Zateplenie stropu - dať parozábranu?

Dobry den. Ako novacik mam otazku ohladne vhodnej skladby izolacie/vrstiev stropu pri rekonstrukcii stareho RD. Precital som zopar tem ohladne zateplenia stropu zo strany nepochodznej povaly, ale mam dilemu ohladne skladby izolacie/stropu. Dat, ci nedat parozabranu a ak, kde? :-| Skladba stropu sucastna- rakosovy strop,dosky, hranoly, dosky, skarobetonovy poter Planovana skladba: sadrokarton, hranoly (original), dosky (original), skvarobeton original na to volne rozlozena 2x20cm mineralna vlna. Dakujem za akukolvek realnu radu ;-)
Odpovedať
1
2
Ahoj, ja mam rovnaku skladbu stropu, ale zatial len davam parozabranu (igelit) pod izolaciu na povale (16+16+10 vlna). Takze rakos zvnutra si uple zrusil?
Odpovedať
@lietajuci_brizolit určite dať a dať ju hneď za sadrokartón. Ak ju nedáš stane sa následovné: v zime (keď je mráz) sa ti bude zrážať a namŕzať para vo vrchnej časti minerálnej vaty čo zhorší jej izolačnú schopnosť. Keď, po roztopení, sa tie kvapky nestihnú vypariť, začnú ti tam rásť plesne.
Odpovedať
Ahoj, planujem ho rusit uplne, kedze menime rozmiestnenie priecok a presuvam kupelnu z "oblubeneho severu" smerom k juznejsim "vetrom" :-) Takze Ty davas igelit pod vlnu? Nehrozi , ze vlhkost z vnutra bude prave kondenzovat pod igelitom na skvarobetone a znici casom drevenu konstrukciu stropu? Uvazujem nad difuzne otvorenou konstrukciou bez parozrabrany, ak je to mozne, pripadne aku parozabranu/jednostrane priepustnu foliu pouzit? Som z toho "jelen" 8-( Len pre upresnenie, bude sa "zateplovat" len strop a podlaha v sucastnej faze... Steny klasika 50cm plna tehla...(ok, obcas menej) ;-)
Odpovedať
@slavoslav Vdaka za radu, odporucas ju teda dat pod sadrokarton, nie priamo pod vatu na skvarobeton, vis miroslavg? Plesne v sadrokartone teda nebudu, ale co potom v dreve? Je tam realne naozaj moznost kondenzacie pri 40cm vaty?
Odpovedať
@lietajuci_brizolit nemalo by tam nic kondenzovat, nic vazne, niektori to moc komplikuju, kludne by som dal aj bez igelitu, ale nechal som sa presvedcit :-) tu ti budu radit dat parobrzdu nad sadrac, aj pod vlnu a paropriepustnu na vlnu. Posnaz sa tomu porozumet a rozhodni sa sam, to je moja rada.
Odpovedať
@lietajuci_brizolit Ja by som parozábranu určite dal, medzi sadrokartón a hranonly. A tiež by som vatu (izoláciu) vkladal už medzi hranoly. Na vrch na škváru už len doplnkovo. Zloženie stropu zvnútra: sadrokartón - parozábrana - hranoly - medzi hranoly vata koľko sa zmestí - dosky - škvára - ďalšia vata
Odpovedať
@miroslavg Dakujem za radu, ostanem teda difuzne otvoreny Tvojmu rieseniu "hore bez a dole bez". :-) Ak to drevo (smrek, mozno aj Jan) prezilo takmer v panenskom stave doteraz bez vyrobkov od kruzku mladych chemikov, myslim si, ze este prezije zopar patrocnic nasho budovania socializmu a svetlych popozajtrajskov. 8-) Tiez nie som fanusik metrovych polystyrenov, foliovnikov, ani deti kupanych v Save :-) Jedine... ak by ma presvedcili , tak ako Teba. ;-) Uvidime, dalsie postrehy su vitane.
Odpovedať
@koenzim Dakujem za tip, ale ak uz raz by som podla Teba dal 20cm vaty nad sadrokarton, medzi hranoly a na povalu dalsich 20cm, uz len z hladiska komfortu polozim na povalu rovno 40cm, predsa len, pokladka vaty nad hlavou nepatri medzi vseobecne oblubene sporty. Ale priznam sa, ze parozabrana nad sadrokarton je slusny cervik do hlavy. Ale pri povalovom rieseni si nie som isty potrebou, kedze plafon ostane difuzne otvoreny ako doteraz, co mu zjavne neskodi. Nejaky PRO poradi? D.
Odpovedať
@lietajuci_brizolit ak chceš difúzne otvorenú konštrukciu musíš zabezpečiť aby rosný bod bol nad stropom v izolácii. Pri 2x20cm z hora sa ti to podarí ale ak by si dal na strop 20 a medzi trámy ďalších 20cm to už by som si nechal potvrdiť výpočtom. Osobne by som difúzne otvorenú nechcel, načo? nevidím v tom žiadnu výhodu. Ak sa bavíme o umiestnení parozábrany tak asi najlepšie miesto je na trámy a do toho kotviť závesy sadrokartónu. Je to o hodne menej dier ako na konštrukcii SDK, ale tam ju zasa stačí nalepiť.
