Dobrý deň,
riešim dilemu výstavby domu, konkrétne väzníkový krov. Má prosím niekto reálne skúsenosti s týmto krovom na bungalowe. Ako to pracuje, či nepraská sdk podhľad a podobne. A hlavne skúsenosti s dodávateľom krovu. Neviem sa rozhodnúť či ísť do klasiky, teda deka a potom krov.
ďakujem
@blacksr bolo by to na rozpon 8m, jednoducha sedlova strecha s miernym sklonom. Takze tvar by bol asi ako ma treti alebo stvrty vaznik na obrazku:
http://www.konstrukcie.sk/userfile/im...
Hladam co najjednoduchsie riesenie, v pripade vaznikoveho krovu by som pri rozpone 8m nemusel riesit nosnu priecku v dome. Do strechy chcem dat minimalne 45cm izolacie.
@lola1316 druhu vrstvu ste davali kolmo na vazniky zhora, teda nad prvu vrstvu? A pod parozabranu uz len SDK?
/manžel/@calimero nie medzi vazniky sme davali 2x 120mm a pod vazniky pojde parozabrana,rošt na sadrokarton(s vyskou 80mm)a nan pojde este kolmo dodatočna izolacia60mm.Keby bolo peniažky dam aj 500mm izolacie...
mame vaznikovy krov,nosne su len obvodove steny.rozmery domu 10x12,5
Z vaznikov z tvojho odkazu mame myslim alternativu č.6. mame tam poval o rozmeru 3m x 12,5m,miesta na odkladanie veci až až...vid nas fotoalbum
@lola1316 Presne kvoli tomu uvazujem o vaznikovom krove, lebo sa nim daju preklenut vacsie rozpony bez nosnych priecok. Zaroven sa da jednoducho poriesit SDK strop. Nepotrebujem pochodzny strop, ale trochu ulozneho priestoru by potesilo, aspon na odkladanie sezonnych veci - vianocne ozdoby, lyziarky, slnecnik z terasy a pod. Ako to budete riesit? Na vodorovne vazniky, nad izolaciu, nabijete OSB? Miesto, kde bude vystup na povalu bude tiez plnohodnotne zateplene?
Cize tych 60mm date pod parozabranu? Nebude to problem? Alebo to bude EPS?
Prepac tolko otazok, o vaznikovom krove a hlavne o jeho izolovani viem toho velmi malo. Tvoj album sa mi paci, pridal som si ho medzi oblubene a verim, ze tam hodis fotky, ked budete robit izolaciu a SDK podhlady. Velmi ma to zaujima ;-)
@lola1316 Celkom iste sa dá investícia do izolácie vykompenzovať menšou investíciou do kúrenia. Napríklad na rúrkach podlahovky... a pod.
@calimero Ako píšu, je možné prichytiť 1 vrstvu pod väzníky. Ale aj všetku vlnu dať hore nad úroveň spodnej vodorovnej časti väzníka, hoci aj 50 cm. Len ju treba chrániť pred prepadnutím. My sme riešili naše väzníky bez SDK - priamo na väzníky sme dali parozábranu a prišrubovali dosky Velox. Na ne potom omietka. Čiže opláštenie podkrovia vlastne priamo podopiera vlnu medzi väzníkmi.
Vlna pred a za parozábranou môže byť v pomere 1:5.
@bluejoz Je to teória rosného bodu. Vhodným pomerom izolácie zabezpečíme, aby teplota a vlhkosť na vnútornej strane parozábrany nevytvorili podmienky pre vznik rosného bodu. Tento uvedený pomer je paušálny, je na strane bezpečnosti, platí pre vlnu ako najčastejšie používané riešenie. Ak by sa pred parozábranou použil EPS alebo PUR/PIR, a za ňou vlna, zas môže byť pomer iný.
@blacksr takže aby som nebol limitovaný týmto pomerom, tak najlepšie je dať parozabranu až pod izoláciu, alebo sa to robí normálne aj týmto spôsobom o ktorom diskutujeme?
@blacksr: a co tak parozabrana s hlinikovou reflexnou vrstvou (myslim ze aj Ty si ju davala do celeho domu, lebo je pevnejsia) pod vsetkou izolaciou, vzduchova medzera - niekto udava aspon 2 cm, niedke som uz cital 5 cm a potom sadrokarton?
Ja osobne mam vaznikovy krov na bungalove (zastavana plocha 180 + 18 m2 kryta terasa) a cena nizsia ako klasicky. Rozpon medzi obvodovymi stenami je 10.5 m, ale kedze som este nevedel aky bude krov, tak mam aj vnutornu nosnu stenu, o ktoru sa ten krov tiez opiera (takze rozpony su len 4 a 6 m).
