Dom za milión - pasívny dom

Zdravim Chcel by som postavit buduci rok pasivny dom v Bardejove respektive sa k nemu aspon priblizit mam individualny projetk ktory je na 95% podobny s tymto projektom http://www.domzamilion.com/projekt_po... len bohuzial ked som isiel vlani za projektantom tak na ich stranke bol iba projekt na bungalov. Bol by som velmi rad ak by mi niekto mohol pomoct ohladne hrubky konkretnych izolacii a pouziteho materialu: 1. Z coho stavat ? V projekte mam tehlu leier 30 ale neviem ako odizolavat dom od zakladovej dosky, ci by nebolo lepsie pouzit ytong 30. Nebudem si to staviat sam ale firma kedze som v zivote tehlu v ruke nedrzal takze je mi jedno ze z ytongu sa stavia lahsie ale kvoli tehle hovori cena. Penosklo som vylucil pretoze je prilis drahe na to kolko penazi by som v buducnosti usetril ak by som ho pouzil. Ak by som pouzil tehlu pomohlo by vysypanie prveho radu gulickami polystyrenu alebo mam radsej staviat z ytongu? (tensia by kvoli statike asi nepresla a z ineho materialu napr. BTS staviat nechcem) 2. Zaklady. Aku hrubku pouzit na zateplenie zakladov a do akej hlbky plus aky material by bol finacne najvyhodnejsi? Zakladovu platnu nechcem od spodu izolovat. 3. Kolko cm polystyrenu do podlahy na prizemi a kolko do podlahy na poschodi? 4. Kolko cm polystyrenu na obvodove mury a aky pouzit sivy alebo biely plus ktory ma dlhsiu zivotnost a priblizne kolko rokov? 5. Izolacia strechy. Strecha je klasicke A a v povodnom projekte ktory bol na NED som mal v sikminach: - paropriepustna folia - tepelna izolacia nobasil 200 mm v kladana medzi krokvy 100 x 200 mm - tepelna izolacia nobasil hrubky 100 mm vkladana medzi hranoly 80 x 100 mm -parozabrana -tepelna izolacia nobasil hrubky 40 mm vkladana medzi hranoly 40 x 40 mm -sadrokarton Tak o kolko cm navysit a aj kde presne aby sa to vsetko aj pomestilo. Sikminy idu plynule od priblizne 170 cm takze miesta dost na znizenie. 6. Kolko cm by mal mat presach strechy ak mam na juznej strane 4 balkonove okna? Vsetky okna budu 3skla 7. Ake kurenie ak budem mat k dispozicii aj plyn iba 6 m od domu? V celom dome je naplanovane podlahove kurenie. Oplati sa mi tahat plyn na kurenie, TUV a a varenie alebo kupit jednoduchy elektricky bojler ako napr. blacksr? (inak Jarka mas vynikajuci blog a nebyt neho tak ani pasiv nestaviam cize vdaka) 8. Rekuperacia? Viem ze je to finacne nenavratna investicia ale do pasivu by mala byt ze? V povodnom projekte som mal kozub takze teoreticky peniaze na kozub by som mohol pouzit na rekuperaciu ??? Cize ked to cele zhrniem chcel by som mat pasivny dom ale aby som nemusel byt aktivnejsi v robote pretoze by som ho chcel postavit za cenu lepsieho NEDU Ak som na nieco zabudol mozte doplnit a vopred vdaka za kazdu dobru alebo modru radu.
Odpovedať
http://pasivnydom.blog.cz/0910/cena http://amper.ped.muni.cz/~svobodak/pa... http://amper.ped.muni.cz/~svobodak/NN... nič lacnejšie som zatiaľ nevidel ;-)
Odpovedať
Profilova fotka
dom za milion v pasivnom standatde nepostavis.co sa tyka materialov ved na to mas svoj projekt a svojho projektanta treba konzultovat s nim.
Odpovedať
Dom v pasivnom standarde za milion... nie je to az take velke scifi ale urcite nie ta chalupka co chces stavat ty. Musel by to byt alternetivny projekt a velmi velmi domysleny a efektivny a hlavne stavany svojpomocne... Na vsetky ostatne otazky ti da odpoved tvoj architekt ak sa venuje pasivnym domom. Ak nie tak to budes zliepat podla rad z internetu. Ale skus kuknut sekciu profi a mozno najdes...
