Optimalizovanie vysky poteru, aka minimalna vyska ?

aka je minimalna odporucana vyska poteru ? v podstate cementovy jedine, kedze anhydride pre nas nema zmysel (nemame podlahovku,vykurovaine sa riesi stropnym kurenim. a podlaha je na odizolovanej zakladnej doske na XPSku) teoreticky mame zatial navrhnutu vysku 60 mm, ale nestaci aj menej ? nasiel som aj nejaky poter, kde boli nejake vlakna atam bola vyska aj 4 cm, len ci to ma zmysel. a ci s tym ma niekto skusenost dalsia vec, planujeme mat lepenu podlahu (zrjeme korok, alebo drevo) o vysky 8 mm, ale aj ked su kachlicky tiez 8mm vysoke, ukladaju sa ak sa nemylim do 10 mm vrstvy lepidla, kym korok/drevo ide na v podstate mikrovrstvu lepidla. a na to ide mikrovrstva laku. cize ako vyriesit prechod naprikad medzi kuchynskou a obyvackovou castou, aby tam nebol skok? detto prechod napr kupelka/ chodba .. ci na ten rozdiel cca 1 cm fakt stacia tie vyrovnavajuce listy ? alebo radsej to riesit pri vylievani poteru a uz pocitat s tym dopredu ?
Odpovedať
1
2
@m168 Ja som s tým počítal dopredu. Časť domu bude dlažba (1 cm) a časť vinyl (5mm). V miestnostiach, kde bude dlažba mi spravili o cca 5-8 mm nižšiu podlahu. Podlahári to vedia spraviť. K tej hrúbke sa ti neviem vyjadriť. Ja mám aj s podlahovým kúrením 6 cm, takže bez tých rúriek by možno stačilo aj 5 cm.
Odpovedať
@m168 minimum čo vie niekto spraviť s garanciou sú 4cm cem. poteru, s anhydridom sa dá dostať na skoro 3 cm, rozhoduje o tom ale druh podkladu. anhydrid nie je nevyhnutne na podlahove kúrenie, výhoda je samonivelácia a zvlášť ak ideš na to lepiť podlahovú krytinu. Na cementový poter budeš ešte musieť s vysokou pravdepodobnosťou vyliať nivelačku. Škoda že to riešiš až teraz, lebo nechápem prečo ste vyliatu žb dosku na XPS nedali vyhladiť a na to si mohol rovno nalepiť korok (spočítaj si koľko peňazí ideš do toho nasypať teraz navyše) ale čo už - nezvládnutá technológia a návrh - aj o tom je stavebníctvo. Dlažba sa nedáva do 10mm lepidla, ak je povrch nivelovaný dokážeš to aj do 3 alebo max 5 mm. sprav si tie potery (viď.@chrobak7) tak aby povrch jednotlivých podláh bol v rovnakej výške - nerobíš predsa rekonštrukciu, kde si niečim limitovaný.
Odpovedať
@slavoslav my este stale to mame len v projekte :) tych 70mm izolacie a na tom poter je skor taka riesenie, aby sme nemuseli davat 300+ XPS do zeme a plus sa budu davat lahsie lezate rozvody, lebo vo VPC mozes sekat len vertikalne. dalsi problem co je, ked na monoliticku dosku hned dlazku (jedno ci korok, alebo nebodaj kachlicky), tak sa ti to po skusenostiach aj tu ludi na modrej streche ozyva v celom baraku anhydrid som zamietol, lebo problem s vlkostou a nemam potrebe riesit rake veci v kupelke a technickej. plus je ozaj o dost drahsi a nema pre mna ten efekt. cize skladba podlahy nad doskou je skor z praktickeho hladiska a ten tip od @chrobak7 urcite vyuzijeme a dame to rovno do projektu. asi to urobime tak, ze dame 60 pochodznu vatu/edy EPS 150S, 40 poter, kde budu kachlicky, 15 kachlicky + lepidklo, a kde bude korok/drevena lepena podlaha bude, 45 poter a 10 aj s lepidlom a lakom.
Odpovedať
@m168 ležaté rozvody sa zalievajú spolu s výstužou a kúrením, ak sa robí, nie je to nič zložité. Čo sa im ozýva? zaujíma ma to z pragmatického hľadiska, lebo pár bet. podláh mám už za sebou, ale nejaké ozývanie som nezaznamenal, samozrejme okrem ozveny veľkých miestností, ale to je problém akusiky priestoru, nie podlahy. Korková podlaha dobre tlmí kročajový hluk, čiže na betón je podľa mňa ideálna. Robíš pasívny dom, lebo ak nie tak hrúbka xps 300+ je prehnaná.
