Prosim Vas neviem nikde na nete najst...neviete poradit aka je minimalna vyska ci hrubka vrstvy kameniva pri spevnenej pristupovej ceste k domu stanovene v zakone???
Vdaka
@snehuliak123 ak je to súkromný prístup na pozemok alebo po pozemku, norma na to neplatí. Vozovka sa konštruuje podľa zaťaženia a podložia, na zeminu sa dáva geotextília aby sa zmenšila hrúbka štrku, obyčajne sa začína na 15 cm, čím ťažšie vozdlo, tým väčšia hrúbka. Ešte sa to dá kombinovať najskôr hrubý štrk a urovnať jemným, ten sa môže nasucho zmiešať s cementom, a udusať, v teréne sa povrch štrku zakalil hlinou.
@jan45 O.K. ale geotextília sa dáva nie kvôli zmenšeniu hrúbky konštrukcie, ale preto aby sa štrkodrva nezanášala jemným ílovitým materiálom, ktorý z nižuje uhol vnútorného trenia nštrkodrvy at ým aj únosnosť cesty. 5 cm vrstva je vrstva tak na vyrovnanie na dostatočne únosnom teréne. Prístupová ceasta sa dimenzuje pri rodinnom dome na cca 1000-5000 normových náprav 12T t.j. cca 300-2000 pojazdov naloženého nákladného auta či mixu. Ak to konštrukcia vydrží bez značných deformácií možno na ňu dať po výstavbe konečnú úpravu - dlažba, asfalt, betón ... Pri veľmi mekom podloží je vhodné použiť ihneď ešte pred výstavbou tuhé PP geomreže, do ktorých sa štrkodrva zakliní a podstatne zvýši únosnosť. Úspora je až 50 % štrkodrvy.
Výhodnejšie je toto riešenie tam, kde je veľmi vzdialený kameňolom a tým narastá cena štrkodrvy alebo keď je podložie menej únosné. V miestach s podložím, sa ani nedá zmerať deformačný modul. je to najekonomickejšie riešenie.
@snehuliak123 Vzhľadom na hore uvedené by bolo dobre aspoň laicky popísať, aké tam bude podložie. Aké je za sucha aké je keď poprší, aké je po dlhotrvajúcom daždi.............