Odpovedať
@lietajuci_brizolit stačí, ak na SDK od spodu natiahneš lepidlo a sieťku a vystierkuješ to. Lepidlo pôsobí ako parobrzda, sieťka zabráni praskaniu spojov a stierka zlepší akustiku v miestnosti. Na poval volne vatu a hotovo. Do stropu by som vatu nedával, aj uzavretá vzduchová medzera je slušný izolant
Odpovedať
@slavoslav Ostavam pri tych 20x20cm nad skvarobetonom. Difuzne otvreny chcem len preto, ze sa chysta podrezavka muriva, vyhodenie podlah az do podlozia. Aj ked bude dom zaizolovany proti vode odspodu, predsa len, dodame betonazou a mokrymi procesmi pri rekonstrukcii uz dost vody na to, aby sa pri takom starom dome objavil na jesen ci v zime pekny problem s vlhkostou, ktoru zbytocne zadrzime vnutri parozabranou. Ale je pravdou, ze potom uz dodatocne parozabranu pod sadrokarton nedam.... 8-(
Odpovedať
@jakino Vdaka na tip za pracovny postup alternativy parozabrany, verim, ze mnohym pomoze. Mne ale ako fanusikovi klasickych materialov, je to podobne proti srsti, ako aj "domaci foliovnik". Jedine,ak ma argumetacne zabijete, ako sa asi niekomu podarilo na @miroslavg :-) Uvitam konstruktivne aj destruktivne pre a proti :-)
Odpovedať
Článok sa načítava...
@lietajuci_brizolit Ja by som urcite dala parozabranu pod sadros.Teda sadros nan parozabranu nanu izolaciu a nanu dosky alebo osb dosky.My sme davali penu na nu osb dosky samozrejme ze sme ich az k vencu nedavali nehavali sme vzduch a pod penou mame parozabranu prilepenu az na stenach a diery sme preliepali paskou a na nu zo spodu sa bude davat sadros.
Odpovedať
@lietajuci_brizolit nie som si istý či uvažuješ správne - teda som si istý že neuvažuješ správne, lebo ak budeš mať parozábranu tak vlhkosť ostane v miestnosti a vyvetráš ju oknom. Ak parozábranu nedáš, pustíš všetku tú vlhkosť do konštrukcie stropu (drevo, poter, vata, sadrokartón) odkiaľ ju ťažšie dostaneš preč a hlavne umožníš napadnúť drevo ak sa ti podarí ešte aj dobre vyladiť teploty. Je rozdiel difúziou riešiť bežnú prevádzkovú vlhkosť a extrémne zvýšenú. @jakino nieééé!!!! len na sadrokartón sieťku lepidlo nie!!!! :-)
Odpovedať
@lietajuci_brizolit lepidlo je parobrzda, nie parozábrana! Podobne sa správa OSB doska pri difúzne otvorených konštrukciách. Parobrzda paru len pribrzdí, aby prichádzala do konštrukcie pomalšie, ako sa dostáva von z konštrukcie. Parozábrana úplne zabráni pare vstúpiť do konštrukcie... @slavoslav dôvod?
Odpovedať
@slavoslav Tvoje argumenty chapem a respektujem, su racionalne. Tu parozabranu by som daval teda uz v predstihu pred mokrymi procesmi, kedze na beznu prevadzkovu vlhkost uz ako si sam napisal uz nema prilis zmysel? @petka456 drzim palce pri dostavbe
Odpovedať
@lietajuci_brizolit Diky aj ja tebe drzim palce a rozhodni sa dobre az ti to nerobi problamy najme cez zimu ako tu hodne im vlhne na povale.Ale parozabranu si daj v kazdom pripade ved tym nic nepokazis a az take drahe to neni len je to prplave lebo kazdu dieru musis riadne prelepit.
Odpovedať
@jakino dôvodov je viacero: jednak je to blbosť na "omietku" dať sieťku, lepidlo a znova omietku. Aj SDK aj omietka sú konečné povrchové úpravy na ktoré už stačí len náter (neuvažujme prípady kedy sa rieši štrukturovaný povrch) Ak na to pozerám z pohľadu difúzie a SDK má µ=90 a lepidlo max µ=20 tak tomu veľmi neublíži. Parozábrany začínajú niekde okolo µ=10000 - pre obraznosť aby sme vedeli o čom sa bavíme. A aj z pohľadu vzniku prasklín, je hlúposť investovať 3€/m2 namiesto správneho zhotovenia spojov dosiek, ktoré sa robí tak či tak. @lietajuci_brizolit "na beznu prevadzkovu vlhkost uz ako si sam napisal uz nema prilis zmysel" nesprávne si si to vysvetlil. Zjednoduším to: Extrémna vlhkosť v strope bez parozábrany môže spôsobiť poruchu, poškodenie stropných konštrukcií - plesne, huby, hniloba. Prevádzková vlhkosť môže spôsobiť zhoršenie tepelnoizolačných vlastností minerálnej vaty v správne navrhnutej konštrukcii. V nesprávne navrhnutej môže takisto spôsobiť plesne a extrémne aj poškodenie ako v prvom prípade.
