Dobrý deň, chcela by som Vás veľmi poprosiť o radu, čo všetko musím vybaviť, aby som mohla prenajať dom lekárovi na ambulanciu ... od povolení mesta, cez daň. úrad atď...zatiaľ som ho ešte na podnikanie neprenajímala...Ďakujem veľmi pekne za rady.
Nemal by si toto vsetko vybavovat sam lekar? Ved ten by sa v tom mla vyznat lepsie. Na Vasom mieste by malo stacit spisat najomnu zmluvu, o ostatne nech sa postara sam. Ak to bud enajom oficialny, potom treba pirjem priznat v danovom priznani...
Ahoj. Musíš najskôr spísať nájomnú zmluvu. S tou zmluvou sa zaregistruješ na DU, vyplníš tlačivo žiadosť o registráciu FO - môžeš si ju stiahnuť a priniesť už vypísanú, a kde ti pridelia daňové identifikačné číslo. Ak chceš vzor zmluvy, napíš mi do pošty mailovú adresu. Ja som prenajímala už dávnejšie. Na konci roka urobíš dańové priznanie, kde si môžeš uplatniť paušálne výdavky /teraz je to tuším 20 %./ Tiež sa treba zaregistrovať v tvojej zdravotnej poisťovni, kde sa bude normálne z príjmu mesačne odvádzať - ale v tomto skúsenosť nemám, lebo vtedy, keď som prenajímala ja, tak tu sa neplatilo. Tiež sa musíš ísť zahlásiť na obecný-mestský úrad, kde vymerajú, koľko sa tam platí. U nás je to 30 centov za osobu a noc - prenajímala som robotníkom. Určite to bude sprvoti trochu behačiek. No najskôr treba tú zmluvu !