@pzad mozes mat dielov kolko len chces - samozrejme tu uz odpada samonos pre vahu - limit je sirka
https://5.imimg.com/data5/RV/HO/LV/SE...
teleskopicka brana oproti "klasickej" vyssia cena (nie malo) a zlozitost konstrukcie - viac miest kde moze prist casom ku zasekavaniu a pod...
My máme dvojdielnu teleskopickú bránu. máme ju už tretí rok s funguje v pohode. Občas premažeme, ale inak sme trocha lajdáci :).
Určite, že je drahšia ako by bola jednodielna, ale my sme nemali priestor, aby sme mohli odsunúť 3,2 m širokú bránu. Jednak sa odsúva do kopca (brána nie, ale terén ide do kopca) a potom je tam prípojka pre plyn a elektrické hodiny. Dom sme nestavali a pôvodní majitelia akosi počítali iba s parkovaním na ulici :).
Keď sme sa o nej rozhodovali, tak nikde sme takú bránu nie a nie vidieť. Teraz už len na našej ulici sú tri. Sused má tiež dvojdielnu a je spokojný.
@lubobalascak ..... máme ju na koľajničkách. Samonosná by bola asi ešte drahšia,aj keď aj táto cena bola dosť vysoká. Ale inú možnosť sme nemali. Lebo otváravú sme nemohli. Nedalo by sa parkovať dvom autám vo dvore. Prejazd má nejakých 3,2 metra. Viac nešlo, lebo bývalý majitelia tam situovali aj studňu. Brána sa otvára akurát tak, že končí kúsok pre plynovou prípojkou :).
Cena za bránu + montáž: 1400 €
Cena za pohon (Balu) + montáž: 620 €
Základ pod koľajničky nie je v cene. Neviem ho vyčísliť, lebo to bolo v rámci iných terénnych prác na pozemku.
Zdalo sa nám to trocha drahé, ale ďalšie dve firmy, ktoré sme oslovili sa ani neunúvali nám odpovedať. Tieto teleskopické veľa firiem nerobí.
Dobrý deň,
teleskopická brána môže byť samozrejme aj samonosná aj koľajová. Pre predstavu pripájam fotogalériu na obe riešenia, s ktorými sa popasovali naši zákazníci :-)
- https://branyposuvne.sk/fotogalerie/p...
- https://branyposuvne.sk/fotogalerie/t...
Teleskopický systém dokáže vyriešiť až 8 metrovú bránu. Taktiež môže byť brána 3-dielna alebo viac, ale čím viac dielov, tým viac komplikácií - hrozí väčšie trenie a drhnutie brány.
A treba brať do úvahy aj pohon, ktorý sa správa trochu inak ako pri klasickej bráne. Vysoká rýchlosť (rozjazdová, dojazdová) neprospieva systému a môže spôsobovať problémy a poruchy, veľmi nízka rýchlosť zasa vedie k "elastickému efektu" medzi pohybujúcimi krídlami.
Ak máte ďalšie nejasnosti alebo potrebujete niečo lepšie vysvetliť, tak sa kľudne pýtajte.
Pekný deň, s pozdravom Lukáš Mitana