Chceme stavat tento domcek http://www.eurolineslovakia.sk/sk/pro...
Zmenime tie velke okna na mensie klasicke, v projekte je uvedena tehla porotherm 38, my budeme porotherm 44, dnes sme dostali cenovu ponuku na hrubu stavbu od vykopov po strechu a okna na cca 50000,- eur. Cena je vratane prác, dodavky materialu. Co si o tej cene myslite?nieje vysoka? dakujem
Tazko povedat, kedze nie su zname detaily okien, strechy atd... Comu ale nechapem je zmena tehly z 38 na 44, treba ist opacnym smerom ak statika dovoli - z 38 na 30 8-)
@tinnka86 ten dom bude s klasickymi okna vyzerat cudne z von aj z vnutra. Vyber tehly je podla mna zly, ale to si musi rozhodnut kazdy sam. Mam podobny dom a cena je podla mna prijatelna.
@tinnka86 pretoze tensia tehla + zateplenie bude stat menej a bude mat lepsie parametre. Pokial nemas nejaky racionalny odpor k zateplovaniu, tak 30 tehla + zateplenie je vzdy lepsia volba.
@tinnka86 mam v bytovke 44 cm Porotherm. Chlad izoluje vcelku dobre. Oberies sa vsak o vyhody:
1. Zateplenie lepsie chrani pred teplom v lete
2. Lepsie tlmi vonkajsi hluk
3. Odstrani lahsie tepelne mosty
30cm tehla zvacsi uzitkovu plochu domu oproti 44 cm o rovnych 28 cm na sirku a dlzku
ja mam skoro to iste este aj garaz sedi , ale tak 50 tacov ma visiel cely barak na komplet, ytong 30, 10cm EPS, Silicon top baumit, bramak skridla, ale tak neviem kolko to stoji ak to stavia firma, mne to stavali zivnostnici, strecha ina parta, steny ina skupina, a tak.. ale tak cele to kostovalo kolem 53 tacov..
@tinnka86 Podla mna dobry vyber, mame v plane rovnaky. Tiez nieco spravime s oknami, mozno o nieco (1,5m) predlzit, ak statika dovoli bez vyraznejsieho predrazenia. Tak vela zdaru a mozno este nieco v buducnosti prediskutujeme :-)
@marta2610 tak nam tie okna moc nevyhovuju, nemyslim ze tenti dom bude vyzerat cudne s nensimi oknami nakolko ma euroline podobne parametre domov a okna klasicke.pride mi dost neprakticke vykurivat miestnosti az hore pi strechu.ake vela ludi vela nazorov,dakujem za kazdy nazor :-)
chlapi, ale 50 000 sa mi zdá byť aj tak dosť.... je to pravidelný tvar, žiadne výklenky vykiere..., žiadne veľké lešenia, horná deka apod..., žiadne vymerávačky schodov..., žiadna zložitá klampiarina.... podla mna 50 000 je v tomto prípade nie zrovna prehnaná suma, ale povedzme vysoká...
už teraz je niekde na sume okolo 400€/m2 a nemyslím si, že sa vtesná do 950€/m2, a toto je ten typ domu, kde by to malo byť možné....
@tinnka86 ak ti môžem poradiť, tak vôbec si nekupuj katalógový projekt.
Ja som to spravil tak, že som si vybral projekt z katalógu a išiel som za projektantom že chcem také niečo ale upravovali sme to podľa mojich požiadaviek. Ďalej si tam sama povieš, čo a kde budeš mať - podľa toho ti projektanti zakreslia aj iné profesie - elektrina, voda, odpady atď. Nešetri na takýchto veciach, lebo v konečnom dôsledku to potom preplatíš na prerábaní atď. Treba si dať spraviť projekt šitý na mieru a podľa toho sa dá potom aj stavať.
To isté treba spraviť aj zo skladbou stien, podláh a strechy, kde si ty určíš ako energetický náročný ten dom chceš mať.
Radšej treba ísť do 30cm tehly alebo pórobetónu a ten následne zatepliť - cca 15cm izoláciou. Do podlahy tiež treba dať cca 15cm polystyrénu (a nie ako v katalógových projektoch 5-8cm). Neviem ako je tam riešený strop, ale asi tam nie je žiadny podľa toho tvaru okien, takže pod strechu bude treba dať min. 30-40cm vaty na izolovanie. Určite aj kvôli tomu, že už platí iná norma a pravdepodobne ak by si stavala len z tehly 38-44cm tak by si asi neskolaudovala kvôli zlej energetickej náročnosti domu.
