Aký máte názor na frézovanie podlahy pre podlahové kúrenie, vs klasické kde pod potrubie ide aj izolácia narozdiel od frezovanej pokládky.
Obzvlášť ak sa nachádza pod podlahou pivnica.
Ďakujem
@valach2 možno iba doplním @marekjahoda- z fyziky vieme, že teplo sa v pevných materiáloch ako je betón tehla a p. šíri "všetkými smermi". t.j. nestúpa iba hore. ale tieto trubky hoci akoby na povrchu tým že odovzdávajú teplo a majú okolo seba betón tak budú ohrievať aj ten betón pod sebou a ten všetky materiály okolo, ak sú pevné, tak o to lepšie. Preto je dôležitá ta skladba podlahového kúrenia že trubky sú "naspodku" a pod nimi je už len izolant. práve preto sú v rastri a nad nimi je betón lebo ten betón "nasáva" z nich to teplo, a tým že sa teplo v ňom šíri všetkými smermi tak sa celý prehreje aj v miestach kadiaľ trubka nevedie a ďalej sála teplo ako "jednoliaty" materiál (odhliadnuc od odchýliek). Teplo sa šíri zásadne od teplejšieho materiálu k menej teplému do momentu kedy sa ich teploty vyrovnajú. Preto keď sa betón prehreje, začne sálať teplo do priestoru. čo myslíš, že sa asi stane na styku ohriateho betónu a neodizolovanej pivnice resp. akéhokoľvek materiálu pod betónovou platňou?
Presne o to ide, preto frézovanie drážok pre trubky je neefektívne, priam kontraproduktivne a vyhodené peniaze. To radšej vybiť poter a urobiť podlahové kúrenir ako sa naozaj robiť má.
šírinie tepla- šíri sa 3 spôsobmi,1. prúdením vzduchu teplý vzduch je ľahší preto stúpa hore, po ochladení klesá naspodok je ťažší , vzniká tak veľký tep. rozdiel v priestore, najviac sa tak šíri od radiátora
2. šírenie tepla vyžarovaním do voľného priestoru, najviac sa tak šíri od podlahovky a od infra- v tom priestore je takmer rovnaká teplota vzduchu v priestore až nato že od infra najskôr ohrieva materiál, tak ako slnko a až následne sa ohrieva vzduch
3. šírenie tepla v materiáli , šíri sa rovnako všetkými smermi,
vzduch je dobrý izolant len pokiaľ je suchý . má nízku rel. vlhkosť, vlhký je zlý izolant a lepší vodič tepla, do materiálov sa ukladá rôzne množstvo tepla podľa ich akumulácie, ťažšie naakumulujú viac ako ľahké, každý materiál. má iné merné teplo, nato aby sa ohrial na rovnakú teplotu potrebuje rôzne množstvo tepla
Trosku to tu obnovim. Myslite ze takyto sposob podlahovky by bol vhodny na podkrovie, kde je existujuci poter cca 5-9 cm, pod nim dosky 3cm, pod nimi 20cm medzera medzi tramami, kde sa da dat izolacia? Ide o starsi RD, ale podkrovie bude v podstate "nanovo" takze aj izolacia sa tam da normalne spravit
elektricke podlahove? ano aj nad tym som rozmyslal, len neviem kde sa dopatrat kolko a ake vykony mi bude treba, budu tam 4 izby, dve cca 16m2, jedna asi 20m2 a kupelka okolo 10m2
@jblaze Neviem či efektívnejší ale drôt bude hriať len vďaka elektrine v ňom. Vodná podlahovka poskytuje možnosť voľby zdroja tepla, ktorý bude ohrievať tú vodu v nej. Ak sa z akéhokoľvek dôvodu budeš chcieť vyhnúť ohrevu elektrinou tak v tom prvom prípade to nebudeš môcť. Vodu vo vodnom podlahovom vykurovaní môžeš ohrievať elektrokotlom, tepelným čerpadlom, plynovým kotlom, kotlom na tuhé palivo...
My sme pouzili toto https://www.youtube.com/watch?v=yiWA_...
neviem ale ci to teraz niekto na SK predava, su aj ine firmy ktore to robia. Podlaha sa ti zvysi len o 2cm + parkety alebo dlazba. My sme na to lepili dlazbu. Kontretne toto sa vola Flooré a je to svedska firma. Lahka pokladka, ziadny bordel. Ak mas pod miestnostami pivnice, tak urcite treba zospodu dat najlepsie sklenenu vatu.