Moje riesenie izolacie bude:
Nad vodorovnymi tramami - 30-40 cm Ursa DF 35, medzi tramami 14 cm (to je ich vyska) a pod 16 cm - kde budu vedene rozvody vzduchotechniky. Tak parozabrana s reflexnou hlinikovou foliou, medzera cca 8 cm (vytvorena nastavovacimi "strmenmi" 65 mm + sadrokarton - tym padom mi tam pekne vojdu aj bodovky, kabelaz a pod. Svetla vyska izieb 260 cm. Izolacia stropu 60 - 70 cm (Ursa DF 35), samozrejme prerusene tymi tramami a vedenim vzduchotechniky, ale to je zanedbatelne (15cm rury).
Akurat este rozmyslam a musim si to overit, ci to zavesenie pod spravim pomocou krokvovych nastavcov - uz maju lepiacu plochu na prichytenie folie alebo zavesim na drot. Tie krokvove nastavce su urcene na sikmu montaz na krokvy, ale myslim zeby na vodorovnu montaz nemal byt ziadny problem - len si to musim overit v Rigipse.
Dobrý den. Na reflexní mezeru bych se vybodl, neboť její přínos je pro mě sporný a navýšení tloušťky minerálu o 5 cm je řešení prokazatelně jisté a měřitelné . Jinak zcela jasně bych použil krokvové nástavce, kde si pohlídáte každou dírku do parozábrany. Samozřejmě doporučuji parozábranu s pokovením, neboť má podstatně vyšší difuzní odpor, což je žádoucí. Jak to prakticky provédt je třeba zde : http://www.stavebni-cenik.cz/stavebni...
S pozdravem Laďa
@bluejoz Dobrý den. Je to celkem jednoduchý, ale důležitý vztah. V podstatě jde o to, aby se na parozábraně udržela teplota nad rosným bodem. K tomu potřebujete znát teplotu a RV vzduchu v interiéru a následně i teplotu v exteriéru. Příklad teplota interiéru +24°C a RV 60 %. Teplota rosného bodu je +15,8°C . Nyní do toho zamontujeme exteriérovou teplotu třeba -12 °C. Z toho vychází teplotní gradient 24 + 12 = 36 °C. Pro jednoduchou představu poměr 1: 5 je celkem 6 dílů. Následným podělením gradientu 36 °C počtem dílů, připadá na každý díl úbytek teploty mezi vrstavami 6 °C. Čili za první vrstvou na vložené parozábraně bude v těch mezních podmínkách teplota 24 - 6 = 18 °C. To je naprosto bezpečná teplota, aby na parozábraně nevznikl za danných podmínek rosný bod. A všimněte si, že to nemá žádnou souvislost s nějakými konkrétními rozměry ,čili tloušťkami izolace, ale je to to pouze poměr, který je obecně platný. Musí se ovšem dodržet, že celá izolace bude mít skoro stejnou lambdu.
S pozdravem Laďa
@ladajaskva Hej to chápem, len som nechápal, prečo sa to tak kúskuje. Nie je lepšie zatepliť naraz a preložiť parozábranou? Ale pravdepodobne je to z dôvodu ochrany parozábrany a menšiemu počtu dier pri pripevňovaní, ako v prípade montáže tesne pod sadrokartón.
@blacksr my mame podlahovku prepočitanu ako klasika 150mm rozostupy,dufam ze to nebude robit problem.Chcel som si sam v nejakom kurenarskom programe vypocitat rozostup rurok atd ale je to zložite a firmy za to chcu nekrestanske peniaze...Čo je dobre izolovany dom?
@lola1316 Veď to. Je to o návrhu. Ak by bol izolačne riešený ako pasívny, stačia rúrky po 30 cm, čiže zhruba polovica. Ale to je teraz už neskoro riešiť, pretože za jeden výpočet ste už zaplatili. V tejto chvíli je ľahšie počítať prípadné navýšenie hrúbok izolácií skôr cez návratnosť na kúrení, ako optimalizovať skladby a porovnávať s investíciou do kúrenia.
@bluejoz Dobrý den. Já asi neumím věštit.Odpověděl jsem na toto : bluejoz @blacksr Zdravím, k tomu pomeru nad a pod parozabranou, nemate odkaz na nejakú teóriu, prečo je treba dodržať ten pomer?
S pozdravem Laďa
@ladajaskva Dobrý večer. Nemám nič extra k tomu, ani som nehľadala. Vlastne to vychádza zo zásady, že parozábrana má byť na teplej strane konštrukcie. Pridaním vlny pred parozábranu ju posúvame k studenej strane. Priesečník daný týmto pomerom určuje jej možnú bezpečnú hranicu.
@blacksr Dobrý den. To nebylo nic proti Vám. Já jsem to také nikdy zvlášť neřešil, protože to vyplývá z logiky průběhu teploty v konstrukci. Jenom jsem odpověděl bluejoz proč je potřeba dodržet ten poměr. Takže nevím, když se ptá proč, tak proč potom píše, že to ví. Ale to je už fuk.
S pozdravem Laďa