Zdravím všetkých, potrebovala by som poradiť, čo s týmto problémom..
Kúpili sme poschodový RD, začali sme s menšou prerábkou - nové omietky kvôli odstráneným dreveným obloženiam stien, preloženie pár el. zásuviek, nové podlahy, okná. Na vnútornej priečke (drevený obklad) v hale bola viditeľná pleseň, po odstránení obkladu som pleseň očistila, stenu umyla a pripravila na nové omietky. Začala som odstraňovať keramickú dlažbu v kuchyni (druhá strana tej plesnivej steny) a pod dlažbou bola voda - vidno na detailnej fotke. Takisto podlaha pod lepidlom je vlhká, zdá sa mi, že aj okolité steny naspodu - zatiaľ to nevidel odborník, ja som len laik, nemám vlhkomer na odmeranie vlhkosti - len omietka sa drolí a vypadáva.
Pridávam aj pôdorys, červenou som vyznačila oblasti problému, nie je tam podpivničenie. V dome sa 2 roky nebývalo, v zime temperovali, kuchyna má veľké plastové francúzske okno na opačnej strane miestnosti orientované na juh, v hale bolo v zime chladno od predsiene, kde sú len obyčajné nezateplené drevené dvere, z pod ktorých prefukovalo.
Čo by to mohlo byť a čo s tým? Ďakujem za každú radu.
@maxi22 Ja by som si tipol, že tu nejde o nejakú fatálnu poruchu, ale že tá "voda" sa tam vyzrážala.
Ak nosíš okuliare, vieš, čo je to prechod zo zimy do tepla - orosia sa Ti. Čiže vytvorí sa voda na skle.
Tipujem, že toto bude niečo podobné, pokiaľ bola stavba temperovaná tým spôsobom, "aby nezamrzla voda" a Vy ste i tam teraz pri práci zakúrili festovnejšie... ;-)
Viac ma znepokojuje to foto, kde je tá vlhká mapa na stene a pri nej nádržka s modrou tekutinou.... Tá vlhká mapa je tam od prostriedku proti plesni, či.....?
Ja tam vidím radiátor a blízko je WC, takže tam môžu ísť kľudne nejaké potrubia...
Vrámci rekonštrukcie by som určite všetky vodovodné pozinkované potrubia vymenil, aby sa o päť rokov nemuselo rozbíjať zasa.