Ahojte,
prosim vas viete nam poradit. Budeme mat podlahove kurenie na systemovej doske a budeme davat betonovy poter. Hovori sa, ze minimalna hrubka poteru ma byt 6cm, ale odkial sa ta hrubka pocita? Systemova doska ma take stupliky, takze pocita sa tych 6cm od vrchu toho stupliku? Momentalne rozhodujeme o hrubke izolacie, takze s tym este vieme hybat.
Dakujeme za rady.
Túto informáciu by si mala nájsť v technickej správe vykurovania. Či nemáš projekt, alebo to tam nevieš nájsť tak ti pomôžem....minimálna hrúbka betónovej vrstvy nad rúrkami je 45mm....pri anhydrite má hrúbka byť 35mm nad rúrkami...
Ale ak máš projekt podlahového kúrenia, odporúčam si ho prečítať-resp. technickú správu...zaujímavé a poučné čítanie ;-)
Tuto by som trošku oponoval. Naši majú podlahové kúrenie cca 7 rokov. Robili sme ho v hotovej miestnosti čiže sme prerábali jestvujúcu podlahu a už sme šetrili na výšku každý cm ,tak keď nám kurenári natiahli podlahovku (teplovodnú) a išli sme zalievať poterom tak na niektorých miestach trubka kúrenia bola tesne pod povrchom resp. bolo ju vidieť. Na poter prišla dlažba a podlaha je teplá až teplučká. Žiadne praskliny , všetko v pohode. Možno by som výhodu videl v akumulácii tepla , že podlaha s hrubším poterom vydrtží dlhšie teplá, ale na to by som oponoval tým , že v podlahovke sa aj tak voda stále temperuje.
Ešte by som podotkol . Určite to nieje podľa noriem , nikomu to nevnucujem a mnohí odborníci ma tu teraz zotrú , ale píšem len svoju osobnú skúsenosť. :-)
robím s tým roky, norma síce niečo hovorí, ale to nie sú výpočty,len doporučenia. Obávam sa, že predpis vychádza zo statickej požiadavky krytia výztuže, ale to sa na PK nedá použiť, trubky majú byť kryté určitou hrúbkou, ale naspodu ležia na izolácii bez krytia betónom. Tiež kladenie dlažby do cem malty malo inú pružnosť ako dnešné lepidlá. A pod plávajúcou podlahou je úplne jedno, či poter praskol a kde. Mimochodom, pre rýchle zakúrenie v objekte púšťam 50-60st. vodu a dlažby držia. (Ale na vlastnú zodpovednosť.) Aj čakanie na zakúrenie 28 dní pokladám za zbytočné, betón lepšie zreje vo vode a teple, dnešné kotly dokážu temperovať na min teplotu, betón nesmie preschnúť a prudko meniť objemy na okraji, hrozí zdvihnutie ako keď uschne krajec chleba.
@mirooslav aj my už mame hotovu podlahu, mala som strach,že sa nam kvoli podlahovke zodvihne, ale naši chlapi to nejak povysekavaju a ani poter asi nepojde, sice tomu nerozumiem,ale toto som počula :-)
@mirooslav A akú majú vaši pod poterom hrúbku izolácie? Z tvojho príspevku som pochopil že ten poter nema viac ako 3 cm. A majú na tom len dlažbu alebo aj plávajúcu podlahu?
@lubossss Majú na tom dlažbu , tie tri cm sú len na určitých miestach , nie je to po celej ploche. Hrúbku izolácie by som hádal , to si fakt už nepamätám.
@lubossss Je to klasický betón neviem už či riedky alebo hustý, vtedy sa snáď ani vlákna nepoužívali. Použili obyčajnú sieťovinu a na nej je pripevnená trubka kúrenia. Prevažne je hrúbka betónu viac ako 3 cm .
@mirooslav myslim, ze to je dost o homogenite teploty na podlahe. Ked si moc blizko k povrchu, tak miesta, kde je vedenie vody je horuco a kusok vedla o hodne chladnejsie.
Dalsi bod je "statisticky", v podstate su oni ti stastni, co su mozno v 10%... 90% by to prasklo ;)
;) ide o the ovnomernost rozlozenia teploty po povrchu podlahy. Ked si moc blizko povrchu, tak miesto okolo hadice bude na povrchu velmi teple a kusok vedla bude ovela chladnejsie. Cize ked chces mat priblizne rovnake teploty po podlahe, tak musis byt v urcitej vzdialenosti od povrchu.
Ahojte
Chcel by som sa tiez opytat ohladom tej hrubky poteru.
Mam skladbu platna 150 - hydroizolacia - eps100 5cm-5cm-8cm - bol by problem ak by v niektorych miestach bol poter nie podla projektu 5 cm ale iba napriklad 4 cm kvoli nerovnostiam ?