Náklady na byt v novostavbe

Ahojte, chcel by som sa spýtať, či niekto býva v novostavbe a aké tam má mesačné náklady. Máme totižto v zmluve, že treba platiť správcovi, ktorý okrem iného zabezpečuje aj údržbu parku, arealoveho osvetlenia, prijazdovej komunikácie a nemáme absolútne žiadnu predstavu aká suma by to mohla byť. Máte s tým niekto skúsenosti? Ďakujem za každú radu.
Odpovedať
@beem_sk mame byt v novostavbe (teraz uz 10 rocnej) kde sa o travniky vo vnutrobloku stara najaty clovek, stromy, kvety, taktiez aj od odhrnutie snehu a podobne veci. sumu presne neviem, ale rozhodne to bolo iba par eur mesacne, lebo sa na to skladali vsetky byty. a urcite by som sa na to priamo opytala spravcu, za to nic nedas
Odpovedať
@mon138ique ďakujem za odpoveď :) Problém je, že správca v tejto novostavbe ešte nie je vybratý, tak pre to som chcel vedieť aspoň približné náklady, ale zrejme to zaleží aj od počtu bytov. Len som si nevedel predstaviť či je tá suma mesačne na údržbu napr. 20€ alebo 150€.
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 2 rokoch
Ahojte chcem sa opýtať aké náklady ste mali na byt v novostavbe počas prvého roka, keďže mne sa zdajú príliš vysoké na to že sa jedná o novostavbu. Ďakujem :)
Odpovedať
@scheilla01 ahoj chcelo by to informáciu že čo je za tými vysokým mesačným poplatkom v novostavbe . Zásadná vec je Koľko je fond oprav, poplatok za výkon správy, odmena zástupcom vlastníkov, el. energia spoločne priestory a upratovanie. Zalohy za energie, vodu viac menej závisia len od spotreby a tie môžu byt nastavené nadpriemerne keďže sa domnievam že správca nemá hystoricke dáta. Myslím že napr. položka fond oprav by mal byt v novostavbe nižší oproti starým bytom.
Odpovedať
Presny rozpis nákladov ešte nemám. Aj tak mi príde že 170 eur za trojizbový byt v novostavbe je veľa nakoľko viem že taký kamaráti v starých bytov platia 170 eur som čakal že novostavba rovná sa menšie náklady a nie rovnaké ako v starých bytoch.
Odpovedať
nie vzdy su platby v novostavbe nizsie ako v starom byte. v novostavbe sa plati napr. zimna a letna udrzba vonkajsich priestorov, garazi atd. proste veci ktore stary byt nema.
Odpovedať
@scheilla01 nemas rozpis zaloh a platis 170? Na zaklade coho? Vsak musi dostat vymer poplatkov a tam je presne po polozkach rozpisane za co kolko platis. Aj ked este nie je vybraty spravca, niekomu to platis, zrejme developerovi alebo spolocenstvu vlastnikov. Ten komu platis ti musi dat rozpis zálohových platieb. Ci platis a nevies za co? =-) A v starych bytovkách moze byt vyssi fond oprav (aj ked kolega co kupil byt v novostavbe ma FO na stvorak vyssi ako my v 35 rocnom panelaku), vyssie zalohove platby za kurenie, ale neplati sa vratnik, kosic travy, zametac chodnikov... Platby za vodu, TUV a kurenie sa pri najblizsom vyuctovani upravia podla spotreby. Radsej si zaplat viac na zalohach, preplatok potesi, nedoplatok naserie...
Odpovedať
@zita19 zatiaľ ešte nič neplatím nakoľko tam ešte nebývam a teda ešte nemám ani presný rozpis mňa len zarazila tá cena nákladov , ktorá je vyššia ako som ocakval nakoľko sa jedná o novostavbu.