Odpovedať
Moja vina asi som zle napisal nadpis jedna sa o dom zo stranky www.domzamilion.com a kedze je to sekcia projekty a nie rozpocet tak by bol rad aby zvysne prispevky boli k teme. Moj dom je skoro rovnaky az na to ze je o 25 cm sirsi. Inak k pd72536 - Jarka s rodinou stavala dom na vrchole bubliny a odvtedy ceny isli dost dole plus dnes sa da zjednavat v porovnani ked si musel cakat v roku 2008 na cement v poradovniku skoro ako za sociku na zigulaka ;-) Aj ked tie ceny v porovnani so slovenskymi platmi su este stale dost vysoke.
Odpovedať
pozrel si tu dom od mio23?
Odpovedať
samozrejme ze pozrel ale to uz je extra pasivny dom chcel by som nieco finacne prijatelnejsie ako ma napr. moridlo
Odpovedať
Poradi niekto?
Odpovedať
@martin118 http://www.modrastrecha.sk/forum/obvo... na začiatok
Odpovedať
@martin118 1. Tehla 25 cm + šedý EPS 30 cm. Tehlové murivo ľahko termicky oddelíte od dosky radom z ytongu. Alebo založenie na doske, ktorá leží na penoskle, potom netreba mať starosť s tep. mostom v päte muriva. Alebo stavať z ytongu 30 cm. Dá sa aj z 25, však statik to prepočíta. 2. Zatepliť hlavne sokel = kúsok nad zemou a kúsok pod zemou. Soklová izolácia je najdrahšia zo všetkých, preto jej treba dať najviac tam, kde má najväčší efekt. Na sokel cca 20 cm, aby to bolo aj vizuálne OK. Do hĺbky stačí dať menej izolácie, alebo aj vôbec - záleží od toho, koľko bude izolácie v podlahe a akú plochu podlaha bude mať. 3. Aspoň 25 cm na prízemí. Na poschodí len kročajovú. Netreba ju tam kvôli úniku tepla, keďže obe podlažia budú vykurované. 4. šedý EPS 25-30 cm - uvidíte, čo ukáže výpočet. A aj aké hrubé murivo dáte. Aby nemal múr 60 cm. 5. Šikminy cca 40 cm vlny, na strop 60 cm vlny. 6. Presah závisí od výšky okien a od výšky umiestenia presahu nad nimi. Treba to narysovať. Okná musia byť tienené od marca do septembra. Trojsklo Ug=0,5 W/(m2K). Ak sa Vám podarí zohnať so zvýšenou hodnotou "g", bolo by super. Klasika g=50%, Clearvision má g=60%. 7. Výpočet ukáže, čo je vhodnejšie. Záleží to nielen od potreby tepla na vykurovanie, ale aj od reálnej spotreby TUV a spotreby elektriny na spotrebiče. Dopredu ťažko hovoriť. Ak by bol plyn, tak LEN plyn: krb netreba, solár netreba. Ak by bola elektrina, môže sa kombinovať s krb. kachľami a / alebo s fotovoltikou či solárom kvapalinovým. Alebo lacné TČ, napríklad Eltex. Fakt závisí od celkovej spotreby. 8. Rekuperácia je povinná a musí mať vysokú účinnosť. Svojpomocne sa dá do 2000 € zbastliť aj so ZR. Nemusí to robiť špecializovaná firma, stačí poučený vodár (spájať rúry vie) a elektrikár (napichnúť RJ podľa schémy vie). Keďže ide o nenávratnú položku, bolo by vhodné na ňu "ukradnúť" z investície, ktorá ide za normálnych okolností do kúrenia. Príklad: kebyže nestaviame pasív, museli by sme investovať do plyn prípojky, kotla, hustej podlahovky s veľa okruhmi, komína a krb. kachlí. Bez práce by šlo o sumu aspoň 7.000 € (spodná hranica, pretože by sme škrtili rozpočet). V pasíve z týchto 7.000 e môžem pokryť zvýšené hrúbky izolácií, rekuperáciu a symbolické kúrenie. Kúrenie s rekuperáciou stálo 3.300 €. Izolácia stropu a podlahy naviac stála 780 + 600 = 1380 €. Steny nerátam, vyšli lacnejšie ako ktorákoľvek iná skladba (teda, @mio23 má lacnejšiu). Takže 3.300 + 1.380 = 4.680 €. Úspora oproti 7.000 € je 2320 €. x-) x-) x-)