Odpovedať
Profilova fotka
@m168 to je Vaše riešenie alebo projektantovo?
Odpovedať
@slavoslav nebola to intencia, ale hej vysiel pasivny dom. povodne sme chceli cim uspornejsi NED, no a nakoniec aj na 240 XPS a 70 EPS 100S v podlahe vysiel pasiv. tak sa toho uz viac menej drzime. zatial nam vyslo 11,8 kwh/m2a .. inak aj tu tusim na fore to spominal jozopan, ze by uz dal tiez nejaku izolaciu, ale on ta ma tusim vinyl podlahu a ked im padne nieco v kuchyni na zem je to pocut v celom dome. a on ma priamo na betonovej doske vinyl. @jan45 povedzme kombinacia, odporucanie, plus moja optimizalizacia. ale ked to je zle, resp nie zrovna dobre navrhnute, tak som otvoreny vsetkym radam. lebo hej, v podstate to tak zliepame. aby boli cim mensie straty, a nejako aby sa to dalo urobit aj s partiou murarov, a nebolo treba nejako platit zbytocne extra firme, len za to, ze nam to vyslo pasiv ..
Odpovedať
Profilova fotka
@m168 zatiaľ to vyšlo na pasív na papieri, ale ku tomu som sa nevyjadroval. Betonová podlaha - hluk v dome- to by v panelákoch, kde je PVC nalepené na bet. strope nebol možný život. (sú aj výnimky) Nie som prívrženec premrštených izolácií, ale 70 mm do podlahy je divné.Vaše vyjadrovanie nie je technické, mám pocit, že píšete o skladbe 240 XPS+ základová doska+ 70 EPS +40 poter s rozptýlenou výztužou, ani konštrukčne ani technologicky (svojpomoc) to nepokladám za dobré.
Odpovedať
@m168 nám toho na zem veľa nepadá, takže kvôli tomu by som nemenil technológiu popísanú vyššie, lebo keď odhliadnem od zbytočnej investície do EPS a poteru, tak navyše prídem aj o akumuláciu podlahy, načo? Myslím, že pasív ti výjde aj s tenšou izoláciou v podlahe, ale to závisí od veľa vecí.
Odpovedať
@jan45 ano presne ste to zhrnul. ozaj pisem netechnicky a skor velmi laicky, az v style sa priznam, iniciativny blbec je horsi ako triedny nepriatel :)) ale radsej si necham poradit z praxe, ale vymyslat hluposti cize hej, skladbu ste napisali spravne, teoreticky by sme chceli 2x 120 XPS prekladany, na to 250 zakladova doska, (to je od projektanta aj na vypocet), potom na betone 70 eps a poter. len to co je nad betonovou doskou je skor taky skor moj vymysel a zapracovany. ale ak je to zbytocne kvoli hluku resp zaliatiu par lezatych trubiek z kupelne do technickej predimenzovane (dom sme rozlozili tak, ze su minimalizovane trubky. v podstate najdalej bude od vane, kde to bude asi 2 metre do technickej, a potom z kuchyne do technickej, ale to pojde poza kuchynsku linku, teda sa to nebude ani zalievat do podlahy. resp chcem cim menej rur zalievat do podlahy, alebo este horsie pod zakladovu dosku... v technickej budu priznane vlastne vsetky rozvody a aj do murov sa bude zasakavat minimum. cize urcite sme otvoreny tomu, ak poviete, ze tolko polysterenu je blsot a taka hrubka poteru este vacsia .. aspon budeme mat vyssie stropy, co mi nevadi skor naopak.
Odpovedať
@jan45 & @slavoslav : takze radsej odporucate dat ked tak maximalne nejaky poter a izolaciu uz nedavat vobec ? alebo sa aj na poter vykaslat ? aj ked potom by bol asi problem s vedenim napriklad vody do kupelne .. jedine ze by sme urobili stienky...
