Z akých materiálov stavať dom? Vaše rady a skúsenosti.

Zobraz úvodný príspevok
z coho stavat dom,ponuka materialov skutocne siroka,cenove ponuky tiez rozne a samozrejme kazdy vyrobca si ao super kvalitne chvali len to svoje,aka je vsak pravda a ake su vase skusenosti
Odpovedať
@pivec Na tom bude omietka, ktorá zabezpečí vetrotesnoť zvonku. Mechanická odolnosť je vďaka veloxkám. PUR penu máme len okolo okien, klasika. Niekde sme Velox dosky podstrekli penou na nosník. Medzi sebou sú spájané cementovým lepidlom. Je fakt, že ak potkany budú chcieť, pochrúmu si dosky. Tie dokážu rozdrviť aj tvrdšie veci.
Odpovedať
Profilova fotka
takze od dnes mam doma projekt bungalovu 1178 (euroline) mam tam navrhnute samozrejme presne to co som čakal: porotherm 38 + 8 zateplenie. (trafili presne tu tehlu, ktorej nie som naklonený) skor uvazujem nad. ytong 30 + 15 EPS alebo varianta betonova tvarnica 25 + 20 EPS .... ale nezavrhol som uplne este ani Heluz 30 + 15 EPS (aj ked s tym bude asi najviac roboty) co navrhujete vy ?, do ktoreho riesenia sa mam dat ? alebo su aj ine riesenia este bude to veru este zaujimave cele toto stavanie domu :-)
Odpovedať
Uvazujes s hrubkami muru iba 45cm. Nie je to malo ? Ja mam 37.5+15, ty kludne mozes dat 25+25. Na eps nesetri.
Odpovedať
@pivec predpokladam ze ty mas strechu urobenu tiez z ytongu, ci...? Drevostavba je v podstate rovnaka konstrukcia ako ma kazdy na streche. Izolacia medzi tramami, OSB, sadros. Samozrejme ze to treba dobre zafoliovat. Z vonku je na OSB doske polystyren s omietkou ako na klasickom dome, takze neviem ako by sa tam ta haved mala dostat. Je treba si dat zalezat na detailoch.
Odpovedať
No a o tom to je. Detaily riesi iba malokto. Napriklad ja mam dost havede aj v podkrovi. Nejako sa to tam dostane. Ale aspon do vnutra to uz ako nema prejst.
Odpovedať
@mio23, opäť drobná korekcia k "Zatepluje sa hlavne zvnutra pretoze spravne ma byt velky difuzny odpor dnu a smerom von ma byt material s mensim difuznym odporom a to je vibrolisovana tvarnica" :) Toto je záležitosť celkovej koncepcie fungovania domu. Betón, tehla... čokoľvek s vysokou objemovou hmotnosťou, čo sa používa ako masívna obvodová stena má okrem tej super odolnosti a nepriezvučnosti ešte tú výhodu, že skvelo akumuluje teplo. Do drevodomov, ktoré masívne steny nemajú sa často robia hrubé betónové podlahy vo vnútri teplovýmennej obálky (zakladanie na penosklo) alebo masívne vnútorné priečky kvôli akumulácii tepla. To ty s tvojim poradím vrstiev napríklad riešiť nemusíš. Okrem toho masívne vnútorné steny sú aj dobrým vodičom tepla a teda ak pasívny dom dokuruješ akumulačnou pecou (viem, že tomu nie si moc naklonený, ale ono tie komíny a pevné palivo v pasívnych domoch nie sú nič výnimočné, len teda to nie je klasický krb s