Odpovedať
Dakujem Jarka vedel som ze sa na Vas mozem spolahnut. 1. V povodnom projekte mam tehlu 30 teoreticky by som mohol pouzit do prveho radu pod vsetky mury ytong ale neviem ci uz niekto taketo riesenie v praxi fakt pouzil ale som ochotny priplatit si za ytong alebo H+H a ztaviat z 30 neviem ci by 25 presla plus sekanie a rozvody =-) 2. Sokel dam 20 cm ale aky presne material pouzit su 2 typy ak sa nemylim a kde presne by malo zateplovanie soklu zacinat myslim tym `kúsok nad zemou a kúsok pod zemou` kolko je to cm? 3. Do podlahy dam 25 hoci mam naplanovane 20 tak dufam ze by s tym nemal byt problem 4. Kedze bude ytong 30 tak zateplim 25 sedym. Mam popripade dat 30 cm zo severnej strany? 5. sikminy dam 40 a strechu 60 je to dost ale asi nevyhnutne 6. Presah strechy tak s tymto mi asi budete musiet tiez pomoct pretoze neviem z coho to vypocitat. Dolne balkonove okna su 2 o velkosti 212 cm a horne francuzske balkonove tiez 2 o velkosti 175 cm. 30 stupnova strecha zacinajuca od cca 1.6 m (taka isto ako v dome za milion) 7. Sme mladomanzelia a planujeme ak Pan Bozko da 2 deti cize z toho by sme mali vychadzat pri vypocte spotreby TUV, varenia ... Oplati sa nam tahat plyn? Ako by ste to riesili Vy nasom mieste? 8. Rekuperaciu dame hoci z pociatku som nebol nou nadseny, dost je tu ospevovana Paul ale dom nebude hotovy skor nez o 2 roky takze casu dost. Inak aj ta rekuperacia pojde na elektrinu takze fakt neviem ci sa oplati kurit, varit a ohrievat vodu plynom alebo radsej poriesit dobru tarifu a vsetko riesit elektrinou. Inak kolko by boli priblizne mesacne naklady ak by sme mali iba elektrinu? Vrela vdaka za rady
Odpovedať
@martin118 1. Máme tehlu na dvoch podlažiach a stojí to na ytongu :-). Takže použil. Sekalo sa do 25 cm tehly a sekalo sa primerane, nie hlboko. 2. Nad zemou 30-40 cm - kvôli odstrekujúcej dažďovej vode. A asi 30 cm pod zem. Hlbšie môže byť tenší. Materiál: najlacnejšie vychádza EPS 200 S (z tých, čo sa môžu použiť do zeme bez ochrany). 3. Nebude to nič hrozné, ak pri zateplených základoch bude v podlahe napr. 22 cm. Ako vyjde. Však pri menšej hrúbke sa dá použiť šedý podlahový, ktorý lepšie izoluje. 4. Môže byť. 5. Vlna je veľmi lacná. 6. Spravím obrázky, ozvite sa mailom, mám ho v profile. 7. Máme veľmi podobný dom. Keď som rátala nám výhodnosť plynu, vyšla prostá návratnosť 12 rokov. 8. Rekuperáciu určite, značku RJ doriešite. Prídu iste s niečím novým ešte a Sentinelu sa budete smiať. Tarif sa oplatí DD2. Ak by bola plne elektrifikovaná domácnosť, vyšiel by EPD = 1800 kWh/a, TUV 4 osoby 2000 kWh, elektrina 1500 kWh = 5300 kWh = 740 €. Investovať do kúrenia treba pár stoviek len. Potom ostane na rekuperáciu a zväčšené hrúbky izolácií. A ešte stále to bude lacnejšie ako konvenčný dom. TUV môžete po náraste pôrodnosti v rodine znížiť osadením soláru - úspora cca 75% ročne = 200 €. Pri súčasných cenách vyjde prevádzka domácnosti so solárom 540 €. + sa prihováram za miernu úpravy architektúry domu - okná, rozmiestnenie odberov TUV dať bližšie k sebe resp. bližšie k zdroju TUV.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@martin118 Kachle na romantiku chcete?