Odpovedať
@m168 poviem to takto: ja by som ostal na tej 250mm doske ako definitívny podklad pod podlahovú krytinu a odtok z vane atď. by som si už pripravil v tej doske. Ak sa rozhodneš na to robiť poter, polož si otázku načo bude slúžiť. na zaliatie ležatých rozvodov? myslím, že na to ti 50mm stačiť nebude ak chceš mať nejaké spády. Chceš riešiť útlm kročajového zvuku ? daj si navrhnúť podlahu s tlmiacou podložkou. atď. keď skombinuješ všetky tie otázky a odpovede, budú ti vychádzať riešenia ktoré s istými kompromismi by mali dať odpoveď čo v tej podlahe bude. Pre mňa postačuje betónová platňa na XPS s krytinou z korku, alebo vinilu, prípadne PUR alebo epoxidu.
Odpovedať
Profilova fotka
súhlas slavoslav , max vyrovnávací (nivelačný ) poter
Odpovedať
Článok sa načítava...
@slavoslav & @jan45 podlaha v spalni a detskych izbach bude na 100% korok, mame ho aj teraz v spalni a je to perfektna podlaha. a to napriek tomu, ze to bol este korok z tych dlazdic 300x300 a len 4 mm hrubka. no a bol lepeny pred skoro 18timi rokmi, ale je stale super. teraz budeme davat ten hrubsi 8 mm. v chodbach a obyvacke bude lepena drevena podlaha 8mm. ziadne plavacky nebudu. cize tam ta tlmiaca podlozka moc nebude kam dat. co sa poteru tyka, v podstate potrebujem vyriesit teoreticky len vanu a privod vody, pricom odpad pre vanu v najhorsom dame pod zakladovu dosku. a rozvody vody sa daju aj do 5 cm poteru, kedze su tak ci tak pod tlakom... takze suma sumarum, vlastne mi chyba len vyriesit ozaj vodu a sprchu .. faktom je, ze ci to stoji za to tam vyliat 40-80 cm poteru resp 0-70 izolacie a na to dlazbu .. len kvoli jednej miestnosti .. v podstate podlahu mame zatial plus minus riesenu na tento styl.
Odpovedať
@m168 tie rozvody nie pod dosku ale do dosky medzi hornú a spodnú výstuž. vodu daj do mirelonu-izolácie a tiež ju daj do dosky, načo to komplikovať? pozerám ten rez a hydroizolácia nie je správne navrhnutá na spôsob plánovaného použitia. Ja ju dávam buď pod betón na XPS alebo medzi 1. a 2. vrstvu XPS.
Odpovedať
@slavoslav tento obrazok bol len inspiracia, ktoru teraz prekresluje statik do nasej reality. nase este neviem postnut, lebo to neni este dokreslene :) nam statik tiez povedal, ze ta hydroizolacia rovno na dosku nie je dobry napad ako je na obrazku, tak navrhol ze ked uz na samotnu dosku, tak potom ju zaliat este 50 mazaninou, aby sa pri vystavbe murov neposkodila. ciae teoreticky aj tam by sa dala viest minimalne voda a ciastocne aj odpad. alebo dat na tento styl, kde sa davala na strkove lozko, ale to sa mu moc nepoznadavalo. http://www.semargl.sk/postup-realizac... kazdopadne ten napad lepit to medzi dve vrstvy XPS je priam genialny napad, to nam vobec nenapadlo :)
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 1 roku
Zdravim, ako ste to nakoniec vyriesili?
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 6 rokoch
Ideme tiez stavat. A neda sa dat kombinacia anhydridu a cementu? Ze cementovy poter si dame do garaze, do vstupnej haly, do kupelni a na WC, práčovne a pripadne do kuchyne? A do izieb si dame anhydrid. Len neviem co s hrubkou. Lebo cement ma ist vraj 8cm a anhydrid 6cm.
Odpovedať
Môžte kombinovať a hrúbka nie je problém. V najhoršom prípade to viete upraviť aj rozdielom vo výške polystyrénu, ale reálne sú tie výšky ok
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od majly85:

Ideme tiez stavat. A neda sa dat kombinacia anhyd…
@majly85 a co od toho cekate? Za me komplikovane a naprosto zbytecne...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od majly85:

Ideme tiez stavat. A neda sa dat kombinacia anhyd…
@majly85 preco to chces tak nevyhnutne kombinovat? Ved daj vsade cementovy a mas pokoj.
Odpovedať
Profilova fotka
@majly85 najdi si ineho poterara, bezny cementovy poter miesany v ruke vies urobit od 5cm, specialne aj od 3.5cm. Anhydrid je pre stavbara, ktory nevie udrzat rovinu :)
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od mgx:

@majly85 najdi si ineho poterara, bezny cementovy…
@mgx Kvoli tepelnym vlastnostiam. S anhydridom viem lepsie regulovat teplotu v jednotlivych miestnostiach ale nehodi sa do kupelne atd. Navyse chcem vinylovu alebo podobnu podlahu a nie parkety co vrzgaju a nemusim davat nivelak.
Odpovedať
Zonova regulacia v dnesnej dobe ked je budova vyrazne zateplena velmi nedava zmysel ak sa pouziva cely dom pravidelne.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od majly85:

@mgx Kvoli tepelnym vlastnostiam. S anhydridom vi…
@majly85 na to sa vykasli, nejake neustale menenie teploty nie je na podlahovku. Tej je najlepsie ked sa raz nastavi a bavi. Dnesne cementove potery sa uz robia od hrubok jak pisal @mgx to daleko vyraznejsie posuva pruznost.vinylku mozes dat aj na cementovy poter.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od majly85:

@mgx Kvoli tepelnym vlastnostiam. S anhydridom vi…
@majly85 takze chcete dat o 50% vetsi vrstvu nez se musi a pritom chcete zonove regulovat teplotu, ze anhydritem to bude lepsi no tak to hodne stesti, dnesnich novostavbach je to nesmysl. Uprime jestli bude potreba nivelacka nebo ne, je spis o parte co to bude delat kdyz date cemlevel/cemflow nebo neco podobneho tak vysledek bude stejny jako s anhydritem. Druha vec anhydrit se muze do koupelny klidne davat(jestli tam nemate plavecky bazen) to same do kuchyne. V garazi je opravdu lepsi beton...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od raziel628:

@majly85 takze chcete dat o 50% vetsi vrstvu nez …
@raziel628 preco by zonova regulacia nemala zmysel? Aj teraz mame podlahove kurenie v cementovom poteri a pouzivame zonovu regulaciu a funguje to skvele. V pohode si navodite aj 2 stupnovy rozdiel v izbach a kupelni date teplejsie a spalnu chladnejsie. Cementovy poter ma aj nevyhody ze sa rozpina viac, casom moze poskodit trubky aj ked sa daju dat prisady na zmiernenie javu. Ale takisto sa vytvaraju vzduchove medzery medzi potrubim a poterom. Preto chcem primarne anhydrid ale trapi ma ta hruba. Ale ak sa da dat cementovy aj tensi, tak je to super. I tak musim developera upozor it ze niekde bude dlazba niekde vynil tak nech vypocita vsetko tak aby finalna vyska podlahy bola rovnaka.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od majly85:

@raziel628 preco by zonova regulacia nemala zmyse…
@majly85 Minimálne preto, ze dnešné novostavby majú docela nízke tepelné straty. Spotrebovať naakumulované teplo pri podlahovom kurení trvá podstatne dlhšie, teda aj reakčný čas na zmenu požadovanej teploty pri zónovej regulácii nejakým termostatom. Netvrdím, že sa nedá, ale môže to byť krkolomné a v podstate zbytočné.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od majly85:

@raziel628 preco by zonova regulacia nemala zmyse…
@majly85 keby cementovy poter poskodzoval trubky, tak by sme tu nemali 30 rocne podlahovky a podobne ktore funguju. A vzduchove bubliny- znova je to len o kvalite pokladky poteru.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od frantisekca:

@majly85 Minimálne preto, ze dnešné novostavby m…
@frantisekca Ja uz mam algoritmus odskusany v home assistant a funguje to skvele. Dokaze sa to hybqt v rozmedzi 0.5 stupna co je pre mna akceptovatelne a podstatne pre mna je mat v kupelni vyssiu teplotu nez v spalni. Navyse pocitova teplota sa casto krat meni, obcas aj v tej obyvacke potrebujeme teplotu zmenit.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:

@majly85 keby cementovy poter poskodzoval trubky,…
@sousedekovci89 PS a z toho co pisete mindava zmysel co najtensi mozny poter vlastne pre tento ucel.
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?