Ahojte, mal som v plane do podlahovky viest teplo z kotlu na pelety, ale teraz mam dilemu ci by nebolo lepsie dat elektricku podlahovku. Dom bude mat 250m2 a v tyzdni byvam mimo domu okolo 12h. Plyn v dedine nieje a preto mam len tieto dve moznosti, dakujem za kazdu radu a skusenost.
@ludo999 Ahoj. Barák je sice velký, nicméně, to není právě to, od čeho se odvíjí návrh topení a jeho výhodnost. Musíte znát tepelné ztráty ( TZ ) baráku i s větráním. Pro elektriku je všechno nad 4 kW neúměrně drahé. Pokud chcete volit, tak asi volba bude mezi tepelným čerpadlem a automatem na peletky. Ale stejně musíte ty TZ znát. Bez toho zde bude zase milión příspěvků o ničem. :-D
dosiahnut tepelne straty NED by som sa pri takej vykurovacej ploche ani nepokusal, investicia do zateplenia by zrejme prevysila investiciu do usporneho kurenia
uz vcera som pozeral velmi vela prispevkou a viac ludi odporuca kotol na pelety plus akumulacna nadoba. urcite sa budem snazit mat tepelne straty minimalne, ale asi naozaj nieje dobry napad sa dat pri takej ploche na elektriku a este k tomu k tejto ploche pojde dvojgaraz s rozmermy 45m2 a tu urcite nebudem davat podlahove kurenie.
@ludo999 Je potešiteľné, že Tvoje názory zrejú... - k lepšiemu.
Tak Ti dám chrobáka do hlavy: kúrenie v garáži = smrť pre karosériu auta.
Neskutočne to podporuje koróziu.
Ja som mal dvojgaráž voľne spojenú s domom a bolo to veľmi príjemné - najmä v lete nesadať do žeravého auta. Ale na kúrenie v garáži som teda nikdy ani nepomyslel, aj keď mi tam v zime klesla teplota niekedy aj k mínus 5°C.
Pre garáž nie je nič lepšie ako PRIEVAN.
A pre auto nie je nič lepšie, ako deravá (rozumej vetraná) nevykurovaná garáž, alebo ešte lepšie: obyčajný prístrešok.
No vidíš: a okrem toho, že pomôžeš autu, môžeš aj pekne ušetriť na kúrení... :-D
@leonardom dobry den. Tomu autu vo vyhrievanej garazi nerozumiem. V terajsej dobe mam garaz zaplnenu kadecim, ale x rokov parkovavalo auto v garazi (cca 18°C) a neevidoval som ziadnu koroziu. Karoserie su pozinkovane. Tiez nemaju s koroziou problem ani moji znami, ktori parkuju vo vyhrievanych garazach dlhe roky. Navyse, nie je nic prijemnejsie vystartovat v zime do prace bez oskrabavania skla, ometania snehu. Laicky predpokladam, ze garaz prospieva aj zivotnosti autobaterie. Ci...?
@ludo999 ak by som si mal vybrat medzi peletami a TC, tak urcite TC, zaroven poriesis aj teplu vodu. Typ TC zalezi od pozemku. Ak sa da tak zem-voda ten je podla mna idealny. Pri type vzduch-voda mozu prist kratkodobe extremne mrazy a ..., a zas pri type voda-voda moze prist extremne sucho a voda nebude ;)
@catscanhttp://www.alfisti.cz/forum/viewtopic...
... kámoš měl takhle Sierru, předchozí majitel to garážoval, takže na pohled to auto bylo pěkný, ale spodek komplet sežranej. Víceméně to držely pohromadě plastový RS prahy :)
De o to, že když je to v mrazu tak ta směs břečky se solí co se ti dostane při jízdě na spodek zmrzne a nedělá nic, ale v teple roztaje a ten spodek zůstane vlhkej od tý vody se solí. Ideální je mít dailynu pod přístřeškem, ale ne v garáži....
Ide najmä o koróziu dutín a podvozka.
Nič tak neškodí materiálu (akémukoľvek!), než rýchle striedanie cyklov: zamŕzanie - odmŕzanie a navyše vystavovanie vyšším teplotám.
Je to celá veda aj v stavebníctve.
Poštuduj okolo zámrzných cyklov strešnej krytiny. Prečo škridla zo severnej strany je menej zničená, ako z južnej...? Lebo na severnej, keď napadne sneh, ostáva to tam - a je to menej škodlivé, ako keď sa na južnej strane do zasneženej - zamrznutej škridly oprie slnko, topí sa to, zvetráva... - potom v noci zase primrzne a na druhý deň to slnko zase zohrieva... V Alpách (kde začiatkom zimy padne sneh a na jar sa až roztopí) vydrží škridla viac, ako v miernejších pásmach, kde je vystavená cyklom zamŕzania a topenia...
