pak aby se člověk bál, že ho někde nabourá, takto jsem měli i náš majetek automaticky pojištěný a hlavně těch sil ušetřených, těch peněz nelituju ;-)
to lesanaa: ja som dala na cenné kúsky najprv obrúsok a potom noviny, ale nie na všetkom som si dala tatko záležať, balila som všetko sama a narýchlo- nakoniec pri 20 škatuliach plných skla prežijem, keď sa niečo rozbije :-D ... a ku koncu došli všetky igelitové tašky, krabice..."materiál" sa ťažko zháňal :-D
urcite zalezi na to, co se stehuje. My mame treba tu velkou americkou lednici a skrin,ktera je skoro 4 metry siroka a musi se rozberat, aby se dala stehovat. Stehovaci firma, co jsem zminovala krabice zapujcuje za poplatek plus my jsme si koupili krabice na veci, o kterych jsme vedeli, ze v nich zustanou a pujdou na ulozeni. Ja preferuju zabalit si vlastni veci ...vzhledem k mnozstvi veci, ktery mame, musim zacit cca 1 tyden predem, abych to stihla. Balim si veci podle druhu a popisuju si krabice. Stehovaci mi vzdycky ty krabice na zapujceni privezou driv. Co se tyce nabytku,tak ten nechavame rozebrat a zabalit do bubliny. Stehovaci maji napr satni skrine, takze se obleceni na raminkach prenese ze skrine do krabice a nemusi se skladat do kufru atd. JInak treba periny jsem davala bud do satnich krabic, protoze jsou vysoke a ciste nebo do velkejch plastovejch pytlu. Musim rict, ze nekolikanasobny stehovani ma jednu velkou vyhodu, vzdycky jsem se zbavila spousty harampadi, ktery jsme v mezidobi nakumulovali Je to fakt neskutecny, kolik zbytecnosti je clovek schopnej si koupit :-) Takze stehovani me naucilo nekupovat uz nic, co nutne nepotrebuju(krome obleceni,kabelek a bot..samozrejme) ;-)
priklanam sa k stahovakom, maliarom, elektrikaom, instalaterom a vsetkym moznym dostupnym sluzbam, nech su akokolvek drahe...my sme sa stahovali min rok 2x, sme dvaja mame sice nejaky nabytok ale s rodinnym stahovanim sa to zdaleka neda porovnat a napriek tomu si myslim ze ten cas, nervy a bolave krize by za tie prachy fakt stali :-S
...aj my sme cerstvo prestahovani....a musim si verejne vydyxnut a skonstatovat ...."xvalabohu" ;-)
...za 3 dni sme prestahovli 3izb. byt ....so 4 clenmi........samozrejme..ze nocnym stahovanim do 2.30 sa xvalim nebudem.... :-N ....bolo o o drzku.... :-S
...velmi si poxvalujem velke ...igelitove...pevne vrecia...../este lepsie ako kartonove krabice/.... ;-)
...a samozrejme plastove bednicky na prenos super tazkyx veci mensix rozmerov.... ;-)
No, ještěže se teď stěhujeme na dobu přechodnou k babičce po Praze, ale věcí se nám nakupilo tak na Avii... ještěže nám stávající pan domácí nechá nechat některé věci u sebe v jednom pokoji (obr postel, skříně apod.). No, ale za tu dobu, co žiju v Praze- 5let se teď budu stěhovat po 6. Tak snad 7 bude šťastné číslo - do vlastního! :-)
tak ja se budu k priteli stehovat asi na podzim.. to uz by mohlo byt nejnutnejsi po rekonstrukci, stehovat se budu po 3, je lepsi fakt vyhoret!!!!! :-N
Na stěhování těžkých věcí můžu doporučit stěhovací krabice z IKEA se zvýšenou nosností - jedna stála 45Kč, má nosnost 30kg. Výborné na knihy a porcelán.
Sklo balím do jemného balicího papíru - hlavně je potřeba vycpat vnitřek nádoby zmuchlaným papírem. Z vnějšku stačí celkem lehce obalit. (Táta - sklářský výzkumník - mi vysvětloval, jak vypočítat pnutí a odolnost skla v různých směrech :) - vím z toho prd, ale pamatuju si, že je důležité hlavně vycpávat:) )
Na měkké věci se mi moc osvědčily velké odpadkové pytle - ty stahovací, obvykle jsou modré se žlutým vázadlem.
Na stěhování skleněných desek (poličky, výplně dvířek...) - doporučuju obalit do fólie - stačí potravinářská, ale ta je drahá. V papírnictvích a hobbymarketech se dá koupit veliká role stejné folie, akorát bez zaručené nezávadnosti pro potraviny. Doporučuju tím obalit důkladně i nábytek, který se může poškrábat či znečistit - balili jsme ledničku, matrace, dýhovaný nábytek...
pre istotu to kopirujem z temy "Preberanie/odovzdavanie bytu" aj tu, lebo sa mi vidi, ze tu je vas viac so skusenostami z predaja, resp. kupy bytu a ze tu to viac "zije" :-D :
ahojte. nas caka v najblizsich dnoch tiez preberanie bytu od povodnych majitelov. nakolko s nimi mame aj trosku neprijemne skusenosti, chcem sa uistit, ci maju pravo od nas pytat nejake peniazky za alikvotnu cast mesiaca, kedze urcite do konca mesiaca cakat nebudu :-p . vsetky stavy plynomeru, elektromeru, vodomeru atd. sa zapisu do protokolu a s tym sa mame ist potom spolocne oni odhlasit a my nahlasit na prislusne urady. podotykam, ze nakup bol realizovany cez realitku, takze ma byt pritom realitak pritomny. on sice potvrdil, ze mu mame dat potom vediet ked k tomu pride, ale zmluva s realitkou je uzatvorena na dobu urcitu do 15.-teho=to znamena, ze uz vlastne neplati? v zmluve sa uvadza o.i., ze ma poskytnut sucinnost pri preberani bytu. si myslim, ze aj ked je uz po 15.-tom, kedze kupna zmluva sa uzatvarala v case platnosti zmluvy, ucinky zmluvy s realitkou trvaju az do splnenia vsetkych zavazkov, ci sa mylim? realitak nema dobre "spomienky" na nas obchod, tak len dufam, ze sa z toho nebude chciet vyzut ]-( . a povodny majitel ho tam ani nepotrebuje, sa vyjadril, ze naco nam ho k tomu, ze si vieme sami odpisat stavy... ale my na tom po tych skusenostiach budeme trvat!
som sa trochu rozpisala, sorry, ale ak mi viete poradit, co s tymi alikvotnymi poplatkami za uzivanie bytu do toho datumu preberania, ak by nejake od nas chceli, budem velmi vdacna x-) !!! prosim, cim skor, ak sa da ;-)...dakujem velmi pekne :-) !
a mam este jednu prosbu na zaver, viete mi niekto poslat vzor toho preberacieho protokolu alebo ma usmernit, kde to najdem, keby nahodou... 8-( ?!
dik :-)