Nadriadený orgán (Okresný úrad) zrušil rozhodnutie stavebného úradu.
Stavebný úrad opätovne oznamuje začatie zlúčeného územného konania so stavebným konaním.
A mám pár otázok:
1) Môže mať dané konanie zasa rovnakú spisovú značku ako to, čo bolo zrušené nadriadeným orgánom?
2) Môžu sa presúvať dokumenty z jedného starého spisu do nového?
3) Môže obec začať takéto konanie na základe žiadosti o stavebné konanie s dokumentmi zo starého spisu?
4) Nemá byť na týchto rozhodnutiach okrem mena a podpisu starostu, uvedený aj kontakt a meno pracovníka ktorý je za to zodpovedný?
Dobrý večer,
Ad 1 - Áno
Ad 2 - ???
Ad 3 - Áno
Ad 4 - Nie
Vrátenie veci na nové konanie je stále ten istý spis, len akoby úrad nerozhodol a musí sa vrátiť akoby späť ku žiadosti a znovu konať a znovu rozhodnúť. Čiže druhá otázka nie je správne položená. Nejde o dva spisy. Preto sa značka spisu nemení.
ALE ! Je tu jedno veľké ale ... Tieto veci nie sú upravené zákonom, vyplývajú zväčša zo spisového poriadku daného úradu. Moje skúsenosti s manipuláciou so spismi na úradoch sú však také, ako som napísal.
Na tieto veci by som sa nesústredil. Na Vašom mieste by som sa zaujímal, či nejaké podklady zo spisu nezmizli, alebo či do neho nepribudli bez toho, že by o nich účastník vedel.
@tomas8006
čiže stavebný úrad sa vracia späť k žiadosti, čiže nebolo potrebné aby stavebník podal novú žiadosť a s tým potrebné dokumenty?
Ad 4 - čiže nemusí byť uvedené meno pracovníka? To sa mi nezdá komunikujem s finančnou správou, sociálnou poisťovňou a vždy je tam uvedené meno osoby čo je za to zodpovedná aj s kontaktom, a ešte zároveň aj podpis nadriadeného.
Ak to tam nemusí byť, tak :
A) na koho sa mám sťažovať nadriadenému?
B) Na koho podať námietku zaujatosti podľa § 10 zákona č. 71/1967, keď neviem o koho ide?
B) Na koho podať trestné oznámenie podľa § 326 Trestného zákona, zneužívanie právomoci verejného činiteľa, keď nemusí byť na rozhodnutiach uvedené meno pracovníka, ktorý za to zodpovedá?
Tak to asi nezmiznú ani nepribudnú, keďže mám kópiu kompletného spisu aj s projektovou dokumentáciou, ktorý mám na základe info zákona.
Ináč ďakujem za odpovede.
@stastnyjim
Ad A) Sťažnosť podľa zákona o sťažnostiach nie je potrebné adresovať na konkrétneho úradníka. Takže nemusíte vedieť jeho meno. Odporúčam pozrieť zákon o sťažnostiach. Iba v skratke:
§ 3
(1) Sťažnosť je podanie fyzickej osoby alebo právnickej osoby (ďalej len „sťažovateľ“), ktorým
a) sa domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou (ďalej len „činnosť“) orgánu verejnej správy,
b) poukazuje na konkrétne nedostatky, najmä na porušenie právnych predpisov, ktorých odstránenie je v pôsobnosti orgánu verejnej správy.
§ 4
(1) Sťažnosťou podľa tohto zákona nie je podanie, ktoré
a) má charakter dopytu, vyjadrenia, názoru, žiadosti, podnetu alebo návrhu a nie je v ňom jednoznačne vyjadrené, ochrany akého svojho práva alebo právom chráneného záujmu sa osoba domáha,
b) poukazuje na konkrétne nedostatky v činnosti orgánu verejnej správy, ktorých odstránenie alebo vybavenie je upravené iným právnym predpisom,2)
c) je sťažnosťou podľa osobitného predpisu,3) alebo
d) smeruje proti rozhodnutiu orgánu verejnej správy vydanému v konaní podľa iného právneho predpisu.4)
(2) Sťažnosťou podľa tohto zákona nie je ani podanie
a) orgánu verejnej správy, v ktorom upozorňuje na nedostatky v činnosti iného orgánu verejnej správy,
b) osoby poverenej súdom na výkon verejnej moci,5)
c) obvineného alebo odsúdeného podľa osobitného predpisu.5a)
Ad B) Idete na to opačne. Prečo už hovoríte o predpojatosti, keď ešte neviete, kto je ten úradník? Ak zistíte, kto danú vec vybavuje, na čo samozrejme máte právo, a následne zistíte, že ten konkrétny úradník je predpojatý, až následne môžete o predpojatosti hovoriť. Poukazovať na predpojatosť skôr, ako viete kto vec vybavuje, nemá logiku.
Len v skratke :
§ 9 Správneho poriadku
(1) Zamestnanec správneho orgánu je vylúčený z prejednávania a rozhodovania veci, ak so zreteľom na jeho pomer k veci, k účastníkom konania alebo k ich zástupcom možno mať pochybnosť o jeho nepredpojatosti.
Ad C) Úradník stavebného úradu nie je verejný činiteľ. Chýba mu podstatný aspekt - právo rozhodovať o právach, právom chránených záujmoch alebo povinnostiach FO alebo PO. Takéto právo úradník nemá. Ten "iba" pripravuje podklady, ktoré podpisuje starosta (primátor). Ten už verejným činiteľom je.
Snáď pomohlo. Pekný deň.
Ešte odpoveď k Vašej prvej otázke - nie, stavebník nemusí dávať novú žiadosť, ak odvolací orgán vrátil vec na nové konanie. Úrad znovu vybavuje už podanú žiadosť.