otvoreným ohniskom a výkonom 50kw:) ) na prízemí, v zásade nepotrebuješ rozvody tepla, lebo teplo je vedené stenami aj na druhé poschodie. Preto mne osobne príde logickejšie nechať masívnu časť zvnútra. Niekde som tu spomínal, že ten polystyrén vlastne "dýcha" celkom dobre (podobne ako monolitický betón, čo je horšie ako vibrolisovky, ale tie sú zas "tesnejšie" ako napr ytong, kvôli vyššej obj. hm.) Ale ak niekto chce dom, ktorý rýchlo reaguje na kúrenie (chata...) a má doriešené letné prehrievanie, veľkej akumulačnej hmote sa musí vyhnúť a potom môže zvoliť skladbu opačnú, ale to už asi lepšie vyjde ten drevodom asi. A tá cena tehál: Nie len, že sa musia páliť, ona tá hlina musí byť zmiešaná s pilinami, ktoré pri vypalovaní vyhoria a vzniknú dutinky, ktoré tak fajn izolujú, okrem toho sa musí profilovať (je to mašinka rozmerov menšej chalupy), rezať veľmi presne, musí byť správna zmes hliny a prísad aby mala takú a takú pevnosť aj pri takom a takom počte dutín a dier a všetky tieto chemické, technologické a ďalšie procesy stáli výrobcu ťažké prachy pri ich nákupe, či vývoji a ďalej pri ich certifikácii tento výskum potrebuje tiež zaplatiť. Čím viac sa naťahujú prirodzené vlastnosti materiálov (izolačná hlina :) ) tým je táto položka vyššia.
Odpovedať
@mmisoo zasa si nedával pozor? Najskôr vymyslieť skladbu (a kopu iných vecí) a potom kupovať projekt! Tak teraz ostaneš po škole a pekne študuj http://www.modrastrecha.sk/forum/tema...
Odpovedať
Profilova fotka
@geroj inac to ze teplo je vedene stenami je zaujimavy pohlad :-p tu ytong zrejme skoncil. Neviem ten vibrosil aku ma akumulacnu schopnost, ale nebude mat taku dobru ako tehla alebo plny beton (zaujimalo by ma to), zrejme preto sa v NED zanedbava ich hodnota a zateplia to zvnutra, ono v podstate skor vykuria, ale skor im to zhasne ked vypadne kurenie. Ale napriklad vo vacsine knih tusim sa pise, ze betonovy monolit sa prehrieva pri pasivnom dome, myslim ze vibrosil sa nebude, lebo nevie naakumulovat tolko tepla, rychlejsie sa moze zase vecer ochladit, podla toho si myslim ze ked sa to aj prezenie, velka schopnost akumulacie velkeho nakapacitovania energie moze aj ublizit domu v lete, dom sa zacne prehrievat ku koncu leta, asi preto v grafoch monolity maju problem v lete... Viem ze v drevodomoch sa riesia bud priecky pevne, alebo vrch je beton (co sa robila aj podlaha drevena, teraz sa meni nazor na betonovy strop), aby to nasavalo teplo, skladovalo.. To vlastne robi aj zotrvacnik ak by sa nieco stalo.. alebo ak ma niekto elektricke kurenie v podlahe a ma zvyhodnenu tarifu ktora za den par krat odpaja kurenie a prepne dom na vyssiu tarifu, akumulacia maskuje vypadok - odpojenie kurenia.. Akumulacia je vlastne zalozny zdrojcek, ak vypadne kurenie, tak trosku to taha samo..