@lobogo1 nechaj si urobit cenovu ponuku frezovania (budes potrebovat roztec 150mm) a za cenu frezovania ti vyjde vyburanie stareho poteru, nova trubka aj novy poter. Frezovanie je len pre ludi, co chcu za 2 dni byvat a myslia si, ze to bude bez prachu. Nebude. Ani to nebude trvat 2 dni.
@toky1 presne tak, len vdaka elektrine preto ma ucinnost 100%, voda zdaleka nedosahuje take cisla, mozno 30% co je skoda nie? to je ako spalovaci motor a elektromotor 🙂
@jblaze Tak ale toto je teda dobra blbost ... A kde by sa asi 70 % vyrobeneho tepla stratilo ? Ked naakumulujem určitu energiu tak ta voda ju odovzda tak isto ucinne ako odporovy kabel....Všetka ostatna vyrobena energia pri prenose ostava tiež v dome ak mas dobre navrhnute umiestnenie kotla a AKU
@eagleowl ked sa prikon tepelneho cerpadla rovna vykonu potrebneho na vykurovanie, vtedy je to nanic, mozme sa bavit o akumulacke, ale to mozem povedat ze si v lete zohrejem vodu ciernou hadicou, a naplnim si perfektne izolovanu nadobu, na celu zimu, a je to to iste
@jblaze myslím že tomu čo si napísal sa dá rozumieť iba s veľkou dávkou predstavivosti ....a čo si tým celým chcel povedať nepochopí nikto. Tuším v tom toľko pravdy ako v tej "úvahe" o "30% účinnosti vody" 🙂
@jblaze na otázku odkiaľ si vytiahol tú hlúposť s účinnosťou podlahového kúrenia 30% si neodpovedal.....
Napísal som že TČ má 3x (aj to sa držím s uvažovaným SCOP veľmi nízko) väčšiu účinnosť ako "Tvoj uhlikovy drôt"....na to si odpísal niečo, čomu žiaľ asi nikto nerozumie....
Teraz sem ťaháš čosi o "lepších domoch" a kúrení drevom....nerozumiem absolútne v akých súvislostiach a prečo....zadávateľ písal že má starší dom.
@eagleowl trochu som sa s v tom stratil lebo mi neukazuje upozornenia a potom reagujem neskoro, narazal som len nato, ze vodne systemy maju vzdy nejake straty oproti priamovyhrevom,
doprava vody tiez stoji energiu, a ak niekto povie ze ostava v dome tak to je hlupost, lebo akurat tak budes mat teplejsie v technickej, co je prebytocne teplo, a vyssie straty, ano su to male cisla ale su,
a tepelne cerpadla tiez,, ak ide o vzduch voda,
je to vonkajsie zariadenie, kde sa kruti vrtula, kde sa precerpava kvapalina, ktora sa bonku ochladzuje, zbytocne,, ano vyrobi v konecnom dosledku teplo, ale strat je tam vela,
@jblaze lenže vyhlásiť že straty vodného systému sú 70% je bohapustý nezmysel s jednou nulou naviac....
...ak sa niekomu prehrieva technická tak nech si tam zavrie radiátor alebo podlahový okruh...🙂
Je úplne irelevantné rozprávať o strate TČ pri porovnávaní s odporovými káblami....realita je SCOP a ten hovorí že TČ je 3-4 násobne účinnejšie ako odporový drôt.
(Zúfalcov, ktorí menili zdroj vykurovania z odporových káblov na TČ lebo ich to finančne ničilo je tu celý zástup a budúcnosť sa javí ešte čiernejšie.)
Jediná situácia kedy je odporový drôt OK je v dome s veľmi malou stratou - čo nie je prípad zadávateľa otázky v tejto diskusii....a jediná výhoda odporového drôtu voči TČ je jeho nízka obstarávacia cena....zaťahovať do toho účinnosť je pri porovnávaní týchto dvoch systémov úplne scestné.
@eagleowl no vidi prisiel si nato : )
ano ak mas diravy dom, potom sa ti oplati tepelne cerpadlo, ale ak sa ti straty rovnaju prikonu cerpadla tak je cerpadlo stratove, akumulaciu vynechajme.
@jblaze na čo som prišiel hneď na začiatku že jediné čo je stratové tak to je debata s Tebou....
čo to splietaš o tom že keď sa straty rovnajú príkonu ?.....príkon čerpadla bude 3x menší ako straty aj pri malých stratách.....(čerpadlo je neekonomické jedine jeho cenou....nie jeho účinnosťou....a naviac....stále ostáva výroba TUV, ktorej nároky na energiu nezávisia nijako od kvality domu)....ale to už sa len zbytočne opakujem.....a je to marné....je to marné....je to marné....