Ale týmto nechcem tvrdiť, že v garáži si nesmieš kúriť... :-) Len som sa vyjadril... ;-)
TC zem-voda nie je bezproblemovy system, navyse je velmi drahy, moj odhad od 15000-20000. Vzduch-voda by mohol byt v cene od 10000 bez bojlera. Treba to porovnat s peletkovym systemom, pokial bude rozdiel nevelky, tepelne cerpadlo je urcite pohodlnejsie a netreba akumulacnu nadobu. Garaz treba od domu oddelit a nevykurovat.
@peto99 co som pozeral cennik TC zem-voda Nibe, tak je od dakych 4700 po skoro 20000, samozrejme podla vykonu a vybavy. Takze by som netvrdil tak odvazne, ze spodny limit je 15000. Vsetko zalezi od konkretneho navrhu a potrieb stavby..
System zem-voda nie je iba samotne TC + register a stavebne upravy. Vykon na 250 m2 odhadujem min. 15 kW az 25 kW, ceny su vtedy vysoke. Referencie na najnovsie TC vzduch-voda su velmi dobre, a cena je urcite najnizsia.
Peletky su investicne najlacnejsie. Ja by som za TC kvoli pohodliu trochu priplatil.
Off topic mimo TC a kotlov:
@leonardom akceptujem to, co pisete. A v podstate to je aj logicke, len 2 veci mi vrtaju v hlave - "kamos mal sierru" - to snad chodilo hrdzave uz z vyroby (ale ok) a este jedna : "Nič tak neškodí materiálu (akémukoľvek!), než rýchle striedanie cyklov: zamŕzanie - odmŕzanie a navyše vystavovanie vyšším teplotám. " Tiez akceptujem a plne rozumiem, ale ked sme uz pri tych autach (nie som automechanik), tak ak stoji vozidlo vonku celu noc, okolita teplota napr. -10°C, nastartujem, zabehnem ho, zvysim teplotu vsetkych tych trubiek, bloku motora z -10° na prevadzkovych 90°C, co je rozdiel teplot 100 stupnov, nasledne odstavim v praci, zas to chladne, potom idem do restiky na obed, zas sa to zohreje, vecer cesta domov atd atd...tak aj to je predsa zmena teplot, ktora skodi...ci? Ci ta az tak neskodi?
Ale ako vravim, akceptujem, co pisete, len mi nedalo nereagovat.
@peto99 nekecajme vseobecne, porovnajme vzduch voda s zem voda od rovnakeho vyrobcu
http://dobrevykurovanie.sk/wamak/WAMA... vzduch voda 21kW 10596€
http://dobrevykurovanie.sk/wamak/WAMA... zem voda 23kW 8700€
k zem voda bude treba investovat povedzme 3000€ do kolektora
Referencie na vzduch voda s fantastickym SCOP treba brat hodne s rezervou. Pomocou SCOP sa daju porovnavat vzduch voda medzi sebou, ale rozhodne nie s zem voda. Sudruhovia v Bruseli totiz pri vzduch voda podla pasma variuju teplotu vzduchu pocas roka, ale pre zem voda natvrdo pocitaju so vstupnou teplotou solanky 0C. A to je totalne mimo reality.
@majkoj System zem-voda je lepsi, pokial to dovoli podlozie a velkost pozemku, suhlasim. Nemam nic proti sk vyrobcom, len vzduch-voda by som ja od Wamaku nekupoval. Mozem sa mylit, ale Japonci v tom robia uz velmi dlho. Wamak zem-voda ja asi OK, ale s bojlerom, instalaciou a kolektorom, vsetkym okolo toho to nebude velmi pod 15000, ako tvrdim vyssie. Daikin by sa snad mohol dat kupit cca 11000.
@peto99 japonci robia dlho klimatizacie, nie tc :) a cez to vsetko, ze sa to moze zdat to iste , nie je. Neviem preco chces pocitat bojler a instalaciu do provnavania, ked to bude rovnakr pri vsetkych systemoch.
@catscan - ale mne je to v podstate jedno - nie som žiadny fundamentalista... :-D
Len na jednej strane tu všetci špekulujeme, aký je NAJúspornejší systém vykurovania a na druhej strane švacneme do garáže (v tomto prípade 2- garáže = cca 30 m2) úplne zbytočne kúrenie, pričom tomu autu to (aj keby hneď neškodilo) určite neprospieva... Vykurovať pritom garáž elektrickou rohožou - to je fakt diera do vačku...
Použil by som inverziu ľudovej múdrosti: 2 rany a ani 1 mucha... 8-)
@majkoj ved prave, ze vzduch-voda su v podstate klimatizacie 8-) , zem-voda by som japonske nekupoval, u nich sa tak casto trasie zem, ze ani kable velmi do zeme nezakopavaju
@peto99 ved prave o to ide, ze len v podstate :). Skus si pozriet vyparnik toho japonca a provnaj ho s TC :). Ja som par tych TC videl, hlavne zvnutra. Prave zem voda je jednoduche, ze to zvladne "takmer kazdy". Samozrejme su tu a tam aj specialne finticky, ale to je o inom. Naopak pri vzduch voda trci vacsina know how vo vyparniku, jeho konfiguracii a algoritme ako ho odmrazovat. A poziadavky na klimatizaciu a tc su odlisne.