Odpovedať
@mio23 tak tak, stretol som ľudí čo sa dušujú, že oni žiadnu akumulačnú hmotu nechcú, že oni zakúria a za 5 min. majú teplo. To je fakt. Ale ako vravíš, vypadne kúrenie a len čo otvoria dvere, všetko teplo je v ťahu. Veľa pasívnych domov v lete funguje tak, že na noc nechajú krížom otvorené okná a cez deň zatvoria a nepotrebujú ani zemný register, ani iné chladenie, pretože dom funguje ako jaskyňa. Ako so všetkým to však ani s akumulačnou hmotou netreba preháňať, ale pri masívnej konšt sa zas zvykne na prerušenie tep. mostov v päte steny použiť foamglas (tj penosklo, ale tvarovky) alebo niečo podobné a bet doska je tým pádom mimo tepelnovýmennú obálku, takže aj pri započítaní bet stropu nie je tá hmota taká veľká. Tiež to skrátka treba brať koncepčne, ale na to ako dimenzovať akumulačnú hmotu ti nepoviem žiadne čísla. Nepoznám ich a tipujem, že zďaleka nie som sám :) A tá akumulačná schopnosť býva uvádzaná v technických listoch, ale vo všeobecnosti by som hádal, že bude podobná na m2 pri všetkých hrúbkach ytongu, tehly, či vibrolisky. Závisí totiž od objemovej hmotnosti a ako vieme čím širší ytong, tým viac vzduchu a menej hmoty na m3. Podobne tehla. Je síce hustejšia, ale zasa prehnaná veritálnymi dierami, čiže samotnej hmoty tam tiež nie je moc. A vibrolisky sú síce tenké a tiež deravé, ale počítam že betón je hustejší ako ytong (menej vzduchu). Sú aj vibrolisky pórovité?
Odpovedať
Profilova fotka
@geroj beton 1m3 = 2,3 tony merna tepelna kapacita = 1020 ... vibrolisovana tvarnica 1m3 = 0,835 t z toho zrejme mozem vychadzat ze akumulacia je 3x mensia ako plny beton vsak? cize 1m3 vibrolis = 370
Odpovedať
@mio23 Hej, presne tak by to malo byť :)
Odpovedať
Profilova fotka
ja by som bud ytong alebo drevodom,to sa tyka hlavne ceny a pohodlia,a nijaky bungalov to je podla mna skoda miesta na podkrovi alebo uz ked tak vyhnat vyssie pomurnice a urobit aj podkrovie.neni to zbytocne plytvat svojim priestorom do buducna :-|
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
mam otazocku: ak mam v projekte navrhnutu skladbu: 38 cm tehla + 8 cm zateplenie, mozem tam dat 30 cm alebo 25 cm Ytong + zateplenie ?? treba to nejako upravit v projekte ? zaznačit ?
Odpovedať
@geroj nie je náhodou v NED alebo aj pasívnych domoch potreba akumulovanej energie o hodne nižśia ako v klasických? a nie je náhodou ak potrebujem malé množstvo energie aj postaćujúca hmota vnútrných priečok?
Odpovedať
@pr Nie tak celkom. Ak mám akumulačnej hmoty viac, bude v dome teplo dlhšie, ako keď jej mám menej, či je dom pasívny, či nie. Dá sa pravda povedať, že rovnaké množstvo akumulačnej hmoty zabezpečí v pasívnom dome dlhšiu tepelnú zotrvačnosť ako v nepasívnom, ale povedať že postačuje hmota vnútorných priečok sa nedá, pretože možno áno, možno nie. Ako som už povedal, záleží aj od toho z čoho sú tie priečky. Ak zo sadrokartónu, tak určite nie, ak z tehlobloku, tak možno áno, ak z betónu, alebo z nepálenej hliny, či TPP, je to zas o niečom inom. Ďalej záleží od dispozície. Ak mám open space s 3 metrami priečok dokopy, nech sú z čohokoľvek, odpoveď znie nie. Ak mám drevostavbu s dreveným stropom, na 2. NP zvyčajne nemôžem použiť iné ako ľahké priečky, čiže opäť nie. Ďalej záleží od toho na čo že to vlastne stačí. Ak na to, aby preklenula výpadok elektriny, ktorou kúrime na 3 hodiny, bude jej treba iné množstvo, ako keď chceme v lete v noci vetrať oknami a využiť akumulačnú hmotu na to, aby nám celý nasledujúci deň chladila interiér. Takže ako som už povedal, treba zvážiť či je jej to správne množstvo. A áno, v pasívnom dome nato môžu stačiť aj priečky. Ale nemusia. Aj skúsení projektanti pasívnych domov navrhujú v niektorých drevostavbách betónové stropy, či betónovú dosku základov vo vnútri tepelnovýmenného obalu, takže v tých domoch asi priečky nestačili.
