Odpoveď na príspevok od richardd:
Pre tri mechy by som to predsa neriesil. Chcel so… @richardd no môžeš čakať, že Ti praskne dlažba. Alebo nepraskne, ktovie... Koľko je to m2, že je to také dôležité?Odpoveď na príspevok od richardd:
Dobrý deň, chcel by som vyrovnať podlahu v kúpelk… @richardd O aký starý dom ide? Z čoho je postavený? Z čoho je podlaha urobená teraz? Má dom hydroizolácie? V niektorých špeciálnych prípadoch je možné urobiť aj vápanný poter. Ak sa má jednať o paropriepustnú skladbu podlahy. Na vrch poteru už ale samozrejme nesmie nič čo nie je paropriepustné, teda žiadne klasické lepidlo, ani glazovaná dlažba.Odpoveď na príspevok od richardd:
Dobrý deň, chcel by som vyrovnať podlahu v kúpelk… @richardd Nič zlé sa nestane a aj keby si neurobil obvodovú dilatačnú škáru. Tie sa stali hitom až s príchodom podlahových kúrení. Videl som dlažby aj na vápenných maltách a slúžilo to. Ale tak ako Ti radia vyššie, asi by som dal pod dlažbu riadny betónový poter.Odpoveď na príspevok od mgx:
@filips92 cisto zo stavbarskeho hladiska by ma za… @mgx Pri starých domoch, ktoré majú len kamenné alebo hlinené základy, štandardne bez izolácie, je možné zvoliť niekoľko variantov ako pracovať s vlhkosťou. Najčastejšie, ak to chcete robiť správne, je odvetrať priestor pod podlahou pomocou dielcov "iglu" "korytnačiek", ktoré sa zalejú betónom. Další postup je už rovnaký ako v každom modemom dome. Inou možnosťou je vytvoriť paropriepustnú podlahu tak, ako sa to robilo kedysi. To je možné urobiť mnohými spôsobmi, podľa spôsobu využitia starého domu či už na chalupu alebo na trvale bývanie a podľa lokality, kde sa dom nachádza. Môže sa robiť hlinená podlaha (hlinený poter), drevená podlaha na štrku, penoskle a pod. Ďalšou alternativou k hlinenemu poteru je vápenný poter, z vápennej malty. Existujú realizácie aj z bežne dostupného vápna, no nemal som ešte tu možnosť to odsledovať alebo niekde vidieť. Možno niekedy vytvorím vzorku na otestovanie :) Ja som ale používal hydraulické vapno NHL5, ktoré ma po vyzretí tvrdosť v tlaku okolo 14 MPa. Bežný betón namiešaný doma má tvrdosť cca 10 - 20 MPa. Tento vápenný poter je tak dostatočne tvrdý a je ho tak možné použiť ako paropriepustnú náhradu betónu. Do vápenného poteru je možné umiestniť aj podlahové vykurovanie a uložiť naň aj paropriepustnú dlažbu pripadne kamennú dlažbu so širokými špárami. V zahraničí sa tento spôsob používa bežnejšie ako u násOdpoveď na príspevok od mgx:
@filips92 cisto zo stavbarskeho hladiska by ma za… @mgx Povedal som malta, nie poter. Teda klasická vápenno - piesková malta, používaná v minulosti na murovanie, alebo aj jadrové omietky.Odpoveď na príspevok od mgx:
@filips92 cisto zo stavbarskeho hladiska by ma za… @mgx Jaj, to si neadresoval mne, tak prepáč.Odpoveď na príspevok od filips92:
@richardd O aký starý dom ide? Z čoho je postaven… @filips92 Je to klasicka socialisticka kocka a je to na poschodi, takze problém ze by to malo tahat vlhkost zo zeme nie je.Pôvodný poter bol cementový, na tom lepidlo a dlazba. Toto vsetko som dal dole. S tym povodnym.poterom bola vyspadovana kupelna.Ja chcem s novym poterom/maltou urobiť rovnu podlahu. Malta ma pevnost 10. Bola by to chyba? Mohla by dlazba prasknut?Odpoveď na príspevok od richardd:
@filips92 Je to klasicka socialisticka kocka a je… @richardd za ten cas co cakas ns odpoved uz si to mohol mat spravene tak ako treba. Chces to robit ako treba alebo si len silou mocou legitimizovat svoj nazor?Odpoveď na príspevok od richardd:
@filips92 Je to klasicka socialisticka kocka a je… @richardd ešte som to nerobil, ale bol by som zvedavý či by to fungovalo. Vápenný poter, ktorý robím by mal mať hrúbku 10 cm aby bol pochôdzny. Drží ale aj pri hrúbke 5 cm. Je v ňom ale kari sieť. Na to išla rovnaká malta cca 1 cm, do ktorej som ukladal tehlovú 3 cm dlažbu. Čo sa týka pochôdznosti, zatiaľ s tým nie je problém. Materál poteru a lepiacej malty je rovnaký, aby bola difúzia medzi materiálmi čo naljepšia. V tvojom prípade by išlo o rôzne materiály. Betón - Zakladacia malta - Lepidlo - Dlažba Namiesto zakladacej malty by som osobne volil vyrovnávaciu cementovú maltu na podlahu, ktorá je na to určená. Ak ale vytvoríme variantu so zakladacou maltou, môžu vniknúť 2 nasledujúce komplikácie, ktoré mi napadajú: 1. Zakladacia malta po nanesení lepidla z neho môže vysať vodu. Je len otázne ako rýchlo a koľko vody vtiahne. To zistíš až keď to otestuješ. Záleží to od hrubky vrstvy malty, od jej zloženia a pod. Následne lepidlo môže vyschnúť rýchlejšie ako by malo. Ja to robím pri vápenných poteroch tak, že podklad aj dlažbu namočím, to ale pri cementových lepidlách možné nie je (nemalo by byť). Tie by sa mali nanášať na suchý povrch. Samozrejme kým si neurobíš vzorku, nezistíš. Ak ti to nesúri. Urob si cca 70x70 cm vyrovnávky maltou a následne po vytvrdnutí nanes lepidlo a prilep nejakú zbytočnú starú dlažbu. Keď to vytvrdne, poskáč po tom, spusť z výšky 1,5 m niečo tažsie, čo bežne padá, hrniec a pod. Môžeš sledovať ako sa to správa a či by si bol s výsledkom spokojný. 2. Zakladacia malta by mohla byť najslabšou vrstvou a rokmi by sa mohla rozkrúšiť. To ale nevieme. Počas komunizmu, keď sa stavali domy a paneláky, používalo sa to, čo bolo poruke. Aj dnes to murári robia. Zo skúsenosti, tieto podlahové vyrovnávky sa po čase rozmrvili, ale tiež vydržali roky. Teda je otázne, ako dlho chceš aby to vydržalo a o koľko rokov bude prebiehať ďalšia rekonštrukcia domu. Dnes je to cca každých 20-40 rokov.