Ver mi, že tieto izolácie sa ti v budúcnosti vrátia tým, že nebudeš platiť moc za kúrenie a v lete sa ti nebude dom tak prehrievať (aj keď tam treba ešte poriešiť tienenie tých veľkých okien ak budú otočené na slnečnú stranu).
Radšej venuj viac času projektu so svojim projektantom a nebudeš potom toho banovať ak budeš mať doriešené všetky detaily.
Keď budeš mať toto všetko poriešené, tak si nájdi šikovných majstrov z okolia na ktorých sú dobré referencie a dávaj si naceniť napr. jednotlivé časti stavby zvlášť - tam to nevedia tak moc nadhodnotiť - čiže základy zvlášť, stavanie múrov zvlášť a strechu zvlášť. Ak tam fakt nie je betónový strop, tak hrubá stavba tohto domu musí vyjsť menej ako 50tis. Eur.
Ak máš trocha času na tú stavbu, tak si kludne zháňaj materiál sama a zaplať len za služby - ten kto ti bude zháňať materiál namiesto teba si samozrejme naň niečo tiež prihodí, resp. nebude pýtať také zľavy, lebo ti to aj tak len preúčtuje.
Veľa šťastia a zdravého rozumu pri rozhodovaní ti prajem.
@puxo Vysvetlis mi naco je dobre v podlahe 15cm+ ked teplota pod domoc nikdy neklesne pod bod mrazu, oprotui tomu teplota na stene je kludne -20. preco je teda treba izolovat podlahu rovnako hrubou izolaciu ked je tam telota podstatne vyssia.
@sysell teplota pod domom neklesne pod +10, ale toto je zbytocne diskutovat. Dovod, preco valit EPS do podlahy som doteraz nepochopil. Rozdiel v tepelnej strate pri 10 cm a 20 cm EPS je asi 200 W.
@sysell@peto99 Neviem či si niekedy meral teplotu základov ale podľa mňa klesnú aj pod +10C v zime a neohrejú sa tak rýchlo ako obvodové steny hneď na jar keď zasvieti slnko, takže tých 5-10C majú kludne aj do júna a tým pádom ti ochladzujú vnútorný priestor.
A je jedno či máš podlahové kúrenie (ale pri tom je to podstatnejšie) alebo radiátory ale aby som míňal energiu na vyhrievanie vlastných základov, tak na to teda prachy ja osobne nemám - ak vy dvaja hej, tak veľa šťastia, pretože akonáhle tam izoláciu nedáš, tak je jedno či základy majú +5C alebo +10C ale teplo ti tam z priestoru ktorý má +20C odchádza permanentne. A to sa nebavím o tom či tam má ísť 5cm alebo 15cm - to je samozrejme vec diskusie a nech jej to vyráta projektant - ja som si dal 11cm P150 a na to systémovú dosku.
A ty @sysell máš teplotu na stene -20C z vnútra alebo zvonku?
Ešte jeden dotaz - kúriš len keď je pod bodom mrazu?
@puxo teraz neviem link, ale ladajaskva pisal o experimente, ked niekto zabudoval pod zakladovu dosku senzory. Teplota bola v mrazoch prekvapivo este vyssia ako sa cakalo. Ani jeden z nas netvrdi, ze podlahu netreba izolovat, ale uz aj 10 cm EPS bohato staci. Najdolezitejsie je prerusit tepelny most. Pri znizeni straty o 200 W navysenim hrubky o dalsich 10 cm sa cena EPS na kureni nevrati.
Mne sa to zdá byť príliš veľa na tento domček so sedlovou strechou. Nech rátam ako rátam tak
1, Základová platňa+siete+stavebné +projekt 12000€
2, Obvodové múry+priečky + robota tak do 7000€
3,Okná 3sklo UG do 0,8+osadenie / max.5000€
4, Strecha+krytina+okapy+robota max. 8000€
Tak mne to vychádza na cca. 32000€ nech dáš aj 35000 ale 50000€????
Ja mám ponuku na bungáč 12,5x10m na 72000€ už aj s DPH. Nevravím,že to bude luxus ale cena by bola za holodom ,už iba podlahy,sanita a drobnosti bez terénnych úprav.
@puxo Vravel som o vonkajsej teplote vzdychu ze moze byt -20 a davas 15 cm polystyren, naproti tomu v podlahe je ovela teplejsie a davas taky isty hrubi. Ja mam na zemi cca 7, este nekurim, dom neni hotovy
Aby to nebolo uplne off topic 50k za hrubu stavbu je dost vela.
Chcem sa opýtať kolko moze stat hrubá stavba na tento bungalov materiál ytong 30 a strecha teran. Realizovať to budeme svojpomocne.A este rozmýšľam ci nie porfix namiesto ytongu. Dakujem