Odpovedať
blacksr: Kachle? Môže ísť do pasívneho domu komín?
Odpovedať
Dal by sa dom postaviť rovno na polystyréne? Ušetrilo by sa za základy a ich zeteplení, neboli by žiadne tepelné mosty. Pri vyrovnávaní pozemku by sa spravil plochý kopček, zavalcoval by sa, zasypal štrkom a pieskom, na to 50 cm polystyrénu, a na to železobetónovú platňu, na ktorej by sa stavali múry.
Odpovedať
@radopp Môže. Ak niekto chce, nech si dá. Treba eliminovať tep. most a zvážiť riziko netesnosti. Táto finančná prevádzková strata sa však dorovná lacným teplom. My sme sa rozhodli nedať. A nemožno povedať, že sme spravili lepšie / horšie / múdrejšie a pod. Spravili sme INAK. Alebo niekto iný spraví INAK než my. Ale už som sa dozvedela, že komín + krb u @martin118 nebude.
Odpovedať
blacksr: To by bolo skvelé. Tak to potom kachle nie sú zlé riešenie. Aké kachle máte na mysli? Kde všade treba zatesniť a zatepliť komín aby nepredstavoval výraznú stratu v EPD? Predpokladám že musí byť šnúrka na dvierkach krbu, prívod vzduchu s gumeným tesnením. Ako utesniť prechod cez strechu? Komín nad domom asi treba zatepliť, len neviem čo to bude stačiť. Čo myslíte?
Odpovedať
Profilova fotka
@radopp toto riešenie s tým polystyrénom+železobetónovu platňou ma celkom zaujalo. ale ako je na tom polystyrén s tlakom železobetónovej dosky, kedže polystyrén stráca podľa mňa časom v rozsahu desiatok rokov tvarovú stálosť. a čo na to podložie. prešlo by to u statika ? sú nejaké stavby na Slovensku, ktoré takto stoja dlhodobo v rozsahu viac ako 10-20 rokov ? stále hľadám riešenie aby som sa vyhol základom. nezačal by mi dom sadať na niektorú zo strán ?
Odpovedať
Profilova fotka
ešte keď je tu taká téma, pokiaľ by som uvažoval napr. z KM beta Sendwix z vápennopieskovej tehly hr.175 mm a izoláciou 300 mm, čo sa mi javí ako lacnejšie riešenie ako porobetónová tvárnica Theta bez zateplenia s dvojnásobným nárastom R voči tvárnici, ako sa vodorovne drážkuje kedže to vôbec neodporúčajú. Musím pred to niečo predstaviť, čo nechcem lebo mi to zvýši náklady. s odľahčovacími dutinami rátam len obmedzene pre vertikálne rozvody. stále mi to vychádza tak ako mi jeden kolega poradil na 200-250 porobetónovú tvárnicu ?
Odpovedať
@radopp napr. od Haas - Salerno, aj ABX majú zopár v ponuke komín - ak chce niekto za každú cenu EPD, treba tento "detail" zohľadniť v PHPP - myslím ako tepelný most... asi najvhodnejšie riešenie je nerez komín zboku fasády ďalšia vec je tesnosť - to ste popísali už ale ak niekto má rád ohník a zároveň nezávislosť - ľahko lacným kúrením v kachliach nahradí únik tepla cez tepelný most... ak by sa komín podpísal pod mernú potrebu napríklad zhoršením mernej potreby o 2 čísla a bol by to "iba" NED s MPT 17 kWh/(m2a).