Odpovedať
http://www.stavebnictvi3000.cz/clanky... odporucam precitat
Odpovedať
@kriloter zaujímavý článok. Len som celkom nepochopil, prečo najskôr skúšajú betón+XPS a po skúške steny SDK+XPS je táto v texte porovnávaná s jednovrstvovou betónovou stenou a nie so zateplenou bytónovou stenou, ktorá vychádzala lepšie ako SDK+xps. Okrem toho okrajové podmienky sú zadané tak, že sa vlastne počítajú tepelné straty len stenou samou. Aby bol test skutočne výpovedný, mal by sa počítať modelový dom, kde k stratám tepla dochádza aj únikmi cez okná a vetraním. Predpokladám, že by sa ukázali trochu výraznejšie rozdiely. A ešte je vtipné tvrdiť "ak sa dajú 3 SDK dosky..." keď sa 3 SDK dosky nikde nedávajú :) Treba porovnávať konštrukcie, ktoré sa skutočne používajú.
Odpovedať
lepili ste alebo maltovali a budete zateplovať
Odpovedať
Dam otazku do tohto vlakna, nejdem vytvarat nove ... Zaujimalo by ma, ci by bol problem nechat postavene mury z vibrolisovanych betonovych tvarnic na zimu bez strechy ... Voda, mraz ... preziju to?
Odpovedať
@kriloter betónové chodníky to prežijú?
Odpovedať
@blacksr ved prave, ako ktore :-)
Odpovedať
@geroj plne súhlasím s obsahom v tomto príspevku..
Odpovedať
@michalsziraki ťažká demagogia..
Odpovedať
@kriloter Ak sa zakryje horná rada nejakou fóliou... problém s vlhkom a mrazom je v tom, že zmrznutá voda sa rozpína a trhá to, v čom zamrzla. Ak sa zabráni vnikaniu vody do dutín... samozrejme majú aj určitú nasiakavosť, ale asi pomerne malú, keďže je to hutnený betón a také množstvo zmrznutej vody podľa môjho názoru nedokáže narušiť ich štruktúru tak, aby stratili únosnosť... Ale neviem. Vyskúšaj a napíš výsledok :)
Odpovedať
@geroj zakryt nie je problem, no radsej by som sa poucil na chybe niekoho ineho ako na vlastnej :-)
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 1 roku
@mirusikp ja mam takisto bungalov, tehly leier 30 cm, ak by nebol problem, aku hrubku izolaciu ste dali na fasadu, dakujem
Odpovedať
Profilova fotka
@kavac 10cm minerálna vlna
Odpovedať
No moja cerstva skusenost s ytongom..Nikdy viac.... Kvalita nezodpoveda cene. Z kazdej palety som mal cca 5ks nepouzitelnych tak som to cele reklamoval a uvidime. Kazdopadne stavba stoji, cize neviem pokracovat kym sa nevyriesi reklamacia... Material je krozne krehký...cele len dobra reklama a nic viac
Odpovedať
Len tak námatkovo čítam, lebo detiská revú ako : "sprosté" :-D ...ja som fanúšik drevostavieb, ale veľmi dobre sa tu dá rozhodnúť podľa príspevkov @geroj ;-) Môj názor na otázku je, že materiálov je kopa...dokonca aj kvalitných... ba dokonca niektoré aj z Poľska ;-) ale mnohokrát som bol utvrdený v tom, že nie je jediné podstatné rozhodnúť sa z čoho, ale podstatné je aj AKO a prečo. Ale u nás je jasné, že sám, lacno a ako ostatní, lebo murovať vie každý (trochu irónie na večer). prajem pekný zvyšok víkendu!
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?