Byť prenajimam od 20.1.2013. Nie je v OM. Mám niekoľko otázok:
1. Môžem odratat aj elektrinu, plyn,... Kt. Boli zaplatené napr. 11.1.2013 - teda za mesiac január?
2. Vyúčtovanie elektriky bolo 10.10.2012 - 11.10.2013 200€, avšak najomnik mi zaplatil adekvátnu časť napr. 150€, teda to bude prijem A do vydajú dám 150€ či 200€?
3. Môžem odratat fond opráv, správa domu, činnosť Svb, poistenie domu,nie bytu, poštové A bankové poplatky?
4. Mám vytlačené výpisy Z účtu, potrebujem odkladať aj tie faktúry?
k datumu si odpis stavy energii a daj podpisat obojstranne .co plati sa za byt celkovo je platba azisk je to navrch vcetne energii. nezdanena cast zisku je 500e rocne . odpocitat zo zisku treba treba naklady na byt /omalovanie .celkove upratanie
na prijem noveho najomnika,opravy drobnosti
Ak nehnuteľnosť nie je zaradená v obchodnom majetku
Ak je byt alebo dom osobným majetkom prenajímateľa – daňovým výdavkom je len výdavok na prevádzku tejto nehnuteľnosti.
energie – do daňových výdavkov patria poplatky za energie, plyn, vodné, stočné, odvoz a likvidáciu odpadu, takisto koncesionárske poplatky či poplatky za káblovú televíziu, alebo internet.
Správa – započítať si môžete aj poplatky za správu bytového fondu, ale pozor, poplatky do fondu opráv si započítať nemôžete.
Zháňanie nájomníkov – započítať si môžete aj náklady na zháňanie nájomníkov – náklady na inzerciu, odmeny realitnej kancelárii a pod.
Zariadenie – patria sem aj náklady vynaložené na zariadenie prenajímaného bytu – napríklad nábytok – postele, stôl, stoličky a podobne či spotrebiče – chladnička, práčka a podobne. Pozor, pri vyššej cene (nad 1700 eur za ks) ich nemožno zahrnúť celé naraz, budú sa odpisovať postupne.
Náklady na rekonštrukciu či drobné opravy si odpočítať nemožno
zdroj http://magazin.reality.sme.sk/c/66409...