Ahojte, vie mi niekto povedať čo sú to za defekty na anhydride a ako vznikli? Vylupuje sa to z neho a sú to akési zosusene čierne kúsky čohosi.
Ďakujem pekne.
@sousedekovci89 pozri parametre Arbiton, do podlahy som dal to najlepšie čo na trhu dokážeš zohnať, pozri parametre a porovnaj z ostatným materiálom Arbiton má Up to 0,0006 m2K/W samozrejme ak vieš čo to je, pokial nájdeš lepšiu hodnotu od tohto tak mi daj vedieť, podložka je najdôležitejšia v podlahovke
@palko_sralko stale je to len beton ktory ma byt nosny, v pripade podlahovky kurit, kazdopadne ho zakryjes podlozkou a podlahou.
Nevidim zmysel v preplacani materialu ktory clovek zamuruje a nema sancu zistit rozdiel ci ma taky ci onaky pri beznom pouzivani domu.
Mam beton pod podlahou a predpokladam, ze keby tam bol material aj za 100EUR/vrece tak nemam sancu zistit rozdiel. Maximalne tak moje vnucata ked to budu burat a rozbijat sa budu divit, ze co sme to tam pred 80 rokmi pouzili za material...
@jan45 NATO si ako prišiel že niečo bez prístupu vzduchu dokáže hrdzaviet, NATO aby mohla oceľ hrdzaviet v zaliatom anhydride musela by mať prístup ku kyslíku a to nemá
@palko_sralko ak si objednával z florwoodu tak si sa sekol, žiadnych 0,0006 ale tak 0,006 m2K/W 😉 a viem veľmi dobre čo to je moja podložka mala 0,02 🙂
Ta podložka mi nedáva zmysel. Veď teplo z podlahy má sálať hore, čiže smerom hore má mať co najnižší odpor. Smerom dole má mať najvyšší a preto sa tam dáva izolácia.
Dôležité je mať teplo v miestnosti, nie mať horúcu podlahu. A kvôli zdraviu sú určené aj maximálne povrchové teploty.
@marsdm ta podložka je tam kvôli podlahovej krytine... keby šlo o podlahovku, najindeálnejšie by bolo, keby žiadna podložka tam nebola. No nikto nechce asi počúvať, ako ti pod laminátom škrká prach 🙂
@sousedekovci89 Tak to je jasné, že význam podložka má, ale skôr parameter ako tlmenie kročajového hluku alebo kvôli ochrane tej krytiny. Nie to čo tu prezentoval, že má údajne hodnotu 0,0006.
@marsdm buď napísal naschvál sprostosť alebo mu ušla jedna "0" naviac 🙂 inak je pravda že čím ľahšie prepúšťa podložka teplo, o to ľahšie bude prepúšťať chlad v čase nekúrenia takže to je len o kompromise medzi týmto podľa mňa 🙂
@sousedekovci89 táto vlastnosť je samozrejme jasná každému nad iQ 80 😄 (tam patrím aj ja) ... najideálnejšie by bolo keby tam žiadna podlaha a ani kročajová podložka ... len holý poter, vtedy by bol prechod najlepší. Z tepelného hladiska je ale najlepšia kombinácia teplovodná podlahovka s dlažbou ... lepšia vodivosť tepla, a viac akumulačného materiálu.
Osobne si myslím, že tepelný odpor s hodnotou 0,006 a 0,002 je merateľný, ale rozdiel je minimálny - zanedbateľný.
Dobre sa to tu zvrhlo 😁 dám ešte otázku ak môžem je pravdou že dvojzlozkova hydroizolacia cementova zníži prestup tepla z podlahového kúrenia?, Ďakujem
@gabriel_b je jedno čo tam nalejes,pokiaľ nedodrzis presne uloženie vodného hada to jesť vstrede poteru ako je na obrázku tak teplo bude stúpať veľkým odporom cez celý poter, je rozdiel či ho máš na dne poteru alebo vstrede, všetci robia tu istú chybu ale trolom to nevysvetlis, trolovia racej napichaju kotvy hada cez fóliu do polystyrénu ako degesi, gratulujem, prave si si poškodil termicku, fóliu ktorá mala brániť aby teplo išlo dole tak sa ťahá cez zaliaty poter v dierach od kotiev, veď fólia je NATO aby odrážala teplo smerom hore, aby to fungovalo musí byť bez poškodenia, veď anhydrit lejes vtakej hustote ako čistá voda, tak potom ti zaleje všetko deravé, a keď niečo robím tak poriadne a nie ako deges.Ja to mám tak ako je na obrázku, aj kari rohože, veď železo je vodive. A podložka Arbiton.
@palko_sralko pocuj ty trepes take pi... anhydrid je v rovnakej hustote ako voda ? Mas na mysli H2O ? Skutocne si si isty ? Fakt ? Aj ked perforujes foliu neznamena to ze cez nu alebo do nej zatecie poter - nema ani z daleka hustotu vody. To ze je v tekutom stave neznamena ze si najde vzdy cestu von a ak sa aj zaleje do medzier ci netesnosti, tak po vyschnuti to cele uzavre. Ak zalozis potrubie na dno poterovej vane tak bude sice nabeh kurenia dlhsi, ale prehreje komplet cely poter - to znamena ze naakumuluje vacsie mnozstvo tepla a aj ho bude dlhsie po vypnuti zdroju tepla sálať. To ze potrubia ulozis vysoko bude mat len taky efekt ze sa skor vyhreje salava plocha poteru.
@palko_sralko som rád že mi takí odborníci ako ty nerobili podlahové kúrenie, to by dopadlo.... keď si taký elektrikár aký si odborník do podlahovky božechráň 🙂
@Palko_Sralko potom som si to všimol, ale myslím si, že na obrázku je skôr cementový poter, a niekto zvykne ku kari rohožiam upevňovať rúrky podlahového kúrenia. Inak citujem z anhydrid-podlahy.cz: "Kari sítě v anhydritu nemají žádný význam. Význam kari sítě, resp. výztuže, u cementových podlah je v tom, že na sebe vážou cementové pojivo a dochází tak k menšímu smrštění cementového pojiva. Tím je možné dosáhnout vyšší pevnosti u podlah, resp. betonu, kde je jako pojivo použitý cement.
Anhydrit (pojivo) se ale nesmrštuje - výztuž, Kari sítě a jiné, v něm tak postrádá jakýkoliv význam a je to naprosto zbytečná investice.
Pokud je třeba zvýšit nosnot betonové podlahy z anhydritu, je to možné udělat několika způsoby."
Keď už niečo chcem robiť tak si naštujem postupy..
@palko_sralko " veď anhydrit lejes vtakej hustote ako čistá voda" v takej hustote lejú len amatéri, ktorí to nevedia. Teraz mi dorobili anhydrit poter a od hustoty vody to bolo ďaleko.