Odpovedať
Prvý rok tie náklady budú úplne mimo reality, s tým sa zmierte! V najhoršom prípade budete mať preplatok. Keď dostanete do rúk prvé vyúčtovanie, potom začnete optimalizovať a náklady následne klesnú. Bývame v novostavbe z roku 2017 a vysoké náklady sme mali napr. za upratovanie a zimnú údržbu. Fond opráv bol nízky, ten sme ale navýšili, lebo je to síce novostavba ale záruka je na byty 2 roky, na celý dom 3. Čo ak sa mesiac potom pokazí garážová brána, alebo treba spraviť drahú opravu výťahu? Takže teraz vytvárame rezervu. Apropo, výťah. Vysokou položkou sú pravidelné revízie výťahu. Kým je v záruke, musí to zabezpečovať výrobca a účtujú si za to ako keby to boli výťahy v Empire State Building. Po skončení záruky meníme firmu. Ďalej kúrenie. Veľa ľudí zo začiatku úplne zbytočne prekuruje byt, nedáva pozor na úniky tepla, atď. Keď po prvom roku majú vysoký nedoplatok, rýchlo s tým prestanú a náklady na celkové kúrenie objektu klesnú tiež. Tým pádom klesne aj pevná zložka za kúrenie, ktorá sa rozpočítava medzi všetkých. Potom sa dá ušetriť aj zvolením správneho pomeru rozpočítavania pevnej a variabilnej zložky. Ak šetríte, je lepšie vysoká variabilná, ak máte radi teplo, tak je zase lepšia vyššie percento pevnej zložky. Následne sa dajú náklady znížiť so správne zvoleným dodávateľov energií. Včera som pozeral internet, a len na byte dokážem na elektrike ušetriť skoro 40 € ročne. Koľko to môže byť pre celú bytovku? Ďalšia vysoká položka je odvoz odpadu. OLO si v Bratislave účtuje za jedno vyprázdnenie jednej nádoby 16,60 €. Zrátajte si, že koľko stoja dve nádoby 2x týždene, deleno počtom bytov. Takže ak môžete, radšej majte jednu nádobu na komunál a nechávajte odvážať smeti 3x za týždeň a navýšte počet nádob pre plasty a papier ktoré odvážajú bezplatne. Neskoršie zníženie počtu nádob je totiž problém, hygienici totiž môžu dať zamietavé stanovisko. Prvý rok keď sa všetci sťahujú a zariaďujú aj tak najviac odpadu sú kartónové krabice a plasty. Ušetriť môžete aj správnym nastavením svetiel s pohybovým senzorom. U nás v garáži totiž svietili niektoré svetlá aj 5-10 minút a rozsvietili sa aj svetlá ktoré boli v jednotlivých boxoch a nie iba v uličke. Auto ktoré prešlo zo spodného poschodia dokázalo takto rozsvietiť aj okolo 40 svetiel na dlhé minúty, pričom by stačila asi tretina, aj to každé svetlo na max. 30 sekúnd. To isté na chodbách, medziposchodia mali zbytočné citlivé senzory pohybu a svietili tam svetlá aj keď nebolo treba a hlavne zbytočne dlho. Keď tieto veci optimalizujete, náklady pôjdu dole. Čo sme ale mali extra náklady, to boli chýbajúce veci. Developer neinštaloval na brány vstupný systém a v bytovke nebol ani kamerový systém. Dorobenie nás stálo asi 10 tisíc. Kamery sa platili zvlášť, na prístupový systém sa muselo našetriť. Našťastie to vďaka zvýšeným poplatkom do fondu išlo rýchlo. Ďalej si treba uvedomiť, že v novej bytovke je napr. spoločná podzemná garáž, ktorá má obrovskú plochu, je potrebné sa o ňu starať (svietiť, upratovať, spotrebný materiál na bránu, atď.), čo platia majitelia, a za garáž sa platí aj do fondu opráv. U nás vychádza jeden box aj so všetkým na 29 m2, takže každý platí do fondu ako keby mal o dve izby viac, nehovoriac o vyššie spomenutých prevádzkových nákladoch. Ak si tieto veci uvedomíte (resp. odpočítate) a optimalizujte výdavky bytovky aj samotného bytu, dá sa pri trojizbovom byte v novostavbe dostať aj na dvojciferné sumy (za mesiac).
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?