Odpovedať
@slavoslav Racionalne, beriem. Aku parotesnu foliu by si mi odporucil? Kludne aj do IS. Montaz by prebehla az po mokrych procesoch, kedze strop po zhodeni rakosu planujeme robit skoro na velke finale. Bude to problem? Dakujem.
Odpovedať
@lietajuci_brizolit nemám favorita, to čo bežne v stavebninách zoženieš od renomovaných výrobcov. Nie som ani zastánca výmyslov typu vario. Dôležitejšia je kvalita montáže a jej tesnosti. Nebude to problém, len treba nechať dobre vyschnúť strop.
Odpovedať
@slavoslav tebou uvádzaný difúzny odpor má sadrokartón v ploche, kde je lisovaný pod tlakom, ale nie v spoji. Ďalší difúzny odpor pridáva penetrák a stierka ;-) Jedinou prasklinou sa do konštrukcie dostanú desiatky litrov vody za rok. Najprv navlhne vata, kde sa začne para zrážať. Po navlhnutí vaty sa zníži jej tepelný odpor a rosný bod sa presunie do dreva, ktoré začne hniť. Takže buď treba dať a poriadne detailne popreliepať parozábranu, ako navrhuješ ty, alebo treba celý strop presieťkovať s napojením lepidla a sieťky na omietku stien, aby sa odstránilo riziko prasklín. Štatisticky mi to vychádza takto: väčšina mojich známych, ktorí SDK celoplošne nepresieťkovali, to ľutuje a z tých, čo SDK celoplošne presieťkovali, nepoznám nikoho, kto by ľutoval do toho investované peniaze :-)
Odpovedať
@jakino to len potvrdzuje že treba dať parozábranu a je po probléme. Ja stále nechápem zmysel v púšťaní vlhkosti do konštrukcie, nech to obhajuje kto chce čím chce. Vysvetli mi v čom je logika nahradiť parozábranu s µ=130 000 za 2€/m2 aj s montážou za stierku s µ=150 za 6-10€/m2? nepríde ti to strelené? mne dosť. tí čo ľutujú, robia to z dôvodu že im navlhla vata, alebo že to spravili neodborne a strop im popraskal?
Odpovedať
@jakino to tiež potvrdzuje teóriu, že keď robíš niečo, čomu nerozumieš, stojí ťa to omnoho viac ako je nutné V podstate spravili to za tú istú cenu ako by to nakúpili, len sa navyše nadreli :-) Ale v zásade proti relaxu vo forme fyzickej námahy nemám nič:-)
Odpovedať
@slavoslav ja napríklad ľutujem preto, lebo mi spoje na strope popraskali a miesto tmelenia vidno pri určitom svetle. To je spôsobené mojou neodbornou montážou a malou trpezlivosťou pri tmelení a brúsení. Sú to len slabo viditeľné detaily, ale predsa :-) Ale ľutujem aj to, že som ho nevystierkoval, kvôli akustike. Parozábranu nad ním mám...
Odpovedať
@jakino a ako ti lepidlo so sieťkou mení akustiku?
Odpovedať
@slavoslav stierka mení akustiku, nie lepidlo a sieťka
Odpovedať
@jakino a ako?
Odpovedať
@slavoslav tak, že zrnitosťou rozbíja zvukové vlny a tým odstaňuje ozvenu
Odpovedať
@jakino prečo ju teda počujem keď vojdem do prázdneho bytu bez ohľadu na to či sú steny a stropy so štukom, jemnou stierkou, alebo sadrokartónom. Niekedy ju nájdem aj keď tam je aj koberec. Ak by tá vlastnosť, rozbíjať zvukové vlny, nemala byť zanedbateľná (čo pri veľkosti zŕn stieky okolo 1-2mm je zanedbateľná - nepočuteľná) museli by byť zrná, alebo nerovnosti rádovo v centimetroch. Ale bolo by pekné keby sa stierkou dala meniť akustika, nemuseli by sme kupovať (alebo vyrábať) drahé absorbéry a montovať prvky ktoré skutočne rozbíjajú zvukové vlny. Nevolil by som stierku z tohto dôvodu, to viac úžitku spraví sadrokartonová, alebo minerálna perforovaná doska na strop.
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 1 roku
Dobry den, my mame takuto situaciu v podkrovi skladba stropu je kliestiny a na nich priecne nabite laty, na ktore sme davali skrutkovali klasicke dosky, cele to je odspodu nastriekane PUR penou z otvorenou strukturou buniek, v sikminach su krokvy priestor medzi nimi je vystriekany PUR penou + krokvy su prekryte prestriekane vrstvou cca 2-3cm. Zospodu pojde vsade zeleny sadrokarton. Otazka je davat parozabranu? je potrebna? dakujem
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?