Odpovedať
blacksr: Ďakujem za typy. :-) Neviem robiť v phpp. Dávam prednosť pochopeniu problematiky a nespoliehaniu sa na programy. Ak vieš robiť v phpp, mohla by si vyrátať akú stratu predstavuje komín? Aj pri nerezovom komíne je prechod, cez stenu. V princípe môže byť strata rovnaká? Možno by bol lepší murovaný komín v strede domu a nejak vyriešiť most. Tá 4-kw mi pripadá slabá. Keď už komín, tak 10-ky kW a akumulovať a nemusieť stále strážiť oheň. Alebo je to neekonomické? 15 W/m2 je na to aby sa dalo kúriť vetracím systémom. Inak sú podstatné iba náklady v eurách. SI myslím. Drevo by bola faj vec a nejaké watty a úradnícka kategória domu by som už nerátal.
Odpovedať
maros_kollar: Prečo nepíšete do diskusie: http://www.modrastrecha.sk/forum/proj... ?
Odpovedať
Profilova fotka
@radopp pretože : nemám dôvod
Odpovedať
maros_kollar: porobetón príliš neakumuluje teplo, typujem že sa poriadne nevyužijú zisky a v lete sa dom prehreje
Odpovedať
@maros_kollar : Železobetónová platňa 15 cm vyvýja na polystyrén (PS) tlak 3 kPa, a to je nič. Pevnosť polystyrénu EPS200S je 200 kPa pri 10 % stlačení. Vraj je EPS nasiakavý, tak by sa použil XPS, neviem. Dom pod stenami vyvyjú na PS tlak 80 kPa a to je akceptovateľné. Štrk má nejaký roznášací uhol a na hlinu bude pôsobiť povedzme 60 kPa. To je tiež akceptovateľné. Pevnosť valcovanej hliny sa uvažuje 300 kPa. Hlina bude tvoriť kopček, zakrytý domom. Kopček bude širčí ako dom o 1 meter, na ňom bude vodorovne mierne vyspádovaná von nopová fólia, na nej piesok a betónová dlažba. Na kopček z valcovanej hliny sa nedostane voda a preto nemá dôvod sa rozmočiť na blato. Na valcovanej hline sú podlahy supermarketov, pôda nesadá. Konštrukcia je na betónových kvádroch v nezamŕzavej hĺbke. Skúsil som postaviť drevené stavbyna štrkových lôžka v v plytkom 20 cm výkope, to je zamŕzavá hĺbka, ale na kopčeku kde ni eje voda. Stavby sa ani kúsok nepohli. Akurát bola piplačka dostať štrk do vodoroviny, prihadzoval som po vrstvách o šírke 1 kamienku. Hlina je ako betón rozpustná vo vode. Zhutnená, napríklad valcovaná, a suchá je pevná ako betón. Hlinené stavby sú plne recyklovateľné, stačí poliať vodou.
Odpovedať
Profilova fotka
@radopp je to zaujímavé. Asi by sa hodila na dosku nejaká montovaná konstrukcia napr.Steico (resp.niečo ľahké) ? myslíte že by to statik povolil ?
Odpovedať
O koľko bude širší kopček ako dom rozhoduje výška kopčeka. 1 meter bude vodorovne a potom v uhle voľne sypanej hliny 40 ° (od kolmice). Šikmina sa sama zatrávní a korienky udržia hlinu pohromade.
Odpovedať
Treba sa spýtať statika. :-) Mokrý sneh môže predstavovať väčšiu záťaž ako múry domu. Vpodstate je jedno z čoho budú múry. Drevo sa mi nepáči , lebo pri zatekaní zhnije. Natierať drevo svinstvami ako krovsan mi páči ešte menej. VPC nemá príliš dobré akumulačné vlastnosti, to je už lepšia plná tehla, ideálny je betón.
Odpovedať
Profilova fotka
@radopp páči sa mi tento inovatívny prístup. len si myslím že by som narazil na dvoch odporcov statika a moju ženu :-D
Odpovedať
tiež mám z toho strach, ale skúšam uvažovať, pred pár rokmi nebolo mysliteľných kopa vecí ktoré sú dnes bežné, len kecáme
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?