Ahojte,
v dome instalujem novy termostat. Pouzity kotol je Attack KLQ (vid foto, do domu idu kable 3, 7 a 8, pripojeny termostat je REGO 972 01 (vid foto), novy termostat je iQtech SmartLife GALW-B (opat vid foto 🙂).
Zasekol som sa pri pripojeni posledneho kablu, modry (faza, s farbami sa povodny instalater velmi netrapil) je pripojeny na L (4 na novom termostate), zelenozlty (N, resp. zem), je pripojeny na N (3 na novom termostate). Samotny termostat funguje okej, co ma vsak trochu zneistuje su konektory 1 a 2. Novy termostat je potencialovy, myslim, ze som vybral spravny typ, ale necham si poradit. Spominane konektory maju napis Open a Closed. Jedna sa o NO/NC konektory rele pripojenia? V takom pripade by zrejme bolo treba pripojit na treti kabel (povodne U2) iba konektor "Close", tzn. 1?
Velmi pekne dakujem za rady!
@numline1 netreba riešiť schému tej starej rarohy ale treba sa pozrieť na nový systém a teda wifi termostat. Open Close na wifi termostate bude NO/NC a je tam vlhký kontakt (potencialovy), ale keď pozerám schému kotla tak treba bezpotencialovy. TP je na schéme klema a takisto na schéme je kreslený spínací kontakt. To znamená že keď je zopnuty kúri. Takže treba kúpiť bezpotencialovy termostat a následne podľa teploty bude len spinat relé.
Dá sa to ľahko overiť. Zobrať multimeter, dať preč klemu a nasledne na svorkach 7, 8 budeš merať napätie. Ak áno tak je to presne tak ako píšem vyššie. Samozrejme pracovať bezpečne a demontovať / montovat pri vypnutom istici 😄 merať samozrejme pri zapnutom 😄. A inak väčšina kotlov a tepelných čerpadiel je riešená tak že priestorový termostat je bezpotencialovy.
@neutrino dakujem Ti velmi pekne za odpoved, jedna sa potom o moju chybu, predokladal som, ze princip je podobny, nastastie vyrobca ponuka aj dry contact verziu, so schemou ako obr. v prilohe. Napatie na 7 a 8 zmeriam, ak sa teda rozumieme spravne, malo by tam byt klasicky 220V pri zopnutom so starym termostatom.
Co sa tyka zapojenia dry-contact verzie, predpokladam, ze len zapojim L a N ako teraz a L nasledne premostim napr. na 3 a zo 4 pojde kabel spat cierneho kablu, tzn. 7 na kotli?
Este raz diky
@numline1 nie celkom N a L je len na napájanie. Z kotla idú dve žily netreba to miešať s inými Nkom... Suchý kontakt je technicky len prepoj 1:1 keď sa relé zopne kúrenie bude fungovať ..
@numline1 inak povedané N a L nemá nič s kotlom je použité na zopnutie relé. Relé má 230V AC cievku. Z kotla môže kľudne ísť aj iné napätie. Ja som len prečítal schému. Sieťové L a N určite netreba prepájať s kotlom v žiadnom prípade.
@neutrino Dakujem, ide ale o to, ze L a N z kotla sa pouziva na napajanie samotneho termostatu - modry kabel pripojeny na konektore 8 na kabli ma konstantne 220V, bez ohladu na to, ci kotol kuri alebo nie a je pripojeny na L na novom termostate, resp. bol na U1 na starom. N je potom na konektore 3 na kotli. Konektor 7 na kotli bol podla starej schemy prave prepojeny s "L", resp. teda konektorom 8 (spominany 220V konektor na L napajanie termostatu) pri zopnuti. Prikladam este rozsirenejsiu schemu zapojenia zo stareho termostatu.
Dakujem za pomoc
Dovod, preco sa vlastne pytam na termostat so suchym kontaktom teda je, ze do konektorov 1 a 2 na nom by zrejme malo nieco ist, resp. na zopnutie som predpokladal, ze to budu prave kable 7 a 8. Kedze z kotlu idu 3 kable, ale na termostate su 4 konektory.
PS: S na starej scheme je prave kotol.
@neutrino Len este pridam jeden prispevok, pretoze uz asi zacinam chapat, co mas na mysli a v principe mas pravdu, ale zaroven to je este viacej matuce. Kotol by sa mal zopnut ak sa spoja konektory 7 a 8, ktore by mali byt bezpotencialove. Tak to aj vyzera zo schemy. Problem ale je, ako som spominal, to samotne zapojenie (aj stareho termostatu, aj to namerane napatie 200V (L alebo U1 na termostate) na konektore 8 z kotlu), nakolko prave 8 sa pouziva ako faza na napajanie. Mame pre toto nejake vysvetlenie?
Stary termostat podla vsetkeho prave spinal 7 a 8 a po zopnuti toto napatie pokracovalo z 8 na 7, neviem teda uplne, ci to bolo bezpotencialove.
Tiez by som dodal, ze na konektore 7 som tiez pri zopnuti stareho termostatu nameral 220V. Len pre referenciu, konektor 8 je na starom termostate prave U1, konektor 7 je zase U2.
@numline1 nuž keď to by bolo treba vidieť už keď ti to nejde a nechápeš tomu tak zavolaj kurenara. Ja ti tu poradím nejakú somarinu lebo nevidím reálnu situáciu a budeš na mňa nadávať lebo odvalis kotol.
@neutrino plne rozumiem, aj tak si velmi cenim pomoc. Este doobeda sa mi podarilo vytrasovat cez vyrobcu kotla povodneho instalatera a cez neho a dalsich 4 ludi aj instalatera, ktory sa tomu venuje v oblasti, kde sa dom nachadza 🙂 Dohodli sme sa, ze sa na to pozrie on, ale len pre uplnost, pocas toho ako sme sa rozpravali priamo o tomto modeli kotlu, je potrebne trochu pozmenit kablovanie - mal si pravdu, na spustenie kotla treba suchy kontakt na 7 a 8, avsak treba priviest dalsi kabel samostatne na L a N (N teda uz teraz je, faza zatial nie, aj ked na jednom kabli je regulerne 220V). To je ta sucast celej skladacky, ktora mi chybala. Dam potom koncom tyzdna vediet, ako to dopadlo a ako vyzeralo zapojenie 🙂